Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:Het recept ken ik en is heerlijk, maar zoals jij het eet ken ik het niet. De peperkoek bindt maar is onherkenbaar verdwenen in het gerecht.
Suliko schreef:Oeh ik zie veel lekkere dingen!
Hier een springroll festijn met vriendinnen!
Met gemarineerde tofu, komkommer, nori, avocado, mihoen, rode kool, wortel, radijs, verse kruiden, aardbei (want de mango bleek niet goed, maar was ook een goede combi!).
En heerlijke sausjes: pinda-ketjap-gember, soja-sesam-agave-knoflook-limoen, limoen-sesam-koriander & avocado-limoen-munt-koriander![]()
[ [url=m/Tp3kM7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vNPIYd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Freekieee schreef:Ik vergeet elke x foto’s maken…
Vandaag wel een foto dat ik het aan het maken was.
Zoervleisj
Was echt heeeerlijk
[ [url=m/zF3ii5.jpg]Afbeelding[/url] ]
idinn schreef:Suliko schreef:Oeh ik zie veel lekkere dingen!
Met gemarineerde tofu, komkommer, nori, avocado, mihoen, rode kool, wortel, radijs, verse kruiden, aardbei (want de mango bleek niet goed, maar was ook een goede combi!).
En heerlijke sausjes: pinda-ketjap-gember, soja-sesam-agave-knoflook-limoen, limoen-sesam-koriander & avocado-limoen-munt-koriander![]()
Ik kom even onder m'n steen vandaan.. hoe rol je ze zo netjes op? Ik heb vandaag ook weer eens summerrolls gemaakt, maar dat goed als pakketje krijgen lukt me nooit.
Had een variant gemaakt met gegrild buikspek, garnalen, sla, mihoen, wortel, komkommer, bosui, munt en koriander. Met een veel te heet sojasausje
Niekj_Jente schreef:Freekieee schreef:Ik vergeet elke x foto’s maken…
Vandaag wel een foto dat ik het aan het maken was.
Zoervleisj
Was echt heeeerlijk
[ [url=m/zF3ii5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat grappig!
Hier vandaag hetzelfde in de maak.
Voor het eerst, dus ben eens benieuwd
[ [url=m/OOMgBr.jpg]Afbeelding[/url] ]
@Freekieee, nu lijkt die van mij echt heel anders![]()
Hier zat het nog in de slowcooker, hierna kwam er nog appelstroop en peperkoek bij
idinn schreef:Suliko schreef:Oeh ik zie veel lekkere dingen!
Ik kom even onder m'n steen vandaan.. hoe rol je ze zo netjes op? Ik heb vandaag ook weer eens summerrolls gemaakt, maar dat goed als pakketje krijgen lukt me nooit.
Had een variant gemaakt met gegrild buikspek, garnalen, sla, mihoen, wortel, komkommer, bosui, munt en koriander. Met een veel te heet sojasausje
Roodvos schreef:idinn schreef:
Ik heb op vakantie in Vietnam loempia's leren rollen. Je legt het vel als een ruit voor je neer, dus met een punt naar je toe. Dan op ca. 1/3 van de afstand de vulling erop en dan de punt die naar je toe wijst erover slaan. Voorzichtig beetje opbollen, dan de zijkanten dichtvouwen en oprollen.