Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:46

Leuk Phor, ik ga ook lezen. :j
Mooi lijstje Sonja. :)
Gefeliciteerd CCCCC, geniet van je dag. :D

Beetje raar dagje hier. :P Moest er vroeg uit, dus geen tijd om goed te ontbijten, en redelijk vroeg naar Zwolle. Dus vroege lunch, moet even kijken of ik zo nog een sneetje brood eet ofzo. :)

O: beetje magere yoghurt met stukjes gedroogd fruit
T: appel
L: 20 gram havermout met rozijntjes en cacao, pestostengel van LaPlace
T: handje aardbeien en kersen, handje gedroogd fruit, ?
A: bloemkool, kip en aardappel
T: ?

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:08

O+T: 100 gram druiven. :=
L: 2 witte bolletjes met 2 hamburgers.
B: 20 minuten gewandeld, uurtje in de zon gelegen.
T: Magnum 5 kisses.
A: Mix van aardappelen, groente en vlees.

Niet al te best dagje dit :') Maargoed, vanavond nog even in de beweging denk ik. En anders morgen weer een kans!

Ik heb trouwens besloten om vanaf morgen (denk ik) sowieso aan mijn BMR te gaan eten, of nja proberen. Eens kijken wat het met mijn lichaam gaat doen. Zit er nou namelijk vaak zo'n 500 kcal onder.

KarinvdM

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:18

Gefeliciteerd CCCCC!

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:31

Gefeliciteerd CCCCC :)

O: 75 gram havermout, 5 gram lijnzaad (150 ml ongezoete sojamelk, 250 ml water) & 216 gram sinaasappel
T: 45 gram bramen, 40 gram wortel
L: gerookte zalm met roomkruidenkaas opgerold in brood zonder korst, met lekker veel rauwkost. Hoorntje met 1 bolletje stracciatella-ijs, 1 pepermuntje
Planning:
T: 61 gram kersen, 80 gram wortel
A: 1 groenteschijf, 50 gram vk spaghetti, halve courgette, 100 gram champignons, 75 gram paprika, halve eetl wol-olie
T: 200 gram magere kwark met 1 beschuit, misschien wat komkommer

D: water, thee, glas spa rood met schijfje citroen

Zonder lunch 1106 kcal, maar vrees dat die lunch ook wel een stuk of 600 kcal bevatte..
Vind het altijd lastig om niet te weten wat ik eet :P
Maarja het was lekker :9

Edit: Leuk idee Phor, ik lees mee :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 17:19

Ohh mijn dag is zo raar verlopen :') Heb eigenlijk niet heel veel tijd gehad om te eten en heb ook geen trek gehad hihi :+

O: 150 ml yoghurt met 2 EL havermout
T: mini negerzoen
L: Banaan
T: Mc Flurry
D: Uit eten, pizzeria :+

Super slecht lijstje :oo

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 17:25

CCCC gefeliciteerd, fijnedag vandaag? :)
Cheetahfa, trek je dt op 20 gr havermout voor de lunch>
Chantal jij eet altijd zo netjes, inderdaad o/l is minimaal, maar goedom eens ongezonde dingen te zien!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 17:46

Ja dat is ook wel zo, maar het is vooral weinig :+ Heb alleen veel adrenaline vandaag haha, dus vandaar geen honger ook. Normaal was ik anders echt omgevallen :')

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 17:48

ChantalSmook schreef:
Ik dacht dat het ook uitmaakte of je bijvoorbeeld later op de avond nog van alles eet dat je dat beter niet kunt doen? Of maakt dat dan ook niet uit?
Ik heb er een extra boterhammetje bij gesmeerd. Als ik honger krijg kan ik die nog pakken :)

Ja dat dacht ik ook. :j
Mij is altijd geleerd dat je in de avond niks meer verbrand.
Ochtenden vreten, middagen eten en avonden vergeten werd er altijd gezegd. :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 17:50

Sonja_vR schreef:
vandaag

O Havermout 35 g
Amandelmelk 200 ml
Blauwe Bessen 50 g
Zacht Gekookt Ei

D Koffie 4 mok (240 ml)

L Volkoren Brood 4 sneetje
Milner 30+ Mosterdkaas 1 plak,
Aardbeien 1 kop,
Margarine

D Water (2 grote glazen

A basmatirijst met chinese kool, cashew noten en veggiesate met een toetje van aardbeien met vanilleyoghurt.
= 845

tot nog toe : 1619

oftewel vanavond nog iets pakken :j neem denk maar wat fruit mee voor in de oefenruimte :)
ik snap echt opeens waar mijn eetbuien vandaan komen....

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 18:16

Vanmorgen om 6u honger, heb ik blijkbaar twee broodjes met chocopasta en sandwichspread gemaakt :') Kan me weinig van herinneren, dus die tel ik niet mee.

O; Havermout met honing, kaneel, pompoenpitten, chiazaad, rozijnen, noten, frambozen en bramen
L; Volkoren broodje met hummus en gegrilde spekrollade
T; Nougatreep, organische chocolade reepje en een italiaans bolletje ijs in de stad
T; Raket ijsje en een broodje humus thuis

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:13

O: Havermout, rogge- en speltvlokken, chia, hennep-, lijnzaad met amandelmelk en Alpro vanilleyoghurt en verse aardbeien
T: Nectarine, druiven en een beetje halva
L: Verse spinaziesoep (zag er erg gevaarlijk uit, maar smaakt prima) met wat zalmsnippers en een kloddertje Heks'nkaas met 2 kleine bb met paturain, kropsla, paprika en kalkoenfilet
T: Peer en een paar kersen met een beetje slagroom
A: Sla met wat rauwkostsalade, paprika, (cherry) tomaat, komkommer met zoete bataat uit de oven en wat aardbei/rabarbercompote na
T: borrel en wrs wat chips
D: Groene thee, water en slimpie
B: Stallen mesten, uur paardrijden, huishouden, boodschappen en in de tuin krabben

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:23

Leuk Phormicola, ik ga volgen! :D
Gefeliciteerd CCCCC *\o/*

O: schaaltje magere yoghurt met een appel en kaneel erdoor, vk knackebrod met appelstroop
T: smoothie (magere yoghurt, banaan, watermeloen, aardbeien)
L: vkbb met een gekookt ei erop, vk knackebrod kaas tomaat, vk beschuit met pindakaas
T: schijf watermeloen, wat aardbeitjes, 1 nectarine
A: salade (sla, mais, walnoten, slasaus, boursin blokjes, komkommer) wat doperwtjes en een zalmfilet
T: zelfgemaakt ijsje van restje smoothie van vanmorgen, en ik ga heerlijk fruit snacken (waarschijnlijk stukje watermeloen, aardbeitjes, nectarine)

D: water (en thee)
B: uur bodypump (was met mama mee naar sportschool, leuk!!) 4 km fietsen, 15 minuten paardgereden, 1,5 uur op stal bezig geweest. (Verder tot het abond eten niet stil gezeten, boodschappen gedaan later nog naar de stad even uurtje winkelen ect)

Pff aan die kcal komen is moeilijk :')
Wel heerlijk veel fruit gegeten maar daar zitten zo weinig kcal in, maar oh zooo lekker <3

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:31

Phormicola, ik heb je eerste blog gelezen en ben benieuwd naar de rest!
CCCC, gefeliciteerd met je verjaardag!
KarinvdM, spinaziesoep is echt té lekker :9. Ik heb het laatst ook gemaakt, met een beetje crème fraiche erin was het echt heerlijk. Beetje dom dat ik de pan vervolgens drie dagen ongekoeld op het aanrecht heb laten staan.. M'n hele appartement heeft nog dagen naar bedorven spinazie geroken :=.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:46

Wat een leuke reacties :D

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 19:56

@Phor: Ik snap dat behandelaren het afraden. Gelukkig heb ik die van mij al wéken niet gezien :) Ben ‘officieel’ nog wel onder behandeling, maar eigenlijk heb ik helemaal geen behandeling meer.
Wat gaaf zeg je blog! Ik ga volgen!
@Madeira: Dat meen je niet?! Wat leuk dat je ook die studie wilde doen, maar wat naar voor je dat andere je tegen hielden.. Ik zie in je profiel dat je nu HBO rechten doet? :) Ook super interessant!
@CCCCC: Gefeliciteerd :D
@NGU: Hahaha :’)

Mijn dag begon verschrikkelijk. Was nog erg moe want moest pony héél vroeg doen voor mijn werk. Dus ik pakte mijn pak krokante muesli van eat natural... laat ik 'm zo uit mn handen glippen -O-
Er zat nog een handje in, dus dat maar als ontbijt genomen :') De rest aangevuld met cruesli

O: Vanilleyoghurt + 3 el eat natural + 3 el cruesli rozijn
T: Mueslireep
L: Meergranencroissant, boterham + boter + grillham + komkommer/tomaat, meergranenbeschuit + boter + aardbeienjam. Karnemelk.
T: Pakje time-out
A: 2 bth + boter + speculoos en gestampte muisjes, meergranenbeschuit + boter + aardbeienjam
Planning:
T: Activia muesli
T: Fruit/koekje/sap

B: Uur fietsen, halve dag werken, paar klusjes op stal en gewandeld met pony

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 20:25

Chernique schreef:
@Madeira: Dat meen je niet?! Wat leuk dat je ook die studie wilde doen, maar wat naar voor je dat andere je tegen hielden.. Ik zie in je profiel dat je nu HBO rechten doet? :) Ook super interessant!

-O- Helaas wel...

Zit momenteel slecht in mijn vel, merk het ook aan mijn eten.. totaaaal geen trek, of juist ineens in iets slechts (net chocolade gehad). Gewoon nu er weer tegen aan :)

Saartjuh_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 20:59

Ik ga ook voeding en dietetiek studeren als ik volgend jaar mijn diploma gehaald heb. Waar wil jij het gaan doen chernique? Ik wil niet vervelend overkomen, maar volgens mij zit je heel vaak niet aan je calorieën. Snap dat het heel moeilijk voor je is hoor.

Ik eet 's avonds laat ook nog gewoon hoor, merk geen verschil.

O: 100 gram havermout met melk
T: roggebroodje met kaas
L: vkbh met kaas, vkbh met smeerkaas, vkbh met ham
T: galiameloen
T: perzik
A: runderreepjes, zilvervliesrijst, champignons, ui, prei en een beetje terreyakisaus
T: appel
T: peer

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:27

mandy358 schreef:
Leuk Phormicola, ik ga volgen! :D
Gefeliciteerd CCCCC *\o/*

O: schaaltje magere yoghurt met een appel en kaneel erdoor, vk knackebrod met appelstroop
T: smoothie (magere yoghurt, banaan, watermeloen, aardbeien)
L: vkbb met een gekookt ei erop, vk knackebrod kaas tomaat, vk beschuit met pindakaas
T: schijf watermeloen, wat aardbeitjes, 1 nectarine
A: salade (sla, mais, walnoten, slasaus, boursin blokjes, komkommer) wat doperwtjes en een zalmfilet
T: ijsje (horentje, 1 bolletje citroen ijs 1 bolletje tiramisu ijs) <3 schijf watermeloen

D: water (en thee)
B: uur bodypump (was met mama mee naar sportschool, leuk!!) 4 km fietsen, 15 minuten paardgereden, 1,5 uur op stal bezig geweest. (Verder tot het avond eten niet stil gezeten, boodschappen gedaan later nog naar de stad even uurtje winkelen ect)

Pff aan die kcal komen is moeilijk :')
Wel heerlijk veel fruit gegeten maar daar zitten zo weinig kcal in, maar oh zooo lekker <3

Even een verandering, met papa vanavond even weggeweest en toen een ijsje gehaald bij de ijssalon, eerste ijsje dit jaar en hij was heerlijk <3

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:34

Citaat:
Vandaag:
O: 200g magere kwark met 1 nectarine en 2el lijnzaad
T: Appel 3 chocolade digestives
L: Restje linzen/quinoa/groenten van gisteren
T: 1vk cracker runderrookvlees, appel en wederom 3 chocolade digestives :=
A: Risotto met spinazie en parmezaanse kaas en een glas witte wijn
Toetje: Froyo (volle yoghurt met mangopuree). Nieuwe verslaving vrees ik.
T: Ongetwijfeld een glaasje witte wijn en een paar handjes chips
B: 10x de trap op en af sjouwen met boodschappen, 30 60min wandelen, 30min yoga, 8 km fietsen

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:47

Lijstje toch nog wat veranderd vandaag. Voelde me sle ht over de kano koek, had er zo zin in. en qua kcal kon ik hem er best bij hebben gok ik zo.

11.00: Havermoutpannekoek van 50 gr havermout+ 100 ml melk + 1 ei + 2 mespunten stroop
12.00: Appel
14.30: 2 mandarijnen + pasta salade, ik gok 50 gr ongekookt? Met wat yogurtdressing/wat komkommer/tomaat/stukjes knakworst
18.00: 250 gr brocolli + 60 gr. Ongekookte gele rijst + vega burger met kaas/zonged. Tomaat en beetje ketchup+ wat rauwkost en bekertje magere yogurt
19.30 Kano koek :o Kon me niet beheersen op het werk haha.

B: uurtje fietsen + werk van 13.00-22.30

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 21:48

O: 2 tarwe boterhammen + 2 tarwe kapjes hagelslag
T: 1 nectarine + 'n handje aardbeien
T: 1 à 2 handjes paprika ribbel chips
A: bordje siciliaanse ovenschotel
T: bakje halfvolle bananenkwark

Een half uur met de hond gewandeld vanmiddag en daarna gewerkt van 5 tot 9.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:51

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 14:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:53

Chernique; Oeeeh, waar haal jij die krokante muesli van Eat Natural en meergranen croissants? :9

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 21:58

Cheetahfan: jij at veel pannenkoeken thuis toch? :) of iig je ouders. Bij de Albert Heijn hebben ze volkoren en meergranen pannenkoeken. Wel kant en klaar, maar ze lijken me niet verkeerd. Ga ze zelf ook een keer uitproberen haha.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 21:58

@Madeira: Wat rot voor je.. :(:)

Saartjuh_b schreef:
Ik ga ook voeding en dietetiek studeren als ik volgend jaar mijn diploma gehaald heb. Waar wil jij het gaan doen chernique? Ik wil niet vervelend overkomen, maar volgens mij zit je heel vaak niet aan je calorieën. Snap dat het heel moeilijk voor je is hoor.

Ik ga naar de Hogeschool van Amsterdam :)

En hoezo kom ik 'heel vaak' niet aan mijn calorieën?
Alleen als ik flink sport/beweeg eet ik niet extra wat wel de bedoeling was.

Mijn eetlijst hoe ik weg ging uit de kliniek (links) (mijn aankomlijst was nog iets groter) en wat ik nu eet (rechts, dikgedrukt)

O: Schaal vanilleyoghurt (200-250 g) + 6 el cruesli (= hetzelfde)
T: Tussendoortje van minimaal 120 kcl (= áltijd boven of gewoon 120/130 kcl. Regelmatig ook 150 kcl)
L: 3 boterhammen + boter + beleg. 200 ml zuivel (= hetzelfde. Soms meergranenbeschuit ipv boterham)
T: Tussendoortje van minimaal 120 kcl, 1 stuk fruit (Mijn td is altijd 150 kcl. fruit mis ik soms door werk)
A: 4 opscheplepels aardappels, 1 stuk vlees/vega, 4 opscheplepels groente, 2 eetlepels saus (Hier heb ik 1 ol zetmeel, soms wat minder vlees en 1 el saus minder)
T: Schaaltje vla van 200 g (mijn schaaltje is 150 g. maar soms ook een wolkentoetje á 160/170 kcl. Vandaag activia muesli)
T: 1 stuk fruit (= hetzelfde)
T: Tussendoortje van minimaal 120 kcl, 200 ml vruchtensap (= hetzelfde)

Nu ik het even bekijk.. Ik beweeg echt 100x meer op net iets minder energie. Vandaar dus de kleine daling in mijn gewicht. (Wat overigens nu weer een beetje is bijgetrokken omhoog. Vanochtend 50.4)

Wat ik (soms) mis:
- Meergranenbeschuit ipv boterham (maar in die beschuit zitten érg veel zaden/pitten dus het is echt wel goed, misschien zelfs meer energie dan een bth :') )
- Soms 1 stuk fruit
- Wel echt minder avondeten/toetje
- Af en toe een sapje

@Chaatahfan: Onze Vomar in het dorp heeft de eat natural muesli! *\o/* En die heeft ook een goede bakker-afdeling die heerlijk knapperige meergranencroissantjes maakt!
Maar (miss wat bekender) de AH heeft ze volgens mij ook in goede kwaliteit! :)