Ik vond de frikandellen ook tegen vallen, maar ik hield sowieso al niet zo van frikandellen De kroketten vond ik ook lekker, alleen met een gemengd gevoel gegeten gezien er weer 'kan sporen van pindas bevatten' op staat. Had geen reactie, maar het is al zo vaak raak geweest met kroketten dat het niet echt fijn eet. Ik ga die nog wel een aantal kansen geven.
Hoera! Er stonden weer tientallen tomatenplanten langs de Waal en omdat het weer nu slechter wordt vond ik dat ik alle groene tomaten mee kon nemen. Dus morgen ga ik lekker tomatenchutney maken
En gisteren had ik meringues gemaakt met aquafaba, kaneel en een drupje etherische citroenolie om uit te delen (want natuurlijk had ik een tentamen op mijn verjaardag ). Iedereen vond ze erg lekker
Heeft iemand hier wel eens zelf mueslirepen gemaakt? Ik zoek een lekker recept zonder al teveel "gekke" ingrediënten Die uit de winkel zijn nogal duur namelijk
Ik heb die van Gaia gehad en vond het op een toostje met wat jam erbij lekker.
Drunksheep
Geplaatst: 25-10-18 15:23
8nnemiek schreef:
Ik ben ook wel benieuwd naar zelfgemaakte mueslirepen.
Heeft iemand de faux gras paté van de lidl al geprobeerd?
Dat is dus echt een product dat me totaal niet trekt hè
Magrathea
Geplaatst: 25-10-18 15:41
Ik heb intussen deze gevonden. https://www.facebook.com/bosh.tv/videos ... 988740762/ Sommige ingrediënten zou ik zelf vervangen door iets toegankelijkers of weglaten (kokosflakes bijvoorbeeld... iew )(of in het eerste recept amandelboter gewoon vervangen door pindakaas, is denk ik net zo lekker ) Heb ooit wel eens vegan snickers ergens gezien, was ook een erg simpel recept... Basically pinda's roosteren, caramelsausje maken, de pinda's in een bakvorm doen (op zo'n manier dat de bodem goed bedekt is), caramel erover, gesmolten chocola erover en dan opstijven en in stukjes snijden. Tenminste, ik denk dat het ongeveer zo ging, ik weet bij god niet meer waar het recept vandaan kwam Ik weet vooral nog dat het laagje chocola er niet echt omheen zat en moeilijk doen met nougat hoefde ook al niet. Maar kan hem dus niet meer terugvinden.
Edit: deze vond ik ook in mijn zoektocht, zien er ook goed uit! Cacaoboter + vanille + cacaopoeder kan ook vervangen worden door een reep super-pure (liefst suikervrije) chocola http://squatcilla.nl/vegan-snack-gepoft ... la-recept/
ElineS
Geplaatst: 25-10-18 16:19
Heeft iemand het perfecte brownie recept. Vind alles wat ik tot nu toe heb gemaakt niet super denderend
8nnemiek
Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-18 16:25
Helemaal vegan? Ik vind ze ook meestal niet luchtig/gaar genoeg. Is ook lastig zonder ei. Maar ik heb ooit een recept geprobeerd met baking soda en azijn. Die was erg goed gelukt! Maar ik ben helaas het recept kwijt..
Dat is die ze bij de lidl idd nu ook hebben
poes
Geplaatst: 25-10-18 17:44
Sonja_vR schreef:
poes schreef:
Dat is die ze bij de lidl idd nu ook hebben
Ik kreeg toen nog de opmerking dat ik zulke lekkere toastjes serveerde, vooral die met de foie gras! Heb toen even moeten uitleggen dat het gewoon paddenstoelenpaté was dus daar was het erg lekker mee.
Voor warme bereidingen zoals steak Rossini weet ik geen vervanging nog.
Brownie hoort toch juist niet luchtig te zijn? De beste die ik tot nu toe heb gemaakt is obv courgette en rijpe bananen. Daar krijg je het 'boter' gevoel goed mee voor elkaar .
Ik ben een rare eend in de bijt ik lust geen chocolade fudge. Maar heb ooit wel een ander recept gevonden.. maar nog geen motivatie gevonden om het te maken. (Misschien maar beter voor de lijn ook )
Ik heb een keer zo'n brownie recept met olie ipv boter gemaakt en vond het echt super smerig. Die brownies smaakten echt naar de olie die ik gebruikt had (geen idee meer wat voor).