Vegetariërs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Vegetariërs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 22:58

Ja okee, daar had ik geen rekening mee gehouden. Ik had het idee dat je gewoon trek had in een midnight snack :P

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 00:19

Hebben jullie ervaring met afvallen en vegetariër zijn? Kijk, ik ben nog wel zo slim om zelf te bedenken dat ik gewoon veel groenten en fruit moet eten en water en thee moet drinken ;) Maar wat neem ik als broodbeleg? Elke dag kaas of ei word ik ook zo zat. Af en toe neem ik ook pindakaas en op een hard broodje vind ik smeerkaas lekker. Philadephia met postelein of komkommer en tomaat vind ik ook lekker, maar dat is wat onhandig voor op stage en school ;)
Op stage krijg ik trouwens brood. Dat is altijd volkoren of meergranen en dan staan er meerdere soorten beleg op tafel, maar naast kaas is dat dus vlees en zoet spul, waardoor het me niet echt lukt om iets gepasts te vinden voor een dieet.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 01:25

Het is een beetje een suffe tip, maar kijk eens in de biowinkel naar beleg.
Ze hebben daar vaak enorm fijne dingen voor op brood.
'Bijzondere' smaken jam, fruitstroop, notenpasta's en heerlijke spreads...

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 01:58

Dat is helemaal geen suffe tip! Goed idee juist :D bedankt, ga zo snel mogelijk kijken :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 02:31

Ik had laatst nog perenstroop en zongedroogdetomatenspread.
Ik ben niet altijd broodfan maar met lekker vers volkorenbrood en zo een beleg... Hmmm!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 03:36

Die sandwichspreads van de Heinz geloof ik zijn ook wel lekker :D

Wat een aantal medestudenten van mij doen: gewoon een stuk komkommer meenemen of een tomaat. Daarmee kan je je saaie boterham met kaas een heel stuk opfleuren :D

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:34

Humus is ook lekker op brood en gezond(kun je halen bij veel supermarkten vaak staan ze bij de slaatjes)! En wat dacht je van vleesvervangers voor op brood die zijn er ook, ik vind ze niet lekker maar dat is persoonlijk, en goeie tip pesto ook erg lekker bij kaas of tomaat (waar niet bij eigenlijk) zoet hou je niet van he? dat maakt het net iets moeilijker maar avocado kan ook goed op meergranenbrood en farmersalad samen met kruidenroomkaas doet het ook goed op brood!

heb nog een rare voor op brood maar erg lekker , pindakaas met appel(of peren)stroop! proberen waard maar niet te veel erop smeren dan word het heel machtig.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:40

Mirjamsel schreef:
Ik las hier trouwens iets over vega spekkies voor voor de andijvie o.i.d. ? Ik heb bij de AH gezocht maar niks gevonden.. Weet iemand waar ik die kan kopen?
Spekkies door mijn stamppot is namelijk het enige wat ik aan vlees mis (zuurkool is bijv. heel kaal. En dat eet ik dan wel met appel of ananas, maar als we dat niet in huis hebben, doe ik er sojasaus doorheen)

ik weet bij de grotere AH's ( de XL ) zijn ze wel te koop, en bij de PLUS kan je ze ook meestal wel krijgen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 00:28

Ah heeft echt veel goed vego spul :j veeel meer dan de plus, of de C1000. Go Appie *\o/*

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:06

Hoi, mag ik me ook melden?
Ik ben sinds een jaar ongeveer vegetariër en m'n omgeving moet er maar mee leven. M'n ouders vonden het eerst heel lastig dat ze sommige dingen apart moesten maken ineens (saus zonder echt gehakt) maar dat was gewoon even wennen. Nu woon ik samen met mijn vriend, die ook vegetariër is, dus lekker makkelijk. De tweede la van de diepvries ligt vol met vegavlees :D
Tja, ik heb eigenlijk nooit vlees gemist, want ik vond het meeste altijd vies :P Ik blijf lekker meelezen!

Jilzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:08

bij de toko bij mij om de hoek, hebben ze ook zulke lekkere hapjes!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 12:22

ozette88 schreef:
bij de toko bij mij om de hoek, hebben ze ook zulke lekkere hapjes!

Oeoeoe toko's... Ik krijg trek in een bara :Y)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 12:23

Pippaa schreef:
Hoi, mag ik me ook melden?
Ik ben sinds een jaar ongeveer vegetariër en m'n omgeving moet er maar mee leven. M'n ouders vonden het eerst heel lastig dat ze sommige dingen apart moesten maken ineens (saus zonder echt gehakt) maar dat was gewoon even wennen. Nu woon ik samen met mijn vriend, die ook vegetariër is, dus lekker makkelijk. De tweede la van de diepvries ligt vol met vegavlees :D
Tja, ik heb eigenlijk nooit vlees gemist, want ik vond het meeste altijd vies :P Ik blijf lekker meelezen!

Leuk! :D Ik merk zelf bij mijn vader dat hij helemaal verbaasd is dat het toch niet zo vies is als hij dacht, die vego balletjes door de saté bijvoorbeeld :=

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:29

Haha, mijn vader wou inderdaad ook altijd even mijn 'schoenzolen' proeven als ik iets nieuws had. Hij vond het ook prima te eten :) Maar hij vond vlees toch te lekker...

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 19:51

Haha mijn vader zegt ook altijd: zit je weer rubber te eten? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:22

Van vlees houden en vegetarisch eten lekker vinden is niet mutually exclusive. :') Toch denken erg veel mensen dat bij voorbaat al, geloof ik haha.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:26

Nueve schreef:
Toch denken erg veel mensen dat bij voorbaat al, geloof ik haha.

Ja, dom hè?
Toen ik zei dat ik geen vlees meer wilde eten, zeiden m'n ouders ook: 'Maar weer je wel dat dat vegetarische spul heel erg vies is?'

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:35

Ik wist zelf eerst ook niet wat ik kon verwachten, maar ik vind het 'vegetarische spul' lekkerder dan vlees. Komt er ook bij dat ik vlees niet om te narsen vond haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:37

Veel vlees vind ik niet lekker maar sommige dingen juist heel erg, schnitzel, shoarma, filet americain.. Jum! En ook veel vis vond ik lekker, zoals een garnalencocktail :9 Maar goed, ik heb het er héél erg voor over om dat te 'missen', voel me hier goed bij!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:39

Ik hou van een tataartje <3 en Kibbeling vind ik echt heerlijk haha, maar dat wil ik er met liefde voor missen inderdaad.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:02

_Lisanne schreef:
Heb je dan rond die tijd ook echt trek in warm eten?

Eeeuuhhh... dat wisselt. Soms wel, soms niet. Hangt een beetje af van het jaargetijde, hoe je geslapen hebt, hoe goed je je aan je eetrimte houdt. Soms heb ik echt trek, maar soms eet ik dan "omdat het moet", en soms verrek ik het gewoon. Maar daar krijg ik altijd spijt van :+

Als er nog veggies zijn hier met een Agrimarkt: daar hebben ze kip zonder kip en hamburger zonder rund. Beiden vegetarisch en superlekker! Ken inmiddels ook niet-vegetariërs die kwijlen van die burgers. Vergelijkbaar met iets zijn ze niet, maar erg de moeite van het proberen waard :j

Hier vanavond simpel: notenrijst, javaanse schijf, bloemkool met broccoli, en een pepersausje.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:31

Hier nog simpeler, Nasi :Y)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 22:01

Hier een stokbroodje met kruidenboter/gegrilde courgette en champignons :Y) Yummm

stoer_san

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:14

Agrimarkt ken ik niet, en na jouw verhaal vind ik dat serieus jammer, delerium!

En Mirjamsel; ik heb het vorig jaar rigoreus aangepakt, dat afvallen; Cambridge, eiwitrijk en koolhydraatarm. Vond ik heel goed te doen en op de puddingmaker en enkele soepen na helemaal vega. Daarna word je na afloop goed op gang geholpen met de juiste keuze aan reguliere voedingsmiddelen om het ook zo te houden. En dat er meegedacht wordt met dat je vegetarisch eet is echt fijn, normaal is een dieet puur gericht op vleescomponenten schrappen/vervangen. Voor mij is het echt een openbaring geweest, ging heel makkelijk en het ging nog hard ook...
Laatst bijgewerkt door stoer_san op 06-02-12 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:16

Agrimarkt ken ik ook niet, jammer. Klinkt wel erg goed!

Hier ook makkelijk gegeten, spaghetti met gehakt en groene pesto :9