Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tillie20

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 10:36

Waar was je trouwens gaan eten? Bij Sumo in Tilburg vond ik dat ze redelijk wat vegetarische opties hadden!

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 11:03

Dankjewel iedereen! Ik ben vandaag maar de EkoPlaza gefietst omdat ze daar plantaardige kaas zouden moeten hebben, maar helaas niet. Dus het enige waar ik echt tegenaan loop is kaas vervangen. Geraspte kaas, Mozzerella en feta zijn van die dingen die een gerecht zo lekker maken. Nu heb ik mezelf voorgenomen om kaas zoveel mogelijk te vermijden, maar als ik het haal dan bij de EkoPlaza! Toch ook alweer een stap in de goede richting.

We waren naar Koi gegaan. Volgende keer Sumo eens uitproberen :D bedankt voor de tip.

Ik had in de paprika's notenrijst, champignons en courgette gedaan. Was echt lekker!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 11:08

Heb je Willemsburger al eens geprobeerd? Die kan je gewoon bij de Jumbo kopen.

Mozzerella en Feta heb ik nog geen goede én makkelijke vervanging voor gevonden. Al wordt er voor feta wel eens tofu blokjes gebruikt, maar vind tofu absoluut niet lekker dus dat ga ik niet proberen :')

Recept van die paprika's ga ik onthouden!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 11:50

Ik heb hier ook een blok willemsburger liggen voor op de pizza en door de pasta, maar voor op de boterham vind ik die echt niet lekker. Ik hou meer van oude kaas, maar daar is geen nepperd van te vinden. Die deed ik bv graag over groente/pasta, maar daar gebruik ik nu zoute sausjes, sojasaus en voedingsgist voor. Voor boterham/tosti heb ik nog geen vervanger kunnen vinden.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 11:58

Voor op een tosti vond ik Willemsburger wel nog lekker, maar ik heb nooit kaas op brood lekker gevonden dus Willemsburger is daar geen uitzondering op. Voor over de pasta etc. vind ik het prima.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 12:59

'Vegetarisch eten is niet lekker' hoe vaak ik zoiets wel niet gehoord heb.

Mijn warm broodje met gesmolten willemsburger en kipstuckjes smaakt thans heel lekker :Y)

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 16:17

Bedankt voor je tip!!! Ben meteen de Jumbo ingedoken en heb plantaardige geraspte kaas gevonden! Jippie! Die ga ik vanavond gebruiken in de gevulde courgette :D

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 16:19

Binnenkort gaan we samen iets maken! Ben nu nog met van alles bezig om te regelen, maar over 2 weken is er weer lekker veel tijd en dan kunnen we een keer samen iets koken! Of bij dat restaurant eten!

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 17:46

Ik heb toevallig ook deze week wilmersburger gekocht,
heb de geraspte, de cheddar en de kruiden variant gevonden
in een duitse super, net over de grens, ideaal dus.
O ja, ook nog vegan roomkaas gekocht, nog niks uitgeprobeerd overigens.
Bij de appie ook al cremisso gekocht vandaag.

Door het volgen van dit topic ben ik toch steeds meer
vegan aan het eten merk ik zelf :j

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:09

Tillie20 schreef:

Mijn warm broodje met gesmolten willemsburger en kipstuckjes smaakt thans heel lekker :Y)

Van welk merk koop jij kipstukjes? Wij hebben in onze jumbo alleen die van de vegetarische slager, maar die zijn zo duur!

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:10

Samen staan we sterk! En ik weet zeker dat langzaamaan meer mensen ons gaan volgen. Ik wil vanaf volgende week gaan sporten, dan kan ik gaan pronken haha :p :')

Ik kijk er naar uit Til!!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:11

xMercury schreef:
Samen staan we sterk! En ik weet zeker dat langzaamaan meer mensen ons gaan volgen. Ik wil vanaf volgende week gaan sporten, dan kan ik gaan pronken haha :p :')

Ik kijk er naar uit Til!!

Oh ik sport bij Fit for Free, zou leuk zijn als we samen zouden gaan :')

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:12

UhNee schreef:
Tillie20 schreef:

Van welk merk koop jij kipstukjes? Wij hebben in onze jumbo alleen die van de vegetarische slager, maar die zijn zo duur!

Deze waren van de vegetarische slager, die zijn 100% vegan. Maar ik pak ook wel eens de kipstukjes van Vivera, die zijn een stuk goedkoper maak ik weet niet zeker of die helemaal vegan zijn(als je dat belangrijk vindt natuurlijk). Ik eet sowieso niet vaak vleesvervangers, dus dan vallen de kosten relatief mee :j

EDIT: Ik zie net dat die kipstukjes ook vegan zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:14

Misschien zeg ik nu iets heel doms, maar mijn vriend maakt graag zelf mozzarella. Met zo'n pot waar dan alles in zit behalve melk.

Kun je dat niet kopen en dan amandelmelk oid halen?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:15

Fit for Free? Waar is dat? Is dat echt zo goedkoop? Tegenover school zit een goedkope sportschool voor volgens mij 100 euro per maand.

Smaken die dingen dan ook echt naar kip??

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 18:30

xMercury schreef:
Fit for Free? Waar is dat? Is dat echt zo goedkoop? Tegenover school zit een goedkope sportschool voor volgens mij 100 euro per maand.

Smaken die dingen dan ook echt naar kip??

Ik betaal 15 euro per maand. In Maastricht was ook een sauna, maar in Tilburg is dat geloof ik niet. Kortbij het station(in Tilburg-Noord zegmaar) zit een Fit for Free. Ze smaken redelijk naar kip, als je er flink wat zout peper en kipkruiden overheen doet dan vind ik het een zeer goed alternatief!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 19:07

Vriendlief zegt altijd; de kipstuckjes van de vegetarische slager zijn lekkerder dan echte kip :))
Die van vivera heb ik deze week gekocht omdat ze bij de Plus in de aanbieding zijn (1+1 gratis *\o/* ) maar ik heb ze nog niet geproefd. De naam is wel echt gejat, dus misschien de smaak ook :P

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 19:12

Tartex is echt vies trouwens!!! Gatver! Ruikt naar 'echte paté' vind ik.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 20:30

De normale vind ik ook vies :+
De smaakjes zijn wel weer lekker. Maar de zonnatura spread vind ik echt heerlijk!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 20:37

Na meer dan een jaar vegetariër te zijn geweest nu de stap gemaakt veganist te worden :D. Dus kan ik me hier ook eindelijk melden.
Mijn moeder vindt het prima onder de voorwaarde dat ik dan ook regelmatig kook, geen probleem. Mijn zus is al meer dan een jaar veganist (woont op kamers) dus kunnen we lekker veel recepten delen.

Ik ga de overgang wel rustig aan pakken voor dingen waar ik moeite mee heb om ze te laten liggen zoals melk chocolade (met nootjes <3 ) en chocolate chip cookies.
Eerst ga ik mijn ontbijt, lunch, avondeten en tussendoortjes veganistisch maken.
Dus nu recepten verzamelen :D

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 21:26

Time Out robuuste koeken met hazelnoot zijn Vegan!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 22:02

xMercury schreef:
Time Out robuuste koeken met hazelnoot zijn Vegan!

Oeh! Die klinken lekker :j
Die ga ik snel(lees:morgen) halen!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 22:10

En er bestaat ook rijstmelk chocolade *kruipt terug in meeleesmodus*

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:13

Dankjewel voor de tip! Ga meteen op zoek.

Ik heb die Time Out koeken hier liggen, maar er zit palmolie in. Vind ik wel een flinke domper :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:51

Oooh dat is balen xMercury, vind dat altijd zo jammer, lijk iets vegan maar dan wel palmolie, toch ook niet lekker :/

Thanks voor de tzaziki-tips! Ik denk dat de komkommer uitlekken het verschil misschien maakt, rest klinkt behoorlijk hetzelfde als bij mijn poging, dus ik ga dat eens proberen, dank!

Ik zit eraan te denken mijn boktaccount te laten wegpleuren, ik merk dat ik gewoon zo ziek en misselijk word van alles wat ik hier tegenkom. Het gros van de mensen lijkt het leuker te vinden hun paard pijn te doen dan iets op positieve wijze aan te leren, lijkt paarden liever pijn te doen dan het medische onderliggende probleem (wat er achteraf praktisch altijd blijkt te zijn) te zoeken, en gebruikt drogredenen om dit goed te praten. Ik word hier zo verdrietig van, ik kan er gewoon niet mee om gaan.