[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sizzy

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 19:04

Is dit serieus je dag van vandaag? 's ochtends alleen meloen en 's avonds alleen zuurkool?

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 19:19

tssss. dat is weinig zeg!

Mijn da
O- bak kwark en een banaan
T- 2 evergreens
L- 3 boterhammen met vruchtenhagel een een appel
T- koffie en een speculaasje
T- een knackworstje (kon het niet laten)
D- wraps met kidneybeans, courgette, champignons, ananas, ui, paprika en gehakt en natuurlijk gesmolten kaas
Rauwkostsalade
T- ? eerst ff rijden

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 19:25

Anthea, Je moet niet kijken naar wat andere denken. Je moet kijken waar je jezelf het prettigst bij voelt. IK doe het zelf ook nog heel vaak maar dit is een van de dingen die mijn psych, me verteld heeft. Als je zo gaat denken kan je namelijk op het eind niks meer.

En ik kan ( het wel) maar ik zou me niet meer kunnen in denken waarom iemand gelukkiger is als hij nauwelijks voedsel tot zich neemt en dat alleen maar doet omdat andere anders gaan denken.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:12

m'n dagje is geworden:

O: yoghurt, eetlepel jam erdoor, 1 weetabix, suikervrije muesli
T: 4 rijstewafels en 1 glas smootie (halve banaan, beetje yoghurt en wat aardbeitjes)
L: 2 vk boterhammen theeworst
T: kiwi
D: kroket en aardappelbolletjes uit de oven en wat rauwe paprika
T: ? fruit ofzo

Planning morgen:

O: 2 speltboterhammen met theeworst
T: fruit
L: 2 speltboterhammen met kipfilet/theeworst
T: eierkoek /fruit
D: verrassing (eet mee met gezin waar ik werk)
T: ?

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:16

@slotty: dat is goed nieuws he dat het niet extra moet worden behandeld. succes met leren
@wind: komop! je vriendje vind het vast supper als je gezellig met hem mee eet Haha! en voor een keertje kan lazagna
toch geen kwaad als je dag netjes was he! Knipoog
@anthea: wat is je reden dat je zo weinig eet meid? ik versta ukje's uitleg niet...

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:36

Mijn dag is geworden:
O: 1 kom Allbran met sojamelk
T: Handje aardbeien
T: Handje druiven, chocotoff
L: Wrap met gestoofde groentenmix, chocotoff
T: Magere yoghurt met banaan en kiwi's
D: 2 sb met gekookt ei, 1 sb met luikse siroop
T: Nog een kom Allbran met sojamelk

Alleen spijtig van die chocotoffs, en die kom Allbran had ook niet gehoeven, maar 't is iig beter dan een zak chips. Haha!
Spijtig genoeg geen beweging, dat doe ik wel weer als al m'n opdrachten klaar zijn (morgen dus hopelijk Clown ). Wel weer genoeg gedronken.

Edit: Anthea: op deze manier bereik je alleen maar het tegenovergestelde. Heb je de beginpost (en vooral dan de topics van Laura) al eens doorgelezen?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:11

Lana, wat begrijp je niet aan mijn uitleg? Wat ik probeer uit te leggen is dat ze zich er niks van aan moet trekken wat andere vinden en moet doen wat ze zelf wil als zij wil lunchen moet ze lunchen. En niet denken van o als ze mij zien eten dan zeggen ze vast van vindt je gek dat ze iets dikker is. Want ik begrijp uit dit stukje

Citaat:
Pff, ik wil wel lunchen, maar het gaat gewoon niet. Schaam me dan dood, omdat ik niet slank ben. Naja. Kan het niet uitleggen.

dat ze bang is dat andere mensen gaan denken. Anthea zeg maar als ik het helemaal verkeerd heb maar dat begrijp ik er een beetje uit.

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:31

ow nu snap ik je! Lachen oke oke in orde. en ik vind eig ook dat je gewoon moet eten hoor meid...

kan iemand mij zeggen hoeveel het kost voor 1 paard per maand aan stro ? en hoeveel je dan gebruikt?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:44

Kan ik je helaas niet aan helpen Lana, sta altijd al volpension Knipoog

Anthea, met een menu als dit blijf je dik of wordt je nog dikker (alhoewel ik zo niet weet of je echt te dik bent).. Zonder je anders ff af tijdens de pauzes. Ga bijvoorbeeld met een lieve vriendin een stukje wandelen en eet dan je brood: is meteen goed voor de conditie!

Combat ging weer goed! Zit nu de verbrande kcal er weer aan te eten met japanse mix Zij zijn groot en ik is klein!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:48

Ben net terug van de dietiste. En mijn dag is eigenlijk best goed. Wat kleine aanpassingen, zoals bruin brood ipv wit, meer zuivel, meer verschillende groenten, boter op brood, en natuurlijk dat water drinken.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:12

Net heerlijk gesport! Zo nog wat yoghurt eten en dan is het klaar voor vandaag.

Hier een filmpje van mijn bungeesprong van een aantal weken geleden Haha!
http://www.youtube.com/watch?v=r_O2e41tBmw

Zet je geluid maar niet te hard aan hahahaha, ik ben echt heel hard aan het gillen *LOL*

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:13

goed toch miriejj? Lachen

ow geeft niet chubby. ik ga nog een glas melk nemen of een boterham want door al die beweging vandaag kan ik dat nu wel gebruiken Nagelbijten / Gniffelen dag meiden! tot morgen

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:16

Oef Anthea, ik schrik van je dag! Je moet je niets aantrekken van wat andere mensen denken, dat word zo warm nu. Knipoog

De merrie is vandaag geinsemineerd.. Net een ruig springlesje gehad, dus ik hoop dat het allemaal goed bij elkaar is geklotst. Haha!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:22

Haha, wie weet heeft het geholpen. Haha!

Nou, de lasagne was lekker. Van de chips heb ik ook wat gehad, maar vriendje het meeste. Morgen maar niet op de weegschaal. Wellicht nog een rondje hardlopen om te compenseren. Nagelbijten / Gniffelen

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:23

hahahaahah sok Haha! lekker geklotst hihihiiihihi
anthea ik sluit me aan meid, zo kan het niet Knipoog

mijn dag:
o: magere vanilleyoghurt met fruit y fibre en kiwi
t: tompouce
l: rijst met rundvlees en broccoli met mais
t: halve tompouce
a: nog geen idee?

Beweging: huis opruimen, wat dozen inpakken en slapen (heb koppijn dus ben thuis gebleven)

siz ga zo je filmpje kijken met geluid uit Tong uitsteken

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:28

@LA: Roereitje Knipoog

Wist je dat ze bij sperma vaak eigeel of karnemelk doen? Vond het heeeel apart om te horen.

@siz: Geinig filmpie Haha!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:30

Hopelijk is het goed bij elkaar geklutst Sok! Wanneer weet je nu of het goed is ingenesteld?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:34

Chubby schreef:
Planning voor vandaag:
O. 2 wb (wit dus, bruin was op in de winkel) Scheve mond 20+ kaas, kom thee met zoetje
T. 2 wb 20+ kaas, kom thee met zoetje
T. stuk komkommer
L. 2 wb kroket, glas jus d'orange
T. 200 gr watermeloen, glas cola light
T. lolly, glas cola light
D. ? lief koopt en kookt
T. biogarde met banaan

Exclusief avondeten kom ik hiermee op 1100 kcal. Vanavond weer een uurtje Combat...

Uiteindelijk is het geworden:
O. 2 wb 20+ kaas, kom thee met zoetje
T. 3 koekjes, kom thee met zoetje
L. 2 wb kroket, glas jus d'orange
T. 200 gr watermeloen, glas cola light
T. crunch stick hazelnoot
D. gebakken aardappeltjes, viscuisine en erwtjes/ worteltjes, glas cola light
T. 100 gr japanse mix, glas cola light
Plus 0,75 l water tijdens het sporten.. Qua kcal valt het gelukkig mee (1600 all incl), qua schijf van 5 nogal tegen Bloos

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:34

Over 18 dagen wordt ze gescand. Als ze drachtig is ga ik slagroom taart kopen met 'Hoera er komt een veulen' Haha! Haha! Haha!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:37

En terecht Sok Haha!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:41

Sizzy, leuk filmpje! lijkt me doodeng om te doen

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 08:28

@Anthea: meissie je hebt echt te weinig gegeten hoor! Ik snap dat schaamte gevoel, maar iedereen moet eten - hoe slank of dik je ook bent - om energie op te doen.

Ik heb gister paard gereden en in het begin ging het niet zo goed... er was een stagiaire en die zei: ''je kan netjes rijden je moet niet opgeven'' maar ik voel dit vaak als dat ik eigenlijk niet kan rijden. Paard schudde hele tijd met zijn hoofd. Totdat diegene erbij kwam die mij altijd les geeft, dat ging wel wat beter. Uiteindelijk niet gegalopeerd maar hij schudde eindelijk niet meer zo irritant en sprong eindelijk niet meer weg. Lachen Het was een ... weer die naam kwijt. Lijkt beetje op en haflinger, Duitse koudbloed.. Zwart Swalder Fuhs ofzo? Nou ja maakt niet uit. Stagiaire is er al aardig lang maar vind het toch fijner om les te krijgen van mijn eigen instructice, misschien omdat ik haar beter ken/meer vertrouw en mijn eigen vertrouwen dan omhoog gaat ofzo.. ? Volgende week ga ik voor de 2x keer op hem rijden (hij is net nieuw op de manege) nu weet ik hoe ik hem moet aanpakken maar hij is ook zeer gevoelig, 1x je benen een beetje aanspannen en hij zit al in draf hahaha maar galoperen? Hooo maar.. !

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 09:50

Gaaf paardenras lijkt me dat, lekker stoer! Haha!

Vanmorgen nog eens weegdag gehouden en toch weer 0,6 kg kwijt deze week! Wegschaal twijfelde gisteren ook een beetje over die 83,0: sprong lang over enzo.. Ha!

Ga nu ff ontbijten:
O. 2 vb 20+ smeerkaas, kom thee met zoetje
T. banaan, kom thee met zoetje
L. ?
T. 2 vb 20+ smeerkaas, glas cola light
T. appel, glas cola light
D. ?
T. biogarde

Iemand inspiratie voor een snel en makkelijk diner voor 1? Lief gaat eten met de zaak en we hebben geen left overs meer in de vriezer.. Ben niet zo weg van die AH salades of andere kant en klaar maaltijden overigens, dus die vallen al af Knipoog

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:08

Hallo...

Hier ben ik weer even, 'mijn' topic kennen jullie vast... [LZP] SannevdM in het ziekenhuis.

Even quote en up date eruit van mijzelf.

Citaat:
Lieve allemaal,

Allereerst bedankt voor al jullie lieve berichtjes, dat me goed. Lachen
Annemiek, hartstikke lief dat je speciaal voor mij dit topic geopend hebt!

Zo achter internet is voor mij nog een hele opgave, maar ik zal proberen even wat te vertellen.
Veel heeft Annemiek al verteld en de andere, over wat er gebeurd is etc.
Dinsdag 13 mei, dus een epileptisch insult gehad en met de ambu naar het ZH gebracht, hier weet ik allemaal niks meer van evenals de tijd ervoor en erna.

Voor ruim een jaar geleden kreeg ik mijn eerste insult, het zou epilepsie zijn, later was dit och niet zo. Raar maar waar.
De afgelopen maanden kwamen de insulten weer hevig terug en toch weer terug naar ZH voor onderzoeken, daar zou ik eigenlijk van de week de uitslag van krijgen, maar toen kreeg ik dus dat insult op school. De dag erna werd er op nieuw een EEG gemaakt, deze liet afwijkingen zien en het was duidelijk. Ik heb toch wél epilepsie, we zijn gelijk gestart met medicijnen.

Het verhaal erna heeft Annemiek verteld in de beginpost. Daar wil ik nog even aan toevoegen dat ik uiteindelijk ws. geen bloedinkje gehad heb, dit wees de scan niet uit.
Nu ben ik gelukkig weer thuis, heb daar behoorlijk mijn best voor moetenn doen, maar ik werd behoorlijk gek in het ziekenhuis. Ik lag in A'dam en dat is een behoorlijk eind(je) van mijn huis vandaan, ik woon namelijk in Leusden. Ook loop ik daar stage, dat scheelde misschien wat, want daardoor kwamen veel kijken hoe het met me ging/ gaat.

(Ondertussen ben ik alweer bekaf van dit stukje typen...)

Thuis moet ik in de gaten gehouden worden.
Eten en drinken gaat nog slecht, sinds het insult ben ik ruim 7 kilo kwijt geraakt, door het niet kunnen eten en alsmaar braken.
Nu heb ik sinds gisteren niet meer gebraakt, maar eetlust is er niet, helemaal niet zelfs.
Verder heb ik nog wat hoofdpijn, met vlagen dus behoorlijk misselijk, erg wankel op de been (zwabber behoorlijk) en erg vergeetachtig. Al met al niet lekker dus. Voel me net een oude oma.
Dit alles is combinatie van alles, het niet kunnen eten, medicijnen en van de val.

Nu ben ik echt op, dus ga stoppen, jullie zijn nu weer wat up to date.
En ik vind het erg leuk als jullie wat blijven posten. Lachen

En nogmaals bedankt voor de kaartjes, posts hier, smsjes etc!

Liefs, Sanne

Qua dieëten en dagplanningen, wordt het hier even niks.
Mijn eetlust is helemaal weg....
Verder vind ik het wel fijn als ik wat mag blijven posten, als jullie het goed vinden?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:19

Hoi Sanne, wat fijn dat je weer thuis bent! Doe lekker rustig aan en wordt maar gauw beter.. Ach gut