Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ashleey_ schreef:Ik wil vandaag in ieder geval mijn biscuit af hebben..
Maar zou ik dan, als ik hem vanavond luchtdicht verpak en op een donkere plaats leg, hem morgen kunnen vullen en bekleden.. en dan in de vriezer in pedaal emmer zak?
En dat ik hem dan volgende vrijdag eruit haal, en zaterdag ze hem op kunnen eten..
Of zeg ik nu iets raars?
Tassie78 schreef:Tassie78 schreef:niemand die antwoord op mijn vraag heeft ????hoi eventjes een vraagje ik kreeg het idee om volgende week een slagroomtaart te maken met roosjes van marspein er op maar smelten de marsepien roosjes dan niet door de slagroom ????
Mayo schreef:Neehoor je zegt niks raars
Dan wel bij het ontdooien de zak er omheen laten en in de koelkast 24 uur voor serveren laten ontdooien. Laatste uurtje voor serveren even uit de koelkast en uit de zak, dan kan het eventuele zweten indrogen
Mayo schreef:Ik heb mijn boetseersel in huishoudfolie gewikkeld en toen op een omgekeerde deksel van een tupperwarebak gezet en toen de tupperwarebak er overheen, dus de bak zeg maar op z'n kop gebruikt. Dan blijft het ook goed en loop je geen risico's
Ashleey_ schreef:Mayo schreef:Ik heb mijn boetseersel in huishoudfolie gewikkeld en toen op een omgekeerde deksel van een tupperwarebak gezet en toen de tupperwarebak er overheen, dus de bak zeg maar op z'n kop gebruikt. Dan blijft het ook goed en loop je geen risico's
Maar jij hebt hem dus pas erop gezet nadat je boetseersel en taart beide ontdooit waren?
MamaMiesje schreef:Ik zou in ieder geval niks met icing, botercreme en marsepein maken; dat smelt.
En verder als je ze gaat vullen, iets wat een beetje warmtebestendig is en niet verrot, jam bijvoorbeeld.
CC's kun je makkelijk van tevoren maken en invriezen en eventueel dan de dag tevoor ontdooien en bekleden.
MamaMiesje schreef:Sjah...een papje van water en poedersuiker gaat op een gegeven moment ook wel zweten.
Wellicht kun je iets verzinnen met een taartdoos/dienblad met transparante deksel waar je dan wat koelelementen onder legt?