Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:03

Gister me verjaardag gevierd en dus een hele rare dag qua eten, niet normaal ontbeten, middag of avond gegeten en veel hapjes. Nu heb ik vaker gehad dat mijn lichaam van slag werd van meer en ongezonder eten dan normaal, ik krijg dan een harde boven buik (snappen jullie wat ik bedoel met bovenbuik? want het is echt alleen bovenaan en heeeel erg opgeblazen groot en voelt hard aan) voel me misselijk ect. Maar nu had ik een hele rare slechte dag achter de rug, ben 's avonds 15 km gaan skeeleren nog nergens last van de hele dag. Na het skeeleren heb ik een schaaltje fruit gegeten en een volkoren beschuit met pindakaas (als een soort avond eten) en daarna een rondje gelopen. En toen ging het mis, en kreeg weer zo een pijn aan mijn buik, en echt bovenaan me buik. Me buik voelde keihard aan en opgeblazen, en ik was heel misselijk. Nu vond ik het raar dat ik nergens last van had, juist even lekker was gaan bewegen na een rare dag (het skeeleren) daarna wat gezonds had gegeten en een half uurtje later, bam zo beroerd zo beroerd. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn of hoe dit kan?

Vandaag dus even een balans dag en ondanks ik totaal geen honger had wel proberen goed te eten :)

O: schaaltje magere yoghurt met appel en kaneel erdoor, volkoren knackebrod met appelstroop
L: 1 vkbb met 1 gekookt ei belegt, 1 vkbb met kaas tomaat en sla, 1 volkoren knackebrod (1/2 appelstroop 1/2 kaas tomaat)
T: appel, wat druiven, wat aardbeitjes
A: gebakken aardappelen, salade (sla, boursin blokjes, slasaus, mais, augurk) vleesvervanger
T: schaaltje magere yoghurt met een appel en kaneel erdoor

D: water
B: 4,5 km hardlopen, 14 km fietsen, half uur priveles met paard, 30 minuten wandelen, 45 minuten op stal bezig geweest.

Over drinken vind ik dat je het moet doen als je het lekker vind! En niet omdat 'iedereen' het doet. En niet altijd over je grens gaan, maar een keer gebeuren kan altijd :)

Bhriseis

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:09

Het klinkt een beetje als een maagontsteking.
Dan voelt je bovenbuik echt hard aan, lijkt het ook een grote ballon, en meestal geldt: hoe gezonder je eet, hoe meer pijn (o ja en echt slechte dingen als friet enzo ook). Rauwkost en fruit zijn zo wat de hel dan. En je wordt van alles zomaar misselijk.
Je hebt er hele goede pilletjes voor (omeprazole) die er tijdelijk voor zorgen dat je iets minder maagzuur produceert, zodat het stuk maag dat ontstoken is tijd heeft om te herstellen. Melkproducten helpen enorm, omdat melk het zuur neutraliseert (dus melk, sojamelk, vla...); vreemd genoeg voelt yoghurt bij mij ook heel fijn aan (hoewel yoghurt in feite verzuurde melk is). Beschuitjes kan je dan ook nog wel verdragen, met een beetje dun beleg. Veel drinken is goed, maar koffie wil je wel vermijden, dat doet erg veel pijn.

Als het effectief een maagontsteking is, en het is niet zo erg, is het na een kleine week al weer over (mits je je voeding aanpast en eventueel pillen neemt). De graad van de pijn staat niet in verhouding tot de ernst.

Veel beterschap! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:10

Anoniem schreef:
Beetje veel vandaag..

O: havermout met peer en rijst/amandelmelk
T: 250g gedroogde vijgen
L: bruine boterham met tomaten/sambal-salsa van gisteren; 4 vk crackers met ricotta en basilicum
T: grapefruit
A: voor: tonijncarpaccio met zeewier, wasabi en sesamolie; hoofd: maaltijdsalade nicoise (tonijn, sla, ei, krieltjes); bij: bruin zonnepittenbrood met tapenade

B: 45min paardrijden, 30min wandelen, 15min NTC

+ kersen

En ik moet die 15min NTC nog doen..

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:12

Bedankt voor uitleg! :)
En het is precies wat je zegt, bovenbuik vond hard en is net een grote ballon!
Het rare is wel dat het vandaag weer weg is (ben nog wat misselijk en geen honger maar niet meer beroerd en geen harde grote bovenbuik) en heeft denk ik een uur of 5 geduurd. Weet niet precies hoelang want ben in bed gaan liggen en ergens in de nacht wakker geworden en was het nog steeds maar vanmorgen was het weg.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:26

Het kan heel acuut optreden, waardoor het even plots weer kan weggaan als het gekomen is. Ik denk dat dat mede komt doordat de pijn geen graadmeter is van de ernst.
Wanneer ik examens heb kan ik de dag na een examen plots zo'n enorme pijn krijgen (meestal dronk ik de dag er voor ook redelijk wat koffie), en dan kan ik een dag niet normaal eten, maar de dag er na is het over. Ik let er dan wel extra op dat ik geen hopen rauwkost en fruit ga eten, maar dat ik het rustig aan doe.

Het is trouwens enorm stressgerelateerd; bij mij komt het vooral op wanneer ik me sterk houd maar inwendig nerveus ben. Soms op momenten dat ik het me niet eens realiseer dat ik van alles aan het opkroppen ben :')

Mocht het effectief een maagontsteking zijn en je krijgt zo'n soort van krampen/steken, drink dan gerust een groot glas melk.

Graag gedaan hoor, en mocht er iets zijn mag je altijd PB-en :)
(door een maaghernia heb ik chronische maagontstekingen, maar wonder boven wonder heb ik er nauwelijks nog last van net door de gezonde voeding en het dagelijks sporten - terwijl de dokter me afraadde om gezond te eten :) )

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:50

Oh nu beginnen er steeds meer belletjes te rinkelen! Ik ben ook erg stress gevoelig helaas, en ga donderdag 3 weken naar Amerika waar ik waarschijnlijk onbewust stress van heb. Merk het wel aan meer dingen, dat ik steeds bezig ben met of ik niet iets vergeet en dat ik straks de paardjes 3 weken moet missen. Ik zal even goed op me voedimg letten en als het lukt kalmerende dingen eten, bedankt! :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 07:12

Lijstje vandaag
50 gr havermout/melk en cracker met houmous
T:appel
L: 2BB en 2 crackers of 3BB met kaas/kipfilet/sandwich spread
T:komkommer(fruit is op)
A: 100 gr kip, 45 gr macaroni, 200 gr aan rauwkost en wat ketjap (koud)
T: magere yogurt en nog fruit mocht de supermarkt nog open zijn.
Ga vanuit het werk sporten. Tussen 4-7 niks, ga lekker in de zon liggen daar (heb een appartementje haha) en heb daarom giste pasta salade gemaakt. Trouwens best lekker. Denk dat ik dat vaker ga doen in de zomer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 08:01

Bhriseis schreef:
Het klinkt een beetje als een maagontsteking.
Dan voelt je bovenbuik echt hard aan, lijkt het ook een grote ballon, en meestal geldt: hoe gezonder je eet, hoe meer pijn (o ja en echt slechte dingen als friet enzo ook). Rauwkost en fruit zijn zo wat de hel dan. En je wordt van alles zomaar misselijk.
Je hebt er hele goede pilletjes voor (omeprazole) die er tijdelijk voor zorgen dat je iets minder maagzuur produceert, zodat het stuk maag dat ontstoken is tijd heeft om te herstellen. Melkproducten helpen enorm, omdat melk het zuur neutraliseert (dus melk, sojamelk, vla...); vreemd genoeg voelt yoghurt bij mij ook heel fijn aan (hoewel yoghurt in feite verzuurde melk is). Beschuitjes kan je dan ook nog wel verdragen, met een beetje dun beleg. Veel drinken is goed, maar koffie wil je wel vermijden, dat doet erg veel pijn.

Als het effectief een maagontsteking is, en het is niet zo erg, is het na een kleine week al weer over (mits je je voeding aanpast en eventueel pillen neemt). De graad van de pijn staat niet in verhouding tot de ernst.

Veel beterschap! :(:)

Oowh dat is het. >;)
Ik ben werkelijk een hele week lang goed misselijk geweest, raar gevoel in mijn maag en mijn bovenbuik was hard en mega opgeblazen. Normaal als ik me niet fit voel heb ik trek in smooties en salade ect. Koffie ging ik van tegen de vlakte vorige week en bij het idee van een stok komkommer ging ik bijna over mijn nek. Een kaascroistantje die ik al bijna een jaar niet meer heb gehad ging er daarentegen prima in. Net als allerlei andere troep. Gevolg was ook dat sporten een drama was (viel op mijn neus tijdens de push ups) en ik gerust van 4 tot 6 in de middag kon gaan slapen. Kwartje valt nu dus waar ik last van had (en nog een beetje heb)

Stress in overvloed trouwens dus ook dat kan kloppen.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 08:43

Ik ben weer teruggekeerd uit Griekenland, en na al die ijsjes en andere heerlijkheden hou ik maar even een paar balansdagen :)) Oftewel, terug in het gareel!

Zo'n maagontsteking klinkt wel heel vervelend zeg, beterschap Mandy en iedereen die er last van heeft :(:)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 10:18

Judith :(:)
Beiden heel veel beterschap!
En relax Mandy, die vakantie wordt geweldig!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:18

O1: 2 kleine bananen, glas soja mild
B: Workout 4 BR
O2: 80 g haver, 150 ml rijstmelk, water, lijnzaad; groene muntthee (koud)
T: 2 nectarines
B: Paarden verzorgen / 3 km wandelen
L: Emmertje gemengd vers fruit
T: Een bolletje sorbet
B: 3 km wandelen
T: Fruit
B: Zwemmen
A: Ter plekke eten; ik gok een salade met geitenkaas en bietjes en een toetje na (maar het kan nog veranderen in iets slechts :o )

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:48

O: havermout met rijstmelk, appel, chiazaad, gojibessen, kaneel
T: banaan, paar noten
L: rauwe spitskool met een halve rode paprika, tofu (80gr denk ik), komkommer, sojasaus/sesamolie/wittewijnazaijn
T: cherrytomaatjes, paar noten
A: volkoren macaroni met tomaten/groentensaus en kidneybonen
T: ik denk niks meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:49

Mooi balansdagje!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:02

O: 40g havermout, 200ml sojamelk, kaneel, honing
T: -
L: 2vk bth geitenkaas/honing
T: Appel + banaan
A: Couscoussalade met courgette, paprika, ui, gegrilde citroen en witte kaas
T: Weet ik nog niet
B: 10km fietsen

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:06

O: 50 gram havermout, magere yoghurt, kaneel; volkoren knäckebröd met halvajam
T: kiwi
L: 2 volkoren knäckebröd met gekookt ei en tuinkruiden

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:02

Mmm klinkt niet lekker zeg, zo’n maagontsteking, jakkes! :(:)

O: 75 (? zoiets, kan ook 85 zijn haha) gram havermout + melk
L: 1 boterham, beetje halvarine, 2 plakjes ham + 2 gebakken eieren. 2 volkoren beschuiten, dun laagje halvarine, beetje pindakaas
T: fruit, ik denk 2 stuks, even kijken
A: weet niet wat we eten ;)

Raar dagje, ook niet helemaal gezond. Probeer beetje te variëren, maar gewicht blijft heel vervelend gewoon stilstaan als ik steeds hetzelfde eet :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:14

Vandaag laatste dagje werk, dus goed op tijd eten en dergelijke. Morgen ben ik vrij en donderdag vertrek ik richting Barcelona! :D

O; Overnight oats met vanilleyoghurt, 1/2 banaan, wat aardbeien, 1 el lijnzaad en 1 el jam.
T; 1 mango, 1 appel
L; 2 speltboterhammen met kipfilet, 3 wortels
T; Salade van ijsbergsla, kip, komkommer en druiven
A; Wilde rijst met kabeljauwfilet en erwtjes
T; Diplomering, dus ik denk niets.

Als we op tijd terug zijn van de diplomering, ga ik nog even 30 DS doen!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:09

O: (overnight) Havermout, speltvlokken, roggevlokken, lijnzaad, hennepzaad, chia en maca in Alpro vanilledrink met verse aardbeien
T: Galiameloen en een kapje met Heks'nkaas
L: Rode kool met aardappelpuree en een beetje rabarber
T: Piël de sapo meloen en aardbeien met slagroom
A: Twee speltboterhammen met kruidenkaas, kropsla en geitenkaas (moet jureren)
D: Groene thee, water en slimpie
T: Wrs nog wat meloen
B: uurtje paardrijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:17

Meloenfanaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:18

Ho! Dat was een portie havermout teveel :=

O: havermout met peer en rijst/amandelmelk
T: 2 vk crackers met ricotta en basilicum, handje kersen
L: havermout met peer en rijst/amandelmelk, avocado met peper en zout, verdeeld over 4 vk crackers
T: -
A: bruine boterham met omelet (2 eieren, ui, kaas), gebakken spinazie

B: halfuur fietsen, halfuur wandelen, 15 min NTC

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:21

Ze waren vorige week in de aanbieding bij AH en ik heb er 4 gekocht. Ik ben nu met de 2e bezig.
De komende dagen eet ik dus nog wel meloen, ik moet ze alleen opeten... :D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:23

KarinvdM, lekker meloen!! :D

O: 75 (? zoiets, kan ook 85 zijn haha) gram havermout + melk
L: 1 boterham, beetje halvarine, 2 plakjes ham + 2 gebakken eieren. 2 volkoren beschuiten, dun laagje halvarine, beetje pindakaas
A: gebakken aardappels, sperziebonen, kaasburger + beetje tomaten ketchup

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:23

Ochtend: bakje watermeloen, 2 glazen water
Middag: 2 crackers met kaas, 2 bb 1x aardbei 1x hardgekookt ei, kop groene thee
Tussendoor: klein bakje ananas, 3 glazen water
Avond: bloemkool, aardappel en stukje vis :9
Vanavond nog een kop groene thee

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:41

lijstje
O : soya yoghurt met muesli en een zachtgekookt ei
T--
L : 4 sneetjes brood met geitenkaas
T : 4 aardbeien
D : andijviestamp met half om aardappel en raapjes , rundvlees stoofje en uitgebakken spekjes en toe ene irish coffee
T??

tot zover 1559

extra beweging, bruut in de moestuin aan de gang geweest.
(dat is naast de normale rondes met de hond van een uur per stuk +-)

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 17:42

o: -
t: stroopwafel
l: 2 b b kaas
t: appelrondo
a: kaizerbroodjes (denk gewoon met kaas, sla enzo)
t: appel

b: ongeveer 1 uur gewandeld, 1 uur gefietst