Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eelmo schreef:![]()
Op deze manier een boodschap overbrengen kan ik dus écht niet tegen. Het is de toon die de muziek maakt, en van een toon als deze krijg ik alleen maar de neiging om meer vlees te eten.
Maar dit leidt weer terug naar de discussie die eerder hier al gevoerd werd en die discussie hoeft wat mij betreft niet herhaald te worden
Killyenn schreef:Ik hou als kok rekening met ieders behoeften, of dat vegan, gluten-vrij, whatever is. Maar 'ik wil vlees' is een voorkeur, geen dieetkeuze. Überhaupt zou ik het erg onbeschoft vinden als iemand om een voorkeur vraagt/verwacht terwijl ik voor ze kookIk vind het dan ook helemaal niet meer 'sociaal' om je gasten van vlees te voorzien. Volgens mij is dat cultureel erg 'Nederlands' om bij elke maaltijd vlees te willen omdat het anders niet 'compleet' is, in veel landen is het heel gebruikelijk om gerechten te eten die geen vlees bevatten. Doet me denken aan dat hele bruiloft topic een tijd terug over of het raar is om een vegetarisch diner te hebben op je bruiloft oid
Selka schreef:Nou precies Eelmo, dat is mijn insteek. Mensen koken voor mij ook anders dan kan ik dat toch ook voor hen? Nu eten we ook heus weleens vega met zijn allen maar laatst heb ik een ierse stoofpot gemaakt met rund. De kosten? Tja ik vind dat eten geld mag kosten.
PlantsTho schreef:Eelmo schreef:![]()
Op deze manier een boodschap overbrengen kan ik dus écht niet tegen. Het is de toon die de muziek maakt, en van een toon als deze krijg ik alleen maar de neiging om meer vlees te eten.
Maar dit leidt weer terug naar de discussie die eerder hier al gevoerd werd en die discussie hoeft wat mij betreft niet herhaald te worden
Ik snap wat je zegt, ik denk ook niet dat het de beste manier is om mensen te overtuigen (al denk ik dat het sommige mensen juist wel de ogen opent). Bedankt voor je uitleg!![]()
Dat je (of mensen in het algemeen) de neiging krijgt om meer vlees te eten als ze het ergens niet mee eens zijn heb ik alleen nooit zo goed begrepen, maar dat zal wel aan mij liggen...
Ik zou geen vlees koken voor vleeseters die komen eten. Ten eerste omdat het tegen mijn principes ingaat, ik wil ook liever geen vlees in huis. Maar vooral om te laten zien dat je enorm lekker veganistisch kan koken/eten
poes schreef:Maar als een vegan/bega bij vleeseters gaat eten wordt er wel een vega(n) gerecht apart verwacht. Dat vind ik wel ergens krom.
poes schreef:Maar als een vegan/bega bij vleeseters gaat eten wordt er wel een vega(n) gerecht apart verwacht. Dat vind ik wel ergens krom.
Eelmo schreef:Bij wijze van. Ik zal ook geen extra snoep eten omdat ik de tandarts stom vindPunt dat ik wilde maken was dat zo'n houding vaak het tegenovergestelde bereikt. Maar daar waren we het geloof ik al over eens
Simoonzel schreef:PlantsTho schreef:Was dat niet met mensen die zouden weigeren naar een bruiloft te komen als er geen vlees was?
Dan weet je ook meteen wie je niet op je bruiloft hoeft te hebben, goed filter!