Euh iets creatiefs, iets waar ze niet overheen willen, steentjes op een stuk ductape en dat erom wikkelen ofzo? Of punaise's, of klittenband, ofzo...?
8nnemiek
Geplaatst: 26-05-14 12:03
Een kraagje en dan insmeren met vaseline ja, wie weet helpt dat
Edit, zo'n hondenkraag, en dan ondersteboven om de boom heen ergens halverwege
Slakken 20 meter verderop zetten, dat stond op nu.nl Hier lijkt het wel te werken, ik ben al weken geen slak meer tegen gekomen.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 26-05-14 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt
_CS_
Geplaatst: 26-05-14 12:04
Slakken vliegles geven, zou ze dat geen pijn doen? Geen idee hoor, maar hier naar de buren doen heeft geen zin, zijn mijn buren overigens ook niet blij mee. Dan maar korrels. Maar alles is toch al aangetast, jammer. Zelfs gewone vaste planten zit onder het ongedierte.
Ik denk dat ik in vervolg ze gewoon in een gat gooi en dan zand er op. Hopelijk kruipen ze er dan niet meer uit
anneliesdj
Geplaatst: 26-05-14 12:06
Dat is toch ook doodmaken Branca? Dan spaar je toch alles op in een bakje en als je naar je werk rijd kiep je ze ergens bij een weiland eruit?
Isabonny
Geplaatst: 26-05-14 12:11
Mijn sla in hanging baskets doet het goed. Deze week nog maar een paar zaadjes in potjes, zodat ik (en de buren) de hele zomer elke week sla kan blijven eten. Gisteren van de buurvrouw asperges uit haar tuin gekregen. Voor mijn ontbijt was ik 's morgens al haar tuin in gesneakt om aardbeien te plukken
Wat een burenliefde hier :p Slakken naar de buren verhuizen, aardbeien plukken van de buren... Hihi! Echt stiekem gedaan of is de afspraak dat dat mag? Wel lekker asperges
Ik geef ze vliegles met zachte landing, lekker bij de gemeente op het gras. Is alleen niet bepaald meer dan 20 meter dus wie weet kruipen ze dan gewoon weer terug... Of ze gaan naar de buren :p
Mijn ipomoeas (dagwindes) bij de pergola hebben een doorzichtige plastic festivalbeker gekregen, af en toe lucht ik ze wat en bij gevaarlijke momenten (avond, regen) dan worden ze toegedekt tegen de slakken. Hopelijk zijn ze als ze niet meer in de bekers passen sterk genoeg om zich te gaan redden zonder bescherming...
Mijn nieuw gezaaide komkommers doen het tot nu toe goed, duimen dat het zo blijft!
Mjetterd
Geplaatst: 26-05-14 15:13
Als er iemand nog netten wil voor over de aardbeien oid, ze zijn dezew week in de aanbieding bij de action
Helaas waren ze hier vanochtend al op. Straks weer proberen. Wel even iets van plankjes zoeken om het net wat omhoog te houden.
Ik ben 5 dagen geleden ook begonnen met het zaaien van tuinbonen en doperwten en het komt nu al omhoog . Ben benieuwd, zulke groene vingers heb ik namelijk niet. Of beter gezegd, ik doe er meestal niet zoveel aan; ik mag graag de natuur z'n gang laten gaan . Naast tuinbonen en doperwten heb ik ook nog een paar aardbeienplantjes (die nodig verpot moeten worden, maar dat doe ik in het najaar aangezien ze net vruchten beginnen te vormen) en een frambozenstruikje (die alleen maar groen is en waar verder niks aan groeit). Zit nog te denken om een aardappel en een ui in de grond te stoppen.... En misschien wortelen ofzo. Oh en sla. En kruiden.
De action is een goede tip trouwens, daar hebben ze vaak wel leuke "rommel".
Mijn aardbeiplanten zijn kapot gegaan ik wou er na toe lopen omdat het weer in eens omsloeg. Toen vielen ze van de tafel af Door de wind. baal enorm ze waren al behoorlijk groot.
Onze buren hebben een flinke moestuin en die zeggen: ge vat mar wa ge nodig het. En dat doen we dan ook wel eens. 'Ojee, wat eten we vanavond?' of 'Ik heb geen soepgroenten in huis' en we huppelen naar de buurman. We lenen al jaren een weitje van 300m2 waar de jongens een hut op hebben en ik de kippen heb, en dit jaar kregen we een stukje te leen om extra groenten te kweken. Toch fijn als je dat met je buren kan regelen?
Volgens mij hebben wij de fijnste buren aller tijden. Zij wonen hier al 45 jaar, mijn schoonmoeder 40. Kennen elkaar van haver tot gort en we zijn heeeeeeel blij met hen. Wij zijn er voor ze als ze ons nodig hebben en omgekeerd.
Pmarena, ik maak allerlei soorten soep, bij ons geen pakjes met soep maar alles vers en zelf gemaakt. Vandaag simpele tomatensoep gemaakt, normaal groentesoep, kippensoep, pompoensoep, courgettesoep, maïssoep, je kan het zo gek niet bedenken.
pmarena
Geplaatst: 26-05-14 20:10
Heerlijk toch als dat zo kan
Ja....maar wat gooi je er dan allemaal in, vast niet alleen water met pompon, of water met maïs... heb je nog een leuk gebruik van ingrediënten
Imker
Geplaatst: 26-05-14 20:17
De standaard is altijd verse bouillon (gehaktballetjes draaien, kippendij of hele kip, rundvlees) trekken met een paar maggiblokjes. Gewoon de geel/rode verpakking, geen rariteiten. Dat is de basis van iedere soep. Daarna voeg je je favoriete ingrediënten toe. Het meeste is standaard voor mij, ik let ook niet echt precies op hoeveel ik ergens van in doe, op gevoel, wat lijkt je een leuk recept?
Het enige wat ik wel maak maar niet lust: erwtensoep. Het schijnt ook nog eens heel lekkere erwtensoep te zijn. Doperwtjessoep vind ik dan wél weer lekker....
Is heel simpel: bouillonnetje trekken van een vleesje, vleesje uit de pan halen en afgedekt in een bakje bewaren, dan doperwtjes in de bouillon 10 minuutjes koken, met een uitje, evt. teentje knoflook. Dan staafmixer er doorheen, vlees er weer bij, garneren met wat tuinkruiden en evt. een toefje kookroom erbij. Klaar is klara!