Taarten decoreren XII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Re: Taarten decoreren XII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 16:47

leuke taarten weer! ksta vast op n parkeerplaats,mb ruiterwissers hielden er mee op en t sneeuwt heel hard..

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:04

ik val hier weer even binnen, maar kan iemand mij helpen. Want ik heb een recept en dan moet je 4 delen maken maar nu snap ik niet of je die deeg delen kan stapelen op de bodem van een springvorm of dat het appart moet dit is de tekst:

Citaat:
het deeg in vier gelijke porties delen elke keer een deel van het deeg op de ingevette boden van een springvorm (doorsnede 28cm) uitrollen (opletten dat deegbodem aan de rand niet te dun is), met een vork wat gaatjes in de bodem prikken, de rand van de springvorm er om heen en vastmaken

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:40

mooie taartenw eer
ik heb net eentje gemaakt op verzoek van een vriendenstel, had niet meer tijd dus echt heel netjes is het niet :o
bekleden ging deze keer wel goed volgens mij dankzij het draaiplateau dat ik van de week gekocht heb, maakt het iig makkelijk
volgende keer wel ff een afwerkingsrandje er langs
Afbeelding

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:21

Annemiekbram schreef:
Wat een leuke taart Ashleey! Hoe heb je die rozen zo mooi goud gekregen??

Eerst geel met beetje bruin gemengd, en daarna met sugarflair dusting colors royal gold en antique gold verfje gemaakt met alcohol en geverfd ;)

p.s. taart met ooievaar erg leuk! Blijven leuke taarten ;)

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 18:37

fionaf09 schreef:
ik val hier weer even binnen, maar kan iemand mij helpen. Want ik heb een recept en dan moet je 4 delen maken maar nu snap ik niet of je die deeg delen kan stapelen op de bodem van een springvorm of dat het appart moet dit is de tekst:

Citaat:
het deeg in vier gelijke porties delen elke keer een deel van het deeg op de ingevette boden van een springvorm (doorsnede 28cm) uitrollen (opletten dat deegbodem aan de rand niet te dun is), met een vork wat gaatjes in de bodem prikken, de rand van de springvorm er om heen en vastmaken

het is al gelukt

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:47

Wat komen er weer mooie creaties van taarten en cupcakes voorbij!!

Hopelijk heb je niet te lang vast gestaan Jaime...

Ik heb van de week ook weer 3 taarten gemaakt.. zal zo snel mogelijk foto's uploaden..

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:50

Ben voor het eerst naar de Makro geweest!
En had beter mn portomonnee thuis kunnen laten.. :')
Maarja er stond ''Op gehele funcakes assortiment 2e halve prijs'' dus ik heb 2 kg marsepein gekocht en 1 kg bisquit en cupcakesmix. Ook heb ik 100 witte cupcakepapiertjes en 100 mini cupcakepapiertjes :D. Heb ook nog anti aanbakspray oid en 250 van die witte taartonderzetpapiertjes :P

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 19:53

Pfff kheb laatst, denk vorige vrijdag (dus niet gister) een hele zak biscuitmix gehaald zo'n grote dus niet 1kg, en toen was het dus niet 2e halve prijs, nu dus wel ?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:55

Ik heb helemaal geen mini cc papiertjes gezien. Of witte papiertjes.
Ben net nog een muffinblik wezen halen om cc in te maken. Heb een half uur voor de oven lopen piellen voordat ik hem erin had. Hij is net te breed om tussen de wanden te staan en net te smal om in de rail voor de roosters te hangen. Hij gaat dus iedere keer scheef hangen. Maar ik heb nu een hoogte gevonden waar hij wel recht staat als ik mijn rooster er op z'n kop in hang. En dan komen ze ook nog eens zo goed als precies in het midden van de oven te staan.

@jaime: ja, vanaf afgelopen dinsdag was Wilton en FunCakes weer in de aanbieding.
Ik was dinsdag meteen gaan shoppen en had toen de laatste blanke marsepein en de witte fondant was helemaal op. Maar het lijkt erop dat ze dit keer beter ingekocht hebben. Toen ik net dat muffinblik ging halen (waren er ook nog maar twee :oo) lag er weer een hele groote voorraad marsepein en fondant. Heb dus ook maar wat fondant meegenomen.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:03

Jaime_ schreef:
Pfff kheb laatst, denk vorige vrijdag (dus niet gister) een hele zak biscuitmix gehaald zo'n grote dus niet 1kg, en toen was het dus niet 2e halve prijs, nu dus wel ?

Ja, nu op alle funcakes producten 2e halve prijs :)
Naja in de Makro waar ik geweest ben dan, of nouja.. dat zal dan wrs in elke makro wel zijn xd
weet niet tot wanneer die actie is!

Edit: Ohja, ook wilton!

Fondant van funcakes hard toch niet uit? Dat was er namelijk ook, had het alleen niet meegenomen..
Hm. misschien had ik beter 1 marsepein en 1 fondant kunnen meenemen, maarja xd

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:06

Falona: cupcake papiertjes stonden ook niet bij de taartspulletjes, eeuhm.. het stond ook bij de papieren taartonderzetten bij afdeling papier ofzo? weet het niet meer :oo

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:09

Ow, dat zou kunnen, ik ben alleen bij de taartspullen geweest. Daar stonden wel papiertjes van dr. Oetker, maar die heb ik nog een berg in de kast liggen.

Wat ik ervan begreep wordt het net als andere fondant wel harder, maar heeft het geen zin om er tylose doorheen te kneden omdat dat geen enkel effect heeft.
Ik had laatst fondant van bakels besteld gehad en vond die smaak erg tegen vallen. Wilde nu deze eens proberen. En misschien is fondant voor mij wel gewoon niet weggelegd :+

Ik dacht dat ik hier iets over die aanbieding gelezen had, hier volgens mij. Heb toen bij ons thuis de hele folder door zitten bladeren om de advertentie uiteindelijk op de allerlaatste pagina te vinden :+

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:21

het heeft hier idd eerder gestaan dat er een aanbieding was bij de Makro! Misschien maandag maar even uit school, is daar dichtbij.

Falona, heb je wel eens fondant van Ballina geprobeert? die vind ik veel lekkerder! Maar die van Bakels is fijner om mee te werken!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:29

Nee, ik heb alleen nog maar met bakels gewerkt. Die is idd erg fijn.
Ik zal ballina wel eens proberen als de funcakes die ik nu gehaald heb op is.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:09

MamaMiesje schreef:
meptaartje.

Meptaartje? :') wat versta je daaronder? Een taartje dat een kind in mekaar kan slaan?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 21:14

Juist :j ik maak die ook vaak hoor, heel vaak voor kleine kinderen van bijv. 1 jaar, vinden ouders het leuk als het kind er een meptaartje bij krijgt (klein taartje in stijl van de hoofdtaart) zodat dat kind daar in kan 'meppen' frunniken en doen, zonder dat de hoofdtaart eraan gaat waar mensen nog van moeten eten.. is heel normaal hoor dat kinderen dat doen..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:20

Voor mijn neefje z'n eerste verjaardag was er ook zo'n ding. Met veeeel slagroom, dat mept lekker :D
Alleen was/is dat joch vies van dingen aan zijn handen, dus gemept werd er niet echt ;(

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:24

Helaas hier geen Makro in de buurt, alleen de Sligro, en die heeft bijna niets voor de hobby taartenbakker.
Ik ga morgen aan de slag met een geboortetaartje, heb het geboortekaartje gekregen maar 'k heb geen inspiratie :(

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:32

whaaahh, heb mn eerste twee hobby opdrachten. ik met mijn ge-opschep.
mijn collega wil een taartje voor haar dochters eerste verjaardag. gelukkig heel simpel rose bekleed met wit en paarse bloemetjes. dat gaat me nog wel lukken.
een vriend van me wil een chocoladetaart voor zn 32e verjaardag. met als thema Chocolade.
Chocoladebiscuit, vulling iets van cocolade (IEMAND IEDEEEN????) en chocoladeganache eroverheen.
heb maar gezegd dat hij hem krijgt in plaats van een kado, als het dan mislukt hoef ik me tenminste niet schuldig te voelen |(

leuke taarten en cupcakes voorbij zien komen!

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:32

Jaaaa de bonbonbloc mousse is een goede aanrader!! :))

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:41

Wat vragen jullie zoal voor een meptaartje?
Ik ga voor mijn eerste meptaartje denk ik een 10 cm bakvorm óf 12 cm ikea blanda schaaltje gebruiken.. weet nog niet welke :)

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:42

zoekend; haha leuk toch! :)
vulling kan je heel makkelijk maken: 250 ml slagroom opwarmen en 250 gram chocolade (toblerone, bonbonbloc, chocolade met nootjes, truffels, pure, melk, praline weet ik veel wat voor chocolade) erdoorheen. Af laten koelen, zakje klopfix erbij en opkloppen maar! :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:43

Esgaroth schreef:
MamaMiesje schreef:
meptaartje.

Meptaartje? :') wat versta je daaronder? Een taartje dat een kind in mekaar kan slaan?

Psies :D Lekker met je handen in je taart graaien :D

@Chernique:
ik heb een heulll klein springvormpje van 12 cm, die gebruik ik daarvoor. Het kleine Blandabolletje zou ook kunnen :j
Ik vraag daar €10,- voor.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:48

Okee! :)
Ja want ze had al opgegeven wat voor 'n taart ze wilde, maar mailde me laatst dat ze ook nog een meptaartje wilde. Dus ik reageerde eigenlijk met: ''Oké is goed, leuk! :D'' en heb niet gezegd dat ik daar eigenlijk een kleine vergoeding voor wil.. naja ik laat het anders maar zo :P

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:53

Nouja, het lijkt me niet meer dan logisch dat de totaalprijs dan wat omhoog gaat?