Amber Albarda, gezond eten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nevony

Re: Amber Albarda, gezond eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:41

Ik heb dat laatst gemaakt. Je moet oppassen met de mosterdzaadjes, want die springen de pan uit, ik kreeg er eentje in mijn gezicht :))
Ik vond het potje heel lekker, maar heb er wat extra tomaat in gedaan, de yoghurt en de rozijntjes maken het echt af, maar ik houd dan ook wel van linzen, als je daar niet van houdt kun je er beter niet aan beginnen!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:38

Ik wilde het eigenlijk als lunch eten, maar ik kan er nu pas aan beginnen, dus dat wordt hem niet meer. Ik heb al geluncht namelijk.
Ik maak het zondag nu denk ik

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:19

Sentido schreef:
Super simpel recept:
5 eieren
200 gram amandelmeel
75 gram kokosrasp
Vanillepoeder of extract ofzoiets naar smaak
20 druppels stevia
1 eetlepel kokosvezel (ook wel kokosmeel)
1 theelepel zuiveringszout
Snufje zout

Goede tip! :) Ik wilde graag iets lekkers maken voor m'n schoonmoeder (die op dieet is) en dit recept sprak me wel aan. Een leuk experimentje, want ik maak deeg vaak 'ouderwets' met bloem, boter en suiker. Maar deze scones zijn ook erg lekker zeg! :9 Heb er wel mijn eigen variant van gemaakt, met rozijnen, blauwe bessen, kaneel en een beetje honing ipv stevia. Inderdaad heerlijk met een klein laagje jam!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:50

Die mosterdzaadjes moet je ook eerst temmen ~~}>

Vind het wel jammer dat de rode linzen groen worden met koken -O- Net als de spikkelbonen (licht bruin met donker bruine spikkels) Die lijken gewone bruine bonen na het koken. Leek me zo leuk op bord, een ander gezond kleurtje.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 15:25

ik vind rode linzen sowieso smerig := blonde of groene zijn wel lekker, dus vervang ik rood altijd maar gewoon :+

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 16:17

Over die cake die in zakte.. Mijn moeder zegt dat hij dan nog geleidelijker moet afkoelen. Het inzakken is een soort 'schrikken'. Ik weet niet of het werkt maar ze gaf als tip om de oventijd korter te doen en te laten afkoelen in de oven. (Over dan uitzetten uiteraard). Het komt door de lucht die er ineens uit vliegt dan haha. :+

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:31

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:33

Dat meen je toch niet... En dat komt dan vanuit de 'Vlaamse Beroepsvereniging van Voedingsdeskundigen en Diëtisten'. Waarom staan dat soort mensen achter zo'n soort campagne?! Nja, antwoord zal wel weer heel simpel zijn, geld.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:36

Blijkbaar is de campagne gemaakt door een bureau dat daarvoor is ingehuurd door coca-cola. Dit bureau heeft de goedkeuring gevraagd van de VBVD en an sich is er blijkbaar niks fout met de boodschap, dus kan dat bureau nu trots pretenderen dat de clip de goedkeuring van de VBVD heeft. Waarna Coca-cola daar de vruchten van zal plukken. Wedden dat er binnenkort op een fles staat dat het maar 1% van de dagelijkse behoefte aan suiker bevat? Dan kan een blikje vast geen kwaad, denkt de consument...

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:37

wat een mafkezen zeg... suiker promoten...

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:42

Het enige waar ze zich achter kunnen verschuilen, is dat het initiatief niet van hun is, maar van dat reclamebureau....

De diëtistenbond gaat hier wel vaker scheef: lightproducten aanprijzen, Sonja Kimpen een proces aan doen omdat ze geen diëtistendiploma heeft en meer van dat soort ongein...

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:07

Nu ben ik toch eens benieuwd wat jullie dan van Sonja Bakker vinden?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:11

Sonja promoot eierkoeken en lightmuik :+
1 + 1 = ?? ;)

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:14

haha, ik vraag me ook nog steeds af hoe dat Sonja Bakker zo populair is geworden... dat is sowieso geen gezond dieet. Veel te weinig voedingsstoffen en veel te veel suikers/lightproducten.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:43

Mijn zusje grijpt er nog steeds naar terug (naar Sonja dan). Voor haar werkt het en ze hoeft niet na te denken over eten en voeding... Gezonde keuzes maken kost tijd, moeite en geld en niet iedereen heeft daar evenveel van, zeg maar.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:44

Sonja Bakker heb ik ook nooit begrepen :n

En jeetje die link dat is wel echt bezopen zeg! Ach ja, melk wordt hier in NL ook nog steeds enorm gepromoot alszijnde absoluut noodzakelijk in je dagelijkse dieet. Wat ook klinklare onzin is. Maarja 3 keer raden waar HEEL VEEL geld in omgaat in NL.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:36

En rauwe melk dan ( het weston price dieet bevat veel rauwe melkproducten ) ?!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:38

Melk is de ideale voeding van een koe die haar kalf wil vetmesten. Dat zegt genoeg, denk ik? Melk drink ik nooit, maar ik ben wel dol op (geiten)kaas en af en toe kwark dus helemaal zonder wil ik niet.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:41

Degene die betaald bepaald in reclame land dus tja logisch dat coca cola graag verteld dat suiker goed voor je is, of in ieder geval niet slecht. En echte onderzoeken dat het superslecht is zijn er ook nog niet dus mogen ze het gewoon vertellen. Ik merk toch dat je enigszins moet 'geloven' in de gezonde weg. Als ik mijn vriendinnen vertel over hoe ik eet gaan ze vooral door over wat ik allemaal niet mag hebben. En dan moet ik 10x vertellen dat ik het ook helemaal niet wil eten hhaha :+

Ik zie mezelf maar als voorloper. Als straks iedereen om gaat naar the healthy way dan kan ik zeggen: ik zei het toch ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:56

Toad schreef:
haha, ik vraag me ook nog steeds af hoe dat Sonja Bakker zo populair is geworden... dat is sowieso geen gezond dieet. Veel te weinig voedingsstoffen en veel te veel suikers/lightproducten.

En erg weinig calorieen

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:01

Sentido schreef:
Ik merk toch dat je enigszins moet 'geloven' in de gezonde weg. Als ik mijn vriendinnen vertel over hoe ik eet gaan ze vooral door over wat ik allemaal niet mag hebben. En dan moet ik 10x vertellen dat ik het ook helemaal niet wil eten hhaha :+

Ik zie mezelf maar als voorloper. Als straks iedereen om gaat naar the healthy way dan kan ik zeggen: ik zei het toch ;)

Klopt helemaal wat je zegt. 'Oh, dus je mag dit niet, en dat niet, blablabla' En dan heb ik zoiets van 'natuurlijk mag ik dat wel, maar ik wíl het niet' :')

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:49

Daenerys schreef:
Sentido schreef:
Ik merk toch dat je enigszins moet 'geloven' in de gezonde weg. Als ik mijn vriendinnen vertel over hoe ik eet gaan ze vooral door over wat ik allemaal niet mag hebben. En dan moet ik 10x vertellen dat ik het ook helemaal niet wil eten hhaha :+

Klopt helemaal wat je zegt. 'Oh, dus je mag dit niet, en dat niet, blablabla' En dan heb ik zoiets van 'natuurlijk mag ik dat wel, maar ik wíl het niet' :')

Oh dit is zó herkenbaar! Mijn moeder vindt ook altijd dat ik 'niet zo streng voor mezelf moet zijn'. Ik heb inmiddels de hoop maar opgegeven om het haar ooit aan het verstand te krijgen :+

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 08:00

Herkenbaar! En de: "Als jij dik ben, dan ben ik het helemaal!"
En probeer dan maar eens uit te leggen dat je niet wilt afvallen, maar je gewoon lekkerder voelt bij gezond eten!
Maar ik heb me er een beetje bij neergelegd, eerst maakte ik me wel zorgen om alle ongezonde dingen die mijn vrienden/familie eten. Nu zeg ik alleen wat ik er van denk als dat me gevraagd wordt en dat scheelt heel veel uitleggen en tegenspartelen :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 08:08

Nevony schreef:
Herkenbaar! En de: "Als jij dik ben, dan ben ik het helemaal!"
En probeer dan maar eens uit te leggen dat je niet wilt afvallen, maar je gewoon lekkerder voelt bij gezond eten!
Maar ik heb me er een beetje bij neergelegd, eerst maakte ik me wel zorgen om alle ongezonde dingen die mijn vrienden/familie eten. Nu zeg ik alleen wat ik er van denk als dat me gevraagd wordt en dat scheelt heel veel uitleggen en tegenspartelen :)

Same here :j vooral mn vriend vond het wel lastig dat ik ineens bepaalde dingen niet meer at. Als we samen koken probeer ik een beetje een middenweg erin te vinden. Maar ik verplicht hem verder nergens toe. Ik laat hem wel zien waarom ik ergens voor kies, maar ga het hem niet opleggen. Dat werkt vaak alleen maar averechts ook. En gelukkig is hij een goede eter :Y) En grappig genoeg eet hij nu bepaalde dingen ook niet meer, of op de Amber manier omdat dat eigenlijk net zo lekker is of zelfs lekkerder!

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 08:12

Dat doe ik ook Nevony, mijn familie doet gelukkig mee dat scheelt een hele hoop. Maar ik eet best vaak met vrienden / vriendinnen. En dan moet ik elke keer uitleggen dat dieet niet staat voor lijnen want dan krijg ik bezorgde blikken en opmerkingen dat ik toch echt niet hoef af te vallen :+
Maar ik ga inderdaad niet meer hun eetstijl veroordelen, ze doen maar lekker. Als ze mij vragen of ik het niet mis om naar de mcdonalds te gaan dan kan ik tenminste zeggen dat er heel wat lekkerder manieren zijn om te snacken :9