Taarten Decoreren V

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NanceMiss

Re: Taarten Decoreren V

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 16:58

Weet iemand misschien een leuke combi qua vullingen voor iemand met lactose-allergie (melkproducten-allergie)?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:03

Ashleey_ schreef:
Ik wil vandaag in ieder geval mijn biscuit af hebben..

Maar zou ik dan, als ik hem vanavond luchtdicht verpak en op een donkere plaats leg, hem morgen kunnen vullen en bekleden.. en dan in de vriezer in pedaal emmer zak?

En dat ik hem dan volgende vrijdag eruit haal, en zaterdag ze hem op kunnen eten..

Of zeg ik nu iets raars? :=

Neehoor je zegt niks raars :D

Dan wel bij het ontdooien de zak er omheen laten en in de koelkast 24 uur voor serveren laten ontdooien. Laatste uurtje voor serveren even uit de koelkast en uit de zak, dan kan het eventuele zweten indrogen :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:04

Samantha_ schreef:
Mayo schreef:
Wanneer is dat zover?

Geeeen idee, verbouwing schiet niet zo op, ik gok mei ongeveer.

Oh nog even doorbijten, dat is het zo ;)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:04

Tassie78 schreef:
Tassie78 schreef:
hoi eventjes een vraagje ik kreeg het idee om volgende week een slagroomtaart te maken met roosjes van marspein er op maar smelten de marsepien roosjes dan niet door de slagroom ????
niemand die antwoord op mijn vraag heeft ????

Ik zou je wel willen antwoorden, maar ik weet het niet. Denk dat als je de marsepein erop legt voor het serveren dat je het prima redt :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:06

NanceMiss schreef:
Weet iemand misschien een leuke combi qua vullingen voor iemand met lactose-allergie (melkproducten-allergie)?

Oh boy, dat is een uitdaging. Alleen jam is ook zo wat :+ Euh lactosevrije chocolade smelten en daar een laagje van gieten en zodra het uitgehard is jam erop?

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:14

Mayo schreef:
Neehoor je zegt niks raars :D

Dan wel bij het ontdooien de zak er omheen laten en in de koelkast 24 uur voor serveren laten ontdooien. Laatste uurtje voor serveren even uit de koelkast en uit de zak, dan kan het eventuele zweten indrogen :)

Haha gelukkig :Y)

Kijk daar hebben we wat aan! Dan ga ik denk ik ook straks beginnen aan mijn eerste boetseerklusje! Ben benieuwd of dat wat gaat worden.... :=

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:15

Probeer wel je pedaalemmerzak bij het ontdooien niet je boetseersels te laten raken, dan heb je kans dat het door het condens iets gaat smelten/zacht wordt.

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:17

Kan ik dan niet beter de boetseersels apart laten ontdooien? En daarna erop zetten??

Of gewoon tegelijk, en inderdaad 'proberen' de zak de boetseersels niet te laten raken?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:26

Ik heb mijn boetseersel in huishoudfolie gewikkeld en toen op een omgekeerde deksel van een tupperwarebak gezet en toen de tupperwarebak er overheen, dus de bak zeg maar op z'n kop gebruikt. Dan blijft het ook goed en loop je geen risico's :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:26

Mits het dus een makkelijk los en groter boetseersel is trouwens, zoals mijn tent op de campingtaart laatst.

tryntsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:30

De vulling van mijn taart morgen word het citroenkwarktaartje van mona :9
en afsmeren met botercreme met wat vanille essence erdoorheen!
is dat wel lekker?

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 17:39

Mayo schreef:
Ik heb mijn boetseersel in huishoudfolie gewikkeld en toen op een omgekeerde deksel van een tupperwarebak gezet en toen de tupperwarebak er overheen, dus de bak zeg maar op z'n kop gebruikt. Dan blijft het ook goed en loop je geen risico's :)

Maar jij hebt hem dus pas erop gezet nadat je boetseersel en taart beide ontdooit waren?

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:07

Mijn 2de taartje, lekker simpel gevuld met jam en fondant. Was zelf wel tevreden met mijn kikkers!

Afbeelding

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:11

Leuk geboetseerd hoor!!

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 18:17

Hoe hoog worden jullie taarten meestal?

Heb nu 2x een ronde taart van 25 cm gebakken.. en komt niet hoger als 5 cm...

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:04

Ashleey_ schreef:
Mayo schreef:

Maar jij hebt hem dus pas erop gezet nadat je boetseersel en taart beide ontdooit waren?

Ik denk dat ze alleen de taart ingevroren had.
De poppetjes en zo die hoef je niet in te vriezen als je ze goed verpakt. :)

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:52

Tijdens de a.s. jaarmarkt in ons 'durp' wil ik graag cupcakes verkopen ten behoeve van Brooks Hospital.

De cookiemonster cupcakes lijken me erg leuk, of een variatie daarop. Ingredienten moeten niet ál te kostbaar zijn, ik moet er een flink aantal van in het voren kunnen maken en ze moeten enigzins bestand zijn tegen warmte (jaarmarkt is in juni).

Kan iemand mij vertellen hoeveel dagen ik de (cookiemonster) cupcakes in het voren kan maken ? Enne, welke (zomerse ?) cupcake zou geschikt zijn voor mijn actie ?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:55

Ik zou in ieder geval niks met icing, botercreme en marsepein maken; dat smelt.
En verder als je ze gaat vullen, iets wat een beetje warmtebestendig is en niet verrot, jam bijvoorbeeld.
CC's kun je makkelijk van tevoren maken en invriezen en eventueel dan de dag tevoor ontdooien en bekleden.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:01

MamaMiesje schreef:
Ik zou in ieder geval niks met icing, botercreme en marsepein maken; dat smelt.
En verder als je ze gaat vullen, iets wat een beetje warmtebestendig is en niet verrot, jam bijvoorbeeld.
CC's kun je makkelijk van tevoren maken en invriezen en eventueel dan de dag tevoor ontdooien en bekleden.

waarmee zou ik dan wél de geraspte kokos kunnen plakken ?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:03

Sjah...een papje van water en poedersuiker gaat op een gegeven moment ook wel zweten.
Wellicht kun je iets verzinnen met een taartdoos/dienblad met transparante deksel waar je dan wat koelelementen onder legt?

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:22

MamaMiesje schreef:
Sjah...een papje van water en poedersuiker gaat op een gegeven moment ook wel zweten.
Wellicht kun je iets verzinnen met een taartdoos/dienblad met transparante deksel waar je dan wat koelelementen onder legt?

het koel houden gaat wel lukken. Ik ga eens proberen om een variatie te maken waarbij het cookiemonster een (droog) stukje zomerfruit in z'n mond heeft...

inspirerend topic !!!!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:25

Een stukje manderijn zou dan denk ik wel kunnen, daar worden je cc ook niet klef van.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:25

Lijkt me erg lekker, met een vers stukje fruit :j

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 22:40

iemand nog ideetjes waar ik zeer goedkoop taartdoosjes/cupcakedoosjes kan kopen ?

Ik loop al een tijdje na te denken om 'iets' te doen om geld op te halen voor Brooks....Zie ik ineens dit topic...en yeah ! ik ga gedecoreerde cupcakes verkopen !!!! Leuk !!!! Heb er nu al zin in !!!!

Mocht iemand nog andere tips of ideeen hebben, graag !!!

orrieborrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 23:26

Haal net mijn eerste boltaartje uit de oven. ;(
De bovenkant is zwart, maar de binnenkant is nog niet goed.
Heb ik de oven te hoog staan?? De oven stond op 175 graden (zoals op de verpakking stond)