Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:05

Minderen zal altijd effect hebben, denk ik? Maar als je stopt met koolhydraten eten, dan moet je je energie halen uit eiwit en vet, wat je dus meer moet gaan eten. Als je meer vet en eiwit gaat eten + alsnog koolhydraten, dan vraag ik me af of het uithaalt. Als je gelijk blijft met vet en eiwit en je haalt de koolhydraten niet heel ver naar beneden, dan kom je denk ik op het calorieën principe.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:48

Dus eigenlijk is het handig om er een rekensommetje tegenaan te gooien (Kcal)? het lijkt me wel dat de verandering van type suikers wel effect heeft op aankomen of niet? Wat eiwitten schijn je bij te veel gewoon eruit te gooien (anders dan koolhydraten)?

Ik hou hetzelfde eetpatroon aan als dat ik deed toen ik op de Kcal ging letten (als in minder veel/vaak/suikers), alleen ga ik proberen daar waar mogelijk koolhydraat producten (bijv mijn 8 sneetjes brood) te vervangen voor iets wat geen/minder Koolhydraten heeft. Idem, met snacks/tussendoortjes.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:53

@riddershow koolhydraat arm is voor mensen die er aan gewend zijn simpel maar om te starten pff da's even een dingetje. Vind ik dan. Weet miet of je het hele topic hebt gelezen maar zelf hanteer ik altijd 1 (om af te vallen) en 2 (onthoud ) koolhydraat momenten op een dag. De snackbar kan dan wel maar dan bij het avond eten de aardappelen laten staan. En dat brood. Ja daar moet je echt wat anders voor kiezen. Maar daar zijn al genoeg alternatieven voor gegeven.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:55

Ik zit nu rond de 1500 calorieën per dag, waarvan 20-30 gram koolhydraten en de rest vet en eiwit. Eiwitten vind ik lastig, vet wat minder :+ Er zijn volgens mij wel wat nuttige sites te vinden waar je e.e.a. kunt uitrekenen.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 19:57

Riddershow schreef:
Dus eigenlijk is het handig om er een rekensommetje tegenaan te gooien (Kcal)? het lijkt me wel dat de verandering van type suikers wel effect heeft op aankomen of niet? Wat eiwitten schijn je bij te veel gewoon eruit te gooien (anders dan koolhydraten)?

Ik hou hetzelfde eetpatroon aan als dat ik deed toen ik op de Kcal ging letten (als in minder veel/vaak/suikers), alleen ga ik proberen daar waar mogelijk koolhydraat producten (bijv mijn 8 sneetjes brood) te vervangen voor iets wat geen/minder Koolhydraten heeft. Idem, met snacks/tussendoortjes.

Als je suikers gaat minderen en niet stopt dan krijg je het heel moeilijk en kans op groeien ipv afvallen.
Door de suiker blijf je trek houden en schommelingen van je bloedsuiker.
Door te stoppen met suikers heb je ook geen schommelingen meer en ook de trek van door lekkers gaat weg. Dit is even afkicken maar dan is de 85% pure chocolade net zo lekker als een normale chocola van nu.
Als je niet compleet wil stoppen met suikers en granen enz wat Snelle koolhydraten zijn dan zal ik een ander dieet uitzoeken.
Ik zeg eigenlijk ook dat ik niet op dieet ben maar mijn eetwijze verander. Eet nu erg weinig kh per dag en als ik straks op mijn gewicht ben wat ik wil dan ga ik op beperkt. Maar zal het niet uit een broodje halen maar meer uit fruit. Dat is iets wat ik wel mis.

Eekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:03

tinkersjakie schreef:
Ik zeg eigenlijk ook dat ik niet op dieet ben maar mijn eetwijze verander. Eet nu erg weinig kh per dag en als ik straks op mijn gewicht ben wat ik wil dan ga ik op beperkt. Maar zal het niet uit een broodje halen maar meer uit fruit. Dat is iets wat ik wel mis.

Ik heb zoveel minder buikpijn en eigenlijk geen schommelingen in mijn bloedsuikerspiegel meer dat ik t ook eigenlijk geen dieet vind..

Ik mis ook geen suiker, brood ofzo maar inderdaad n stukje fruit mis ik t meest... gewoon omdat soms zo gemakkelijk is (en oké...mijn bananenbrood omdat dat zo lekker is ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 07:59

Sommige dingen mis ik wel echt... fruit, melk, vers brood en spaghetti.

Hoe rap mijn weegschaal begon, hoe traag het nu gaat, wow! Ben onwijs aan het schommelen geweest afgelopen week (sta iedere dag op de weegschaal, de boel in de gaten te houden) en per saldo ben ik afgelopen week 300gr afgevallen -O- Woensdag is mijn weegdag waar ik me aan vasthoud, hopelijk ziet mijn lijf vandaag nog ergens het licht!

Waar ontbijten jullie mee?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:06

tinkersjakie schreef:
Riddershow schreef:

Als je suikers gaat minderen en niet stopt dan krijg je het heel moeilijk en kans op groeien ipv afvallen.
Door de suiker blijf je trek houden en schommelingen van je bloedsuiker.
Door te stoppen met suikers heb je ook geen schommelingen meer en ook de trek van door lekkers gaat weg. Dit is even afkicken maar dan is de 85% pure chocolade net zo lekker als een normale chocola van nu.
Als je niet compleet wil stoppen met suikers en granen enz wat Snelle koolhydraten zijn dan zal ik een ander dieet uitzoeken.

Ik snap wat je bedoeld. Ik ga kijken wat het handigst is voor mij.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:14

Riddershow, het lijkt allemaal heel veel en heel moeilijk maar als je er eenmaal mee bezig bent en je goed ingelezen hebt wordt het alleen maar makkelijker. In de snackbar bijvoorbeeld mag je best een frikandel met mayo. Frietjes of kroketje beter niet, maar er is overal wel een mouw aan te passen.

Quellian wat frustrerend dat je zo schommelt!
Ik ontbijt met griekse yoghurt met lijnzaad, of 100 ml kokosmelk met 2 eetlepels chiazaad (de avond van tevoren in de koelkast zetten dan heb je een soort pudding)
Of met rookkaascrackers, met lijnzaad ook. Voor de stoelgang.

Ik ben wel weer redelijk on track geloof ik. Op het werk een beetje gedoetjes, dus ik liep gisteren in de lunch eigenlijk op automatische piloot naar de supermarkt. En daar gekomen dacht ik alleen maar 'nee, ik wil dit niet, ik laat mijn lijf toch niet verzieken door zo'n vervelende vent!' Dus uiteindelijk alleen spul voor het avondeten meegenomen en wat kaasblokjes. Ik was best een beetje trots!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:34

Ik denk ook vooral dat het is om te leren zondigen met mate.. Want ook ik zondig weleens en ben nu 14.3 kilo afgevallen. De laatste weken gaat het juist 'hard' als in een kilo per week. Meer wil ik ook niet afvallen. Het scheelt ook wel dat ik actiever bezig ben

Eekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:24

Sannanasje schreef:
Op het werk een beetje gedoetjes, dus ik liep gisteren in de lunch eigenlijk op automatische piloot naar de supermarkt. En daar gekomen dacht ik alleen maar 'nee, ik wil dit niet, ik laat mijn lijf toch niet verzieken door zo'n vervelende vent!' Dus uiteindelijk alleen spul voor het avondeten meegenomen en wat kaasblokjes. Ik was best een beetje trots!

Soms is het juist die bewustwording die t gemakkelijk maakt!

Mijn experiment met het broccoli-"deeg" is wel geslaagd.
T leek wat slapper maar denk dat t meer door de verhouding kwam. Had n broccoli stronk van 280 gram en wilde die 30 gram niet weggooien :+
Het kleurde ook sneller, volgende keer moet ik het even afdekken.
(Ze zijn niet zo netjes afgewerkt,wilde naar bed...)
Afbeelding

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 12:49

Eekie, dat ziet er heel goed uit +:)+
Wat voor vulling was dit? Brie met ???

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:05

ik mis bij brie de honing zo.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:48

Cashewnoten zo te zien, en iets groens ;)

Honing bij brie Fokfanaat? Ik at dat alleen bij geitenkaas, maar vind het zonder net zo prima gelukkig.

Hier weer even een trots momentje.
De filet americain die ik voor lunch had bedacht was niet goed meer, en alleen komkommer is wat karig dus ik moest met een hongerscheurbuik naar de winkel. Heb met vanalles in mijn handen gestaan, van pannenkoeken tot koekjes en sausijzenbroodjes, en uiteindelijk de winkel uitgelopen met kaas en rosbief. Niet verwacht dat ik dat ooit zou doen, maar ben er best wel blij mee

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:50

heeeerlijk toastje brie met honing en walnoot.

maar dat moet ik hier niet roepen!

Eekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:50

Siamsmeesje schreef:
Eekie, dat ziet er heel goed uit +:)+
Wat voor vulling was dit? Brie met ???

Camembert met cashewnoten en broccoli.
En met prei,champignons en beetje ham.
Die met Camembert is echt mijn favoriet.

Eekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:52

fokfanaat schreef:

Haha van de week crackers gemaakt,want had ook zon zin in brie...
Zonder de honing ook lekker!

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:04

fokfanaat schreef:

Geen kha politie hier he ;) Lekker aanrommelen, en lijnzaadcrackers doen het prima als toastjes toch?

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:55

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:54

Ik zat op die Facebook pagina, heel nare sfeer.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 22:13

Eekie schreef:
Camembert met cashewnoten en broccoli.
En met prei,champignons en beetje ham.
Die met Camembert is echt mijn favoriet.

Camembert was mijn tweede gok, maar aangezien ik brie zelf net wat lekkerder vind.... Misschien toch eens proberen, broccoli en cashews zijn wel erg lekker namelijk :)
Denk dat dit met tomaat, mozarella en basilicum ook erg lekker kan zijn.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 22:22

Quellian schreef:
Ik zat op die Facebook pagina, heel nare sfeer.

Jup, ik ook. Alleen maar gemekker en gemopper op mensen die het niet volgens Het Heilige Principe Van Die Facebook doen.

Ik heb een hele tijd verschrikkelijk "normaal" gegeten, en dan blijf ik op hetzelfde gewicht hangen.
Wil toch weer wat serieuzer aan de slag.. Met 10-12 kilo minder voel ik me toch een stuk lekkerder, dan ben ik ook nog redelijk strak 8-)

Eekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 22:33

Siamsmeesje schreef:
Camembert was mijn tweede gok, maar aangezien ik brie zelf net wat lekkerder vind.... Misschien toch eens proberen, broccoli en cashews zijn wel erg lekker namelijk :)
Denk dat dit met tomaat, mozarella en basilicum ook erg lekker kan zijn.

Oh de mogelijkheden zijn eindeloos! met uien en spek, kip-in-de-hoed of
Spinazie met gedroogd tomaatje en boursin is ook heerlijk.
Gisteren tijdens de vergadering een gezamenlijke lunch, en mijn directeur eet glutenvrij en die wilde graag proeven. Heb hem moeten beloven dat ik voor de volgende keer er ook voor hem maak. Heb gevraagd of ik dan extra vakantiedagen krijg haha

Op die fb pagina kom ik ook niet te veel, brrrr

Iemand ervaring met de siroop van C ool Bear? Qua kh niet veel?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 07:35

Die facebook groepen zij leuk voor de recepten :+
Verder negeer ik ze zoveel mogelijk

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 07:45

Er kwam zooooooooooveel voorbij, dat ik de meldingen maar heb uitgezet. Echt zonder overdrijven 15x per dag 'hoe maak je oopsies' of 'mag je kaas?'.

Mijn weegschaal maakte het ineens wel heel bont! Gisteren heel de dag gestaan en gelopen op zeer pijnlijke schoenen (was open dag op m'n werk), maar super braaf gegeten. Iedereen zat hier aan de broodjes, taart en gefrituurde hapjes van de Chinees, ik zat braaf aan de bifi worstjes, avocado met gerookte kip en blokjes kaas & olijven; 's avonds +2kg... Vanmorgen was er dan wel weer 1 weg, maar dan nog *grote ogen* Volgens mij zit ik ook bomvol vocht, dus vandaag aan de groene thee.