Taarten Decoreren deel XXIV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Taarten Decoreren deel XXIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 19:03

Wat een schitterende taart!!! Jammer van de R ;)
Koekhuisje is helemaal van koek, had geen uitsteker hiervan dus met het handje uitgesneden :)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 19:19

Mooie taart! En ach, denk dat veel mensen het niet eens doorhebben.. dacht zelf ook heel lang dat het zonder R was. :+

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 19:58

SpikkelFire schreef:
Mooie taart! En ach, denk dat veel mensen het niet eens doorhebben.. dacht zelf ook heel lang dat het zonder R was. :+

Wist het echt niet dus ook niet eens over nagedacht. Bij twijfelgevallen zoek ik het ALTIJD op maar nu dus niet....
Heb vanmiddag wel gekeken of die R er echt tussen moet en las toen dat er heel veel mensen zijn die het zonder r schrijven.
Ben ik gelukkig niet de enige domoor.
Maar knullig is het wel. ECHT!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 21:04

hallo! ik kom even binnenvallen en mijn taart laten zien.
het is een kersttaart, alles van biscuitdeeg, met passievrucht smaak en chocolademousse en veel marsepein.
de kaarsen zijn dus ook van marsepein.
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 21:43

Zag 3 geweldige taarten voor bij komen en super leuke koekjes huis.
Bovenstaande vind ik ook erg goed gelukt, echt leuk met die kaarsen +:)+

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 21:44

bedankt!

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 22:49

haha Irene, ja hoor in het echt zijn zn oren een stukkie kleiner ;-) ondenaks de missing R leuk taartje weer, cc en kersttaart ook leuk geworden!
En het koekhuisje is ook leuk...wat een leuk idee om eens te maken!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 23:38

Diva, ik heb laatst ook de Red Velvet mix gebruikt en ik had nergens last van :? Wel de olie erin gedaan?

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 00:06

Ja, precies gedaan wat er op het pak stond.
Heb er verschillende gebakken nu en ze hadden het allemaal. Korst breektnaf bij snijden, vullen en stapelen.
Bij 1 zo erg dat ik 'm niet heb kunnen gebruiken. Die staat in de criezer voor eigen gebruik.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 03:50

Wat vreemd! Hoe heb je hem gebakken? Misschien iets korter de volgende keer? Heb je opgehoogd met bakpapier of zo in een ingevette vorm?

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 11:01

Opgehoogd. Maar dat zou toch niet uit moeten maken?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:23

Wat is jullie ervaring met de cakepopmaker van de Action?

Ik heb er 1tje gehaald, maar ben er nog niet enthousiast over.
De eerste keer te veel deeg in waardoor het eruit liep.
De volgende ronde naar mijn idee wel genoeg deeg erin gedaan, en zeker zo'n 10 minuten gewacht, maar nog niet helemaal goed gaar. Plus dat ze aanbakten in het apparaat.
Dat zou dus betekenen dat je ze elke keer moet invetten?

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:30

ik heb m ook en bevalt tot nog toe goed, vet m voor ik begin in, zet m aan(leeg) dan de onderste bolletjes vullen..dicht en dan minuut of zeven en klaar is kees...wel dat de bovenkant lichter is als de onderkant maar dat komt omdat het er aan die kant langer inzit..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:37

annastasia schreef:
Dat zou dus betekenen dat je ze elke keer moet invetten?

Dat moet toch met elke bakvorm? Voor ieder gebruik invetten?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 18:14

Een aantal bekenden hebben ook een cakepopmaker en die geven aan dat ze 'm alleen de eerste keer invetten, en daarna zo de andere balletjes er in kunnen doen.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 20:52

De eerste keer invetten per keer gebruiken ja. Ik vet ook alleen de eerste ronde in, en dan hoeft het voor die dag niet meer. Er gaan hier steeds flink veel ladingen uit 1 beslag en dan vet ik tussendoor dus niet meer in. Heb alleen niet die van de action. Ik draai mijn bolletjes halverwege de tijd om, dan zijn beide helften mooi bruin.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 21:55

Ik vet hem wel in vooraf en tussendoor. Heb het met 2 soorten deeg (naturel en choco) geprobeerd en ging beide prima, alleen niet met 12 tegelijk want dan loopt de boel over. Laatste keer heb ik er steeds 5 a 6 gevuld en dan snel dicht gedaan en dan waren ze met slechts 4 minuutjes helemaal gaar. Ik haal ze eruit met een saté prikker en leg ze dan op een fijn roostertje om af te koelen om ze zo rond mogelijk te houden :j

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 23:19

Dames mag ik nog eens inbreken? Alvast fijne kerstdagen voor iedereen!

Ik heb als zuivelvrij dessert deze red velvet cupcakes gemaakt : http://dairyfreecooking.about.com/od/cupcakes/r/RedVelvetCupcakes.htm Alleen : de ene lading is erg mooi omhoog gekomen (en daar ook gebleven) en de andere niet. Hoe kan dat? Iemand enig idee? Het is overigens wel jummie, als jullie ooit de vraag krijgen voor zuivelvrij...

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 00:47

DIVA2 schreef:
Opgehoogd. Maar dat zou toch niet uit moeten maken?

In principe niet. Weet wel dat ik het niet had gedaan, dus de cake was in contact met de bakspray. Misschien dat dat scheelt qua droogte van de korst.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 10:22

Volgende keer zal ik het papier ook sprayen. Misschien helpt dat.
Hij was overigens erg lekker, dat gelukkig weer wel :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 12:28

Zo, daar zijn we weer. Excuus voor de late reactie, maar het is uiteindelijk aardig goed gekomen met de taart. Ik vermoed zelf dat het komt omdat ik zo slim was om de lagen te vullen zonder ze tussendoor te stapelen. Geen idee hoe ik erbij kwam om dit te doen, maar deze fout zal ik niet zo snel meer maken. De dijkjes zelf waren wel stevig genoeg, die had ik gewoon gespoten, dus de bc hiervoor werd niet warm door mijn handen. Het afsmeren heb ik wel met mijn handen gedaan zodat de bc wat zachter zou worden door de warmte. Een flinke laag bc eromheen heeft de boel mooi weten te stutten, hoewel hij uiteindelijk niet helemaal mooi glad is geworden. Gelukkig is het me vergeven door de familie, ze vonden hem prachtig en -ook niet onbelangrijk- heerlijk!
Jullie ondersteunende berichtjes hebben in ieder geval goed geholpen. Vanmiddag zal ik de foto's plaatsen.

Balen van de red velvet cake, Diva. Misschien iets meer water toevoegen aan het beslag? Of een bakje water in de oven plaatsen tijdens het bakken? :(:)

Ik ben echt gruwelijk verwend op kerstavond. Dit jaar vierden we voor het eerst kerst ipv. sinterklaas. Echt een boel leuke taartspullen gekregen:
Twee zakken candymelts, een tube chocolade-icing, twee bakvormen (megacukcape & XL-cookie)
http://www.voordeelmuis.nl/img/gif/920/920124.gif
http://www.voordeelmuis.nl/img/gif/1076/1076955.gif
Twee boekboxen ('taarten' & 'chocola'), een emmer chocolatemelts van Niels de Veye en uiteindelijk heb ik van mijn werk het boek 'Magisch marsepein' uitgezocht dus deze wordt binnen 15 werkdagen bezorgd.
Dat wordt dus weer de kast opnieuw indelen :')

Morgen mag ik weer voor iemand anders gaan bakken. Een oud & nieuw / verjaardagstaart. Hij mag eerst nog een nachtje in de vriezer logeren en dan ga ik hem zaterdag en zondag vullen en decoreren.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 16:12

Dit is 'm dan: de pech-/kersttaart van 2012:
Gevuld met 3 lagen aardbeienjam & witte chocolademousse. De cake is chocoladebiscuit van Funcakes. Zeker voor herhaling vatbaar :j

Afbeelding

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 17:44

hij is leuk Jolien!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:32

Leuke taart geworden hoor Jolien, en ook mooi op de foto gezet!!

Ik heb voor kerst candy melts en dust gekregen en heb me vandaag ook nog eens misdragen in de leukste taartenshop in Ommen. Ga er aldoor heen voor 'een dingetje' en kom thuis met... te veel :+

Vandaag was dat:
- Cakepop standaard
- 3 soorten mini cakepapiertjes
- 1 spuitzakje
- 1 spuitzakadaptor
- 1 spuitmondje
- Mix voor cupcakes
- Blauwe dust
- Paarse dust
- Paars musketzaad
- Roze musketzaad
- Zilveren mini suikerpareltjes
- Vlinder plunger cutter
- Zwarte marsepein
- Ster uitstekers

Heb dus weer genoeg om mee te gaan proberen creatief te doen :))

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:13

Jolien87 schreef:
Dit is 'm dan: de pech-/kersttaart van 2012:
Gevuld met 3 lagen aardbeienjam & witte chocolademousse. De cake is chocoladebiscuit van Funcakes. Zeker voor herhaling vatbaar :j

[ Afbeelding ]

Nice zeg!

Zeg, een vraag. Die Funcakes biscuit is dat dan kant en klare mix? Wat moet je toevoegen om je beslag klaar te hebben?

Ik heb nu een basis recept gevonden voor 12 stuks CC's dat houdt in 125 gr boter, 125 gr zelfrijzend bakmeel, 125 gr suiker en 2 eieren, o ja en wat melk. Alles op kamer temperatuur.

Wat is het verschil? Of gebruik jij ook een basis recept voor je taart?