Als je een pinda in de dop ziet zie ik er wel een peulvrucht in.
Magrathea: Sommige dingen zou je op je vensterbank kunnen kweken, maar dat is wel beperkt inderdaad. Hebben ze waar je woont geen volkstuinen om te huren?
Karin: ik ben ook nog niet zo goed in mijn eigen groente kweken, hier mislukken ook nog vaak dingen.
Meestal is het huren van zo'n tuintje heel goedkoop, wij betaalden een jaar of 8 geleden 50 euro per jaar voor een stuk van 250 m2, maar heb geen idee of dat in alle regio's zo is. Op een schuine vensterbank is het lastig om potjes neer te zetten inderdaad .
Ja ik zit er aan te denken om mijn vader te vragen er een recht stukje op te zetten. Maar dan nog, is het dan handig, zo door het raam heen? Of maakt dat niet uit?
Ik had vroeger een tomatenplantje (bij mijn ouders). Geweldig ding en oost-indische kers, lekker bij de salade en ziet er geweldig uit
Ik heb mijn basilicum plantjes ook gewoon in de vensterbank staan en ze doen het als een tierelier Ik denk dat je meer plantjes hebt die het prima doen binnenshuis, maar daar moet ik me nog even in verdiepen. Wij hebben namelijk in de keuken een hele grote vensterbank waar ik dingetjes op wil laten groeien
Ha ha, wel een mooi systeem, maar ben toch wel blij dat ik gewoon een tuin heb.
Magrathea
Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-12 13:47
Ik heb echt een fantastische site gevonden: http://www.robsbudgetmenus.nl . Of nou ja, ik kende hem al, maar ik ben er nu dus ook achter gekomen dat hij ook elke week vijf vegetarische maaltijden heeft Het is even zoeken hoe het werkt maar je kunt rechts van het plaatje zien waar je moet gaan shoppen voor deze maaltijd, en wat in rood is gedrukt is in de aanbieding bij die winkel. De prijs die erbij staat is ook van die winkel. Je kunt je ook abonneren op de nieuwsbrief, dan krijg je elke maandag een berichtje als de nieuwe menu's erop staan. Er staan ook een aantal suggesties met producten van aldi/lidl/euroshopper, buiten de aanbiedingen, die toch heel goedkoop zijn.
Ik ben blij Wauw, er staan ook allerlei tips over het kruiden van groenten, goedkoop inkopen, en wat waar het goedkoopst is. Geweldige site
Ga woensdag wel weer even winkelen. Heb voor morgen en vandaag wel genoeg te eten.
Zo nu denk ik er eindelijk een keer aan om mijn nagels te knippen voor judotraining dan krab ik voor de verandering eens niemand open
Appelmoes_11
Geplaatst: 18-10-12 13:44
Waaahhh! Mijn huisgenootje wil vanavond samen eten, omdat ze zo benieuwd is naar mijn maaltijden... alleen kan ik dus totaal niet koken en ik wil ook geen 'slechte reclame' maken, en het moet ook nog eens budgetvriendelijk zijn. Iemand tips?
Jup! Of een veganistische lasagne, is ook erg lekker. En als toetje misschien een vegan chocomousse? (Heb ik hier een receptje van als je wil) Of iets anders lekker vegan
Met dank aan Alpro zijn er in ieder geval genoeg toetjes Die wraps zijn wel een goed idee zeg! Ik ga eens kijken of hier bij mij in de buurt een lidl zit. Wut, ja, achter mijn huis zelfs Nog nooit gezien!
Bedankt!
Silence
Zo ik heb vandaag een vegetarische curry met tofu reepjes gemaakt.
Manou
Geplaatst: 18-10-12 18:24
ik zou roepen couscous, maar ik heb een kleine couscous verslaving en het is een van de weinige dingen die ik zonder nadenken veganistisch kan maken.
Ik ben trouwens heel benieuwd wat ik de komende dagen allemaal ga eten, gezien mijn zus en haar vriend komen, die ergens tussen vegetarier en veganist in zitten en vooral allebei heel erg goed kunnen koken.
Silence
Ben boos op de c1000 , hadden ze vega hapjes in de aanbieding die leuk waren voor op de verjaardag van mijn zoontje voor te zetten aan de niet vegetarisch etende visite, hebben ze het niet en komt het ook niet meer... .
Vandaag was de 'feestelijke heropening' van de Jan Linders (ze zijn maar liefst twee hele dagen dichtgeweest ) en in plaats van net-niet-gratis-plofkip werd er gesmeten met kortingen op fruit! Wat een helden.
Nu heb ik 28 appels en drie kilo aardbeien
Manou
Geplaatst: 18-10-12 21:37
Dat is altijd zo stom als producten er ineens niet meer zijn. Wat dat betreft had ik zaterdag een slechte dag, in de wereldwinkel ik kreeg ik te horen dat en hun mangochutney en een bepaalde smaak chocolade niet meer leverbaar zijn.
Wat is parelcouscous?
Pippaa
Geplaatst: 19-10-12 22:52
Ik ben net terug van de oma van mijn vriend en daar hebben we toch lekker gegeten! Ik zal het recept hier even plaatsen, het is echt stevige, winterse kost. Ze had het zelf bedacht dus ik heb geen idee van de hoeveelheden
Ingrediënten: Aardappels/aardappelpuree, bruine bonen, ui, appelmoes, vega gyrosreepjes of gehakt, tijm en mosterd, beetje roomboter, verkruimelde beschuit.
*Bruine bonen uit laten lekken (minstens een nacht) als ze uit een pot/blik komen, anders wordt het een natte prut *Ovenschaal invetten *Aardappelpuree maken, uit pakje of prakken, beetje tijm en mosterd toevoegen *Ui en gyrosreepjes of gehakt bakken
*Laag aardappelpuree in de ovenschaal doen *Al het andere erin doen (hoeveelheden op het oog), behalve de beschuit en de roomboter *Nog een laag aardappelpuree *Wat roomboter en de verkruimelde beschuit over het geheel doen *40 - 50 minuten in de oven, ik denk op 200 graden of iets warmer