Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FNews

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:55

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 3 crackers met kipfilet
T: 1 bolletje met rosbief
L: Salade met kip, maïs en wortel
T: Smoothie
A: Visfilet met wortels en aardappels

Helaas ben ik weer bijgekomen :(

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:11

Hebben jullie misschien een ander forum dan dit, maar wat wel lijstjes posten is?
Ik voel me hier niet zo thuis meer.
Op papier schrijven is geen optie ...

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:14

Op elk forum waar ze gezond verstand hebben, zullen ze je een hulp aanbieden. Als je gewoon lijstjes wil posten die niemand becommentarieert, kan je het in een dagboek doen: als mensen je niks mogen zeggen of melden, waarom zou je dan willen dat iemand je lijstjes leest?

Iedereen hier biedt je hulp aan; ik zeg al heel lang niks meer over jouw lijstjes, maar ik heb je toch pb's gestuurd waarin heel duidelijk staat wat je mag eten, wat je moet eten, en dat je niet bang hoeft te zijn voor bijkomen etc?
Wat verwacht je nog meer? Dat we zeggen: "goed zo Emily, wat enig dat je nauwelijks gegeten hebt vandaag!"?

Bij deze: ik zeg niks meer op jouw lijstjes. Toch nog veel succes.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:19

O: 1 boterham met vlokken
L: 2 crackers met smeerkaas
T: zakje M&M's
A: kipfilet en aardappeltjes uit de oven

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:24

Emily, de mensen hier geven je alleen maar tips. Je bent nog maar 16, dan heb je bepaalde voedingsstoffen gewoon nodig. Van jezelf uithongeren kom je alleen maar aan. Wil je alsjeblieft naar je ouders luisteren?

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:28

In een dagboek alleen voor mezelf werkt niet. Had ik al geprobeerd, maar de druk die er dan achter zit verdwijnt dan. En juist dat bracht mij hier.
En 'wat enig dat je nauwelijk gegeten hebt vandaag'. Ik eet gewoon, ik schrijf er trouwens geen hoeveelheden bij dus jullie kunnen moeilijk inschatten hoeveel denk ik. En ik eet gewoon tot ik vol zit. Die appel van vandaag, in de ochtend? Eigenlijk moest ik die helemaal opeten. Maar vol is vol. Dus dan maar als tussendoortje, en zelfs toen zat ik te proppen.

Maar goed.

Ik heb al een ideetje in mijn eigen achterhoofd. Als het niet werkt ben ik hier terug. Als het werkt dan ben ik hier niet terug.

@FNews
Dit is anders.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:30

Mag ik vragen waarom dit anders is?

HorseLove92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:32

Emily dat is niet slim wat je doet.. Eigenlijk hou je jou zelf een beetje voor de gek

ik weet wat het is om niet te willen / kunnen eten.. Je moet je proberen erover heen te zetten! Anders kun je straks helemaal niets meer.. Voel je je altijd zwak!

Op dit moment eet je echt veelte weinig. Dat komt niet goed

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:44

Emily, je Tumblr zegt echt wat anders. Ik kan het alleen maar met HorseLove92 eens zijn. Ik hoop dat je dat in gaat zien voor het echt goed de verkeerde kant op gaat. En dit is allemaal écht niet banketstaaf bedoelt, wij zijn gewoon bezorgd om jou. Net als je moeder.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:54

Jespri schreef:
Mijn lijstje voor vandaag:
O: Pannenkoek met stroop en beetje poedersuiker
T: Appel met kaneel
L: 2 Witte bollen, 1 met kaas en 1 met smeerworst.
T: Gezonde appel reep van zonnatura
T: Ontbijtkoek met wat boter en suiker (voelde me een beetje flauw)
T: Chocolade (86%)
T: Rode bessen
A: Hamburger van de BBQ op een bolletje, worteltjes en dop erwtjes, knoflook champignons. Klein beetje patat met knoflook saus.
T: Waarschijnlijk vla. :)

Lijstje voor vandaag. :) Emily jammer, we willen je echt alleen maar helpen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:56

O: Grutten met chia, cacao en kokos
T: Mandarijn, handje moerbeien
L: Tomaten/paprika/maissoep met gerookte kipfilet en roergebakken courgette, champignons, paprika en cherrytomaatjes en gerookte kipfilet
T: Zelfgemaakte choco, banaan, stuk komkommer met rode pesto en paprika
A: Stukje zalmfilet, worteltjes en puree van knolselderij en bataat. Beetje Griekse yoghurt.
T: Handje moerbeien, 6 dropjes en elitehaver
D: thee, water en slimpie
B: Paardrijden en 30 km op de racefiets

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:05

Aardig tevreden alleen echt veeeel te veel avondeten, mijn buik staat op het moment echt op knappen

Venthe schreef:
vandaag weer er tegen aan. ondanks mijn tentamenstress toch netjes proberen te eten
Planning
O: schaaltje soja yoghurt (denk 200 ml), stukjes verse mango, 1 el lijnzaad, beetje havermout (wilde met omega zadenmix, chia en cacaonibs maar die ben ik vergeten mee te nemen vanaf mijn ouders) + 2 kopjes koffie met koffiemelk
T: cappuccino, 200 g vers fruit (meloen, ananas, blauwe druiven) haverkoek
L: 2 speltboterhammen met 20+ komijnekaas, 1 speltboterham met pindapasta
T: haverkoek 200 g worteltjes, 2 rijstwafels
A: 2,5 ol gebakken krieltjes, 3 ol spinazie (uit blik), 3 ol witte bonen in tomatensaus, 1,5 braadworst :o
T: schaaltje danio stratiatella yoghurt

B: 85 squats, 1 paard scheren

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:25

emily :(:)
blijf toch hier posten joh!
Ik snap het als je de opmerkingen moeilijk vind maar als we afspreken dat we je alleen nog gevraagd
tips/tops geven is het dan wel te doen voor je?
Het is echt allemaal goed bedoeld meis!

ik ga nu sporten dus vlieg alleen even snel binnen.
was erg druk vandaag dus een wat mager lijstje

O: 500 gr magere yoghurt/ franse kwark met chia, 25gr whey, cacao en haverzemelen en 4 aardbeien en krokante muesli
T: appel
L: restje van mn ontbijt want 500gr was toch iets te veel
T: 2 speltwafels met bio pindakaas
T: kaas/pompoen cracker
A: mihoen met groenten, des en bladspinazie
T: straks 25 gr whey shake

B: 1,5 uur kracht training

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:31

Emily ik kan je alleen maar veel wijsheid toewensen. Vind je moeder vooral erg verstandig, ze heeft echt het beste met je voor. En de mensen hier ook trouwens.

Lijstje definitief:

O: 70 gr havermout, 50 gr mango DV, 30 gr witte druiven, 15 gr lijnzaad, 10 gr zemelen, 150 ml ongezoete sojamelk + water
T: 1 speltboterham met kokosolie en appelstroop + half plakje paasstol
L: 2x speltboterham met huttenkase en augurk + kopje groentesoep (uit pakje), 80 gr sla met pijnboompitjes, feta, komkommer en zongedroogde tomaat
T: eiwitshake 28 gr whey + 1 appel + half plakje kruidencake (proeverij op werk)
A: bij de pizzeria: paar stukjes turks brood met kruidenboter, 2 halve pizza's met een bodem van spelt (we konden niet kiezen dus vriendin en ik hebben allebei een helft van elkaar genomen :)) ) met spinazie, olijven, kaas, aubergine, ui, courgette, tomaat, en vast nog wat dingen die ik nu vergeet. Ze waren HEERLIJK in elk geval, de bodem was waanzinnig, en helemaal van spelt dus wat echt een lekkere andere smaak gaf.
T: toetje, tiramisu met een bolletje ijs samen gedeeld
T2: klein koekje thuis

D: water, thee, witte wijn
B: 28 km fietsen, 7 uur in de winkel/bakkerij werken

kcal zonder avondeten: 1150
eiwit: 57 gr - vet: 31 gr - koolh: 151 gr
Zo'n 2400 kcal verbrand en gok dat ik daar wel aangekomen ben met die overheerlijke pizza en halve tiramisu toe :)) :9 Heb wel extra hard 14 km naar huis gefietst :Y)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:31

Nou ja, als je ziet dat iemand te weinig eet dan mag je daar toch wel een opmerking over plaatsen, Zodiacje?
Dan doen we toch ook als iemand gezond wil eten maar niet door heeft dat ze bepaalde minder gezonde dingen op de lijstjes heeft staan?

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:41

Precies zo dacht ik ook Karin, het was ook niet dat ik het aanvallend bedoelde. :)
Maar aangezien ik ooit een keer las dat je graag normaal wilde eten door middel van hier lijstjes te plaatsen. Vandaar dat ik benieuwd was waarom je dan zo weinig at, want je vond mijn lijstjes ook een keer vrij karig. Jammer dat je na een vraag gelijk vertrekt, maar is je eigen keuze natuurlijk.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:42

Emily jammer dat je het zo op vat, het is echt goed bedoelt meis!

O: havermout met sojamelk, chiazaad, moerbeien, kaneel en blauwe bessen/ 4 kleine dadels
L: 1 gebakken eitje met cherrytomaat en ui. Fruitsalade met kiwi, sinaasappel, witte druiven en walnoot
T: twee rijstwafels met gedroogde tomaat-hummus en smoothie van handje bevroren aardbeien, water en theelepel honing
A: Klein bordje bami met stukjes kip, ui, prei, courgette en paprika
T: 10 plakjes komkommer met klein stukje geitenkaas

D: water en groene thee
B: 1,5 sportschool (vnm hardlopen en squats), stukje fietsen

Mooi lijstje vind ik zo!

HorseLove92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:47

Mijn lijstje van vandaag:

O: pompoen boterham met pikante kipkerrie
T: kellogs choco biscuit moment
L: pompoen boterham door de middel op beide helften italiaansekruiden kaas met daarop een kwart plak roggebrood
T: peer
T: 2 dextro
A: 1 fitness baguette door de helft op ene helft kruidenkaas met zalm en rucola sla.. Op andere heft filet american en uitjes <3
Schaaltje magere kwark
T: cappuccino (eigenlijk is het koffie met magere melk +/-100ml) stukje cote chocola

D: 2 glazen water, 1kopje koffie met koffiemelk, 2 kopjes thee, 1 klein glas optimel drinkyoghurt, 1 glas Spa fruit

B: kantoorwerk, honden gewandeld, 5.5km hardgelopen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:46

Emily en nu scheld je jezelf uit op je profiel, je gaat mij niet wijsmaken dat dit gezond gedrag is. Ook plaats je wel degelijk hoeveelheden en 4-6 el macaroni is geen maaltijd.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 23:28

imd schreef:
Nohh bbq, daar heb ik zin in zeg! Gauw maar eens plannen, na de tentamens :')

O: havermout met walnoten
T: cappuccino met stukje citroenkoek
T: paaseitje melk
L: twee speltbth met phila light, komkommer en rucola, een volkorenbth met pindakaas
T: meergranencracker met phila light
T: 3 paaseitjes melk
A: gegrilde courgette met griekse yoghurt indian style dressing, aardappelkroketjes en schnitzel
T: cappuccino + walnoten

B: stuk wandelen in hoog tempo
D: 1200ml thee, 1000 ml water

Zo, definitief.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 23:47

KarinvdM schreef:
Nou ja, als je ziet dat iemand te weinig eet dan mag je daar toch wel een opmerking over plaatsen, Zodiacje?
Dan doen we toch ook als iemand gezond wil eten maar niet door heeft dat ze bepaalde minder gezonde dingen op de lijstjes heeft staan?

dat mag zeker, dat is ook een deel van dit topic maar kan imo niet de bedoeling zijn als iemand aangeeft dit niet te willen dat wij dan alsnog onze mening door haar strot gaan duwen en haar wegjagen.
We hebben het gezegd, ze weet het, zowel wij als zij hebben er niets aan als ze zich rot voelt in dit topic.
Daarnaast geef ik haar dan liever tips als ze daar wel om vraagt dan dat ze helemaal alleen verder gaat.

doet me overigens denken aan dat andere meisje waar het steeds slechter mee ging, paardje was haar boktnaam toch?

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 00:23

O: 60 gr havermout, 4 gr chia, 3 gr cacao nibs, 12 gr rozijnen
L: 2 plakken roggebrood met pindakaas en kaas
T: cranberry notenmix
T2: 200 gr magere kwark, 5 dv aardbeien, 8 gr lijnzaad, stevia, kaneel, cacaopoeder
A: verse tagliatelle met tuinkruiden ; broccoli, bladspinazie, ui, knoflook, gerookte zalm, pijnboompitten, wat smeerkaas, 1 el cottage cheese
T: digestive met pure chocola ; blokje 86% chocola

D: 2x koffie met geklopte melk, water
B: wandelen met de hond, 2x 10 min fietsen

En Emily ik ben het helemaal eens met de rest, de opmerkingen hier zijn allemaal omdat we het beste met je voor hebben, maar voor nu hoop ik ook vooral dat je goed op jezelf let :(:)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 00:52

Ben overigens van mening dat manier waarop de meeste posters hier met eten omgaan ook niet als "normaal" wordt beschouwd (waaronder ikzelf overigens).
Als ik terug denk aan toen ik 16 was had mijn lijstje er zo uit gezien:

O: 2 boterhammen, 1 kaas, 1 hagelslag
T: liga
L: 2 boterhammen met pasta en 1 met kaas
A: aardappelen, groenten, vlees. Appel of vla toe.
T: in het weekend chips

als ik mijzelf zou zien posten hier zou ik daar ook wat van vinden maar ben tot achter in de 20 altijd slank geweest en nooit ongezond gevoeld.

Hoe fijn het ook is om gezond te eten, laten we ons perspectief niet vergeten.

emily, neemt niet weg dat je de ongezonde kant op gaat maar wil toch even belichten dat wij (ik) ook geen heel standaard publiek zijn...
Volgens mij heb je het nu zwaar, kan je niet heel veel aanbieden maar mijn pb inbox staat altijd voor je open!

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 05:36

Nog bedankt voor alle nieuwjaarswensen haha. :D Gisteren was een gekke dag, verplicht binnen blijven en geen licht aan. Gelukkig hadden we wel elektriciteit voor de airco en wifi. Wel bijzonder om zo'n feestdag van een andere cultuur mee te maken. Avondeten is dus een beetje een bijeengeraapt zooitje omdat we niet ergens konden gaan eten.

O: Twee sneetjes toast met scrambled eggs en jam, schep fried rice, veel watermeloen
T: Kleine dragonfruit
L: Bak weetabix met halfvolle melk en een banaan
T: Stuk of 6 kleine havermoutkoekjes
T: Hand walnoten
A: Instant noodles, 1,5 bruin broodje met jam/chocopasta, schep witte rijst met ketchup :Y)
T: Appel

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 07:29

O: Havermout, sojamelk, cranberry, goji, chia, lijnzaad, frambozen en kaneel
T: Banaan + stukjes gedroogde ananas/mango
L: 2 plakken roggebrood met belegen kaas
T: Time-out muesli reep met hazelnoot vulling
A: Chili con carne ( gehakt, bruine bonen, ui, paprika, mais, tomatenpuree en kruiden )
T: Handje noten

B: 1 uur cardio