Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:43

Lekker he zijn ze heerlijk wat boter aardbeien jam hmmm

heb net cremebrulee gehad dat vind ik ook zoo lekker moeilijk om te wachten dat het afgekoeld is

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:04

Eigenlijk vind ik het jammer dat je hier zo moeilijk de èchte clotted cream kunt vinden, die is er zooo lekker bij.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:07

Zou je die ook niet zelf kunnen maken :j want die is er inderdaad vreselijk lekker bij

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:11

Misschien wel, maar het echte recept heb ik nog nooit gevonden en met slagroom en mascarpone smaakt het toch nooit zoals het in Engeland doet :n .

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:12

ja ik ben ook benieuwd of je ipv het bruiswater iets anders minder doet bij de scones?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:31

Hebben jullie nog tips voor iets lekker wat ik morgen kan bakken om tentamenstress weg te werken :') ?
Niet te moeilijk en langdradig graag want ik moet al genoeg moeilijke dingen leren :Y)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:45

Met kerst gaat mijn tante voor het kerstdiner zorgen, wij moeten zorgen voor iets lekkers bij de koffie.

Wie heeft er een goed idee voor iets 'kerstachtigs' voor bij de koffie? Ik ben een beetje inspiratieloos. Wil wel iets anders dan een boerencake met appel ofzo..

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:47

Laurabram schreef:
Eigenlijk vind ik het jammer dat je hier zo moeilijk de èchte clotted cream kunt vinden, die is er zooo lekker bij.

Bij de jumbo verkopen ze het, alhoewel ik niet weet in hoeverre dat smaakt als de echte

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:50

Mijn moeder had vanmiddag een high tea waarbij iedereen wat maakte. Zij heeft toevallig ook scones gemaakt en er waren nog over...ze zou voor me bewaren. Die dingen zijn inderdaad heeeerlijk, gewoon slagroom en jam volstaat voor mij.
En ze zijn zo simpel ook om te maken..

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 00:48

Jumbo heeft trouwens wel potjes clotted cream...
Staan vaak bij de kazen..

Oeps zie dat iemand dat al had gezegd

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 01:25

Bedacht ik me net, over cupcakes die inzakken: ik heb ook gemerkt dat het heel erg aan je recept ligt.

Ik gebruik geen zelfrijzend bakmeel meer, maar bloem en bakpoeder en dat werkt voor mij een stuk beter. Daarmee zakken ze niet in bij mij, met zelfrijzend bakmeel wel! Dus misschien kun je dat eens proberen :) wel goed het bakpoeder zeven en mengen met de bloem! Anders krijg je gaten schijnbaar :P

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 07:56

Saskiaa_ schreef:
Zera schreef:
Mag ik mij ook aanmelden? :P.

Ik heb gister nog een heerlijke caramelcake gebakken. Helaas vond iedereen die lekker en is die nu al op :(.

Zelf bak ik altijd veel van de producten van home made. Heerlijk en simpel :P. Met oud en nieuw ga ik me storten op de oliebollen :D.

Welkom! :)

Mag ik het recept van de caramelcake? Dat klinkt heerlijk! :9

Wat apart van die muffins.. Zo moeilijk kan het toch niet zijn? :+

Uhm ik moet even eerlijk zijn. Heb de caramelcake niet helemaal zelf gemaaktB-). Het was een beetje van mij en een beetje van home made. Maar man wat was die lekker zeg.;-). Ik zou die zeker eens uitproberen. vind zowieso dat home made eigenlijk wel lekkere producten heeft.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:27

Zera schreef:
Uhm ik moet even eerlijk zijn. Heb de caramelcake niet helemaal zelf gemaaktB-). Het was een beetje van mij en een beetje van home made. Maar man wat was die lekker zeg.;-). Ik zou die zeker eens uitproberen. vind zowieso dat home made eigenlijk wel lekkere producten heeft.

Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens :P ! Ik heb daar een paas dingen van geproefd, volgens mij brownies en een soort cake maar ik vond het niet zo lekker eigenlijk :Y) .

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:58

Ik vond die Home Made dingen ook niet zo. Ze zijn wel ok, maar er zit een apart smaakje aan dat ik niet zo geweldig vind.

Ze zijn wel lekker snel klaar altijd :D

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:23

Mistralleke schreef:
Bij de jumbo verkopen ze het, alhoewel ik niet weet in hoeverre dat smaakt als de echte

Avelienvd schreef:
Jumbo heeft trouwens wel potjes clotted cream...
Staan vaak bij de kazen..

Oeps zie dat iemand dat al had gezegd

Thanx, dat wordt op naar de Jumbo dus.

Prairy schreef:
Bedacht ik me net, over cupcakes die inzakken: ik heb ook gemerkt dat het heel erg aan je recept ligt.

Ik gebruik geen zelfrijzend bakmeel meer, maar bloem en bakpoeder en dat werkt voor mij een stuk beter. Daarmee zakken ze niet in bij mij, met zelfrijzend bakmeel wel! Dus misschien kun je dat eens proberen :) wel goed het bakpoeder zeven en mengen met de bloem! Anders krijg je gaten schijnbaar :P

Ik heb van die cupcake mix van die roze pakken van Funcakes. Zal het toch eens in de gaten houden.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:30

Ik vind de home made en sowieso de pakken altijd minder tis zo makkelijk helemaal zelf te maken :j
hmm op naar de jumbo dus inderdaad en meer scones bakken :=

Kwa of er meer in moet als het door het bruiswater te nat wordt kan je meer bloem toevoegen lijkt me

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:17

oeeeh scones! daar kan ik mijn zus heel blij mee maken :D

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:24

Welkom allemaal nieuwe mensen! Hoe meer mensen hoe beter! :D

Ik ben ook geen fan van de Home Made dingen, alleen water toevoegen? Dat kan toch niet lekker worden? Zeker die brownies, blegh! Daar moet je gewoon lekker zelf boter bij toevoegen en niet alleen water.

Ik ga denk morgen of zaterdag de boterkoek en cupcakes maken, heb al een tijd niks gebakken dus het wordt weer tijd!

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:42

clotted cream kopen??

ik maak hem zelf, slagroom stijfkloppen en dan mengen met mascarpone
50/50 en dan ff proeven, dan heb je hetzelfde :P

@Phylos, je kan toch vanalles een beetje maken/kopen
wat bonbons, bijv met rood papiertje & zilver, een paar cc's bakken en eventueel een toef bc erop
en wat suikerfiguurtjes, Of decoreren met fondant ?
wat scones, brownies, suikerkoekjes etc, dat is allemaal erg leuk & lekker !

Ik ben ff beetje van het bakken af dames..
al tijden Veel pijn in polsen en mn ma heeft ontstekingsreuma
ze denken bij mij nu ook in die richting, bloed is afgenomen nu op uitslag wachten,
wel balen maar doe je niks aan.

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:58

Oei belgengek, dat klinkt niet fijn! Heel veel beterschap!

En idd, dat homemade ben ik ook geen fan van. Ooit 1x geprobeerd, onder het motto, heb snel iets nodig dit is zo klaar, hoeft alleen maar water bij. Nou, dat doen we dus niet weer. Het mag snel klaar zijn, maar met alleen water toevoegen vind ik er maar weinig smaak aan komen.
Dan maar wat langer in de keuken staan en zelf alles maken :)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 15:41

Trouwens, op zoek naar Clotted Cream via google kwam ik tegen dat je als je voor de Scones karnemelk gebruikt ipv gewone melk het beslag luchtiger wordt. Misschien hoef je dan geen bruiswater o.i.d. te gebruiken.
Had ik waarschijnlijk die karnemelk toch ergens onderweg niet voor niets meegekregen.

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 15:51

Scones, mjam, die staan ook zeker voor het kerstmenu op het menu! Zal de tips onthouden!

BelgenGek, dat is mooi balen :(:)

Ik heb afgelopen weekend de citroencake uit mijn Hummingbird gemaakt, heerlijk!
Gisteren nog even snel wat koekjes gebakken (simpele koekjes met hazelnoten, chocola en rozijnen erdoor)
Ik houd van dat recept, zo lekker simpel en snel, en je kunt hem aanpassen zoals je wilt!

1 deel suiker
2 delen boter
3 delen meel.

Snuf zout, snuf bakpoeder.

Kneden en een rol van maken. Plakken snijden en 20 minuten in een oven van 180 graden.

Saskiaa_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 17:49

Dat is niet fijn Belgengek! :oo
Home Made dingen ben ik ook niet zo'n fan van. Vind het juist zo leuk om het zelf te doen. :D

Phylos, misschien is dit wel leuk? Zijn volgens mij gewoon zandkoekjes met gekleurd glazuur erop en daar smarties ed op. Vast wel lekker!
Afbeelding

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 18:06

Ik heb nog een vraag! Wil vanavond dit gaan maken : http://www.culy.nl/recepten/burnt-butte ... el-slices/ .
De basis:
225 gram bloem
120 gram geraspte kokos
120 gram bruine suiker
125 gram gesmolten boter

De topping:
80 ml stroop
125 gram gesmolten boter
400 g zoete gecondenseerde melk (1 blikje)

Verwarm de oven voor op 180 graden. Die de bloem, suiker, boter en kokos in een kom en meng goed. Vet een bakblik van 20x30cm in en plaats er bakpapier in. Doe het mengsel in de bodem van de bakvorm en druk goed aan. Bak in de voorverwarmde oven voor 15 minuten, tot goudbruin.

Meng de zoete gecondenseerde melk, boter en stroop in een pan op laag vuur. Roer voortdurend om plakken te vermijden. Kook voor ongeveer 5-7 minuten tot de karamel is ingedikt en glad is.

Giet het karamelmengsel op de gebakken koekjeslaag (van stap 1). Bak het geheel in de oven voor 20 tot 25 minuten tot de karamel goudbruin is en begint te bruinen (het verbrande boter effect!).

Haal uit de oven. Koel een paar uur af tot het stevig is, en je het goed kunt snijden.

Denken jullie dat die kokossmaak erg naar voren komt? Houd namelijk niet zo heel erg van een uitgesproken kokossmaak dus misschien wil ik het (deels?) door iets anders vervangen maar ik weet niet wat?????????

Saskiaa_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 18:11

Wauw, dat ziet er lekker uit! :9

Denk opzich niet dat de kokossmaak heel erg naar voren komt, omdat de karamel best wel overheerst denk ik. En of je het zou kunnen vervangen weet ik niet..