Mocca schreef:
Tamara ja.

[/quote]
Heee, Meer Tamara's!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mocca schreef:
Maethoriel schreef:Jade, als ik eens even snel reken:
5 boterhammen = 375
4x appelstroop = 120 (weet niet precies hoeveel je erop doet, ik rekende zelf altijd 30kcal per boterham)
1x pindakaas+hagelslag = 120? (pindakaas is vrij veel kcal geloof ik, maar níet slecht wat vetten etc.)
1x time out = 140
1x eierkoek = 90
cup 'a soup = 50?
yoghurt/vla + frostisch = 150 (afhankelijk van hoeveelheden natuurlijk, sowieso is yoghurt magerder)
Ik kom dan op een ruwe schattig van 1045 uit, excl. avondeten.
Stel dat je met avondeten op 700 uitkomt, zit je aan een dagtotaal van ong 1800 kcal.
Met 2,5 uur tennissen (is gewoon bijna 1100 kcal verbranding!!!), bovenop je normale verbruik, zit je aan een verbranding van zeker 2500kcal!Aangezien je normaal gesproken niet meer dan 500kcal onder je verbranding moet gaan zitten, is 1800 kcal écht niet veel
Eigenlijk eet je dus met 25km fietsen nog te weinig
Het lijkt veel, maar vergeet niet dat je heel veel verbruikt!
Tammietjeeh schreef:Mocca schreef:
Tamara ja.
Heee, Meer Tamara's!
Jaduuh schreef:Hmm, ja dat is wel zo. Maar kijk, mijn lichaam is gewend om elke dag tussen de 40 en 50 km te fietsen (en soms meer). Dat kan ik niet eens meer meetellen als sport.En dan ben ik vandaag ziek, eet ik vrij veel en doe helemaal niets. Morgen ga ik met de auto naar school, met de bus terug en dan 'alleen' savonds trainen. Dat is gewoon een kleine vervanging voor het fietsen, hoewel ik 't liever 'er bovenop' had gehad. Snap je?
ladyjoy schreef:Jaduuh schreef:Hmm, ja dat is wel zo. Maar kijk, mijn lichaam is gewend om elke dag tussen de 40 en 50 km te fietsen (en soms meer). Dat kan ik niet eens meer meetellen als sport.En dan ben ik vandaag ziek, eet ik vrij veel en doe helemaal niets. Morgen ga ik met de auto naar school, met de bus terug en dan 'alleen' savonds trainen. Dat is gewoon een kleine vervanging voor het fietsen, hoewel ik 't liever 'er bovenop' had gehad. Snap je?
Sorry Jaduuh, maar dat vind ik klaarklinke onzin.
ladyjoy schreef:Jaduuh schreef:Hmm, ja dat is wel zo. Maar kijk, mijn lichaam is gewend om elke dag tussen de 40 en 50 km te fietsen (en soms meer). Dat kan ik niet eens meer meetellen als sport.En dan ben ik vandaag ziek, eet ik vrij veel en doe helemaal niets. Morgen ga ik met de auto naar school, met de bus terug en dan 'alleen' savonds trainen. Dat is gewoon een kleine vervanging voor het fietsen, hoewel ik 't liever 'er bovenop' had gehad. Snap je?
Sorry Jaduuh, maar dat vind ik klaarklinke onzin.
Citaat:Je lichaam is een ontzettend intelligente machine. Die hou je niet zomaar voor de gek. Je lichaam heeft namelijk een ontzettend groot aanpassingsvermogen. Als jij je lichaam een tijdje te weinig te eten geeft, gaat hij spaarzaam met de geleverde energie om en verlaagt dus je stofwisseling. Als je je lichaam gedurende langere tijd 'teistert' door elke dag 5 kilometer hard te lopen: gaat je lichaam wennen aan deze extra calorieverbranding en gaat je lichaam zich daar ook weer aan aanpassen. Kortom: elke keer als je iets gedurende een lange tijd herhaalt (hoe goed voor je lijn het ook lijkt te zijn) went je lichaam daar op een gegeven moment aan en gaat zich aanpassen.
In mijn vorige artikel beschreef ik daarom al de zigzag-methode om je lichaam niet te laten wennen aan een lagere calorie-inname dan je verbruik. Maar op het gebied van voeding kan je nog meer doen om een plateau te voorkomen of te doorbreken. Eet bijvoorbeeld niet elke dag hetzelfde. Wissel een brood-ontbijt af met een zuivel ontbijt. Denk aan yoghurt of pap, maar wissel brood ook af met crackers of roggebrood. Wissel je boterhammen bij de lunch eens af met een salade of yoghurt met muesli. En kwa avondeten kun je natuurlijk helemaal eindeloos varieren.
Maar ook op sportgebied kun je op allerlei mogelijke manieren varieren om je plateau te doorbreken. Denk hierbij aan:
- even (tijdelijk) wat vaker in de week sporten;
- verhoog de intensiteit van je sport (bij krachttraining: de gewichten, bij duursporten: de snelheid)
- wissel eens af kwa sport (doe je aan hardlopen? neem eens een 10-rittenkaart op het zwembad tussendoor)
- doe bij duursporten eens een aantal intervalletjes tussendoor.
Kortom: variatie is het toverwoord om plateaus te doorbreken.
Lous schreef:Na de kerst ga ik naast minderen ook weer zwemmen, bij mijn vriend thuis hebben ze een eigen kleine fitnessruimte waar ik natuurlijk ook gebruik van ga maken![]()
Maar nog steeds mijn vraag. Buikspieren zijn erg belangrijk voor mijn rug. Wie weet goede buikspieroefeningen die NIET belastend zijn voor je rug??
McFleurie schreef:Vandaag:
O: fruit
L: wb slankie, wb geitenkaas, wb light jam
T: crackers
T: eierkoek
D: tartaar, groente, spaghetti
T: Happy Hippo
T: Eierkoek light jam
T: wb dubbel geitenkaas
T: wb slankie
Schuingedrukt is wat ik niet had moeten doen.
Myra schreef:O: 200 ml magere melk, banaan, appel, mandarijn
25 min fietsen
T: 2 mandarijn
L: 3 vb + fricandeau
T: 2 rijstwafels
25 min fietsen
T: 200 ml magere melk, studentenhaver
A: onbekend
Myra schreef:Goeiemoggol, en gefeliciteerd!
Ik vind jouw manier van schema's wel handig Jaduuh, lekker klein, dus dat neem ik overMyra schreef:O: 200 ml magere melk, banaan, appel, mandarijn
25 min fietsen
T: 2 mandarijn
L: 3 vb + fricandeau
T: 2 rijstwafels
25 min fietsen
T: 200 ml magere melk, studentenhaver
A: onbekend