nou ik eet pindakaas ook nog ZONDER boter. Ga nu naar de diëtiste... hoop echt dat er wat af is!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
nou ik eet pindakaas ook nog ZONDER boter. Ga nu naar de diëtiste... hoop echt dat er wat af is!
Annetje schreef:Spetterlover schreef:2 volkorenboterhammen = 150 kcal
30 gram 30+ kaas = ongeveer 90 kcal
Ligt er maar net aan wat voor tosti je neemt..
Én daar komt bij dat je een kroket frituurt of het van te voren vaak als licht gegaard is in de frituur --> HEEEEEL erg veel vet dus. Ik denk ook dat sowieso dat iets meer kcal niet uitmaakt als je bedenkt dat er gewoon veel meer vet in een kroket zit en uhm... dat een kroket gewoon heel erg vies isDoe mij maar een lekkere tostie met een plakje kaas en een paar plakken komkommer.

Wel confronterend zon witte broek
en als die dan een keer ernstig vies is kan ik hem ff warm wassen.
Doe mij maar een lekkere tostie met een plakje kaas en een paar plakken komkommer.
En gesmolten kaas is niet extra vet. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat dat vet sneller wordt opgenomen oid 
Flevogirly schreef:Annetje: was misschien beter geweest om brood te eten? Of vult evergreen meer voor jouw? Of nu een stukje fruit nemen ofzo? School maakt mij trouwens ook altijd honger
Daar komt bij dat een boterham meer kcal is én eigenlijk net zoveel vult als een evergreen. Fruit thuis is alleen maar manderijnen en daar kan ik er wel 20 van eten voordat ik vol zit.

Morgen een beetje rustiger aandoen, soort van balansdagje houden. We hebben ook weer lekkere boterhammen in huis, dus dat wordt weer een tostie met linesse morgenochtend en morgenmiddag dan weer mijn crackers denk ik. Beetje jammer dat we geen appels voor mij in huis hebben, die bevatten weinig kcal, zijn gezond en vullen ook nog eens ontzettend goed.
Inge_83 schreef:Het gaat niet om dat er kaas in de tosti zit, het gaat om dat het gesmolten kaas is.
"Gewone" kaas bevat veeeeel minder vet en kcal dan gesmolten kaas.
Gesmolten kaas is gigantisch vet.
Tenminste, dat vertelde de dieetiste mij 2 jaar geleden.
Gewoon geroosterd brood (zonder beleg) bevat wel weer minder kcal dan vers brood (zonder beleg).
Een tosti van 2 witte boterhammen, 1 plak ham en 1 plak normale kaas bevat ongeveer 310 kcal.
Een rundvleeskroket, in frituurvet gebakken, bevat ongeveer 150 kcal.
Dat wat fourth zegt kan wel, dat het sneller opgenomen wordt, dat weet ik verder niet.
Ik weet alleen dat mijn zus (met darmziekte) afgeraden werd om gesmolten kaas te eten. Gewone kaas mocht wel.
Dat vind ik dus gewoon te weinig he.. Streven is 1400 per dag..

Levert 250 kcal op, wat mijn dagtotaal brengt op 1200..
Naja, zit ik op 1400..

Heb er nu al zin in! Lekker zweten enzo en dan daarna helemaal moe zijn. Dag erna beetje spierpijn enzo. Heerlijk is dat soms! Chubby schreef:Eierkoek is bij ons echt iets wat bij het ontbijt/ lunch hoort.. Net als een krentenbol en ontbijtkoek..
Waar kom je vandaan? (is dat net zoiets als brabanders die brood smeren door een plak ontbijtkoek erop te smijten?)