Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
branka16 schreef:Bij mij gebeurd er nog weinig in de tuin.
Maar t is super leuk dat jullie nu al kunnen eten uit eigen tuin!!
Hoe zie je wanneer de prei/sla klaar is?
En volgens mij heeft mijn courgette hele dikke knoppen.
Heeft nog niet gebloeid dus misschien gebeurd dat nu nog![]()
Aardbeien gaan echt niet hard... Ze zijn nu ongeveer 10 cm.
Moeten ze in de zon? Ik heb ze in de ochtendzon en verder in de schaduw...
Dagmar80 schreef:Hier doen de tomaatjes (Tiny Tim en Ruby Red) het voor geen meterOok de mini-romaatjes uit zaad van Aldi tomaatjes doen het niet meer, zijn al een poosje terug overleden... Juist die tomatenplantjes leken me zo leuk
Ze komen snel en vrolijk op, maken 2 echte blaadjes aan en dan gaat het mis... Ik heb gewone potgrond gebruikt, geen zaaigrond... Ook dat afharden enzo is een gedoe, en bij het raam is de zon te fel, maar te weinig zon is ook niet goed, hoe doen de mensen zonder kas het?
Dagmar80 schreef:@ Mjetterd: Ok, dat kweekkasje (van Action) heb ik ook, misschien iets te lang daarin gelaten? Ik zaai ze per stuk in een wc-rolletje. Meteen naar kiemen zonder kap?
@Sonja_Vr: Ook gewoon potgrond dus? Tja, ik weet het niet, ik ben geloof ik niet zo goed met tomaten :p Vorig jaar duurde het ook een eeuwigheid voor de zelf gezaaide tomaten wat werden...
Mjetterd schreef:dees_daan schreef:Hoe doen jullie het met de uitlopers van aardbeien?
Ik heb aardbeien waar een lange 'stengel' aan groeit, moet ik die laten zitten of moet ik hem er af halen?
Ik heb ze nog niet. Maar ga er nieuwe planten van maken als ze komen.
Anders kun je ze er vanaf halen