Taarten Decoreren XVII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 07:37

Kinke schreef:
Annelies maakt inderdaad prachtige dingen.
Geen idee wat er met kitty is, ik vind haar zo goed genoeg haha :)
De letters zijn van JEM, deze:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/uits ... -2763.html

Die letters heb ik ook, maar hoe krijg jij ze er goed uit? Want ze blijven steeds plakken en als ik het dan met een cocktailprikker oid probeer, dan vervormen ze helemaal. Ik heb ze dus nog nooit op een taart gebruikt. Best zonde eigenlijk.

MamaMiesje

Re: Taarten Decoreren XVII

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:22

DLT schreef:
Reactie DLTS: Voor dit setje is het belangrijk dat de fondant erg dun is uitgerold. Eventueel kunt u de fondant een beetje verstevigen met tylose. Na het uitrollen de fondant even laten uitdrogen. Voor gebruik vet u de stekertjes zeer licht in met plantaardig vet zoals Petal Base shortening of Crisco. De uitstekers plaatst u ondersteboven in de JEM Roller Pad Vervolgens legt u een lapje marsepein of fondant bovenop de uitsteker. Hier rolt u met een rolling pin overheen. Zo kunt u tevens alle rafeltjes direct wegwerken. Wanneer de letter blijft hangen dan kunt u de onderdelen stuk voor stuk met een scriber needle (of speld) ombuigen/eruit halen.

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:53

Dank je wel. Dat heb ik dus nooit gelezen. Ik zal het eens gaan proberen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:05

Ik doe ook altijd een stukje huishoudfolie eroverheen, scheelt inderdaad een hoop :) .

Nou, ben aan mijn stapeltaart voor a.s. zaterdag bezig, een kleine stapel voor 15 personen. In Pip/Oilily stijl :) . Onderste tart is gevuld met mergpijpjesvulling (OMG die is lekker!!!!! :9 :9 ) en een laag aardbeienjam. Bovenste taartje is gevuld met 2 lagen bokkenpootjesvulling. Had alleen wat te veel bokkenpootjes erin gedaan, want hij was niet super smeerbaar meer :P . Maar hij smaakt heerlijk :D .
Net heb ik hem voor de 2e keer afgesmeerd met witte chocoladeganache, heeeeeeerlijk! :D

Straks bekleden (morgen ga ik een dagje weg en heb ik er geen tijd voor).

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:31

Rinske schreef:
Vraagje: het lijkt mij super leuk om een oud huisje te maken, maar ik heb even geen 400 euro ( := ) over om een cursus van 4 dagen te volgen bij Annelies van Tessel ( http://www.anneliesvantessel.nl/nl ). Heeft iemand enig idee hoe je dat verouderingseffect krijgt? Zou dat met dusten gaan? of juist verven en dan weer weg poetsen?

Alles van haar is verven met liquid colors of aangelengde dust. Maar ze gebruikt voor hout gerust meerdere lagen van verschillende kleuren.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:33

Okidokie, thanks Mayo, ik denk dat ik daar wel wat mee kan :) .

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:34

Wat een gave koekjes! Ik moet echt een keer zo'n workshop volgen. 1 kleur gaat misschien nog wel, dat heb ik al vaker gedaan met vlinders maken, stipjes erin ook nog wel gok ik en die wavelijntjes, maar hele patroontjes niet :n

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:58

Mayo schreef:
Wat een gave koekjes! Ik moet echt een keer zo'n workshop volgen. 1 kleur gaat misschien nog wel, dat heb ik al vaker gedaan met vlinders maken, stipjes erin ook nog wel gok ik en die wavelijntjes, maar hele patroontjes niet :n

Ik ga mee :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:59

Gezellig! :D Nu nog uitvogelen waar :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:45

:wave:

ik kom weer even binnenvallen, iemand ervaring met slagroom wat een natte zooi word en met hele grote klonten er doorheen? ik wou slagroom kloppen voor de chocolademouse maar dat lukt dus eventjes niet... Heb vaak zat slagroom geklopt en dit nog nooit echt meegemaakt...

Ach kan ik de kippen mee blijmaken :Y)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:53

Dan is ie doorgeslagen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:55

Ik heb hem amper 2 minuten geklopt, normaal ben ik al veel langer aan het kloppen geweest voor die stijf word :P daarom vond ik het zo raar! in die 2 minuten was die ook nog totaal niet goed...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:58

Was ie niet al klonterig uit het bakje gekomen dan, dat ie gewoon niet goed meer was? Rook ie niet zuur?

Ik hoefde gisteren mijn slagroom ook maar HEEL kort te kloppen, heb ook een bakje verspild :') . Was ook doorgeslagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:13

Rinske schreef:
Was ie niet al klonterig uit het bakje gekomen dan, dat ie gewoon niet goed meer was? Rook ie niet zuur?

Ik hoefde gisteren mijn slagroom ook maar HEEL kort te kloppen, heb ook een bakje verspild :') . Was ook doorgeslagen.

Niets stonk oid haha. zal het komen door het weer dan?
Ik ga zo maar eens kant en klare mousse kopen, ik heb geen zin om zo nog eens 3 bakjes te verspillen :Y) Jammer genoeg is het niet zo lekker als zelf gemaakten maar het moet maar even zo...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:18

Die vissen zijn vet cool! Echt mijn kleuren maar hoe maak je toch die bloemetjes erin! Stoer hoor!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:18

Wie heeft ook alweer die cars molds?? Waar kan je die halen? :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:46

TinkerTom/Miranda. Volgens mij had ze ze van de Blokker :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:49

oke! Kan ik daar eens gaan kijken want mijn achterneefje is gek op cars en in september jarig :D

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:52

__Marloes schreef:
:wave:

ik kom weer even binnenvallen, iemand ervaring met slagroom wat een natte zooi word en met hele grote klonten er doorheen? ik wou slagroom kloppen voor de chocolademouse maar dat lukt dus eventjes niet... Heb vaak zat slagroom geklopt en dit nog nooit echt meegemaakt...

Ach kan ik de kippen mee blijmaken :Y)

Aaargh, dat had ik laatst ook!
Heb uiteindelijk ook kant en klare geklopte slagroom gekocht en die gebruikt.

De keer daarop heb ik een ander merk slagroom meegenomen en toen had ik er geen problemen mee.
Heel vreemd,...

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:56

Diana_Mabel schreef:
Mayo schreef:

Ik ga mee :)

Dat wil ik idd ook nog steeds doen. maar het komt er steeds niet van....als jullie een def. datum hebben, en de plaats is te doen qua afstand, dan kom ik jullie ook wel pesten :D

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:35

MamaMiesje schreef:
TinkerTom/Miranda. Volgens mij had ze ze van de Blokker :)

Yups, bokker speelgoedafdeling, bij de klei spullen, hier heb ikz e trouwens net niet meer zien hangen maar wie weet een grotere zaak nog wel

Ik ga een poging doen ene bruidspaar te boetseren pffff lastig, heb het plaatje helemaal in mijn hoofd...nu de uitvoering nog

loesjevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 15:24

Hoi Allemaal,

Ik ben een meelezer in dit topic. Nu ben ik binnekort jarig en zou dan graag een schelpen/zee taart maken. Hebben jullie een idee hoe ik de schelpen met mold gemaakt mooi op kleur kan brengen?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 15:39

Bedoel je met verschillende tinten zoals echte schelpen? Dat zou ik met dusting colours doen. Ik zou de marsepein fondant dan wel voorkleuren in de hoofdkleur en later met dusten wat nuances aanbrengen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 15:41

Welke kleur schelpen wil je? Je zou een heel klein beetje bruin door je fondant kunnen doen voor beige, of geel voor heel lichtgeel.
Misschien is een marmereffect wel leuk voor schelpen? Dan de fondant niet helemaal doorkleuren.
En dan zou je de randen nog wat kunnen dusten of verven, voor een ouder effect.

Argh, wat is het belachelijk warm om te bekleden, mijn fondant zweet helemaal, grrrrr.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 16:00

Wat voor een weer wordt het dit weekend? Moet nog één taart maken :=