Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Zelf eet ik wel noten maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo oplet op wat ik binnenkrijg... Ik kook eigenlijk 95% veganistisch (en ik post er ook wel eens over) maar ik kook niet zo vaak. Met uit eten en mee eten eet ik dus meestal vegetarisch.
Verder kook ik veel met champignons, aardappel, ui, zoete aardappel, kikkererwten, linzen als basis, dat zijn ook hele goede voedingstoffen denk ik? Eigenlijk doe ik weinig met noten. Verder ben ik een heel slechte fruiteter, eet gelukkig heel veel groente.

8nnemiek schreef:Ik ben ook benieuwd! Willemsburger vind ik ook niet lekker, maar ik houd dan ook echt niet van jonge kaas. Ik zag dat violife een cheddar-achtige kaas heeft.

Vegan 
Anoniem schreef:
CalipsoLover schreef:Anoniem schreef:
Eens bij een dierenarts voor gaan horen, bij honden is het mogelijk, ik denk dat als je een goede begeleiding hebt van een DA en echt de nodige voedingstoffen geeft aan je hond en een strikt dieet volgt het moet kunnen. Katten vegan laten worden is 'helaas' volgens MEERDERE dierenartsen onmogelijk. Zag hier iemand al reageren dat ze overweegt haar kat vegan te laten worden, maar meid, helaas gaat dat gewoon niet

) die zeggen dat gezond vegan eten onmogelijk is, en wel op basis van onderbuikgevoel. Dus dat zegt ook niet veel.
(aangezien ik vermoed dat dat het pijnpunt is) 
Wetenschappelijk onderzoek heb ik er nog niet over gelezen. Maar ik denk dat je wel het duidelijke verschil tussen een mens en een hond/kat moet zien. Ons gebit en spijsvertering is voornamelijk gemaakt voor planten, bij katten en honden is het voornamelijk voor vlees gemaakt. Ik denk dat je heel goed moet weten wat je doet vooraleer je daaraan begint!