die funcakes is ook eigenlijk te lekker om niet op te eten Het wordt uiteindelijk wel iets harder maar dat duurt wel een paar dagen.
Diana_Mabel
Geplaatst: 21-10-10 10:33
Lees iets over brokkelige marsepein.... dat had ik ook afgelopen weekend. Ik had roze en blauwe voorgekleurde marsepein van funcakes het was nauwelijks uit te rollen. Omdat ik nog nooit voorgekleurd gewerkt heb dacht ik dat het erbij hoorde. Uiteindelijk heb ik er veel crisco doorheen gedaan en is het toch gelukt om de taart te bekleden.
MamaMiesje
Geplaatst: 21-10-10 10:40
Mijn herfsttaart:
Vulling in de boomstam is pepernoten slagroom en in de paddestoel zit BBR. De boomstam en de stam van de paddestoel heb ik gemaakt door een rechthoekig, plat stuk biscuit te bestrijken met BC en vulling en daarna heul voorzichtig oprollen. Leerpunt daarbij was dat het bij een grotere vorm zoals de boomstam nog wel redelijk lukt, maar dat je bij een kleinere vorm zoals de stam van de paddestoel beter maar gewoon een 1 of 2 cilindervormige cakes kan bakken/op elkaar zetten. Het is niet zichtbaar op deze foto, maar ik heb aan de zijkanten van de boomstam zelfs gepoogd de jaarringen van een boom te maken Ik heb met de sugarcraftgun lange bruine en creme slierten geperst, die naast elkaar gelegd en samen in een cirkel gedraaid en daarna met de deegroller plat gedrukt. Verder natuurlijk diverse blaadjes in herfstkleuren, een vliegenzwam op de boomstam, een eekhoorntje, wat eikeltjes en nog twee verdwaalde vlinders
leuke taart MM!! ik heb voor mijn paddestoel gewoon een 10 cm ronde vorm gebruikt, met daarop een (ik geloof 20cm) blanda. Beide op de 'gewone' manier gevuld en bekleed.
Mijn laatst gemaakte taart mag ik ook eindelijk laten zien, gisteren is namelijk mijn neefje, Senne Luca geboren. De taart is gemaakt nav het kaartje, maar anagezien ik die alleen in pdf-formaat heb, heb ik geen idee hoe ik het kaartje her kan laten zien, maar ja hier iig de taart:
ja daar ben ik wel even zoet mee geweest, vooral met het 'vlechten' van de zijkant, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik erg blij was met mijn clicksticks (bloemetjes en hartjes) en mijn sugargun, zonder had het echt niet gelukt
Vergeten de herfsttaartmensen niet om de taart te uploaden op photobucket?
Lisette03
Geplaatst: 21-10-10 11:03
waar ik trouwens wel van baal, misschien dat iemand daar nog een tip voor heeft, die rode rand aan de buitenkant kreeg ik echt niet mooi rond/strak, nu lijkt het op de foto nog erger dan in de werkelijkheid, maar hoe krijg je dat mooi rond??
ik heb geen link van photobucket, heeft iemand die voor mij???
Lisette, 1 tipje, kneed de volgende keer een bende crisco door je marsepein welke je gebruikt met de sugargun, dan heb je die kleine scheurtjes aan de zijkanten niet
imd
Geplaatst: 21-10-10 11:48
mariellede schreef:
wat zijn Cakepops?
ik wil nu even wat spullen bestellen maar kan ik nu het beste funcakes fondant (met tylose) pakken of andere ivm hard worden??
Leuke taartjes weer Ik denk dat het een goed uitgezocht thema geweest is alleen weet k nog niet of ik tijd heb om er 1 te maken..
vanavond heb ik mn eerste deel van de PME Sugarflowers
meikemarieke
Geplaatst: 21-10-10 11:54
Erg mooie herfsttaart hoor! Heb je zeker wel eerst even over moeten denken hoe dat aan te pakken
ik las net iets over het afsnijden van de bovenkant van een biscuit. Maar als ik dat doe, dan vind ik het erg lastig om het nog af te smeren, omdat de binnenkant van het biscuit veel brozer is dan de buitenkant..... Als ik dan probeer af te smeren, neem ik stukken biscuit mee zeg maar, hoe pakken jullie dat aan?
En nog een vraagje, als je een taart met 2 kleuren bekleed, doe je dan eerst de hele taart met 1 kleur en dan de andere kleur eroverheen? Of hoe doen jullie dat??
Lindas2
Geplaatst: 21-10-10 12:00
Super leuke herfsttaart MM, dat eekhoorntje!
En mooie geboortetaart!! Wat een details zeg.
Jaime_
Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-10 12:12
Ik snij de bolle kant af, daar doe ik een kwak botercreme 1:1 op, druk er een taartkartonnetje op, en draai hem om, tadaaaaaaaaaaaa een de bovenkant een superstrakke biscuit om te bekleden
MamaMiesje
Geplaatst: 21-10-10 12:17
Polivy schreef:
En ik weer de titels van jullie foto's (en de vorige van chocobroodje (thema water) ook )
Ja sorry, ik had m ge-upload en toen moest ik mn zoontje van school halen