Stikkertje is mischien niet handig in oven. Wel zou jr voor dat je beslag er in doet de vorm vol water kunnen laten lopen. Lekt het, omdraaien de vorm.
DAMN mn chocoladeganache alweer mislukt!!!! had nog wel een heeerlijke vulling bedacht voor mn boltaartje. chocolademousse en opgeklopte chocoladeganache met mint. Wat blijft dat trouwens een ellende een boltaartje decoreren met marsepein....geduld ...geduld.... ach..uiteindelijk is het wel een leuk taartje geworden met pralinebc en chocolademousse met mint. helaas is de mousse wel wat teruggelopen in de taart. maarrrr hij is op dus was vast lekker! morgen zal ik een foto plaatsen.
by the way een paar weken terug mn paard verkocht, nu weer op zoek naar een nieuwe maar dat valt nog niet mee...de zoektocht gaat na mn vakantie verder
Dé truc met lettertappits: Meng een dag van tevoren wat tylose met fondant. Kneed de volgende dag nog even goed door. "Bepoedersuiker" je werkblad + leg er een hoopje poedersuiker naast. Rol het heel dun uit, je moet er bijna doorheen kunnen kijken. Doop je tappit in het hoopje poedersuiker. Druk de desbetreffende letter in de fondant en schuif wat heen en weer. Tik nu met een korte felle tik tegen je werkblad aan en de letter schiet eruit. Keer hem eventueel om met een tooltje en schuif hem met een schoon kwastje naar je bewaarplekje op je werkblad (waar ook poedersuiker ligt) Nog even laten hard worden et voila.
Chantal zou je de foto's niet allemaal willen quoten, het is hier namelijk geen HK topic en aangezien we al vaak te veel van de regels afwijken voor een VT topic
Wow Ashleey! Jij bent echt de keukenprinses, wat gaaf! Ik ben echt onder de indruk hoor! Daarvoor moet ik nog heeeel lang oefenen!
En over oefenen gesproken: mijn 3e baksel staat op dit moment in de oven Ik heb nu cakemix gebruikt, dus ik heb gesjoemelt. Ik heb een pak voor 2 cakes gekocht en alles in 1x gedaan, dus ook alles verdubbeld. Nu is dus mijn suiker en mijn boter bijna op, dus moet ik morgen boodschappen doen En trouwens: koop NOOIT een vierkant bakblik bij de Xenos Ik had namelijk alles in dat vierkant gedaan, bleek dat ie niet goed sloot, en alles lekte er dus uit! Dat gebeurde pas toen ie al in de oven stond. Hij heeft 2 minuten in de oven gestaan, ik heb hem er als een haas uit moeten trekken want het hele onderste lekblik lag al vol. Snel een ronde ingevet en alles overgegoten. Het vierkante heb ik zonder pardon in de prullenbak gemikt. En gelukkig doet ie het nu nog goed, dus mijn eerste gelukte taart gaat een feit worden *trots*