Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lestria

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 15:38

Of eerst gaan sporten en daarna eten.
Dat doe ik meestal.

Heb ik twee vliegen in 1 klap. Ik ben dan toch al onderweg dus vind het niet erg om naar de sportschool te rijden. (Als ik 's winters eerst thuis warm gegeten heb kan ik echt de moed niet opbrengen om me daarna naar de sportschool te slepen). En ik krijg ook geen last van de grote trek na het sporten want dan eet ik gewoon mijn avond maaltijd.

Marije_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:01

Heb net even op internet gekeken en ik heb besloten maandag met het Southbeach dieet te beginnen ! Ik moet er echt 7 kilo af anders kan ik zo egt niet meer op mijn verzorgpony Vinden jullie dit dieet goed haalbaar?

fourth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:04

Loutjelou schreef:
Doe je een fruitdag vanillaqueen?

Ja, eenmalig hoor Ben ziek, dus verder toch niet echt energie nodig.

Sue_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:05

Marije_ schreef:
Heb net even op internet gekeken en ik heb besloten maandag met het Southbeach dieet te beginnen ! Ik moet er echt 7 kilo af anders kan ik zo egt niet meer op mijn verzorgpony Vinden jullie dit dieet goed haalbaar?

wat is dat voor een dieet dan?? (site?)

Marije_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:06

Loutjelou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:09

www.soutbeachforum.net ook een goede site. Maar je moet toch echt even het boek halen om je goed in te lezen.

Loutjelou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:10

Marije, ik vind je overigens nog wel een beetje erg jong om echt te gaan lijnen. Misschien is het beter gewoon te stoppen met snoepen e.d. en meer te gaan bewegen!

Sue_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:11

Marije_ schreef:
http://www.tipsbijafvallen.nl/southbeach.htm ... ook van plan te gaan beginnen?

uhm nou ik bekijk het eerst ff. hahaha
Hou niet zo van dat gedoe. Eet nog braaf bij moeders en die maakt niet telkens iets apart voor mij...

Marije_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:17

hahah ja ik ken dat maar toch wil ik nu graag gaan afvallen anders zit ik volgens mij over een paar jaar met een of ander overwicht-probleem. Ben gewoon beetje stevig gebouwd dus moet altijd opletten. Maar ik denk dat er niets mis mee is om nu te gaan lijnen ipv later als het erger is. Wat is volgens jou een goede lijn-leeftijd dan Loutjelou?

Bubblicious

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:37

hoi,
ik meld me ook aan hiervoor.
ik wil minimaal 10 kilo afvallen. ik`weeg 62 en ben 1.58
heeft er iemand tips hiervoor

Loutjelou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:41

Opletten kan natuurlijk nooit kwaad. Ik denk gewoon dat mensen teveel met lijnen bezig zijn. Je moet gewoon je eetgewoontes aanpassen. Het probleem is dat mensen vaak geen geduld hebben met afvallen, als het niet snel genoeg gaat werkt het dieet niet volgens sommigen....

SB helpt bij mij erg goed, maar goed dan hou ik ook van kokkerellen en doet mijn vriend er ook aan. Er hoeft dus niet apart gekookt te worden. Je moet jezelf afvragen of het iets is wat je de rest van je leven vol kunt houden. Ik zou het, als ik jou was, eerst proberen met veel bewegen en gezond eten, ik denk dat je dan al ver komt!

fourth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 17:10

Marije_ schreef:
hahah ja ik ken dat maar toch wil ik nu graag gaan afvallen anders zit ik volgens mij over een paar jaar met een of ander overwicht-probleem. Ben gewoon beetje stevig gebouwd dus moet altijd opletten. Maar ik denk dat er niets mis mee is om nu te gaan lijnen ipv later als het erger is. Wat is volgens jou een goede lijn-leeftijd dan Loutjelou?

Je kan beter gewoon je lifestyle aanpassen ipv meteen aan zoiets als het SB te gaan beginnen....dus gewoon drie goeie maaltijden, drie tussendoortjes, opletten met vet [bijvoorbeeld bakken met olijfolie ipv boter etc.]. Zeker als je in de groei bent heb je je bouwstoffen nodig, daarna ook trouwens...
Bovendien, afvallen om op je pony te kunnen blijven rijden is echt geen goede reden. Je wordt uiteindelijk toch nog zwaarder dan dit, dus het is puur uitstel van de executie, hoe hard dat ook moge klinken.
Het is wel goed om alvast op te letten hoor, daar niet van, zeker omdat je weet dat je de aanleg hebt om stevig te worden. Maar een echt dieet....niet doen. Leer jezelf gewoon aan om gezond te eten En genoeg bewegen!

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 17:12

Oh shoot, zie in je profiel dat je zeventien bent. Dacht ergens in dit topic veertien te hebben zien staan, maar dat kan wel aan mij liggen Neem aan dat je dan niet meer in de groei bent nee, maar blijf er bij dat je beter je lifestyle aan kan passen

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 17:18

Ik ben het ook eens met VQ, dat dieten heeft absoluut geen zin om structureel iets te veranderen!

LittleAnn schreef:
Mijn dagje:
o: twee volkoren crackers met light kaas
t:een volkoren cracker met kippenham
l: salade met een gekookt eitje en een kop kippensoep
t: energiebroodje en een appel
a: gebakken kipfilet met komkommer&tomatensalade

Aangepast!

Linardsje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 17:20

Wat is een energie broodje ? of is dat gewoon een broodje tussendoor ?

Loutjelou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 17:24

Een energiebroodje lijkt me iets wat boordevol koolhydraten zit, waarschijnlijk heb je daarna nog veel meer trek gekregen!

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 17:26

Van koolhydraten krijg je niet perse trek hoor

Ik eet vanavond lekker vegetarische lasagne, met veel groenten

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:03

Belsje schreef:
Southe Beach vind ik trouwens geweldig om te eten: ik eet nl amper brood en aardappels ook niet dus ja ... dan heb je het grootste deel van verboden dingen sowieso al niet. Denk dat ik na dit dieet dat grotendeels ga aanhouden om gewoon te eten. Zitten erg lekkere desserts tussen enz, dat is sowieso beter dan die gekochte dingen vol chemische toestanden.
Alleen jammer dat SB zo moeilijk te combineren was voor mij, mijn moeder wou echt niet twee keer koken.

Voor mij geldt inderdaad hetzelfde, de aardappels heb ik zowiezo al geskipt en vervangen voor zilverliesrijst (jummie!) en brood/broodvervangende producten met veel koolhydraten probeer ik ook zo veel mogelijk te beperken.
South Beach spreekt mij dus ook erg aan, maar helemaal overgaan doe ik niet, ik ben het ook weer niet met alles eens van dat dieet, en verschillende fases zijn ook niks voor mij, ik pas gewoon liever mijn lifestyle aan en gebruik sommige dingen van bijvoorbeeld het SB.

Ik heb vandaag eigenlijk weer eens voor mijn gevoel 'lekker' gegeten in de zin van gezond en licht. Ook ben ik (thank god ) dat enorme hongergevoel van de laatste paar dagen kwijt.
Of het nu komt omdat ik vanochtend weer eens ontbeten heb met Zonnatura muesli (=zonder toegvoegde stoffen zoals suiker ed) met magere yoghurt ipv de Fruit & Fiber met magere melk die ik de laatste maanden gegeten heb of omdat ik honing op mijn cracotte voor tussendoor had en dat dat mijn suikerspiegel goed op pijl houd/hield (honing=natuurlijke vervaning van suiker) ik weet het niet, maar ik heb mezelf iig getrakteerd op een stroopwafeltje op mijn stage.
Mag best een keer, toch?

O: Kom Zonnatura muesli (=zonder toegvoegde stoffen zoals suiker ed) met magere yoghurt en zoetstof
T: 1 Cracotte naturel met honing
L: 2 sneetjes volkorenbrood met Becel light en een plak Slankie 20+ kaas en een Fuiji appel (zoet zeg, zat meteen vol )
T: Stroopwafel
D: Is nog redelijk onbekend, ik dacht dat we gewoon een broodmaaltijd hebben.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:35

Mijn dagje, best netjes;

O: schaaltje magere biojoghurt met cruesli
T: appel
L: 2 volkorenboterhammen, 1 met kipfilet en 1 met appelstroop
T: -
A: volkorenpasta, worteltjes, ongepaneerd snitzeltje
T: schaaltje magere joghurt

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:37

Heb beetje een vreemde dag gehad, laat opgestaan, moest meteen door naar een beurs (national convenience event)

O:
L: 1 boterham met appelstroop en een appel
T: paar shots van sapjes en smoothies, stukje wasa kracker met bieslook vulling, 2x chocolademelk (instant) en een hardgekookt ei Op die beurs kreeg je echt van alles aangereikt hihi.
D: rijst met kip en tandorisaus geloof ik.

Vanavond wat drankjes, ga met vriendinnen wat drinken.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:50

Jamy, hier dan eindelijk de foto's van m'n galajurk

Afbeelding

En samen met m'n vriendje
Afbeelding

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 19:47

Leuk! Hij is echt gaaf
Mooi figuur hoor heb je!

Wij gaan vanavond mie eten met roerbakgroente en kipfilet erdoor en sla erbij.

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 20:14

Die jurk is echt super gaaf zeg!
Die kleur..

ppl0026

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 22:49

Ik zal wat ik gegeten heb maar niet neerzetten...
Iemand tips om van koek/snoep etc. af te blijven? Ik ben vooral gek op zoet... Als er chips oid in huis is zal ik er niet zo snel naar grijpen, maar als er een pak koekjes ligt eet ik het zo in één keer op.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 23:00

Tanden poetsen, kauwgompje nemen, iets anders gaan doen. Ga onder de douche, een stukje wandelen.

Of zorg dat het niet in huis is.