Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Riddershow schreef:Dus eigenlijk is het handig om er een rekensommetje tegenaan te gooien (Kcal)? het lijkt me wel dat de verandering van type suikers wel effect heeft op aankomen of niet? Wat eiwitten schijn je bij te veel gewoon eruit te gooien (anders dan koolhydraten)?
Ik hou hetzelfde eetpatroon aan als dat ik deed toen ik op de Kcal ging letten (als in minder veel/vaak/suikers), alleen ga ik proberen daar waar mogelijk koolhydraat producten (bijv mijn 8 sneetjes brood) te vervangen voor iets wat geen/minder Koolhydraten heeft. Idem, met snacks/tussendoortjes.
tinkersjakie schreef:Ik zeg eigenlijk ook dat ik niet op dieet ben maar mijn eetwijze verander. Eet nu erg weinig kh per dag en als ik straks op mijn gewicht ben wat ik wil dan ga ik op beperkt. Maar zal het niet uit een broodje halen maar meer uit fruit. Dat is iets wat ik wel mis.
tinkersjakie schreef:Riddershow schreef:Dus eigenlijk is het handig om er een rekensommetje tegenaan te gooien (Kcal)? het lijkt me wel dat de verandering van type suikers wel effect heeft op aankomen of niet? Wat eiwitten schijn je bij te veel gewoon eruit te gooien (anders dan koolhydraten)?
Ik hou hetzelfde eetpatroon aan als dat ik deed toen ik op de Kcal ging letten (als in minder veel/vaak/suikers), alleen ga ik proberen daar waar mogelijk koolhydraat producten (bijv mijn 8 sneetjes brood) te vervangen voor iets wat geen/minder Koolhydraten heeft. Idem, met snacks/tussendoortjes.
Als je suikers gaat minderen en niet stopt dan krijg je het heel moeilijk en kans op groeien ipv afvallen.
Door de suiker blijf je trek houden en schommelingen van je bloedsuiker.
Door te stoppen met suikers heb je ook geen schommelingen meer en ook de trek van door lekkers gaat weg. Dit is even afkicken maar dan is de 85% pure chocolade net zo lekker als een normale chocola van nu.
Als je niet compleet wil stoppen met suikers en granen enz wat Snelle koolhydraten zijn dan zal ik een ander dieet uitzoeken.
Ik zeg eigenlijk ook dat ik niet op dieet ben maar mijn eetwijze verander. Eet nu erg weinig kh per dag en als ik straks op mijn gewicht ben wat ik wil dan ga ik op beperkt. Maar zal het niet uit een broodje halen maar meer uit fruit. Dat is iets wat ik wel mis.
Sannanasje schreef:Op het werk een beetje gedoetjes, dus ik liep gisteren in de lunch eigenlijk op automatische piloot naar de supermarkt. En daar gekomen dacht ik alleen maar 'nee, ik wil dit niet, ik laat mijn lijf toch niet verzieken door zo'n vervelende vent!' Dus uiteindelijk alleen spul voor het avondeten meegenomen en wat kaasblokjes. Ik was best een beetje trots!
Eekie schreef:Camembert met cashewnoten en broccoli.
En met prei,champignons en beetje ham.
Die met Camembert is echt mijn favoriet.
Quellian schreef:Ik zat op die Facebook pagina, heel nare sfeer.
Siamsmeesje schreef:Camembert was mijn tweede gok, maar aangezien ik brie zelf net wat lekkerder vind.... Misschien toch eens proberen, broccoli en cashews zijn wel erg lekker namelijk
Denk dat dit met tomaat, mozarella en basilicum ook erg lekker kan zijn.