[HK] Wij gaan voor strak in badpak! Bokkers op dieet deel 8!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:13

Bedankt voor de berichtjes.. :)

Morgenavond eet mijn moeder bij een vriendin van haar en komt een vriendin van mij hier eten. Aangezien ik morgen als toetje, avondtussendoortje van plan ben om hertog roomijs 3 chocolade :D met verse aardbeien (in de aanbieding :+ ) te nemen, zal ik verder heel mager eten!

Planning:
Ontbijt: 1 vb met kipfilet/komkommer + schaaltje yoghurt met banaan.
T: 2 cracottes (zonder beleg) met schaaltje magere yoghurt
L: bruin pistoletje runderrookvlees/peper en zout en schaaltje magere yoghurt + 2 kiwi's
T: 2 cracottes + kop boullion
T: watermeloen
T: watermeloen
A: Salade (sla, komkommer, paprika, mais en ei) met kaassouffle en gebakken aardappeltjes.
T: 2 bolletjes hertog roomijs 3 chocolade met verse aardbeien en klein toefje slagroom (Heel ongezond, maar o zo lekker)

Ik heb 3 middagtussendoortjes genomen omdat ze alledrie redelijk mager zijn en ik anders toch echt wel bang ben voor een vreetbui.. zelfkennis O:) Wel zijn ze alledrie heel mager :j

Ohja! Morgen weegdag! Ben benieuwd..
Laatst bijgewerkt door K_im op 30-06-09 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:34

Imre schreef:

Bedankt voor de link! Is toch wel handig. Ik zal binnenkort het meetlint er eens bij pakken.
Ik heb vandaag ook wel netjes gegeten :)

O: 2 crackers met honing.
T: 2 sultana's yofruit.
L: 2 broodjes met snijworst. En een half broodje met pecanootjes. Daar werd op getrakteerd bij ons. Er zullen wel wat extra caloriën inzitten, het was een broodje van bladerdeeg maar wel met appel er in.
T: 1 biscuitje.
D: Aardappels + boontje + een stuk vlees (een of andere burger maar wel uit de koekenpan).

K_im

Re: [HK]Wij gaan voor strak in badpak! Bokkers op dieet deel 8!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:47

Ik heb mijn planning voor morgen ingevuld bij de caloriechecker..
kcal: 1455
Verzadigd vet: 23 gr
Vet: 45 gr

Ik het het aantal grammen verzadigde vet al proberen terug te dringen om in plaats van halfvolle melk te drinken, een glas magere yoghurt te drinken en om geen halvarine te gebruiken op mijn brood..

Ik zit nu te twijfelen of ik dat ijs wel moet gaan nemen.. Schaaltje aardbeien met slagroom is ook lekker..

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:54

Voor een keer maakt het echt niet uit! En Kcal heb je nog ruim genoeg.
Ik vind dat je morgen best dat ijs mag nemen meid!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:58

Heb al besloten dat ik morgen inderdaad ijs neem. Maar dan geen chocolade maar stroopwafelijs :) zitten iets van 15 kcal minder in O:) alle beetjes helpen laat ik maar zeggen.

Ik ga slapen ;) weltrusten!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:59

Weltrusten!

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 07:08

Goedemorgend iedereen!

De dagplanning van vandaag:
06.00u O: Kom Special K met halfvolle melk
08.00u T: Magere verse kaas met aarbeien
10.00u T: Appel
12.00u L: 75gr Gerookte zalm + mais/tomaat/komkommer (+ eventueel de dagsoep op het werk)
14.00u T: Appel
16.00u T: Glas versgeperst sinaasappelsap
17.30u A: Gegrilde kalkoen brochette met paprika, tomaat en salade
20.00u T: portie ananas

Is dit goed of wat te veel?
Met zo vroeg te gaan werken neem ik m'n ontbijt een stuk vroeger, waardoor er twee tussendoortjes komen in de voormiddag in plaats van één. Of zou het beter zijn om bvb pas op het werk rond 08.00u te ontbijten?

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 07:28

goedemorgen iedereen!

O: kom muesli met halfvolle melk en glas water
T: sultana en glas water
M: 1 broodje met...
T: 1 sultana
A: aardappelen,groenten,stuk vlees

is dit zo goed?

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 07:28

In halvarine zitten ook goede vetten die je lichaam nodig heeft. Ik zou persoonlijk de halverine dus niet weglaten om je vetpercentage te laten zakken.
Het valt mij op dat er heel erg op kcal. gelet wordt en op vetpercentages terwijl de eerste stap moet zijn een normaal eetpatroon te ontwikkelen. Daarbij krijg je hier tips van mensen die weten waar ze het over hebben.

Aeris: ik zou wel om 6 uur ontbijten en dat heb je goed opgelost met 2 tussendoortjes, al zou ik de verse kaas weglaten en alleen aardbeien eten. Ik mis ook iets van brood of cracottes in je menu maar misschien is dat helemaal niet nodig dus daar kan iemand anders vast wel een reactie op geven.

Nou vanochtend op de weegschaal en mijn vermoedens werden bevestig. Ik ben 2 kilo aangekomen en weeg nu 65.9 kilo.
Er komen nog rommelige dagen met verjaardagen en bbq's aan maar we gaan proberen ons toch aan de planning te houden.

o: brinta, thee
t: 2 mandarijntjes
t: liga milkbreak
l: 2 vb met filet american, glas melk, cup a soup helder
t: banaan
d: rijst met groente en kip
t: kwark

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 07:58

Bedankt voor je tip Mahitri
Brood staat normaalgezien wel op het menu, maar ik ben gisteren vergeten naar te de bakker te lopen... :)

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:11

Wat me opvalt is dat jullie allemaal zo moeilijk doen over die tussendoortjes.. 2 tussendoortjes in de ochtend is helemaal niet erg, als je gewoon om de 2/3 uur kleine beetjes eet, is daar niks mis mee..

Ik zei toch gister dat ik niet wist hoe laat ik moest beginnen..
Nu heb ik vanochtend om half 8 gebeld (De 1e is er dan al ) Die zou de baas even bellen en die zou mij dan weer bellen, wacht nu nog steeds op een telefoontje :\
Vind het echt vervelend.. Want het gaat altijd goed..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:16

wij gisteren bijna letterlijk slaande ruzie gehad met 1 vd directe buurvrouwen (andere stel is erg vriendelijk). zij is gepensioneerd en heeft niets anders te doen dan de hele dag op de wandel en handel van anderen (lees, ons) te letten.
hoe laat we opstaan, hoe laat we weg gaan, hoe laat we thuis komen, hoe laat we eten, hoe laat de konijnen eten krijgen...
gisteren hadden we de bbq aan (voor de 3e x dit seizoen) en wederom sloeg ze haar achterdeur met een keiharde klap dicht en vervolgens ook haar slaapkamerramen. prima als je zo kenbaar wilt maken dat je het ergens niet mee eens bent, maar je kan het ook gewoon zeggen...
wij lekker gegeten, om 22.00 naar binnen en terwijl ik richting de wc loop komt er een briefje door de brievenbus. nu communiceert zij altijd met briefjes ipv gewoon aanbellen en praten, dus het kon niet uitblijven dat zij het was.
ze wil een nieuwe schutting van minimaal 2,50 hoog en volledig dicht (nu is ie 1,80 en dakpansgewijze planken) want ze wordt gek van ons ge-bbq wat we 5x gedaan zouden hebben de afgelopen week. ook heeft het geen nut om een nieuw zonnescherm op te hangen, want binnen de korste keren is ie toch vies en zwart door onze bbq...
ik daarheen, netjes aangebeld en gevraagd waarom ze niet even bij ons langs is geweest en praat ipv een briefje. nou, ze had geen zin om er over te discusieren, ze ging het eea uitzoeken en haar plan voortzetten. heb kenbaar gemaakt dat wij hier niet in mee gaan omdat de schutting pas 3 jaar oud is en de maximale hoogte in alphen van 1.80 heeft. ook heeft een hogere of dichtere schutting geen nut, want de rook slaat er toch overheen.
wij zouden gewoon asocialen zijn die met niemand rekening houden (zij heeft een elektrische bbq zodat ze niemand lastig valt) en ik specifiek met mijn jonge smoeltje een grote bek als een omhooggevallen arrogante koningin...''. hans ging door het lint, heeft de brief verfrommeld en in haar gezicht gegooid en hij was natuurlijk ook 'een misselijk ventje'.
kortom, ik heb de discussie kokend (maar uiterlijk kalm) beeindigd met de afspraak dat ze vooral moet doen wat ze niet laten kan, maar dat wij de schutting niet gaan verplaatsen en als ze moeilijk wil ze het moeilijk kan krijgen via de rechtsbijstand...

zucht. en weet je wat het achterlijke is? ga me er nog onzeker door voelen ook!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:17

ik heb volgens de meter een overgewicht van 0.6 kg..
Dus dat gaan we dan maar proberen af te krijgen :)

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:20

baas belt net, moet nu als een gek gaan douchen enzo om nog op tijd te komen :\

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:34

:(:) voor Kim..

Ga zo even met paard spelen, nu is het nog niet zo warm. Mijn planning voor vandaag:
o: twee oerbrood boterhammen met filet americain en gebraden gehakt
t: kerstomaatjes
l: twee oerbrood boterhammen met kaas, sla, tomaat en achterham
t: kerstomaatjes
d: nog geen idee, volgens mij iets met rundvlees :)
t: yoghurt met fruit

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:35

Goeiemorgen :O

Lekker dan, Angelique...balen zulke buren :=
Onze buren bbq'en wel erg graag (met mooi weer zeker om de 2 dagen ofzo) en dat stinkt ook vreselijk als de wind verkeerd staat maar zullen het niet in ons hoofd halen om er zo iets van te zeggen, hooguit ze een keertje vriendelijk erop aans preken ofzo (scheelt dat we redelijk goed contact met buren hebben :) )

Opschieten dan, Patricia :D wel gek dat je pas zo laatw eet dat je moet werken? :=

Nou, ik ben er klaar voor :D
Ga zo nog even langs de supermarkt, even wat eten halen (overlevingspakket _O- ) en dan richting school, moet nl. nog best hoop doen en werk daar beter als hier thuis :)

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:38

Zo ik kom weer even binnen vallen. De komende dagn wordt het lastig een redelijk schema aan te houden. vandaag iig bbq, zatgerdag is mijn man jarig en ik ben over 14 dagen jarig.
maar planning voor vandaag
O cruesli met vla en yoghurt + beker melk
T appel
L 3 crackers met rookkaas (wel de light vorm) + beker yoghi
T indische cake denk ik maar ik wil eigenlijk ook wel kijken om een sinaasappel
A bbq

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:46

joh ingrid, aanspreken doen we ook echt niet moeilijk over. ze had vooral last van de lucht van de aanmaakblokjes. kan, maar als ze er netjes wat van zegt passen we dat aan. er zijn tenslotte zat andere mogelijkheden om een fikkie te stoken!

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:46

Moet ook verschrikkelijk zijn om zo'n buren te hebben Angelique... :s

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:51

Bleh bij ons is het meestal zo als de buren gaan bbqen vinden wij alleen maar leuk en visa versa. Wij hebben nu een bbq die je aan moet steken met een krant maar de eerste 15 minuten rookt dat als een tiereling dus dat is ook niet echt geschikt

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:57

Fijn, zulke buren, Angelique!! Gelukkig zitten onze buren ver genoeg weg om geen last vd BBQ te hebben (en de meesten BBQ-en zelf ook graag, scheelt ook weer)!!

Ok, de dagplanning voor vandaag, voor zover aanwezig:
O: Yoghurt met cruesli en thee
T: Fruit (hoop dat ze wat brengen op werk, thuis was alles op, anders wordt het een ontbijtkoek waar ik niet zo van hou)
M: 2 crackers met filet americain, optimel, sla/rauwkost overschot van gisteravond :Y) en soep of een tosti (hangt weer van de kantine af)
T: ??? (was niet zo georganiseerd vanmorgen, heb die dus niet bij me)
A: Ik denk een AGV'tje (AardappelsGroentenVlees), afhankelijk van wat de tuin en de vriezer te bieden heeft ;)

Vraagje: Mijn vriend (een fervent Sonja-bakkeraar) beweert dat het niet goed is om elke dag hetzelfde ontbijt te eten. In mijn geval is dat cruesli met yoghurt. Ik heb een tijdje getracht om het Sonja-regime te volgen en elke ochtend wat anders te eten, maar een boterham met kaas bijvoorbeeld krijg ik niet weg om 07.00 hoor!! Yoghurt of kwark lukt wel, een crackertje met jam of appelstroop heel af en toe ook wel, maar verder niet. Dus, is het nou slecht of niet om elke (doordeweekse) ochtend hetzelfde te eten?

Edit: Gisteravond nog 100 calorieen verbrand met mijn nieuwe Wii-fitness-spel *\o/*

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:05

*zucht* Dat concert gister was echt heel goed! :) Ik wil nog wel een keer, maar het optreden morgen in Amsterdam is helemaal uitverkocht. Was dat van gister trouwens ook. Hij deed een hoop oude Live nummers en stond in zijn eentje met een gitaar op het podium. Ik heb Live twee keer gezien, maar Ed Kowalcyk solo is heel bijzonder!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:24

koewl imre! misschien mp in de gaten houden voor mensen die op het laatste moment van hun kaartje afwillen?

ik snap het gedoe van de buurvrouw echt niet, maar het houd me meer bezig dan me lief is :n

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:40

Ik ben vandaag ongeveer de hele dag alleen :)..
Maar vanmiddag heb ik gelukkig nog wel wat te doen..
Autorijles, en daarna ga ik ijsje eten met een vriendin!
Ons woensdag ritueel haha..

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:44

Moeilijk om zoiets van je af te zetten he, Angelique? :=

Ik ben op school en neem zeker weten nooit meer kwark mee die niet strak verpakt is in folie ofzo...bakje is kapot gegaan in mn tas :roll:
Smeerboel :=

nou ja, globaal opgeruimd, thuis tas maar in de wasmachine!