Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 15:53

Mrijn schreef:
Blokjes kipfilet, zelf gemarineerde kipfilet, kaas, walnoten, magere kwark, pannenkoek (van 1 ei, lijnzaad, zemelen, schep kwark en stevia), stukjes vis, gehaktballetjes... Als je ook groenten en rauwkost mag/eet kun je ook salades maken met paprika, tomaat, komkommer... Lekker met een dressing van hüttenkäse of een dipsaus van volvette mayo zonder kh's en wat knoflook ofzo (ik heb trek, ik kan de hele dag wel over eten praten :D )

*kwijl*

moet eigenlijk echt paprika leren eten van mezelf...nu eet ik voornamelijk kaas, tomaatjes en ei als tussendoortjes, terwijl paprika zo'n fijne en gezonde afwisseling is...heb mezelf alleen in mn hoofd gezet dat ik het niet lekker vind en dan durf ik het niet meer te proberen :+

coydog

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:02

Paprika's zijn lekker :D
Nu heb ik maar een beker soyamelk en een salade meegenomen.
Thuis heb ik ook wat moeite om mijn partner er van te overtuigen dat ik anders eet, hij snapt het niet zo.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:05

Ik weet het nog niet :+
met boodschappen maar es 1 meenemen om te proberen!

vanavond eerst nog even laatste verjaardagsrestjes opmaken! dan zijn alle verleidelijke dingen iig weer uit de kast!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:09

Laatst een paprikasoepje met wortels gemaakt, ook lekker.
geen idee hoeveel khd daar in zit trouwens.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:11

Rode paprika is ideaal om te leren eten, deze is wat zoetiger dan gele en groene.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:12

Mooi, dan neem ik vanavond een rode paprika mee :j

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:18

Ik krijg altijd oprispingen van paprika. Ik heb juist het idee dat de gele en oranje minder sterk zijn, maar dat kan aan mij liggen hoor. Ik eet ze niet rauw want dan eet ik ze de hele dag ;-)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:58

Dat kan ook geen kwaad toch? :D

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:01

Ik ga gewoon wel eens wat proberen en zien wat het best bevalt!
Hoop dat het goed gaat komen, want anders worden die tussendoortjes zo eenzijdig..

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:26

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:38

Zo als ik in 6 weken zoveel kwijt raak ben ik meteen klaar :)

Er waren meer die de eerste tijd slap waren toch?
Ik heb vandaag van alles gedaan: huishoudelijk werk, uur met hond het bos in, heen en weer op fiets: oppas->fysio->oppas->huis, uurtje fitness en toen ik 17.00 thuis kwam kon ik alleen nog maar apathisch op de bank liggen. Even een kop bouillon gehad en toen kon ik eten koken. Nu na het eten voel ik me wel beter maar nog niet 100%. Ga zo dus maar douchen en op bed, maar het voelt gewoon alsof ik veel te weinig heb gegeten, maar dat valt volgens mij wel mee?
Ontbijt: 2 eieren gebakken, lunch: 100 gram gemengde sla met ceasardressing, tussen: 1/3 komkommer, tussen: bouillon, avond: 1 rundervink en broccoli (4 opscheplepels).

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:53

Ik vind het niet heel veel. Als je KH arm doet hoef je niet weinig te eten, je hoeft geen kcal te tellen alleen KHs. Je kan je natuurlijk ook slap voelen doordat je in ketose komt. Je zou nog wat vets kunnen eten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:07

fijn om jullie positieve stukjes te lezen vandaag!
Ik heb echt een rotdag vandaag. Ik ben zondag begonnen (zat zaterdag met Anneve op de Academy en ze heeft me weer aangestoken :P ) en woog toen 70. Ondertussen diverse wegingen tussen de 69 en de 74 kilo :? Vanmorgen woog ik weer 70.2, vanavond 73.6, even naar de wc om te plassen en opnieuw gewogen 72.2 ... schiet mij maar lek, ik weet niet wat mijn lijf allemaal doet hoor!
Vanmorgen ontbeten met 2 gebakken eitjes en kruiden plus een kop kruidenthee, zojuist avondeten van een soort bonenachtig spul en gehakt. Verder te druk gehad om te eten.
Verder heb ik echt gruwelijk veel last van mijn fibro vandaag, ik kan gewoon wel janken van de pijn dus ik ga straks een pijnstiller pakken, kruikje in bed en dan maar hopen dat het morgen weg is.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:13

Urielle, als jij die weegschaal nou eens een enorme rotschop geeft!!!!!!
Zoveel wegen is echt niet goed voor je motivatie. Je kunt je beter 3 x per week 's ochtends als je uit bed komt even wegen, eerst even naar het toilet. Dan kun je tenminste goed zien of je wel of niet afgevallen bent. Bovendien ben je 's avonds vaak een kg of 2 zwaarder als 's ochtends en als je overdag heel veel gedronken hebt, scheelt dat ook weer in gewicht.
Zo ga je het echt niet volhouden, dan wordt je volledig "gek" van jezelf en is je motivatie ook zo naar de knoppen!!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:15

Ik had trouwens de broccoli met kaas erover nog in de oven gehad :9
Maar wat voor vets zou ik nog kunnen eten? Ik vind blokjes kaas niet lekker, lus het eigenlijk alleen als het flink gesmolten is of op een broodje gezond.

Vind het heel moeilijk om goede tussendoortjes te bedenken.

Urielle, ik zou het gewoon bij 1x per week wegen houden, je gewicht schommelt zoveel in een week door de invloed van zout e.d. je maakt jezelf alleen maar "ongelukkiger" zo.
Ik stond ook elke dag op de weegschaal, was leuk zolang het gewicht elke dag minder was, maar dat is al een tijd niet meer zo dus ik ben nu allergisch voor dat ding. Pas als ik voor mijn gevoel afgevallen ben ga ik er weer eens op :+

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:18

Anna-Jelly, ik vind 100 gr sla als lunch ook niet bijster veel...bij South beach houden ze altijd 250 gr gemengde salade (dus diverse groente) en 125 gr vlees of vis aan als lunch, dan zit je goed vol :)

Eitje koken als tussendoortje doet het ook goed!

Urielle, idd lekker maar 1 keer per week wegen, 5x per dag geeft echt geen goed beeld, je gewicht schommelt zo veel op een dag!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:21

Ja jullie hebben absoluut gelijk maar ja, een hele dag weinig gegeten en veel bewogen, dus ik had het idee dat er dan wel weer iets af zou zijn. Maar die mentale opkikker viel een beetje tegen :=
Ik heb het trouwens altijd hoor, ik kan op een dag gewoon 5 kilo schelen, heb ooit 7.6 kilo verschil gehad. Da's toch gewoon lijp, ben ik een grote waterballon? :oo

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:24

Als je veel bewogen hebt, zou je juist wat extra moeten eten, je moet dat (vetverbrand) kacheltje gewoon brandend houden en dat doe je alleen door er brandstof in te doen. Dus zorg dat je om de 2 a 2,5 uur iets van eiwitten eet (eitje omwikkeld met rookvlees, een haring, stuk 30+ kaas, handje walnoten of amandelen) Dan heb je geen honger en je houdt je vetverbranding lekker aan de gang!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:29

Zo zeg, dat is wel heel erg heftig! Ik schommel ook wel wat, maar dan heb je het over ongeveer een kilo verschil tussen 's ochtends en 's avonds. Misschien een vreemde vraag, maar is je weegschaal wel goed?
Ik zou 'm ook even links laten liggen en 1 keer per week gaan wegen. Moeilijk, maar waarschijnlijk een stuk beter voor je motivatie :)

Anna-Jelly, ik heb altijd wat Bifi's bij de hand voor als ik ineens trek krijg. 's Avonds pak ik weleens een blikje tonijn of een bakje sla met fetakaas oid. Gevulde eitjes doen het hier ook altijd goed, maar ik moet wel oppassen dat ik ze niet kwijtraak aan een bepaald iemand (lees: mijn snaaigrage hubbie :D).

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:34

Nou ik zou hetzelfde vragen als Oscar, Urielle, deugt jou weegschaal wel? Volgens mij kan dat nooit kloppen!
Mijn vorige weegschaal had dat ook, als ik 2x meteen achter elkaar ging wegen dan kon er zo een kilo of 2 verschil in zitten.

Hoeveel eieren is de max. op een dag??
Anders moet ik inderdaad maar wat gevulde eitjes e.d. maken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:41

Ik heb net nog even een beetje salade bijgegeten, ga morgen ook dingetjes meenemen, maar ik ken mezelf: nog even die stal doen, nog even dat zadel poetsen, snel even longeren.. en voor je het weet is het avond en heb je niks gegeten :=

De weegschaal is goed, want ik had het zelfs in het ziekenhuis!
Ik moet wel zeggen dat ik bijv. tijdens mijn menstruatie ook zo 10 kilo zwaarder kan zijn en dat ik dan ook echt pafferig eruit zie en dat je zo met je vingers deukjes in mijn enkels/onderbenen kunt maken. Volgens mij heb ik echt een probleempje met de regulatie van het vocht in mijn lijf. Misschien eens lymfedrainage laten doen, wie weet ben ik dan ineens 15 kilo lichter :=
Zou dat even een makkelijk dieet zijn :D :D :D

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:02

Haha die 10 kg verschil op één dag was natuurlijk op de dag dat je bevallen was! :)
Ik ben ook wel eens zo stom geweest om 's avonds op de weegschaal te gaan staan: dat is niet zo slim. Een paar keer per week is beter, anders maak je jezelf gek, waarom zou je dat doen.

Bifi of rookworst of bokworst zijn geschikt om om nog extra te eten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 08:52

Hahaha, nee, dat was beide keren maar een dikke 5 kilo :D
Kunnen jullie mij misschien eens helpen met een goed dagmenu? Ik lust geen kaas en ook geen vis (wel zalm). Dan weet ik wat er een beetje 'normaal' is. Ik ben nu eieren aan het koken

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 08:54

Ah die 10 kg. was bij mij wel na de bevalling. Misschien moet ik weer borstvoeding gaan geven, toen was ik binnen no time van gezond gewicht naar ondergewicht gegaan _O-

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 08:57

Ik ontbijt met thee en twee mandarijen, niet helemaal kh vrij.

Ik moet zo eerst mijn paard longeren daarna een uurtje les geven (rijbak is 10 minuten lopen).
Stal en paddock schoonmaken.

Tussen de middag bak ik eieren met kas en ham.