Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:43

Jespri, je tussendoortjes nog wat vergroten? Bijv. nog een cracker tussendoor ofzo.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:43

Haha ja dat is waar. Morgen ook late dienst dus denk sochtends lekker eitje bakken dus misschien een cracker met pindakaas erbij smeren :')

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:44

ChantalSmook, ik heb er niet heel veel verstand van maar is het niet wat aan de magere kant in de middag?

Zo ik heb me kcal te kort al opgelost. :D

ChantalSmook, Ik ga nu nog geen grotere porties havermout nemen, ben nog aan het opbouwen.
Er gaat aardig wat groente bij mij door de bami, ben gek op groente. :))

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:48

ChantalSmook schreef:
Haha ja dat is waar. Morgen ook late dienst dus denk sochtends lekker eitje bakken dus misschien een cracker met pindakaas erbij smeren :')

Je moet niet denken aan een gebakken ei met pindakaas, dat zou ik ook niet eten. Ik maak een soort van broodje door de eieren te mengen met kokosrasp. Dat laat ik wellen en dan bak ik er heeeeeel zachtjes, met de deksel op de pan een broodje van. Het heeft een hele neutrale smaak :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:00

Jespri ja twijfel ook een beetje omdat ik de lunch als het ware over moet slaan doordat ik laat uit bed was en ook normale tijd avond eet. Weet niet of ik dan beter savonds nog iets stevigers kan pakken ivh omdat mijn ritme anders is. Zit nu nog vol van ontbijt dus moet mezelf al verplichten tot de appel en dan straks ook nog 2 tussendoortjes
Trouwens 1,5e week niet gesport en alleen fietsen was al bang dat ik aan zou komen omdat ik het gevoel heb dat ik veel eet met al die tussendoortjes enzo maar zelfs het laagst van wat ik lang gewogen heb. Lang leve gezonder eten :) weekend ook geen feest/stap plannen, volgende week gewoon weer lekker sporten

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:01

phormicola schreef:
ChantalSmook schreef:

Je moet niet denken aan een gebakken ei met pindakaas, dat zou ik ook niet eten. Ik maak een soort van broodje door de eieren te mengen met kokosrasp. Dat laat ik wellen en dan bak ik er heeeeeel zachtjes, met de deksel op de pan een broodje van. Het heeft een hele neutrale smaak :)

Oh dat klinkt al anders inderdaad haha. Ik ben niet zo gek op kokos dus dat is jammer

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:03

ChantalSmook schreef:
Jespri ja twijfel ook een beetje omdat ik de lunch als het ware over moet slaan doordat ik laat uit bed was en ook normale tijd avond eet. Weet niet of ik dan beter savonds nog iets stevigers kan pakken ivh omdat mijn ritme anders is. Zit nu nog vol van ontbijt dus moet mezelf al verplichten tot de appel en dan straks ook nog 2 tussendoortjes
Trouwens 1,5e week niet gesport en alleen fietsen was al bang dat ik aan zou komen omdat ik het gevoel heb dat ik veel eet met al die tussendoortjes enzo maar zelfs het laagst van wat ik lang gewogen heb. Lang leve gezonder eten :) weekend ook geen feest/stap plannen, volgende week gewoon weer lekker sporten

Sorry dat durf ik echt niet te zeggen. :o

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:20

Het maakt niet uit wanneer je eet, alleen hoeveel en wat je eet :)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:23

O: VB met kaas
T: VB met pindakaas, kleine negerzoen
L: 3VB met kaas en hagelslag
T: banaan
T: halve gevulde koek, perzik
D: waarschijnlijk ovenschotel met aubergine

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:24

Ik dacht dat het ook uitmaakte of je bijvoorbeeld later op de avond nog van alles eet dat je dat beter niet kunt doen? Of maakt dat dan ook niet uit?
Ik heb er een extra boterhammetje bij gesmeerd. Als ik honger krijg kan ik die nog pakken :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:27

Nee, dat maakt geen bal uit, je lichaam zegt echt niet: "Oh, het is 23u, nu ga ik maar niets meer verbranden."

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:28

Volgens mij maakt dat ook wel een beetje uit? Want je verbranding gaat s'avonds (en dan vooral in bed) langzamer dan overdag?

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:31

@phormi: het maakt zeker wel uit wat je wanneer eet. 's ochtends en 's middags verbrand je veel meer, want de meeste mensen zitten 's avonds op de bank en dan wordt het avondeten niet goed meer verbrand maar opgeslagen als vet. Dus tenzij je 's avonds nog flink gaat sporten, moet je 's avonds juist weinig eten.

Het valt me trouwens op dat jij wel erg vaak stellig bent over bepaalde dingen (die over eten gaan). Dat heb ik soms ook, maar ik gebruik dan de Voedselzandloper als bron (de Voedselzandloper baseert zijn theorieën wel op gefundeerde onderzoeken). Waar haal jij je bronnen vandaan?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 12:57

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:12

Phor: wat doet zo'n koolhydraat-arm dagje met je lijf? Jij bent mijn eet-goeroe, dus ik moet alles gewoon weten zodat ik slimmer word :')

Mandy: Mocht je een dag wat pech hebben met praktisch gedoe, en je zit vb op 1400 kcal, hou dan een bakje noten in de aanslag. (Zelf moet ik noten mijden als de pest, want ik vind ze zo heerlijk dat ik geen rem meer ken dan :o)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:17

Ik had ook begrepen dat doordat je verbranding langzamer gaat je niet té veel moet eten voor het slapen. Maar dat zou het dus ontkrachten. Ik vind het allemaal wel interessant, maar ook wel ingewikkeld hoor :') alles spreekt elkaar zo tegen .

Bhriseis inderdaad een goeie vraag. Ben ook wel benieuwd.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:20

Als ik 's avonds erg veel eet (doordat het een drukke dag is / feestje etc) kom ik daar ook geen gram van bij. Ik had 1 dag de tip gevolgd van Amber Albarda om 's avonds geen carbs te eten, en ik voelde me een hele dag ellendig en had de dag erna onophoudelijke rammelhonger :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:22

vandaag

O Havermout 35 g
Amandelmelk 200 ml
Blauwe Bessen 50 g
Zacht Gekookt Ei

D Koffie 4 mok (240 ml)

L Volkoren Brood 4 sneetje
Milner 30+ Mosterdkaas 1 plak,
Aardbeien 1 kop,
Margarine

D Water (2 grote glazen

tot nog toe : 772

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:25

Van harte gefeliciteerd CCCCC! :D

Chernique schreef:
Had het hier volgens mij nog niet gemeld, maar ik ga de studie Voeding en Diëtetiek doen op het HvA. *knip*

He wat goed van je! Super zeg! (Ik ben daar geweigerd met mijn geleidehond –eerst wel, totdat andere mensen zich ermee gingen bemoeien toen ineens niet meer, maar heb het zwart op wit staan en besloten niet meer er heen te gaan-) maar de opleiding zelf klonk echt super wilde ook voeding en diëtetiek gaan doen.

Mijn dagen waren wat bagger. Vanaf woensdag bij een vriendin gelogeerd, eet heel anders dan mij maar gelukkig verder niet aangekomen ofzo. Vanaf vanmiddag ben ik weer thuis :D

O: 2 bruine boterhammen, zonder boter of iets, beetje hagelslag (puur)
T: 1,5 koekje (sultana)
L: 2 witte bolletjes met boter en pindakaas

Ik wil straks nog even fruit pakken en vanavond gewoon avond eten, weet alleen niet wat wij eten vanavond :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:18

Zo'n dagje is erg vermoeiend, Bhris :') Ik heb er nu al spijt van _O-

Maar ik heb het maar meteen gebruikt voor een waanzinnig cool idee voor een blog (al zeg ik het zelf :Y) ). Ik ga elke maand een manier van eten combineren met een workout programma en testen hoe dat gaat en wat je ermee kan bereiken. Deze maand ga ik Carb Back Loading combineren met Killer Buns van Jillian.

Het is in het Engels en ik heb nog geen foto's (even de buurvrouw charteren vandaag) maar de eerste post is een feit :):)
Ik zal de url even in m'n onderschrift zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:20

Tof idee! Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:28

Oeh ik ga volgen!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:43

O; Overnight oats met vanilleyoghurt, 1/2 banaan, 4 gedroogde abrikozen, 1 el lijnzaad en 1 el jam
T; Aardbeienschuitje op kantoor, jam!
L; 2 mueslibollen met kaas, 1/2 cantaloupe meloen
T; Appel
A; Bloemkool en een gehaktbal
T; Klein stukje slagroomtaart en wat hapjes.

Lekker zondiglijstje, maar ik ben vandaag jarig, dus dan mag het!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:43

Leuk idee Phor! Ik ga volgen!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 15:45

Gefeliciteerd *\%/* Geniet van je taart!!!