Maar als je nu zo weinig eet is je buik straks 2 keer zo groot als je weer normaal gaat eten
uhm... dat is natuurlijk niet de bedoeling... hahaha... nou laten we mijn voedsel voor vandaag nog even verduidelijken:
vanmorgen: 2 bruine boterhammen met kaas vanmiddag: 6tal volkoren ontbijtbiscuits, 3 appeltjes, een breaker light en een kom soep. vanavond: stampot rouwe andijvie
Ik zou die biscuitjes weglaten! Je ontbijt is wel goed opzich, alleen kaas is wel vet, kipfilet of 20+ kaas oid is beter voor de lijn Je breaker en soep is opzich ook wel goed, maar ik zou 1 appeltje doen. (teveel fruit is ook niet goed volgens mij, zitten ook suikers in enzo ) En ik zou tussen het ontbijt en lunch en tussen lunch en avondeten door tussendoortjes nemen. Bv nog 1 stukje fruit en een cracker ofzo. Zo houd je je spijsvertering op gang!
Oooow oke, zijn die biscuitjes niet goed?? hmmz... *laat ze direct staan* Ga vanmiddag maar even wat boodschapjes doen. Iemand nog tips verder voor gezonde tussendoortjes enzo?? Verder haal ik denk ik wat sla, kipfile en een lading breakers of yoghurtspul... Zit nu aan mijn soepje... vanmiddag rond een uur of 2 gaat de breaker naar binnen.
Ik zou iig magere yoghurt nemen, of breakers light dus Verder gezonde tussendoortjes zijn, handje nootjes, fruit, rauwkost, volkorencrackers, ontbijtkoek.
Nouja biscuitjes klinkt voor mij als koekjes en koekjes zijn niet goed voor de lijn
Zonet mijn salade op en mijn bestelbon voor de komende twee weken ingevuld. Het is wel erg prijzig *zucht* Maar gezien dit tot nu het enige is waarmee ik uberhaupt afval wel zijn geld waard denk en hoop ik.
Dadelijk mijn senseo eens uit de auto sleuren, dan kan ik koffieleuteren. Dat heb ik sinds drie weken leren drinken. Vond dat afgrijselijk! Maar vermits ik nu dat of water krijg ...
Iemand trouwens nog tips hoe ik mijn kuiten wat strakker kan krijgen?? (ik kom haast niet meer in mijn laarzen) Nu heb ik van mezelf al haast geen kuit, maar worden ze ook dunner zodra dr ik een kilo of 5 afval?
Haha ja als iemand daar een tip voor heeft hou ik me ook aanbevolen! Mijn dag: o: magere yoghurt met musli van zonnatura met een beetje kaneel t en l: mineola, maisbroodje en een tomatensoepje t: energiebroodje en een appel of pruim a: twee volkoren boterhammen met een boerenomeletje
Vanavond weer dansles, en daarna nog even naar stal om te mesten.
o: bord brinta met een schepje suiker t: 8 ijscups met advocaat l: 1 boerenomelet van 2 eieren, wat kruiden, champignons en een uitje op 2 witte boterhammen, was wel errug lekker , en een beker melk.
rest van de dag:
t: opkikker, banaan en een appel l: bokt testrecept, kip-courgette-dille ovenschotel met rijst t; bakje salade
hmmz, ik heb een tijdje aan hardlopen gedaan, maar kom nu vooral tijd tekort. Kga 'smorgens rond 7 uur weg om rond 6 uur weer thuis te komen. Dan vlug omkleden en naar moeders om te eten. Daarna 2 paardjes rijden en toen wast alweer half 10. En daarnaast nog huishouden e.d.
Heb wel het weekend vrij, maar op de een of andere manier heb ik het dan ook druk zat. haha. Maar wellicht kan ik me ertoe zetten om iedere zondagmorgen even wat te gaan huppelen in het bos... Is dat genoeg? 1x per week?
Ik ben weer terug van de wintersport, dagje later dan gepland i.v.m. het slechte weer en de vele files. Had met mezelf afgesproken dat ik tijdens de vakantie niet hoefde af te vallen, zodat ik gewoon wat lekkere dingen mocht (je hebt tenslotte vakantie he ). Heb me nog redelijk ingehouden. De twee keer dat we uit eten gingen wel lekker patat op, maar de andere dagen 'gezond' gegeten. Normaal gesproken eten we op de dagen dat we gaan skiën altijd boven op de piste warm, en dan nam ik altijd gewoon patat met worstjes én mayonaise, en dat heb ik dit keer niet gedaan. Toch best trots op mezelf dat ik de drie keer dat we echt boven aten met een salade en een bruin broodje aan tafel zat, terwijl iedereen om me heen aan de patat zat (behalve mijn moeder, maar die houdt er toch niet van ). Verder wel rekening gehouden met mijn tussendoortjes, maar niet echt 'gedieet'. Toen we een dagje weg waren gewoon een lekker stuk taart op, en ook elke dag lekker een koekje en af en toe een snoepje. Wel gezorgt dat ik elke dag bewogen heb, al was ik niet aan het snowboarden of skiën dan gingen mijn moeder en ik wel een uurtje wandelen, dus dat zit wel goed. Heb me de afgelopen twee weken niet kunnen wegen, dus ben benieuwd woensdag!
Vandaag een rare eetdag, aangezien we al om 4 uur naast ons bed stonden en vanaf 5 uur tot half 3 in de auto gezeten hebben. Dan grijp je toch sneller naar iets lekkers als het binnen handbereik is, thuis ga ik dan ergens anders zitten maar dat kon nu niet Ook geen echt ontbijt/lunch gehad, alles door elkaar.
4.00-14.30 uur: 1 krentebol, 2 volkorenboterhammen (1 met ham, 1 met lunchworst/smac), 1 dropje, 1 koekje, 1 snoepje, paar kleine snack-a-jacks die er nog waren. 15.30 uur: Ik denk een stuk fruit en kop drinkbouillon 17.00 uur: Avondeten, rijst, biefstukje, tuinbonen 20.00 uur: Ik denk schaaltje joghurt
o : bak cornflakes met halfvolle melk, 2 grote glazen puur sinaasappelsap t : pakje sultana, appel l : 2 volkoren boterhammen met sandwichspread t : 2 kleine bakjes cornflakes met melk, paar grote augurken, en uhhmm.. 10 paaseitjes
Dat wordt wel weer wat ja nu met pasen, pff vooral bij de jamin hebben ze van die lekkere, met caramel enzo daar eet ik zo een zak van op Maar ik ga ze niet halen, en thuis gaat het nog aardig met inhouden, als ik er aan begin gaat het alleen mis
Laat ik ook maar weer eens wat vertellen: Vanochtend 1 sneetje brood met Leerdammer Light(was om 7.00 uur ivm tijdelijk baantje en rond die tijd heb ik nog geen honger) Tussen de middag 2 broodjes pindakaas en 1 met kaas Tussendoor 2 Amsterdamse korstjes Vanavond kant en klare Hachee(zitten in een hele maaltijd maar 375 kcal) Yoghurt met banaan als toet en vanavond nog een appeltje.
Super dat je het zo naar je zin gehad hebt, dieeten op vakantie valt best mee he? Gewoon af en toe voor iets gezonders kiezen, dat zal je 'later' toch ook nog steeds moeten doen wil je op gewicht blijven. Als je op je streefgewicht bent en weer zo zou gaan eten als je vroeger deed heeft alles natuurlijk geen nut gehad.. Wen er dus maar alvast aan
Ik heb nog steeds last van veel honger, het wordt gelukkig weer minder maar waar het nou vandaan komt? Ik blijf het vreemd vinden. Misschien heb ik het juist wel nodig hoor, wat extra eten, misschien is mijn stofwisseling in tussen in zoverre veranderd dat hij sneller werkt en dus makkelijk iets meer kan eten, maar ik durf het eigenlijk niet uit te proberen (ik merk dat ik echt bang ben om aan te komen, en dat is niet goed.. )
Nouja, mijn dag tot nu toe (denk alleen dat er niks meer zal veranderen, maar je weet maar nooit )
O: Kom Fruit & Fiber met magere melk (heb eens geteld, ik neem 8 tot 10 eetlepels Fruit & Fiber) T: - L: Tosti (van 2 volkorenboterhammen met een plak Slankie 20+ kaas) en 1 volkoren'kapje' met bananenstroop en een mandarijntje T: Banaan D: Spruitjes (met wat kaas?), marokkaanseschijf (vegaburger), zilvervliesrijst met wat magere jus en sla. Als toetje een bakje Optimel vanille vla
Toch maar iets meer gaan eten Ilse... Je kan toch een week proberen meer te eten, en als je dan aan bent gekomen weet je dat het teveel is...zo een beetje experimenteren tot je de goede balans hebt gevonden?
Dieëten in het buitenland is trouwens wel moeilijker hoor. Gewone magere joghurt? Nee hoor, kennen ze amper. Alleen in hele kleine potjes, dan heb je ook gelijk natuurjoghurt, en dan nog met 3.2 % vet ofzo. Cruesli kennen ze in Oostenrijk ook niet. En ook magere vleeswaren waren een probleem. Dus afgelopen week niet zo mager gegeten qua gewone maaltijden. Maar ach, ben nu weer thuis bij mijn vertrouwde producten.
Welcome back Mocca Goed van je zeg, ik doe het je niet na vrees ik
Ik heb besloten om iig morgen [en anders overmorgen ook, er van afhangend hoe erg 't vol te houden is hehe] alleen maar groenten & fruit te eten, ik hoef toch geen donder te doen nu ik ziek ben en ik denk dat ik wel wat extra vitaminen kan gebruiken...zodra ik beter ben ga ik het ook echt weer goed oppakken allemaal, maar nu lukt het me echt niet...[vandaag ook zo'n rare dag, een halve kilo kwark, zes witte boterhammen met kaas, en verder een hoop chocola]
Ook ga ik voor ik naar Turkije ga [eind april] zo'n 3 x 3 kuurtje oid doen, het is niet echt om blijvend af te vallen maar je kan er 5 kilo mee kwijt raken. Niet enorm gezond, maar ik wil gewoon niet als een zeekoe op het strand liggen