Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 12:59

Ik heb bij mijn vaste gevraagd of ze het op willen nemen in het assortiment
Ze hadden wilmersburger en die is al uit het assortiment verdwenen
Maar goed, die eet ik alleen van ellende ivm een alternatief in de buurt
Maar echt lekker vind ik hen niet

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 13:10

Jouw AH heeft vlolife? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Mijn AH heeft het hier niet. Haal altijd wilmersburger kaas van de Jumbo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 14:27

Is Violife lekkerder dan Wilmersburger? Ik durf het nu niet mee te nemen omdat ik Wilmersburger echt vies vind.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 14:28

Hij schijnt een stuk lekkerder te zijn
Dus ik wil hem wel gaan proberen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-18 14:47

Ik ben ook benieuwd! Willemsburger vind ik ook niet lekker, maar ik houd dan ook echt niet van jonge kaas. Ik zag dat violife een cheddar-achtige kaas heeft.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 14:59

Ik lust Willemsburger ook niet maar violife dus wel.
Ik had van beide soorten een pakje besteld, daar doen ze wel eens moeilijk over omdat ze liever hebben dat je de hele colli neemt maar ik had geluk dat degene die mij hielp vond dat de rest dan prima in de winkel kon omdat vast nog meer mensen het willen proberen. Nu hopen dat het inderdaad verkocht wordt zodat het ook blijft.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 15:03

Ik vind de Violife erg lekker, verkopen ze hier ook bij de AH (XL). In plakjes, geraspt en een roomkaas :j

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 15:33

Veel binnenvallers hier :D

Callipsolover: fijn dat je weer pescotarisch gaat eten :) Zelf eet ik wel noten maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo oplet op wat ik binnenkrijg... Ik kook eigenlijk 95% veganistisch (en ik post er ook wel eens over) maar ik kook niet zo vaak. Met uit eten en mee eten eet ik dus meestal vegetarisch.

Doet er me aan denken dat ik weer eens noten moet bestellen :j Verder kook ik veel met champignons, aardappel, ui, zoete aardappel, kikkererwten, linzen als basis, dat zijn ook hele goede voedingstoffen denk ik? Eigenlijk doe ik weinig met noten. Verder ben ik een heel slechte fruiteter, eet gelukkig heel veel groente.

Tica_81: interessante vraag, beetje gekke manier van binnenvallen. Mijn kat krijgt gewoon brokjes ja :j
Bij honden weet ik er niet genoeg over om er een mening over te hebben. Als zij echt goed kunnen leven op een vega(n) dieet heb ik er echt geen problemen mee, maar dat weet ik dus niet.

deksel: hahaha herkenbaar! Als ik dan een broodje kaas eet (en ik eet best nog vaak kaas, ik probeer het alleen ook te vermijden als het mogelijk is), dan zegt een vriendin soms: dat mag niet!
Ja hallo, jij eet vlees/vis/alles maar ja, het is wel verstandig om mij te wijzen op hoe erg die ene schel kaas is :D

Die Violife klinkt goed, ik moet ook weer eens naar onze AH. Kvind het nog best behelpen in Belgie. Onlangs had ik een traiteurzaak gevraagd waarom hij in godsnaam zijn soepen niet vegan maakte? Alles met runderbouillon, dus ik kan er geen soep kopen. Beste man kreeg ogen als schoteltjes, hij had er niet eens bij stil gestaan dat vegetariers hierom zijn groentesoep lieten staan... Maar hij ging het gelijk aanpassen :)

Zo meteen even kijken wat ik ga eten van de week.
Bosh! komt overigens met een nieuw boek *\o/*

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 17:34

8nnemiek schreef:
Ik ben ook benieuwd! Willemsburger vind ik ook niet lekker, maar ik houd dan ook echt niet van jonge kaas. Ik zag dat violife een cheddar-achtige kaas heeft.

Bij de ah krijgen ze voorlopig alleen de original plakjes
En mozza rasp

De andere smaken zijn wel wel elders te vinden(online etc)

Edit; en ik zie hierboven ook roomkaas genoemd worden
Maar die vind ik niet terug op de site

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 17:40

Hmmm, bij de XL in Muiden verkopen ze die wel. Maar misschien op eigen initiatief?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:09

Foaly schreef:
Pure dierenmishandeling, sorry :n Als je zo graag veganistische huisdieren wilt, neem dan een hamster :(

Hamsters zijn niet veganistisch. _O-

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:12

Ik zeg toch:

Foaly schreef:
En hamster, konijn... ik neem aan dat mn punt duidelijk is :+

:+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:13

Ja zag niet dat er een nieuwe pagina was. Maar huisdieren hebben is sowieso niet vegan vind ik. :)

Ben gelukkig ook geen veganist en heb 5 hamsters. :+

tamara1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 19:00

Ik kom ook binnen vallen :P
Ik ben sinds ongeveer mijn 8e vegetariër geworden. Eerst alleen geen vlees eten en zo verder er naar gaan kijken met snoep, kaas enz. Nu proberen ik ook veel dierlijke producten te vervangen zoals eieren, yoghurt en melk in recepten :)

Ik vind het ook erg leuk om te zien dat er steeds meer vega en vegan producten op de markt komen, zag nu toevallig dit voorbij komen van Kips :D Vegan
https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... vleeswaren

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 19:39

Anoniem schreef:

Eens bij een dierenarts voor gaan horen, bij honden is het mogelijk, ik denk dat als je een goede begeleiding hebt van een DA en echt de nodige voedingstoffen geeft aan je hond en een strikt dieet volgt het moet kunnen. Katten vegan laten worden is 'helaas' volgens MEERDERE dierenartsen onmogelijk. Zag hier iemand al reageren dat ze overweegt haar kat vegan te laten worden, maar meid, helaas gaat dat gewoon niet volgens mijn bronnen :wave:

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 19:43

CalipsoLover schreef:
Anoniem schreef:

Eens bij een dierenarts voor gaan horen, bij honden is het mogelijk, ik denk dat als je een goede begeleiding hebt van een DA en echt de nodige voedingstoffen geeft aan je hond en een strikt dieet volgt het moet kunnen. Katten vegan laten worden is 'helaas' volgens MEERDERE dierenartsen onmogelijk. Zag hier iemand al reageren dat ze overweegt haar kat vegan te laten worden, maar meid, helaas gaat dat gewoon niet :wave:

Ok maar ik heb iets meer vertrouwen in wetenschappelijk onderzoek, dankjewel :o
Ik ben benieuwd waar deze dierenartsen hun bevindingen op baseren. Er zijn ook mensenartsen ( := ) die zeggen dat gezond vegan eten onmogelijk is, en wel op basis van onderbuikgevoel. Dus dat zegt ook niet veel.
Er bestaat gewoon synthetische taurine en dat wordt ook vaak al toegevoegd aan niet-vegan voer trouwens :j (aangezien ik vermoed dat dat het pijnpunt is)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 19:58

Ik baseer me ook gewoon op mijn bronnen zoals er staat geschreven :) Wetenschappelijk onderzoek heb ik er nog niet over gelezen. Maar ik denk dat je wel het duidelijke verschil tussen een mens en een hond/kat moet zien. Ons gebit en spijsvertering is voornamelijk gemaakt voor planten, bij katten en honden is het voornamelijk voor vlees gemaakt. Ik denk dat je heel goed moet weten wat je doet vooraleer je daaraan begint!

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:22

Volgens mij weet margrathea best dat er een verschil is tussen een mens en een hond, maar wil ze met haar voorbeeld van mensenartsen aangeven dat ik de humane geneeskunde er artsen zijn die vegan eten ongezond vinden. Artsen weten veel en het is goed om ze te vertrouwen, maar ze hebben ook niet altijd gelijk. Humane artsen niet en dierenartsen ook niet. Vandaar dus wetenschappelijk onderzoek :)

Ik ben er nog vrij sceptisch over, zeker bij katten. Als er goed voer zou zijn, dan ga ik het ze zeker voeren, maar nu nog niet.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:25

Ik heb mijn honden zelf laten kiezen eens.. Vegan brokken werden niet gegeten hoor;p En vind ook dat het knaagwerk erbij hoort, lekkere gedroogde of verse vleessnacks.. Ze krijgen hier nu alleen nog maar vlees als eten, geen brokken. Ook van gewone brokken worden ze niet blij, maar van vegan brokken helemaal niet.

Irene793

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:26

Hier wel vegan voer voor de kat. Hij vind het lekker en doet het er prima op. Brokken van vlees zijn ook allerminst 'natuurlijk' voor katten. Wanneer heb je voor het laatst een kat een koe zien vangen? Aan brokken van vlees wordt ook taurine toegevoegd, net als bij vegan brokken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:30

Daarom voer ik grotendeels vlees dat is met katten ook prima te doen
En waarschijnlijk komt er een punt dat ik gewoon geen vleesbehoevende huisdieren ga hebben
Of er is plantaardig voer waar ik wel achter kan staan
Nu in ieder geval nog niet

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:33

Is altijd grappig dat als ik ergens dit soort discussie zie het bijna altijd maar om brokken gaat, gelukkig is er ook nog gewoon vlees, KVV, Barf... Als ik met vlees kom heb ik dansende honden en is het gelijk op, brokken blijven er de hele dag staan.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:42

Ik denk dat vlees voeren idd veel beter is dan brokken. Je merkt ook wat ze het lekkerst vinden :p Ik voer mijn kat dan ook vaak verse vis of tonijn uit blik

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-18 20:44

Mijn hond liet kvv vaak staan. Vooral dingen als orgaanvlees kon ik vaak weggooien. Blikvoer gaat er wel prima in. Brokken redelijk, maar niet altijd. Maar groente wat overblijft dat heeft mevrouw toch het liefst, nog liever dan het blikvoer :+ Vooral sperziebonen en bloemkool en broccoli :))

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:58

Vers vlees is zo gezond niet, daarnaast kan een hond prima veganistisch leven. Een kat niet, dat is echt een carnivoor.