Taarten decoreren XXII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:04

Ik sta ook niet ingeschreven, bak misschien 1 taart in de maand gemiddeld, en heb in één jaar nog maar 3 workshops gegeven. Ik zie het dan ook echt als hobby, sowieso gaat er veel meer geld uit dan dat er binnenkomt, haha!

Leuke cc's die kikkers! Erg vrolijk!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:04

Wanneer je bij de Kvk ingeschreven staat moet je toch ook aan de hygiene richtlijnen voldoen? Ingredienten coderen etc? Ik heb hier wel eens voorbij zien komen dat lastig is om te realiseren in een gemiddeld huis met enkel een standaard keuken die ook voor het huishouden gebruikt wordt.

Hoe zit dat eigenlijk als je workshops geeft? Aan huis?

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:06

hoii :)
ik heb al echt heel lang geen taart meer gemaakt maar aangezien ik over een tijdje jarig ben <<).
nu ga ik er eerst een maken om te kijken wat ik er op wil.
alleen vorige keer is mijn taart niet helemaal op gegaan vanwege de vulling -O-

heeft iemand de perfecte vulling die iedereen lust? :D

Dorus

Re: Taarten decoreren XXII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:07

Ik houd het altijd simpel met een laagje aardbeienjam en slagroom. Valt hier meestal erg goed in de smaak!

DaisyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:15

Nienke: Al basis gebruik ik meestal banketbakkersroom. Dat lust ook iedereen!

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:17

Ik vind het altijd heerlijk om te vullen met de luchtige puddingsoorten van Mona, niet zo zwaar en je hebt ze in verschillende smaken (morgen nog in de aanbieding bij de c1000!).
En dan in combinatie met een frisse jam/vlaaivulling. Doet het altijd erg goed!

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:20

@corinne1981 en welke neem je dan meestal? :o

welke jam gebruiken jullie ervoor?
ik had vorige keer echt een mierzoete taart..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:23

Patricia, zelf macarons maken is zoooo leuk :)
Diva, ik denk inderdaad dat ze niet blij met je zal zijn, maar zij is net zo begonnen denk ik :)
Volgens mij begint 'iedereen' tegenwoordig een bedrijfje, helaas ook degenen die niet verder zijn dan de basis. (bedoel het niet persoonlijk tegen jou Diva). Ik vind persoonlijk ook dat je iets extra's moet kunnen bieden, maar er zijn er genoeg die niets bijzonders maken.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:38

XNienke_ schreef:
@corinne1981 en welke neem je dan meestal? :o

Ik vind zelf de citroen- en aardbeienkwarktaartpudding erg lekker.
Als ik een taart voor een vriendin van me moet maken wil ze altijd de luchtige toffeepudding. Verder hebben ze nog de bitterkoekjespudding (mijn favoriet!), browniespudding, chipolatapudding en vast nog veel meer! Kijk maar eens op de Mona internetsite.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:39

Rinske schreef:
Ik ben wel ingeschreven bij de KvK, omdat ik ook workshops geef. Ik vind wel dat mensen onderscheidend moeten zijn (maar dat is mijn persoonlijke mening, bedoel hier niemand persoonlijk mee trouwens). Kwaliteit moet dan ook goed zijn.

Daar heb je zeker gelijk in! Als je besluit om je in te schrijven en alles officieel te doen, moet je ook zeker zijn van dat je een goed product kan leveren! Hoewel mijn taarten best goed lukken, ben ik nog lang niet tevreden en is er nog zóveel bij te leren! Dus ik blijf lekker hobbieën :D

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:45

Ik heb de site even bekeken en zie geen dingen waarvan ik denk dat het bijzonder is. Mis het extraatje denk ik.
Overigens niets ten nadele van de mevrouw in kwestie hoor!! Bij iedereen die een eigen zaakje begint hoop ik dat het slaagt! Ze beginnen immers niet voor niets aan het waarmaken van hun droom.
Bij alles wat ik gezien heb weet ik dat ik dat ook kan maar ws nooit zo zal doen omdat ik het te standaard vind(zonder mezelf op de borst te kloppen hoor, zoveel mensen, zoveel smaken)
We gaan het zien hoe dit zich gaat ontwikkelen.
Laat haar maar de puzzeltaarten maken :D , daar heb ik echt een pesthekel aan. Die van die mevrouw zien er mooi uit, kan ik van leren hoor!!

Leren blijven we toch wel doen Patries :D
In september weer een ws bij Lies(theepot) en een ws bonbons maken. Van de joekels!! :j :9
Ook bij Lies trouwens.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:50

Oeehhh klinkt lekker :D
Ik ga binnenkort ook eens neuzen voor workshops :j

Oh en ik was zaterdag bij 'mijn' taartenwinkel, kom ik binnen "heee Patries :D :D :D "
Hihi ze kennen me daar prima inmiddels, kom er ong 1x per 1/2 weken en heb ook al héél wat euro's uitgegeven :=
Ze staan erop dat ik in aug. mee doe met een wedstrijd die ze organiseren, ben benieuwd :o

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:51

Leuk toch dat ze je daarvoor vragen!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:54

Ja zeker, maar ik heb nog niet zoveel zelfvertrouwen :=
Ik doe het taarten maken nog helemaal niet zo lang, en ik kan en weet nog helemaal niet veel..
Vind opdrachten ook altijd zó vreselijk spanndend :o En dan een wedstrijd met een echte jury :=
Brr :o

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 23:00

Gewoon doen, als ze je vragen voor die wedstrijd dan hebben zij iig wel vertrouwen in jou kunnen!
En anders informeer je toch van te voren nog eens goed hoe die wedstrijd in elkaar gaat zitten en wat er dan van je verwacht wordt? Kan je nog ff oefenen ;)

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 23:02

Ik taart ook nog geen jaar hoor.
Eind van de zomer ben ik er pas mee begonnen. Wat begon met een CC- feestje voor Nadine en haar vriendinnen sloeg om in ws en alle drie de PME's.
Jury moet ik ook nog niet aan denken. PFFFFF...krijg het er warm van.

DIVA2

Falona schreef:
Gewoon doen, als ze je vragen voor die wedstrijd dan hebben zij iig wel vertrouwen in jou kunnen!
En anders informeer je toch van te voren nog eens goed hoe die wedstrijd in elkaar gaat zitten en wat er dan van je verwacht wordt? Kan je nog ff oefenen ;)

Daar heb je een heel groot punt!!!

Jolien87

Voor de cupcakes van mn oma's verjaardag had mijn zus het idee om omagezichtjes op de cupcakes te maken. Nu moet ik alleen nog zien te bedenken hoe ik mooie brilletjes kan maken. Ik brn bang dat het met RI te dikke randjes worden. Zou dit bijvoorbeeld goed met van die voorgevulde pennen kunnen? Of zo'n "decoreerpen" die je zelf nog moet vullen? Weet iemand toevallig of deze dunne lijntjes trekt. En of er eventueel nog andere opties zijn?

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 23:03

Jeetje, Anky weer naar de OS.
Zal ze het vieren met een taartje :-) :-)

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 23:04

Jolien87 schreef:
Voor de cupcakes van mn oma's verjaardag had mijn zus het idee om omagezichtjes op de cupcakes te maken. Nu moet ik alleen nog zien te bedenken hoe ik mooie brilletjes kan maken. Ik brn bang dat het met RI te dikke randjes worden. Zou dit bijvoorbeeld goed met van die voorgevulde pennen kunnen? Of zo'n "decoreerpen" die je zelf nog moet vullen? Weet iemand toevallig of deze dunne lijntjes trekt. En of er eventueel nog andere opties zijn?

RI met spuitmondje 1(denk dat 2 ook wel kan) is niet dik hoor.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 23:06

Maar met de spuitzak ben ik nog niet zo heel handig.
Ik neig dan eerder naar iets kleiners om vast te houden, maar ik ga het onthouden. Thanks :j

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 23:09

Spuitzak is echt NIET moeilijk!!!
Probeer het maar eens, ik weet zeker dat het je meevalt.
Als je 'm op spanning houdt en even 'droog' oefent kan het niet missen.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 23:13

Diva, ik maakte mijn 1e taart op 29 april :P Dus das krap 2 maanden :=

Goede tip Falona :D Het moet iig op een dummy... Is dat lastig?

Jolien, met een sugar craft-gun lijntjes maken? Kan je heel netjes op je cc krijgen met een tooltje :j

Ik moet ook eens iets doen met icing.. daar heb ik nog nooit mee gewerkt :=

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 23:18

Ik heb nog nooit een dummie bekleed, maar een dummie is hard, vast van vorm en gaat niet ongewild bobbelen. Ik vind het bekleden van een taart die even in de vriezer heeft gestaan een nogal hard is makkelijker dan een taart die pas net afgesmeerd is met zachte bc en die nog helemaal meegeeft.

En dan een zak icing maken en oefenen. Bij elkaar schrapen, terug in de spuitzak en nog meer oefenen.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 23:23

I LOVE DUMMIES!!!
Ideale dingen om te bekleden!! Zet 'm echter wel op een antislip matje, anders gaat ie alle kanten op.

29 april???!!!!!
Das nog hééél kort!!