Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Re: Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 16:26

Oww hihi het valt dus nog wel mee Lachen nou ik eet pindakaas ook nog ZONDER boter. Ga nu naar de diëtiste... hoop echt dat er wat af is! Haha!

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:39

Annetje schreef:
Spetterlover schreef:
2 volkorenboterhammen = 150 kcal
30 gram 30+ kaas = ongeveer 90 kcal

Ligt er maar net aan wat voor tosti je neemt..

Én daar komt bij dat je een kroket frituurt of het van te voren vaak als licht gegaard is in de frituur --> HEEEEEL erg veel vet dus. Ik denk ook dat sowieso dat iets meer kcal niet uitmaakt als je bedenkt dat er gewoon veel meer vet in een kroket zit en uhm... dat een kroket gewoon heel erg vies is Vork Doe mij maar een lekkere tostie met een plakje kaas en een paar plakken komkommer.

Het gaat niet om dat er kaas in de tosti zit, het gaat om dat het gesmolten kaas is.
"Gewone" kaas bevat veeeeel minder vet en kcal dan gesmolten kaas.
Gesmolten kaas is gigantisch vet.
Tenminste, dat vertelde de dieetiste mij 2 jaar geleden.
Gewoon geroosterd brood (zonder beleg) bevat wel weer minder kcal dan vers brood (zonder beleg).
Een tosti van 2 witte boterhammen, 1 plak ham en 1 plak normale kaas bevat ongeveer 310 kcal.
Een rundvleeskroket, in frituurvet gebakken, bevat ongeveer 150 kcal.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:44

Oja, mijn dagplanning:
Ontbijt: 1 boterham met halvajam en 1 schaaltje optimel vanillevla.
Tussendoor: 1 Liga evergreen.
Lunch: 2 pistolets met ham (zonder boter).
Tussendoor: 2 appels.
Diner: sla, komkommer, een gekookt ei, aardappelen en shoarma (zonder saus).
Tussendoor: handje zoute stokjes.

Vanochtend 2x een uur banen gezwommen (tussendoor half uurtje bubbelbad gedaan), daarna in het zwembad geluncht.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:51

Dat van die gesmolten kaas lijkt me onzin, hoe kan een plak kaas nou meer vet bevatten als je het smelt? Waar komt dat vet dan vandaan? Ik doe de kaas gewoon in het broodrooster, nou die stopt er echt geen extra vet in hoor. Clown

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:22

@Inge-83: toppie zeg! 2x een uur zwemmen! Als mijn kids over een paar jaar beiden weer naar school gaan wil ik ook weer zwemmen!

@Mocca: kan me ook niet voorstellen dat gesmolten kaas meer vet bevat als een plakje kaas. Feit is dat kaas gewoon erg vet is, en als het smelt zit je dat natuurlijk.

Ik ben een paar dagen niet hier geweest, drukdrukdruk. NU maar de schade inhalen.
Vanochtend gewerkt, was behoorlijk druk, dus ook overgewerkt. Vanmiddag met Verena naar dansles geweest. Ze vind het hardstikke leuk, maar is wel helemaal kapot na afloop, ligt nu dus ook lekker op de bank te maffen.
De hond is ook nog steeds kreupel, dus we gaan straks geen bruggetje om.
Eten is redelijk:
o: 2 broodjes
t: 1 koekje
l: 3,5 broodje en 1 roggebrood
t: 2 dropjes
fruit
a: nasi met wat sate en rauwkost
frambozenvla na
t: fruit

Morgen weer verder!

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:43

Ik denk dat gesmolten kaas vetter lijkt dan gewone kaas omdat de vet door het smelten zichtbaar is.
Ik denk verder dat het niet zo is dat het daadwerkelijk ook vetter is!

Vanmiddag nog wel extra tussendoortje van 2 koekjes sultana fruit op, maar heb wel dik een uur gefietst vandaag en gereden dus dat zit opzich wel goed Lachen

Heb trouwens echt al paar dagen zon last van mn buik, opgezet en rommelig gewoon, niet echt lekker.
En ging net witte rijbroek passen maar had wel maatje groter dan mn normale maat, maar ligt het aan mij of vallen de meeste rijbroeken gewoon iets kleiner? Heb dat eigenlijk altijd Schijnheilig Wel confronterend zon witte broek Knipoog

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:22

Rijbroeken moet je inderdaad meestal een maatje groter pakken dan je eigenlijke maat. Ja

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:29

Ja die andere zat prima bij mn benen, maar om me middel toch wel ff strakker dan lekkerder is Knipoog en als die dan een keer ernstig vies is kan ik hem ff warm wassen.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:41

Daar komt bij dat je een kroket frituurt of het van te voren vaak als licht gegaard is in de frituur --> HEEEEEL erg veel vet dus. Ik denk ook dat sowieso dat iets meer kcal niet uitmaakt als je bedenkt dat er gewoon veel meer vet in een kroket zit en uhm... dat een kroket gewoon heel erg vies is Vork Doe mij maar een lekkere tostie met een plakje kaas en een paar plakken komkommer.
[/quote]
Het gaat niet om dat er kaas in de tosti zit, het gaat om dat het gesmolten kaas is.
Gewoon geroosterd brood (zonder beleg) bevat wel weer minder kcal dan vers brood (zonder beleg).
Een tosti van 2 witte boterhammen, 1 plak ham en 1 plak normale kaas bevat ongeveer 310 kcal.
[/quote]

Boeiend, je kan jezelf toch niet alles ontzeggen? Af en toe een tosti moet gewoon kunnen. Ik heb er vandaag dan ook wel van genoten Cool En gesmolten kaas is niet extra vet. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat dat vet sneller wordt opgenomen oid Scheve mond
Je kan overigens beter een tosti dan een kroket eten, voedingswaarden Lachen

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:03

Totaaltje vandaag: 1350 kcal, gaat weer goed Haha!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:09

Ongeveer 1150 tot nu toe, en mag vanavond nog een appeltje en stukje speculaas van mezelf. Netjes. Lachen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:33

Flevogirly schreef:
Annetje: was misschien beter geweest om brood te eten? Of vult evergreen meer voor jouw? Of nu een stukje fruit nemen ofzo? School maakt mij trouwens ook altijd honger Ach gut

Als ik op school ben kan ik niet iets eten wat niet in mijn tas zit Knipoog Daar komt bij dat een boterham meer kcal is én eigenlijk net zoveel vult als een evergreen. Fruit thuis is alleen maar manderijnen en daar kan ik er wel 20 van eten voordat ik vol zit.

Mijn dag:
o1: glas karnemelk met cracker met linesse
o2: 2x cracker met linesse
t: bosvruchten evergreen 2x
l: 4x cracker met linesse
t: een manderijn, espreschoc, cappuccino, chocolademelk, nog een cappuccino en een stuk of 5 chocolade beestjes Bloos Nagelbijten / Gniffelen
d: roerbakmie met satésaus en groenten erdoorheen.

Ik kom ongeveer uit op de 1500kcal, maar denk dat ik ergens te weinig ingevuld heb of iets vergeten ben ofzo, want ik heb echt zitten bunkeren vanmiddag Scheve mond Morgen een beetje rustiger aandoen, soort van balansdagje houden. We hebben ook weer lekkere boterhammen in huis, dus dat wordt weer een tostie met linesse morgenochtend en morgenmiddag dan weer mijn crackers denk ik. Beetje jammer dat we geen appels voor mij in huis hebben, die bevatten weinig kcal, zijn gezond en vullen ook nog eens ontzettend goed.

[edit] ik vergeet dat ik ook sla met dressing bij het avondeten had Scheve mond

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:43

Inge_83 schreef:

Ja hoor, dus omdat jij kaas verhit en laat smelten, zou het opeens meer kcal en vet bevatten?
Wat een onzin. Haha! Dat wat fourth zegt kan wel, dat het sneller opgenomen wordt, dat weet ik verder niet.
En als jij je brood roosterd blijven de kcal nog steeds hetzelfde hoor, het enige wat er verdwijnt is vocht Haha!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:47

Gesmolten kaas schijnt wel slechter te zijn voor je darmen, ben alleen vergeten waarom ook alweer Clown Ik weet alleen dat mijn zus (met darmziekte) afgeraden werd om gesmolten kaas te eten. Gewone kaas mocht wel.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:56

Ik zit vandaag op 972 kcal incl. alles Nagelbijten / Gniffelen Dat vind ik dus gewoon te weinig he.. Streven is 1400 per dag..

O. 2 eierkoeken met Linera
L. mueslibolletje met Linera
T. Appel
T. Warme choco en zakje bugles
D. Kipfilet met boontjes
T. Kiwi en wortel (moet ik dus nog gaan nemen, zitten wel bij de kcal hierboven)

Moet ik dus gewoon snoepen vanaaf he Haha!

Heb vandaag 2x gelopen met de hond, vanaaf een half uurtje zonder zadel stap en draf (spierpijn!), vanaaf nog een grotere ronde met de hond te gaan..

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:13

Zal wel zijn doordat het vet er los opdrijft ipv dat het nog door kaas omgeven is.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:04

Het verhaal over die gesmolten kaas heb ik niet zelf verzonnen, dit heeft de dieetiste waar ik 2 jaar geleden een tijdje ben geweest, ik vertrouw er op dat zij wel weet waar ze het over heeft.
Bij het tv progamma VET hebben ze het ook een keer verteld.

Riëtte, ik ga elke week zwemmen met mijn "collega".
Omdat het park waar we werken in de wintermaanden gesloten is zitten we allebei werkloos thuis, dus tijd genoeg.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:11

Krijg je wel betaald dan in die maanden?!

heb zojuist 12 (!) roomboterkoekjes gegeten Vingers aflikken Levert 250 kcal op, wat mijn dagtotaal brengt op 1200..

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:12

Maar dat is natuurlijk niet de manier om af te vallen Chubby, ik hoop dat je dat zelf ook begrijpt..
Het is de bedoeling dat je met gezonde voeding op 1400 kcal komt, niet door bv hele dag snickers te eten!
Ik raad je aan om beter en meer te ontbijten en te lunchen.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:14

Ehm 12 -> 250 kcals? Dan wil ik graag t merk weten, heb je wel goed gerekend? Haha!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:17

Oh shoot... Gaf natuurlijk inderdaad 400 kcal Nagelbijten / Gniffelen Naja, zit ik op 1400..

2 eierkoeken voor m'n ontbijt vind ik best aardig hoor! Lunch stelde inderdaad niet veel voor, maar doordat ik niet lekker ben smaakten de bollen me niet..

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:19

Maar ik kan er dan echt niet bij met me hoofd dat je dan vervolgens inplant om te gaan snoepen en dan maar 12 roomboterkoekjes naar binnen werkt als je aan de lijn doet hoor Bloos
Niet l.ullig bedoeld, maar ik vind het geen slimme zet. Naast kcal moet je ook kijken naar vetten.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:23

Ik vind een eierkoek eigenlijk een snack en geen ontbijt Knipoog
Maar denk dat ik hetzelfde had gedaan als jou, met die koekjes. Tja als je dan al (per ongeluk dus!) op te weinig uitkomt, waarom niet aanvullen met een heerlijke vreetbui.

Ik ga morgen weer sporten trouwens Lachen Heb er nu al zin in! Lekker zweten enzo en dan daarna helemaal moe zijn. Dag erna beetje spierpijn enzo. Heerlijk is dat soms!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:24

Oh joh... Maak je maar niet druk.. Ik hoef niet volgende week 10 kg kwijt te zijn. Ik ken mezelf: als ik me vanalles ontzeg red ik het toch niet.. Heb vanmidag de worstenbroodjes en pinda's/ borrelnootjes ook al kunnen weerstaan..

Eierkoek is bij ons echt iets wat bij het ontbijt/ lunch hoort.. Net als een krentenbol en ontbijtkoek..

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:25

Chubby schreef:
Eierkoek is bij ons echt iets wat bij het ontbijt/ lunch hoort.. Net als een krentenbol en ontbijtkoek..

Dat vind ik echt raar Vork Waar kom je vandaan? (is dat net zoiets als brabanders die brood smeren door een plak ontbijtkoek erop te smijten?)