[HK]Geen koek en chips,maar een strakke bips! Bokkers op die

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jaduuh

Re: [HK]Geen koek en chips,maar een strakke bips! Bokkers op die

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 14:25

Tammietjeeh: Dat schema ziet er prima uit, weet natuurlijk niet wat je normaal op een dag eet enzo, maar probeer vooral gezond te eten in combinatie met sporten. Dat doe je ook, aan je dag te zien. Lachen

Sizzy: Ik hoop ook voor je dat je ‘m gehaald hebt! Waarom mijn lunch zo karig is? Omdat ik om 12 uur vrij was (naja vrij genomen heb) en direct wegga van school. Dan nog een dik uur moet fietsen en dan toch wel weer honger heb. En ik wilde niet 2 keer lunchen. Knipoog Maar ik eet nu cup-a-soup kip met 2 broodjes. Lachen

Ilse: Héérlijk in de duinen rijden zeg. Dat hebben wij hier niet, helaas..

Ladyjoy: Ach gut Een hele dikke knuffel voor jou..

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 14:56

Pff LJ wat rot zeg.. was hij het er ook mee eens, aangezien jullie het er toch 2 uur over gehad hebben?
Ach gut

Jade, als je een uur fietst, denk ik dat je best een paar boterhammen extra mag eten hoor Knipoog

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 14:57

Nou, hij wou gewoon die laatste kans krijgen omdat hij zegt er zeker van te zijn dat hij nu wel kan veranderen zodat ik alles kan doen wat ik wil en m'n vrijheid krijg (voor zovere normaal is in een relatie).

Blegh.. wat een *PIEP*dag

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 14:59

Ik geloof er niet zo in dat iemand zo snel kan veranderen. Misschien houdt hij het een week vol, maar daarna gaat het toch weer hetzelfde..
Neem gewoon lekker even een paar weekjes voor jezelf en kijk dan verder Lachen

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:12

Ik geloof er idd ook niet in SL, ook al wil je het zo graag. Ik heb ook minder goede eigenschappen maar het lukt mij ook niet om de meeste daarvan te veranderen want ja, zo ben ik gewoon, het zit in me.

Mijn dag:
B: 1 zonnebloem boterham; vruchtenhagel
T: banaan gemixt met 50 ml Sojamelk en 250 vers uitgeperste sinaasappelsap
paardrijden
T: pakje droge crackers, ?
was draaien, was opvouwen, koken
A: aardappels uit de oven (met rozemarijn, zeezout & olijfolie), kipburger en sla met komkommer, tomaat en yoghurtdressing
T: peer, warme appel met kaneel & zoetstof

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:56

Spetterlover schreef:
Pff LJ wat rot zeg.. was hij het er ook mee eens, aangezien jullie het er toch 2 uur over gehad hebben?
Ach gut

Jade, als je een uur fietst, denk ik dat je best een paar boterhammen extra mag eten hoor Knipoog

Ik heb nu 6 boterhammen op vandaag. Knipoog
Denk dat ik ook niet moet overdrijven wat boterhammen betreft?

LadyJoy: Kan het niet zo goed inschatten, maar het lijkt niet zo heel veel dat je eet qua kcal. Zou je niet ipv droge crackers niet iets meer vullends nemen?
Wat is een zonnebloem boterham? Haha!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:06

Sizzy schreef:
Ik zit nu in een kamer van een huisgenootje, nog even wat oefenvragen door te nemen. Straks maar oordoppen in en hopelijk heb ik er dan weinig last van...net even heerlijk gejankt met een paar hg's en thee gedronken Lachen

Wat ontzettend balen van je auto LA! Niet mobiel zijn is erg irritant...

Meisje ben blij voor je dat je nog even wat hebt kunnen doen, en vooral dat het zo goed ging! Ben trots op je, en dikkke knuffel voor die 10 jaren die je kwijt bent Tong uitsteken Ach gut
Oh men ja dit is vreselijk, ik kan hem vrijdag pas aan het einde van de dag ophalen tegen betaling van een astronomisch hoog bedrag (tsja en laat ik nu net al met het water aan de lippen staan wat dat betreft vanwege die %$&*# verhuizing). Godzijdank helpt vriendje en mijn vriendinnen me waar ze kunnen en komt het goed.... Maar echt, ik kan er niet lang meer tegen om zo van andere mensen afhankelijk te zijn, hoe geweldig lief en behulpzaam ze ook zijn, het voelt niet lekker...

LJ meisje toch.. Ach gut ook al weet je dat het het beste is, het doet zo vreselijk zeer..... gun jezelf eventjes om dit verdriet te voelen, meestal is het ergste zeer wel gesleten na een paar dagen, en keep in mind dat het het beste is zo.....

Mijn dag is vandaag..... mwah...... ik kan geen lunchpauze nemen vandaag en had gisteren alleen nog maar witte broodjes kunnen kopen

o: twee witte broodjes met pindakaas
t: 2 koekjes
l: twee witte broodjes met kaas en een cupasoup runderbouillon
t: banaan en handje noten
a: kip, groenten en rijst

Nou ja het kon erger maar het is verre van netjes natuurlijk...en ook nog eens geen beweging, alhoewel ik wel van plan ben om te gaan lopen of dansen vanavond...

Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:33

Afhankelijk zijn voelt ook helemaal niet lekker LA. Het is fijn om te weten dat mensen voor je klaar staan, maar je doet het toch liever allemaal alleen. Maar soms heb je geen keus, dus moet je het ff accepteren.

LJ: Ahh Ach gut ook van mij een knuffel. Ik denk echt dat je de juiste beslissing hebt genomen. Sterkte meid.

Mijn dag:
O: fruit
L: wb kipfilet, wb slankie
T: crackers
T: wb light jam
D: mie, hete kip, groenten
T: eierkoek light jam

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:39

Humphrey schreef:
Nou, ik weet dat de aanbevolen portie eigenlijk 30 gram is, maar daar trek ik het echt niet op hoor. Ik denk dat ik rond de 90 - 100 gram neem. Zijn wel gewoon ontbijtgranen, volgens mij is muesli nog iets zwaarder.

Oke, dat is best veel geloof ik!
Op het pak van de muesli staat 40 gram, dat vind ik wel redelijk.. Raak ik in ieder geval voller van dan 2 boterhammen. Maar op de havermout staat niets..
Patries: Wow gefeliciteerd!! Echt gaaf zeg!
LA: Wow cool!! Echt ver al zeg dan met je dansschool!! Oke, nou dat is echt helemaal super voor zo'n hondje.. en voor jou.. heerlijk. Ik zit zelf trouwens idd nog op school. Ik zit nu in 5 VWO.. Vanmorgen nog een toets gehad en volgende week de echte toetsweek.. bleehh..
Jaduuh: Ik zelf neem altijd een bb met slankie mee en 1 met kipfilet en eentje met halvajam. Bij kipfilet en slankie kun je voor de afwisseling ook eens chilisaus en sambal doen als je er van houdt. Ow, zie nu dat je het niet lust.. Lastig.. En rookvlees? Of runderrollade of rosbief?
Tammietjeh: Welkom!! Ziet er best goed uit, je planningen, succes!
Sizz: Wat rot van die buren, maar wel fijn dat je denkt dat je hem net gehaald hebt.. Blijf nog duimen voor je Knipoog
LJ: Wat rot zeg.. Veel sterkte ermee.. Dat hij deze kans nog wilde betekent idd niet dat hij zich ook echt veranderd, want zo te horen heeft hij eerdere kansen gehad?
Mijn dagje was niet helemaal super maar ik ga vnv na het eten nog wle een uurtje wandelen dus dat scheelt:
O: melk met muesli
T: 4 droge koekjes
L: 3 bb en een minikrentenbol, mandarijn
T: appel
T: kiwi, klein stukje speculaas, klein stukje gevulde speculaas, droog koekje Bloos
A: rode bietjes met aardappels, vleesje
T: yoghurt

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:46

jij had honger vandaag luuz Haha! Succes in elk geval met je toets en je tentamenweek, moet ineens denken aan toen ik op 5 vwo zat.... zware tijden hoor! Hebben jullie nog steeds zo'n overbelasting aan vakken? Destijds kregen wij als eerste groep de ' tweede fase' en ik had iets van 13 examenvakken Rolleyes

Ja inderdaad ik moet het accepteren en heeeeel blij zijn met zoveel lieve behulpzame mensen om me heen, dit had ook heel anders af kunnen lopen met mij, hier alleen op curacao...Het is tijdelijk en dat moet ik niet vergeten.

Iemand liedje gezien de afgelopen dagen? Ik ga haar even pben Lachen

LJ hoe is het nu?

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:54

Luuz: Wat is slankie precies? Ik ben een beetje een moeilijke eter wat beleg betreft, sowieso vleeswaren en kaas vind ik niet echt lekker.
Ik doe ook VWO 5 (heb jij 't ook zo druk? Gaaaap ), als je zin hebt kun je hier eens kijken: [HK] Ook dit jaar 5vwo?

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:14

Slankie is magere smeerkaas Lachen

Succes met je toetsweek Luuz!

Thanks LA Lovers wel fijn zulke lieve vrienden om je heen!

Hele dikke knuffel voor LJ Ach gut heel knap van je meis

Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:16

O: 1 BB met Slankie, een bekertje magere yoghurt.
T: 1 mandarijn.
L: 1 wit zacht broodje met kaas.
T: 1 mandarijn.
D: ?
T: ?

Beweging: 2 uur Gym, 1 uur fietsen en 1 uur fitniss.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:17

Waarom zo weinig Michelle? Lachen
Met zoveel beweging, mag je echt wel wat meer eten. Ja

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:30

Sterkte LJ, ik weet wel hoe rot ik me gevoeld heb tijdens het uitmaken van m´n relaties, in beide gevallen was het mijn keus, maar zelfs toen had ik het er moeilijk mee en was ik heel verdrietig Verdrietig Maar ik denk dat het de juiste beslissing is, hoe rot het nu ook voelt Ach gut

LA: hopelijk komt er voor jou ook gauw weer een zonnetje tevoorschijn, ook al ben je door hele lieve mensen omringd, het zou nu toch fijn zijn als alles eens een beetje meezat Ach gut

Sizzy: Wat fijn dat je er een goed gevoel over hebt! Je hebt 'm gewoon gehaald joh, no worries Hyper!

Tammietjeeh: Welkom (terug) en succes OK dan! Overigens denk ik niet dat je hier bewust genegeerd wordt, maar vanzelfsprekend bestaat het topic uit mensen die elkaar al een tijdje kennen en daardoor misschien meer op elkaar reageren Ja
Alle nieuwe bokkers zijn welkom, maar ik zie ze soms komen en gaan, vandaar dat het altijd even duurt voordat ik gewend ben aan een nieuw gezicht Knipoog Bovendien wordt hier soms zo druk gepost dat ik alleen op het hoognodige reageer Clown

Mijn dag was beetje chaotisch, van hot naar her gevlogen Tong uitsteken Tot 10 uur school, naar huis, centrum in voor wat kerstinkopen en de kapper. Was toen al 1 uur dus kaas-uienbroodje genomen bij de bakker Vork Daarna moeders van werk gehaald en boodschappen wezen doen voor gourmetten met vriendinnen as zaterdag, en toen was het alweer half 5!
Ga over half uurtje eten, lekker Tong uitsteken

O: cracker smeerkaas, eierkoek, glas sap
T: zakje mini-speculaasjes, 250 ml aardbei-sinaasappelsmoothie
L: kaas-uienbroodje
T: 2 crackers zalmsalade
D: kip tandoori
T: 2 mandarijnen
T: appel met zoetstof uit de oven
T: 2 crackers smeerkaas20+

Ohja, Jade, eierkoeken zijn vrij gezonde tussendoortjes Ja
90 kcal per stuk, mijn vader mag ze in ieder geval voor z'n cholesterolarme dieet!

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:32

Zo gaat een dagje snel voorbij Meathoriel. *LOL*
Cholesterolarm-dieet. Hmm, wat staat daar zoal op? Lachen
(heb zelf ook een te hoog cholesterol gehalte en mn moeder en mn broertje ook, dus er wordt hier thuis al wel wat rekening mee gehouden, maar toch. Lachen )

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:47

Mijn vader heeft sowieso medicijnen voor zijn te hoge cholesterol, dat hij rookt werkt nl ook niet echt mee aan een betere cholesterolspiegel

Sowieso kookt mijn moeder altijd al heel gezond, maar bij m'n vader zit 't 'm vooral in de lekkere dingen tussendoor: koek bij de koffie, in het weekend lekker snacken, etc. Ja
Hij heeft geen speciaal dieet, maar moet daar dus op letten en eigenlijk ook gaan sporten. Maarja, dat probeer ik hem al een jaar wijs te maken, maar komt er ook niet van met drukke baan

Op internet hebben we het toen opgezocht en dit oa gevonden:
Granen: granen bevatten zeer weinig vet (zo’n 3%) en het meeste vet is onverzadigd. Bovendien geven granen snel een verzadigd gevoel en bevatten ze veel vezels. Een cholesterol verlagend dieet is gebaseerd op granen en graanproducten.
Groenten en fruit: groenten en fruit bevatten zeer minieme hoeveelheden vet, waarvan de meerderheid onverzadigd is. Een gezond eetpatroon bevat zeer veel groenten en fruit.
Melkproducten: melkproducten zijn zeer gevarieerd en je moet opletten met welk soort melkproducten je eet. Room is een melkproduct, maar bevat veel vet. Producten op basis van volle melk hebben relatief veel vet, dat in de meeste gevallen verzadigd vet is. Melkproducten zijn de grootste calciumbron, je mag ze dus niet uit je eetpatroon schrappen. Omwille van je hoge cholesterol kies je best voor magere melkproducten.
Vlees en gevogelte: in vlees zit redelijk veel verzadigd vet, terwijl sommig gevogelte (zoals kip en kalkoen) relatief weinig vet bevat. Ander gevogelte (eend, gans) zijn dan weer vetter. Je kan de hoeveelheid vet verminderen door het vel van gevogelte te verwijderen.
Vis en zeevruchten: vis is een speciaal geval. Vette vissen (zalm, haring, makreel) bevatten veel…vet, maar deze vissen zijn vanuit het cholesterol standpunt, ideaal om eten. Ze bevatten immers veel omega-3 vetten, die het risico op hart- en vaatziektes verminderen.
Vetten en oliën: boter, olijfolie, vetten in vlees en vis zijn allen vetten, maar hebben een andere uitwerking op het lichaam, en dus ook op de cholesterolspiegel. Verzadigde vetten moet je absoluut beperken, terwijl de onverzadigde soorten een positieve invloed op je lichaam hebben. Lees even de pagina over de verschillende soorten vet

Maar eigenlijk hield mijn moeder zelf altijd al rekening met deze punten, dus bij ons is het nooit een drastische omslag geweest Ja

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:48

LJ en LA een knuffel!! Lovers

mijn dag
O: 3 toastjes met mager vlees en fruitsap
T: magere koek
L: zalm met aardappelen en groenten Pling
T: weer koekje zonder suiker
A: ??
T: fruitjes

maar ik heb de laatste dagen enorm last van vreet buien Boos! en ik raak er maar niet vanaf!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:50

Tammietjuh ik had ook nog niet op je gereageerd, om dezelfde redenen als mae! Het is hier soms een stormloop van nieuwe gezichten die je na 2 keer niet meer ziet terugkomen, tuurlijk steunen we je Lachen'

Mae siz en allemaal bedankt voor de lieve woorden, jullie hebben weer een grote smile op mijn gezicht getoverd Lachen

LJ hoe staat het ermee meissie?

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:23

LittleAnn schreef:
jij had honger vandaag luuz Haha! Succes in elk geval met je toets en je tentamenweek, moet ineens denken aan toen ik op 5 vwo zat.... zware tijden hoor! Hebben jullie nog steeds zo'n overbelasting aan vakken? Destijds kregen wij als eerste groep de ' tweede fase' en ik had iets van 13 examenvakken Rolleyes

Nou.. uhm.. Vooral lekkere trek om de o zo bekende half 4 in de middag tijd.. En dan al die lekkere zooi hier op het aanrecht Bloos
Best wel enigzins overbelasting, maar ook periodisering waardoor niet alle vakken tegen 'aan' staan. Dat heeft z'n voor en nadelen. Toen ik dit jaar weer voor het eerst frans kreeg, had ik al ruim een half jaar geen frans woord meer gehoord namelijk.. Ik ben nu juist weer de laatste van dit systeem, er zijn nu weer andere soort profielen ingedeeld waardoor het echt onmogelijk wordt als je blijft zitten.. Gelukkig ga ik toch wel over Lachen (tenzij er echt een ramp gebeurd ofzo)

Jaduuh: Slankie is magere smeerkaas.. Ik heb het idd ook behoorlijk druk in 5VWO! Nog veel vakken en veel tussentijdse toetsen wat sinds dit jaar weer nieuw is buiten de toetsweken.. Welk profiel en welke keuzevakken heb jij? Ik heb nu N&T met bio1,2 en latijn. Ik zal even in het topic kijken, maar heb eigenlijk niet zoveel tijd om er nog eentje bij te gaan lezen Bloos Maar bedankt!!
Michelle: Wat meer eten kan idd geen kwaad hoor!

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:29

vandaag

O vla met cruesli
TD appel
L 2 snee kipfilet/pindakaas/mndarijn/appel
TD optimel drink/appel-kruimelkoek
A 2 pitabroodjes kipfilet en salade

Tammietjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:30

Spetterlover schreef:
Goedemorgen!

Tammietjeeh, het negeren gaat vast niet express, ik reageer soms ook op veel dingen niet omdat ik gewoon geen tijd heb en het allemaal niet meer bij kan houden Haha!
Maar in elk geval veel succes! Hoeveel wil je afvallen en hoe snel wil je dat gaan doen? Lachen

Misschien kun je als tussendoortjes iets meer inplannen, een extra cracker/boterham oid, om te voorkomen dat je trek krijgt Lachen
En een extra boterham bij je ontbijt en lunch kan ook geen kwaad, dus mocht je trek hebben, gewoon doen! Ja

Ziet er verder netjes uit Ja

Ik begrijp het wel hoor, van dat negeren Knipoog.
Komen hier aanzienelijk meer mensen dan daar.

Ik doe het in stapjes, dus nu tot de 70 en dan tot de 65 en dan het liefst naar de 60.
Heb geen bepaalde tijd, wil gewoon gezond en goed afvallen.
Maar het liefst dus voor volgende zomer, maar dat wordt hem wel denk ik Haha!

Die tip van die tussendoortjes pak ik zeker mee. Soms tegen half5-5en heb ik nog zin in iets.
Maar voor de rest heb ik nooit echt trek in iets.

Iig, bedankt iedereen! Haha!

(Zometeen mn lijstje van vandaag)

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:31

Oh nee Luuz uiteraard is dit tweede fase gedoe geflopt, en jij bent nu ' fijn' de laatste lichting.... Voel met je mee meis, dat is echt niet leuk!! De overheid snapt het denk ik niet zo goed als het op onderwijs aankomt...Maar ja de overheid snapt wel meer niet hhhahahahha
Oeh ja half 4 momentje, ik ken het... wat ook wel eens helpt is een lekkere zoete thee drinken ofzo, of letterlijk een cupasoupje haha, want als je eenmaal met eten begint....

LMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:37

Hee allemaal!

Ik heb een dip.. ben sinds ik begon met lijnen 2 kg aangekomen Verdrietig
Dus ik was vandaag totaaaal niet gemotiveerd!

Misschien komt het omdat ik nu niet voetbal of hardloop (doe ik anders wel altijd)
Maar ik zie het nu echt ff niet meer zitten.. what to do?

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 18:49

Lekker even een wandeling maken ofzo en even doorzetten... LMR Soms heeft je lichaam deze reactie, vooral als je heel streng dieet (dat moet je dus vooral niet doen). Even doorzetten, gezond eten en weer gaan sporten....