Ik vond het potje heel lekker, maar heb er wat extra tomaat in gedaan, de yoghurt en de rozijntjes maken het echt af, maar ik houd dan ook wel van linzen, als je daar niet van houdt kun je er beter niet aan beginnen!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Sentido schreef:Super simpel recept:
5 eieren
200 gram amandelmeel
75 gram kokosrasp
Vanillepoeder of extract ofzoiets naar smaak
20 druppels stevia
1 eetlepel kokosvezel (ook wel kokosmeel)
1 theelepel zuiveringszout
Snufje zout
Ik wilde graag iets lekkers maken voor m'n schoonmoeder (die op dieet is) en dit recept sprak me wel aan. Een leuk experimentje, want ik maak deeg vaak 'ouderwets' met bloem, boter en suiker. Maar deze scones zijn ook erg lekker zeg!
Heb er wel mijn eigen variant van gemaakt, met rozijnen, blauwe bessen, kaneel en een beetje honing ipv stevia. Inderdaad heerlijk met een klein laagje jam! 
Net als de spikkelbonen (licht bruin met donker bruine spikkels) Die lijken gewone bruine bonen na het koken. Leek me zo leuk op bord, een ander gezond kleurtje.
blonde of groene zijn wel lekker, dus vervang ik rood altijd maar gewoon

Sentido schreef:Ik merk toch dat je enigszins moet 'geloven' in de gezonde weg. Als ik mijn vriendinnen vertel over hoe ik eet gaan ze vooral door over wat ik allemaal niet mag hebben. En dan moet ik 10x vertellen dat ik het ook helemaal niet wil eten hhaha
Ik zie mezelf maar als voorloper. Als straks iedereen om gaat naar the healthy way dan kan ik zeggen: ik zei het toch
Daenerys schreef:Sentido schreef:Ik merk toch dat je enigszins moet 'geloven' in de gezonde weg. Als ik mijn vriendinnen vertel over hoe ik eet gaan ze vooral door over wat ik allemaal niet mag hebben. En dan moet ik 10x vertellen dat ik het ook helemaal niet wil eten hhaha
Ik zie mezelf maar als voorloper. Als straks iedereen om gaat naar the healthy way dan kan ik zeggen: ik zei het toch
Klopt helemaal wat je zegt. 'Oh, dus je mag dit niet, en dat niet, blablabla' En dan heb ik zoiets van 'natuurlijk mag ik dat wel, maar ik wíl het niet'
Nevony schreef:Herkenbaar! En de: "Als jij dik ben, dan ben ik het helemaal!"
En probeer dan maar eens uit te leggen dat je niet wilt afvallen, maar je gewoon lekkerder voelt bij gezond eten!
Maar ik heb me er een beetje bij neergelegd, eerst maakte ik me wel zorgen om alle ongezonde dingen die mijn vrienden/familie eten. Nu zeg ik alleen wat ik er van denk als dat me gevraagd wordt en dat scheelt heel veel uitleggen en tegenspartelen
vooral mn vriend vond het wel lastig dat ik ineens bepaalde dingen niet meer at. Als we samen koken probeer ik een beetje een middenweg erin te vinden. Maar ik verplicht hem verder nergens toe. Ik laat hem wel zien waarom ik ergens voor kies, maar ga het hem niet opleggen. Dat werkt vaak alleen maar averechts ook. En gelukkig is hij een goede eter
En grappig genoeg eet hij nu bepaalde dingen ook niet meer, of op de Amber manier omdat dat eigenlijk net zo lekker is of zelfs lekkerder!