Gezond(er) eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:50

@Colway: je kunt ook een staafmixer gebruiken om smoothies te maken, dat doe ik altijd!

Collie2008

Re: Gezond(er) eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:51

Ja die heb ik nog wel, alleen de beker is kapot, dus dacht als ik dan toch iets koop dan een Blender, maar ja, je hebt ze van 29,95 tot 300 euries ofzo, ga maar eens bij kijkshop kijken met m'n freebees pasje denk ik ;-)

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:55

Chiazaad is een superfood (net als o.a. Goij bessen) en bevat heel veel goede dingen (o.a. omega 3). Google het maar eens. Ik gebruik het zelf ook door fruitshakes en yoghurt. Het smaakt eigenlijk niet naar veel, maar is erg gezond en het geeft je een verzadigd gevoel.

Zijn er hier nog meer mensen die aan yoga/meditatie e.d. doen om hun lijf in balans te houden?

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:55

door het groenteomelet doe ik van alles: peterselie, paprikapoeder, gewoon waar ik zin in heb!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:56

Waar haal je dat dan? Bio winkel? Ga ik er maar eens achteraan

Hoe denken jullie over eieren eten trouwens? Vroeger zeiden ze dat je er max 2 per week mocht eten, maar dat scheen later weer achterhaald te zijn. Hoeveel eieren eten jullie max per week? Hoorde gisteren dat Eieren door een hoop mensen niet goed verdragen worden (allergieen)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:57

Hmmm heb nu btw wel op de vensterbank leuke gekleurde potten staan met verse kruiden (o.a. bieslook) heb ik dat altijd bij de hand, ik ga gewoon maar wat uitproberen denk ik

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:58

ik eet niet zo veel eieren, tenzij ik een groenteomelet eet :P normaal eigenlijk nooit!

matharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 11:59

Gisteren soep gemaakt: Een grote pot water, wortels, bonen, 2 aardappelen, tomaten, paprika, curykruiden, een magere kippenfilet in stukjes geknipt en eumh even denken heb ik er nog iets in gedaan? 1 groentebouillon en 1 kippenbouiilonblokje. Best wek lekker en vullend.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:00

Lekker, ik maak graag zelf soep, en je kan zo varieeren als je zelf wilt, alleen gooi ik er vaak zoveel groenten in dat het meer een groentenprakje wordt hahah

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:00

Je kan het bij een natuurwinkel halen en denk ik ook bij een bio winkel. Anders is via internet bestellen een goede optie. Het zijn helaas wel dure producten. Naast Chiazaad en Goij bessen heb ik hier ook Cranberrys liggen. Wil binnenkort nog eens hennepzaad en inca bessen halen. Je kunt bijv. op http://www.superfoodstore.nl/index.php bestellen.
Over eieren... ik eet er geen 1 per week. Lus ze niet :+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:03

Ik eet er denk ik wel 3 of 4, maar ja ik eet weinig vlees en weinig vette producten, dus volgens mij kan het niet echt kwaad

matharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:06

Colway schreef:
Lekker, ik maak graag zelf soep, en je kan zo varieeren als je zelf wilt, alleen gooi ik er vaak zoveel groenten in dat het meer een groentenprakje wordt hahah

Ja inderdaad.
was eens in slaap gevallen toen ik mijn soep op een zacht vuurtje had staan en toen ik wakker werd had ik groentenmoes :p!

Het is trouwens voor mij echt moeilijk om mij te kunnen inbeelden, al die kruiden en zaden en... wat dat allemaal is.
Ofwel is het omdat ik geen keukenprinses ben, ofwel omdat de termen of ingrediënten tyisch Nederlands zijn :p

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:10

Colway schreef:
wat zijn chiazaden eigenlijk en hoe smaakt dat?

Citaat:
Ik heb heerlijk in de auto ontbeten met een milkshake van kwark, bevroren frambozen en een lepel bio jam

klinkt goed, doe je dat in een blender dan? Ik moet nog steeds zo'n ding halen, ook om groentesmoothies te maken, maar ik wil meteen een hele goede want vind het ranzig als er teveel klonten enzo doorheen zitten :+

In de blender inderdaad. Ik had gister een ingevroren banaan ind e blender gedaan met een scheut kokosmelk en dan heb je heerlijk banenenroomijs. Goeie investering!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:13

Ik zag net op fb dat Quirein Bolle vorige week een Marqt in Den Haag heeft geopend! Vlakbij mijn werk! Ik weet waar ik mijn pauze straks ga doorbrengen :D

SanneK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:17

Hallo!
Ik lees al een tijdje mee en ik vind het echt een heel interessant topic!
Zelf ben ik echt best wel suikerverslaafd en ik probeer hier ook af te komen, maar het is zo lastig :P
Vanmorgen ben ik vol goede moed begonnen met een havermout ontbijt. Maar dat krijg ik echt niet naar binnen! Ik had er nog rozijnen en kaneel doorheen gedaan maar dat mocht allemaal niet baten helaas.
Zijn er nog tips om het nog lekkerder te maken? :P Want het leek me juist zo'n goed plan om de dag met havermout te beginnen.. Maarja

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:19

@matharitje: Ik had er ook eerst geen beeld van wat al die bessen en zaden waren. Het is niet iets typisch Nederlands, meer iets oosters denk ik. Als je er interesse in hebt, zou je het kunnen googelen. Daar staat wel veel op over de krachtige werking en met een plaatje heb je ook gelijk meer een beeld!
@Mrijn: Die milkshakes klinken ook erg lekker! Moeite waard om een keer te proberen :)

Ik zit een beetje te denken.. wat doen jullie zoal op je brood? (Bijv. tussen de middag) Ben nog opzoek naar lekkere (vegatarische) tips, die niet al te ingewikkeld zijn.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:29

Colway schreef:
Waar haal je dat dan? Bio winkel? Ga ik er maar eens achteraan

Hoe denken jullie over eieren eten trouwens? Vroeger zeiden ze dat je er max 2 per week mocht eten, maar dat scheen later weer achterhaald te zijn. Hoeveel eieren eten jullie max per week? Hoorde gisteren dat Eieren door een hoop mensen niet goed verdragen worden (allergieen)

Ik heb jarenlang 6 eieren per dag gegeten :P Hoe meer ik er at hoe beter m'n bloeddruk en cholesterol werden :')
Nu eet ik al een tijdje geen eieren meer, omdat ik icm m'n training op de vetten moet letten. 1x per week mag ik zondigen en dan gaan er soms weer heel wat eieren doorheen!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:30

Mrijn schreef:
Ik zag net op fb dat Quirein Bolle vorige week een Marqt in Den Haag heeft geopend! Vlakbij mijn werk! Ik weet waar ik mijn pauze straks ga doorbrengen :D

Is ie eindelijk open?! Gaaf, ik ga er vandaag dan ook wel even shoppen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:33

orion_ schreef:
@matharitje: Ik had er ook eerst geen beeld van wat al die bessen en zaden waren. Het is niet iets typisch Nederlands, meer iets oosters denk ik. Als je er interesse in hebt, zou je het kunnen googelen. Daar staat wel veel op over de krachtige werking en met een plaatje heb je ook gelijk meer een beeld!
@Mrijn: Die milkshakes klinken ook erg lekker! Moeite waard om een keer te proberen :)

Ik zit een beetje te denken.. wat doen jullie zoal op je brood? (Bijv. tussen de middag) Ben nog opzoek naar lekkere (vegatarische) tips, die niet al te ingewikkeld zijn.

Filadelfia/groentespread van de natuurwinkel met tomaat doe ik altijd :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:33

Ik had begrepen dat max 2 eieren per week inderdaad achterhaald is.
Die bessen en dat zaad dat genoemd wordt hier is wel erg duur! Maar lijkt me stiekem wel leuk om uit te proberen, lekker yoghurt, kwark e.d. met zulk spul er doorheen. Misschien krijg ik dan ook wat meer energie (ik heb al jaren last van vermoeidheid; ben eigenlijk nooit uitgerust).

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:41

Op brood...

Ik doe als ik brood eet groene sandwichspread, ei, pindakaas met beetje sambal, kalkoenfillet met beetje mosterd, beetje roomkaas en plakken komkommer, hoemoes met beetje sambal en ruccola

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:44

Ik ben ook wel echt gek op pindakaas..
Je hebt toch ook wel vega beleg denk ik? Weet alleen niet hoe gezond dat is.. of iets met tofu?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:52

Er is bij de AH ook heel veel vega beleg te vinden. Ik ben een echte vega junk en vind alle vervangers echt goddelijk :o En anders bij biosupers of natuurwinkels, daar hebben ze ook veganistisch broodbeleg, wat ook echt goddelijk is.
Hou op over pindakaas :+ Als ik mezelf laat gaan eet ik elke dag een halve pot leeg.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:55

ik ben ook verslaafd aan pindakaas, lekker een mes door de pot en afkluiven :+ lekkerste is nog vers wit brood, met roomboter, pindakaas en een beetje sambal :')

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:55

Bah, pindakaas... kan ik me dan niet voorstellen. :P