Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:58

Horse_xx schreef:
Mmm die roze tiramishu klinkt heel lekker.
Ga vanavond alles even teruglezen zit nu namelijk op mijn mobiel en dat is niet heel makkelijk.

Heb nog wel een vraagje voor de mensen die alles bijhouden ; wat houden jullie aan kwa gram koolhydraten, vetten en eiwitten?

Fijne dag allemaal! :)

Wat anderen aanhouden zegt niets over wat jij moet aanhouden. Ieder lichaam is verschillend en heeft andere hoeveelheden nodig.
Maar misschien vroeg je het niet daarom :D Dus, ik hou aan:

140gr eiwit (2gr per kg lichaamsgewicht)
70gr vet (1gr per kg lichaamsgewicht)
rest koolhydraten (verschilt aan de hand van hoeveel kcal ik die dag eet, maar ligt altijd tussen de 200 en 300gr)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:06

Als je even zoekt op eiwit, vet en koolhydraten dan kom je wel het een en ander tegen.
Phor zit door veel sport wat hoog in eiwit, gemiddeld wordt ongeveer 1gr eiwit per kg lichaamsgewicht aangeraden.

danoesje

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:09

Phoe, zes pagina's bij te lezen! Doe ik vanavond, zit nu op werk dus dan zal ik ook even reageren:)

vreselijk veel gegeten en vooral gedronken, maar wat was het lekker! <3 Heerlijk gestapt in Arnhem en om 7:00 thuis, en dat op mijn 31ste :P Om 18:00 al begonnen met een cocktailtje dus er is aardig wat in gegaan :P
Vanochtend maar begonnen met een afvalshake van B&F-shop en een gezonde lunch gepland. Vanavond alleen groente en vis en dan ben ik al wel weer een beetje in de goeie richting.
Hoe was jullie weekend?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:13

KarinvdM schreef:
Als je even zoekt op eiwit, vet en koolhydraten dan kom je wel het een en ander tegen.
Phor zit door veel sport wat hoog in eiwit, gemiddeld wordt ongeveer 1gr eiwit per kg lichaamsgewicht aangeraden.

Was ik inderdaad vergeten te zeggen!
Bij mij op de opleiding werd trouwens zelfs 0.8gr eiwit per kg lichaamsgewicht aangehouden.

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:44

O:Meusli met Melk
D: appelsap met water

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:49

Planning

O: 70gr havermout, 15gr lijnzaad, 15gr whey, 1 appel, 2tl walnootolie
B: 1.5u KT: achterkant benen, billen en een beetje rug
T: shake van 250ml magere melk, 1 banaan, 15gr whey
L: 4 zonnebloempit boterhammen, 150gr kipfilet, ketchup, komkommer
A: 60gr gedroogde kikkererwten, 75gr kipfilet, 300gr broccoli, 1 rode paprika, 1 ui, 30ml olijfolie, kruiden
T: 1 appel

2100kcal

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:04

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:36

Heb altijd geleerd om 0,8 gram eiwit per kg (huidig) lichaamsgewicht, ongeveer 50-55 % KH en de rest van de energie uit vet. Maar mijn ervaring is dat het vooral een richtlijn is. :+ Zoals phor al noemt zit zij al enorm boven de eiwit norm. Nu sport ze veel natuurlijk, maar imo nog wel basis en geen topsport. (Niet bedoelt als aanval of belediging hoor. Het is nog steeds 10x zoveel als ik doe en bewonder je doorzettingsvermogen). Kun je na gaan hoe persoonlijk die percentages van de energiebronnen zijn.

Lijstje voor vandaag:
O: banaan-eiwit-havermout pannenkoekjes met aardbeien. <3
L: 2 speltboterhammen, bio groenteburger met komkommer, tomaat, paprika en ui.
Planning:
T: worteltjes met hummus + wat cherrytomaatjes.
B: 5 km hardlopen + 20 min blogilates
T: eiwitshake
D: Witlof uit de oven met kaas, opscheplepel aardappelen.
Eventueel als optie s'avonds nog een appel en een stukje pure chocolade.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:43

Phor, bedankt voor de tip! Zag het liggen bij de Tuinen. Is wel altijd aan de prijs, dit soort artikelen, maar absoluut het proberen waard :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:54

Planning:

O: havermout met peer en water
T: roggecracker met pindakaas
L: 6 roggecrackers met hummus en komkommer/sla/tomaat
T: mandarijn, appel
A: kip uit de oven met tagliatelle en rucola

B: 45 min paardrijden

robbedoes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:13

Zo, van het weekend heb ik het er flink van genomen, haha :o Vanaf vandaag maar weer back to normal.

Vandaag:

O: 40 g havermout, 200 ml ongezoete amandelmelk, 1 appel, kaneel, rozijnen en gemengde noten
T: -
L: 1 volkorenboterham met biologische pindakaas, hüttenkäse en komkommer, 1 wit bolletje met rosbief, mandarijn
T: rijstwafel met pindakaas, peer
A: ? weet ik nog niet
D: water, thee, glaasje verse jus d'orange

Ik heb trouwens al verschillende keren havermoutpannenkoekjes voorbij zien komen, lijkt me erg lekker! Hoe maken jullie die?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:15

Lekkere dingen bij de lidl hebben ze momenteel. Heb vanochtend hazelnoten- en walnotenolie meegenomen. En kaki's, dadels, vijgen en notenmix.

Daarna een mooie grote bio pompoen van de AH. Ga vanavond pompoensoep maken met honing, feta, verse munt en tabasco.

O + L: smoothie met andijvie, spinazie, banaan, sinaasappel, appel en munt. Gisteren vieze dingen gegeten; o.a. kipshoarma en witte kadetjes. Blegh. Nu dus de hele dag lekkere smoothies drinken om me weer schoon te voelen. :D

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:16

Dani, lekker he! I like Lidl Deluxe :) Ook heerlijke hertenbiefstuk hebben ze, voor de vleeseters onder ons, en ook saffraan!
robbedoes, die zijn heerlijk!
Ik gooi havermout in de blender met (soja)melk, 2 eieren en een beetje zout, tot het zo dik is als gewoon pannekoekenbeslag. Gooi er soms wat boekweitmeel doorheen en smullen maar!
Ook erg lekker: pannekoeken met spek, zachte geitenkaas, honing en (wal/hazel)noten! Smelt die geitenkaas even mee en genieten maar! <3 Er zit zoveel smaak aan dat ik na 2 dunne pannekoeken altijd verzadigd ben. Jullie zullen wel denken: komt zij weer aan met dr recepten!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:23

Jaaa lekker. De hertenbiefstuk ga ik denk ook van t weekend halen. Had nu de kalkoen in ontbijtspek meegenomen. Ookjammie hoop ik!

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:25

phormicola schreef:
Espoir_ schreef:
Het weekend was erg slecht bij mij. Heb zaterdag visite gehad en brachten een gevulde speculaas taart mee.. Heb toen 4 blokjes op á 30 gram.. Dat is ongeveer zo'n 500 kcal. Zaterdagavond uiteten geweest en ook nog een chocoladedessert gegeten, oepss. We hadden een halve taart over dus zondagmorgen begon ik er weer aan. Heb drie stukken op, Toen kwam mijn moeder en vroeg of ik wel wist hoeveel kcal er in zitten. Dat wist ik serieus niet! Heb meteen het stuk waar ik mee bezig was weg gegooid, brr! En de rest weg gegeven haha.

Gisteren:
O: 1 speltbam met suikervrije pindakaas en een blokje gevulde speculaas
T: blokje gevulde speculaas
L: half blokje gevulde speculaas
T: /
A: magere gehaktschnitzel, 4 stoofpeertjes, schep wortelen en een paar peultjes en 2 scheppen verse friet.

Qua voedingsstoffen ernstig weinig maar hoefde geen brood meer na die speculaas! Schrok er van :+..

Planning vandaag
O1: suikervrije speltcracker met suikervrije pindakaas ( half 7)
O2: zelfde als 1 (half 9)
T:appel, 2 mandarijnen
L: 2 speltbammen met 30+ kaas
T: 2 4 granen rijstwafelfs met suikervrije pindakaas en misschien nog 2 mandarijnen
A: ?? Ben alleen en weet het nog niet goed. Heb quinoa gekocht maar weet niet of dat gewoon los bij groenten kan en of dat lekker is.

Ik krijg een heel erg obsessief gevoel bij wat je hier allemaal verteld :) Of heb je ernstig overgewicht en probeer je af te vallen?

Ooh nee dan schets ik een verkeerd beeld! Ik heb totaal geen overgewicht, heb een bmi van 21,6 maar het is meer dat ik gezonder wil eten. Ik schrok gewoon erg van het aantal calorieën. Ik wil per dag ongeveer aan 1800 komen en ik vond het zonde om door een paar stukjes gevuld speculaas al op de helft te komen zonder dat ik fatsoenlijk eten op had.
Vind het belangrijk om te weten wat ik ongeveer binnen krijg omdat ik zo aan het eind van de de dag weet hoeveel ik nog over heb om wat lekkers te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:36

robbedoes__ schreef:
Ik heb trouwens al verschillende keren havermoutpannenkoekjes voorbij zien komen, lijkt me erg lekker! Hoe maken jullie die?

Ik maak ze als een soort drie in de pan. Gebruik zelf het eiwit van twee eieren en die met de staafmixer opkloppen, worden ze lekker luchtig van. Maar als je gewoon een heel ei incl. dooier wil gebruiken is 1 genoeg. 2-3 eetlepels gewone havermout en een banaan in stukjes er door. Dan nogmaals met de staafmixer op kloppen en in de pan bakken. Worden dan dus wat dikkere pannenkoekjes. Geraspte kokos door het beslag of (verse) bosbessen er door doen (niet mixen) is ook erg lekker. Eet ze momenteel met verse aardbeien maar jam of appelstroop kan bijv ook.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:35

Mijn huid is echt crap, dus ga even zuivel en suiker bannen om te kijken wat dat doet.
En heb rode bietensap gekocht omdat ik daar veel goede dingen over las mbt huid.

(Als iemand iets heeft van DAT moet je doen voor een mooie huid, tell me :D )

O; Havermout met soyamelk, wal para en pecanoten, kaneel, bramen, blauwe bessen en rozijnen. Kop groene thee
T; 1 Broodje met hummus, kipfilet, tomaat, ui en augurk
L; Andere broodje met hetzelfde, 5 baby vijgjes, 1 mandarijn
T; Glas rode bietensap, 1 volkoren broodje met hummus, gebakken ei, courgette, paprika en beetje ui en tomaat.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:37

Espoir: dan begrijp ik het al beter :)

Judith: Ik had m'n eiwitten voorheen op 1,5gr per kg gewicht staan, maar toen had ik continue honger! Nu niet meer, zelfs niet als ik een stuk minder eet dan ik verbrand :)

NGU: bij mij wordt m'n huid rustig door het schoon te maken met kokosolie, daarna het vet er met een hete washand afhalen en dan een wattenschijfje met citroensap over m'n gezicht halen. Binnen twee dagen is mijn huid dan weer mooi(er).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:41

NGU: appelazijn schijnt ook te (kunnen) helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:42

NGU bij mij heeft het laten staan van zuivel al enorm veel geholpen. Daarbij maak ik mijn huid schoon met olie (zelf amandel, maar veel soorten olie schijnen goed te werken) op dezelfde manier als phor. Gebruik achteraf alleen een gewone tonic zonder alcohol ipv citroensap. Sindsdien heb ik eigenlijk een hele rustige huid.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:45

o: afvalshake (niet om nu af te vallen maar om te balansen na t weekend:P)
t: banaan en een appel
l: 200 gram volle yoghurt met 3 eetlepels speltvlokken en een handje noten.
t: 150 gram rauwkost met 50 gram gerookte kip en ceasardressing (helaas uit een flesje)
Straks nog even een VK cracker met houmous of smeerkaas voor ik naar stal ga
a: gebakken kip met roerbakgroente.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:46

"afvalshake", dat las ik eventjes verkeerd. >;)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:48

Hee bedankt voor jullie tips! Daar kan ik wel wat mee.

Moet ik ook mijn griekse yoghurt laten staan |(

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 17:09

O: havermout met rijstmelk, appel, kaneel en pindakaas
T: peer
L: curry van kidneybonen, witte bonen, bloemkool, boontjes en wortel
T: 2 mandarijnen
A: restjes groente (boontjes, sla, broccoli) met een rodebietenburger en wat gebakken aardappeltjes

B: 12 km fietsen, paardrijden of paard longeren + verzorgen

Ik hoop dat ik vanavond niet weer voor de pepernoten zwicht _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:10

Misschien kun je zelf een (verantwoord) voorraadje maken?