Taarten decoreren XX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:35

woldhoeve schreef:
We geven morgen een workshop cupcakes bekleden en die duurt 2.5 uur. Het is de bedoeling dat ieder 8 cupcakes gaat vullen en bekleden. Zal ik nog een thema doen, of denken jullie dat ze zo wel 2.5 uur zoet zijn. Ze zijn niet ervaren. Wat is jullie ervaring?

Ik denk dat de meeste mensen het leuk vinden om zelf iets te bedenken. Je zou de voor kunnen doen hoe je een roosje moet maken en verder alles aan hun overlaten. Als ze vragen hebben dan stellen ze die echt wel.
En wat mensen vaak ook leuk vinden is als je een boek/map met voorbeelden meeneemt, dan kunnen ze daar inspiratie uit opdoen.
Veel succes!
oja, een workshop cupcakes versieren duurt bij mij 2 uur.

woldhoeve

Re: Taarten decoreren XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:08

We geven vaker taart bekleden. Ik wil niet dat ze binnen een uur weer buiten staan. Misschien moet ik idd gewoon wat ideen laten zien terwijl ze bezig zijn. En pasen is idd ook leuk, ga ff googlen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:38

Als ik een workshop volg dan verwacht ik toch echt wel tips en ideeen van de workshopgever. Als ik gewoon zelf moest gaan zitten prutsen dan kan dat thuis ook wel :)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 00:35

Kinke schreef:
Als ik een workshop volg dan verwacht ik toch echt wel tips en ideeen van de workshopgever. Als ik gewoon zelf moest gaan zitten prutsen dan kan dat thuis ook wel :)

Inderdaad ja. Wil in ieder geval iets geleerd hebben aan techniek of zo.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 08:08

Nee! Ships! Ik heb vanavond een workshop en ik zie net dat mijn taartdozen op zijn!!! Weet iemand waar ze die verkopen in de buurt van Loon op Zand?! Moet ongeveer 25cm doorsnede hebben.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 08:58

ships rinske! anders idee om ze met selofaan papier leuk in te pakken?

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:09

PriscaZ schreef:
Kinke schreef:

Inderdaad ja. Wil in ieder geval iets geleerd hebben aan techniek of zo.

Ik bedoel inderdaad dat je ze help met technieken maar verder wel alles zelf laat doen zodat het hun eigen taart wordt en niet die van jou, haha.
Ik vind het ook erg leuk om te zien hoe verschillend taarten worden binnen een workshop. Je kan haast aan de taart zien van wie hij is (als je de mensen kent). Zo leuk!

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:30

Daarom dacht ik dat het misschien leuk was om een thema te doen. Ik wil wel pasen doen, maar ben nog niet helemaal uit wat voor voorbeelden. Ik ben heel makkelijk, neem gauw dingen over. Als ik iets op het net zie dan kijk ik hoe het ongeveer gemaakt is en dan maak ik het zo na. Maar een schaapje is voor een beginner wel makkelijk te doen of een haasje. Heb ook nog iets gezien met ieniemienie rolroosjes. Ik vraag of ze het leuk vinden of ze het thema pasen leuk vinden, missschien hebben ze echt zoiets van NEEEJ dan ga ik roosjes laten zien en hoe ze de uitstekers kunnen gebruiken en wat je er allemaal mee kan doen. Ga nog maar even op het net struinen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:33

Bij de Makro bij ons zag ik ze laatst liggen en volgens mij zit er in Tilburg ook een taartenwinkeltje. Anders een bakker proberen?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:13

ullaatje schreef:
Als thema Pasen?
Staat wel gezellig altijd.

Mag ik nog even vragen, of jullie altijd zelf de kleuren maken van marsepein ogf gebruiken jullie vooral de standaard kleuren?

Ik kleur alle marsepein zelf. Rode fondant dan weer niet, daar ben ik lui mee geweest en een kg pak van gekocht :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:24

Is hier al iemand bij de Makro geweest?
Alles van Funcakes en Wilton is de 2de voor de halve prijs.
Ik vraag me af of ze daar een beetje veel/leuk spul hebben voor ik er heen rij.
Zit namelijk 20 km verderop.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:29

Volgens mij varieert het per vestiging? Maar het assortiment wordt wel steeds uitgebreider :j

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:39

Ik zou er geen 20km aan verrijden, ze hebben geen formaat assortiment zoals in een taartenwinkel. Gewoon wat basics en een paar stekertjes etc.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:43

Dat is waar :j
Héél soms (?) hebben van die dozen van Wilton waar je dan bijvoorbeeld zo'n kermistaart ofzo mee kan bouwen of een kasteel, maar de rest is allemaal basics.

edit: Dan kan je beter naar Sweetycake in Hengelo rijden. Véél uitgebreider assortiment (alleen geen 50% uitverkoop gok ik zo ;) )

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:48

Nee ok, maar moet eigenlijk alleen een doosje letter+cijfer uistekers hebben en verschillende kleuren fondant.
Dus eigenlijk een beetje basic-spul.
Dingetjes maken doe ik toch maar voor de hobby (ben niet zo goed als jullie :D )
Misschien dat ik vanavond maar even ga kijken, samen met moeders, die vind dingetjes bakken ook leuk.
Haal jij wel een wat bij Makro dan MammaMiesje?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:55

Eén keer gedaan, BP.
Toevallig omdat ik met mn moeder mee was die ook zo'n pasje heeft :=

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:02

Mijn moeder heeft ook een pasje.
Ach en ik vind het altijd wel leuk shoppen bij de Makro, neem altijd meer mee dan de bedoeling was, want het LIJKT allemaal zo goedkoop. :=
Hier bij de intratuin hebben ze ook uitstekers zat hoor, maar als ik dan de prijzen zie hier bij Intratuin of de prijzen op b.v de webshop van DLT, dan schrik je je dood wat duur de intratuin dan is.
Doosje uitstekers letters+cijfers betaal je €30 euro voor en elk klein doosje met bv 3 hartjes of 3 bloemetjes al gemiddeld €15,-

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:04

Ja IntraTuin is echt schandalig :oo

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:04

Ik vraag mij eigenlijk af welk merk marsepein ze bij de Makro verkopen?
Laatst bijgewerkt door Mayo op 22-02-12 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:05

Even een brutale vraag he degenige die de worksshops houden zijn die allemaal in geschreven in bij de kamer van koophandel hoor het namelijk ook vaak buiten het topic dat er steeds meer komen

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:13

Mayo, als ik vanavond ga, dan zal ik even kijken wel merk ze hebben, maar ik neem aan van Funcakes.

Idd mamamiesje, intratuin is schandalig.
Tis dat ik laatst echt rode fondant nodig had, die was ook al €4,- voor 250 gr.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:16

Thanks! Kan voor soms weleens makkelijk zijn, rij er praktisch langs vanaf mijn werk naar huis :)

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:24

Even een vraagje ( kon het nergens terug vinden)
Ik ben gister wezen shoppen bij de ikea en heb de 12 cm en 20 cm schaal gekocht
Hoeveel funcakes biscuit mix heb ik nodig voor 12 en hoeveel voor 20 cm?

Alvast bedankt!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:28

Verhoudingen van mix:
Naturel biscuitmix per 0,5L inhoud bakblik: 1 ei + 66 gram mix + 6 ml water
Chocolade biscuitmix per 0,5L inhoud bakblik: 1 ei + 82,5 gram mix + 19 ml water

Chocolade biscuitbeslag is zwaarder en natter en moet daardoor langer in de oven. Ik verleng de baktijd ten opzichte van naturel biscuit beslag met 10 minuten.
Laatst bijgewerkt door Mayo op 22-02-12 11:30, in het totaal 2 keer bewerkt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:29

Intratuin is idd duurder met sommige dingen. Alleen als je maar 1 ding nodig hebt en je moet bestellen in een webshop zit je wel weer met verzendkosten en ben je vaak weer duurder uit dan bij de Intratuin. Een tijd terug had de Intratuin hier in het dorp een grote keuze in producten en nu is dat dik gehalveerd, zal wel niet zo lopen hier en veel mensen weten het niet dat zij ook dat verkopen.