Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ayo schreef:Volgens mij moet je courgettes niet te groot laten worden. Dacht ik ergens te hebben gelezen. Ik had er 3 zomaar uit het niets deze week. Gaat hard met dit weer.
Karin schreef:Zo zie je maar weer: groter is idd niet altijd lekkerder.
En het is nog niet eens vrijdag.
Bojangles schreef:Hebben jullie goede tips voor een grote druivenrank om vogels te weren?
Ze hebben onze grote kersenboom helemaal leeggegeten en nu hebben we 100-en druiventrossen en ben bang dat die dadelijk ook opgegeten worden
ranna schreef:Heb vanmorgen mijn 1e echt Japanse Wijnbes geproefd maar eh... ik proefde er niet veel aan eerlijk gezegd.
Er zitten nog meer aan dus die laat ik maar even langer hangen. Ze zijn wel helemaal mooi rood en laten gemakkelijk los, zou je toch zeggen dat ze rijp zijn
anneliesdj schreef:ranna schreef:Heb vanmorgen mijn 1e echt Japanse Wijnbes geproefd maar eh... ik proefde er niet veel aan eerlijk gezegd.
Er zitten nog meer aan dus die laat ik maar even langer hangen. Ze zijn wel helemaal mooi rood en laten gemakkelijk los, zou je toch zeggen dat ze rijp zijn
Als ze makkelijk loslaten zijn ze in principe rijp.
Echt lekker zijn ze als ze mooi dieprood zijn maar smaken verschillen natuurlijk, mijn moeder eet ze ook liefst lichtrood.
Qua plukken is het hetzelfde als bramen; hand eronder, licht aantikken en ze horen zo los te laten, dan zijn ze goed rijp.
Een net heb je meestal niet nodig, volgens lustten ze niet (of durven niet door de stekels) maar de (over)rijpe bessen trekken wel veel vliegen en wespen aan.
Voorbeeldje; zoals de bes onderaan in het midden, dat is zoals ik ze het lekkerste vind
@bromfiets; ze groeien normaal in trosjes, één bes is dus wel heel erg weinig. Je hebt je stuik zeker dit jaar gepland?