Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:42

Bhriseis schreef:
Zodiacje, heb je je vetpercentage gemeten op een gewone weegschaal? Want die zijn niet betrouwbaar.
Als je niet op je voeding hebt gelet hou je nu wss gewoon vocht vast :)

Emily: om in vet aan te komen, moet je voor een halve kilo vet, 3500 kcal boven jouw behoefte eten.

Idd op mn weegschaal. Weet dat het percentage niet klopt maar dacht eigenlijk dat +1% gewoon +1% is maar dat kan dus nog meevallen? Whoehoe!
Die 1,5 kilo zat er overigens wel gewoon hihi.
is ook wel te zien maar ga er van uit dat ie vast ook snel weer weg is. Vind mn gewicht sowieso niet belangrijk, vind het belangrijker dat ik er goed uit zie.

Bhriseis

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:43

Ja hoor, Raponsje vertelde eens dat je vetpercentage op zo'n weegschaal al stijgt als je een glas water drinkt :) je hoeft dus echt niet bang te zijn.

Wedden dat als je morgen en overmorgen extra veel drinkt (veel thee ook), dat je alles er gewoon uit plast?

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:45

Geroosterde kikkererwten, dat kan ik ook wel is proberen! :j Mooie lijstjes komen er weer langs! Imd ik eet meestal rond een uur of 7/half 8.

O: 75 gr havermout, 3 gr cacao nibs, 7 gr amandelen, 7 gr lijnzaad, 10 gr rozijnen, 1 appel
T: paar cherrytomaatjes
L (verdeeld over een uur): kom pompoensoep met 75 gr kidneybeans erdoor ; plak roggebrood met pindakaas en kaas ; halve rode paprika ; 4 paranoten
T: appel en een plak roggebrood met pindakaas
A (dacht dat ik haast had om weg te moeten dus even snel wat in een pan gegooid): 2/3 courgette, half blikje tonijn, 3 el linzen, 2 el kidneybeans, 1 el fetablokjes
T: handje cranberry notenmix
T2: 300 grkwark met appel, dv aardbeien, 6 gr chia, 8 gr amandel en 8 gr pindakaas ; waarschijnlijk nog een hand cranberry notenmix en een stukje 86% chocola

B: 30 DS lv 2 ; 2x 5km mountainbiken, 1 paard rijden, stalwerkzaamheden
D: 3x koffie met geklopte melk, water

Wat weinig groente in de avond, maar bij de lunch heb ik gelukkig wel aardig wat op, soep bestond uit niks anders dan groente, bouillonblokje en water namelijk. Tot en met de kwark zit ik op 2146 tegenover 2510 verbrand, dus kan ik nog lekker wat genieten van chocola en nootjes, gister erg mager gegeten, vandaag wil ik niet weer een mager lijstje hebben anders krijg ik morgen gegarandeerd snaaidrang ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:49

Wij eten erg laat, ik heb nu nog steeds niet gegeten en sta nog niet eens te koken zelfs :o
Maar ik denk dat ik dat ook niet meer ga doen vandaag, ben echt een dweil en eten staat me vreselijk tegen -O-

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:55

phormicola :(:)
Ik eet het liefst rond half 7, maar het hangt af van hoe laat ik thuis ben en hoeveel trek ik dan heb :)

O: 50g havermout, 200mL kokosmelk, banaan, cacao
T: 250g vetvrije kwark en een appel
L: broccoli, bloemkool, wortel, zonnebloempitten, rozijnen, citroensap, twee kleine mandarijntjes
T: -
A: twee kleine volkorentortillas, tomatenpuree, courgette, tomaat, paprika, een wortel, beetje spitskool en een paar radijsjes
T: 250g vetvrije kwark

B: 30min fietsen, uur krachttraining, 30min wandelen
D: thee en water

Commentaar is welkom :)

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 08:29

O: Havermout, sojamelk, rozijnen, cranberrie, chiazaad en kaneel + een peer
T: Cakeje van LU
L: 2 volkoren boterhammen met belegen kaas
T: Groene smoothie ( Spinazie, broccoli, banaan, frambozen en lijnzaad )
A: Broccoli, kip, chamingonsaus, rostirondjes
T: ?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 09:49

Als ik zelf kook eten we rond 18.45-19.20. Als mijn schoonmoeder kookt is het ten vroegste 20.30 u.

D: Glas vers geperst sinaasappelsap met vitamientjes
O: 100 g haver, el zadenmix, 300 g amandelmelk; Nespresso scheutje melk
L: Komkommersoep met 3 sneetjes volkorenbrood en kruidenkaas
B: Paarden verzorgen
T: Appel
B: 1 uur ballet
T: 250 g halfvolle kwark met 50 g cottage cheese, 30 g blauwe bessen en 30 g frambozen, tl cacaonibs
A: Pompoenlasagne: 2 lasagnevellen, pompoen in tomatensaus, geitenkaas en ricotta, parmezaan er bovenop; handje rucola + kerstomaatjes erbij
T: Banaan

2050 kcal tegenover 2150 te verbranden kcal, 105 g eiwitten

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 09:50

Espoir_ schreef:
Ik vind eerlijk gezegd dat er wel wat magere lijstjes voorbij komen.. Vind de lijstjes van Leonie, Boself en Veertje wel karig. Vraag me dan ook af of jullie je daadwerkelijk aan die lijstjes houden op een dag. Ik zou het als ik alleen maar stil zou zitten al niet vol houden op dat eten haha.

Vandaag
O: 1 meergranen triangel en 1 witte triangel, met nutella (was eigenlijk gisteren mijn lunch :+..)
T: eierkoek
L: magere yoghurt met aardbeien, appel en ananas fruitsalade (appel, banaan, ananas en aardbeien)
T: fruitsalade (appel, banaan, ananas en aardbeien) grote kaasstengel (niet van bladerdeeg maar gewoon van brooddeeg)
A: Eikebladsla mix met kalkoenreepjes, appel, augurk, zilvervlies uitjes en wat kaas + een slavink en groenten

B: 2 paarden rijden, waarvan 1 fanatiek les :)
D: 1 cappuccino en de rest thee en water + 100 ml Sprite

Lijstje gisteren afgemaakt!

Vandaag is nog compleet onbekend :+..

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 09:55

Bah Phor :(:) beetje opgeknapt na een nachtje slapen?

Wij eten meestal rond 6 uur. Ik vind laat eten maar niks, dan is je avond zo kort :)) Nog een lijstje van gister:
O: havermout met rijstmelk, cacao, lijnzaad en honing; gekookt ei
T: appel; 3 paaseitjes
L: kidneybonen met een halve paprika, halve avocado, cherrytomaatjes, bosui en ijsbergsla
T: 2 mandarijnen; 3 paaseitjes
A: volkoren macaroni met tomatenblokjes, roerbakgroente, rucola en geraspte kaas

B: 12 km fietsen, 1 uur paardrijden

Die vervelende paaseitjes ook :))

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 09:59

Ik voel me eer prima, bedankt Many :) Gisteravond nog een boterham met rookvlees gegeten en wat Weetabix met rijstmelk. Vandaag weer aan de groenten!

Wat een mooi lijstje Bhris!

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:02

Planning voor vandaag:
O: havermout met lijnzaad en een appel; spelt beschuit met jam
T: appel
T: chocolade croissantje :9
L: 2 donkerbruine boterhammen, 1 met salami en 1 met jam
T: gekookt ei
T: bakje yoghurt met kiwi
A: ?

B: 1 of 1.5 uur KT

1092.85 kcal (zonder avondeten nog) tegenover 2565.00 kcal verbranden

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:04

Dan mag je er wel flink aan trekken tijdens het avondeten :+

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:07

Ja := maar verder is er ook niks meer in huis wat ik overdag kan eten helaas.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:18

Vandaag alweeeer mijn eten vergeten
Planning vandaag
O: muesliebol met 30+ kaas, notenvruchtenbol (ah to go) + 2 kopjes koffie met koffiemelk
T: cappuccino
L: 2 speltbroodjes, 150 ml bouillon
T: 200 g fruit (ananas, meloen en blauwe druiven), haverkoek
A: Tomatensoep (unox) met een salade denk ik
T: trosje druiven

B: 2 paarden rijden + stal werkzaamheden

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:27

Thanks Phor! :o Ik ben alle troep ook alweer beu na gisteren :P
Jouw zwangerschapsmisselijkheid lijkt op zich wel mee te vallen he, op die eerste acht weken na?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:34

Ja, ik ben eigenlijk alleen echt misselijk geweest in week 6 en week 8, verder was het met vlagen en ik heb geen 1x overgegeven. Hoe ik me nu voel komt denk ik niet door de zwangerschap, aangezien manlief ook loopt te kwakkelen met dezelfde klachten :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:35

Het is ook wel de tijd voor griepjes en vieze bacteriën, gezien het steeds wisselende weer én doordat het nog niet gevroren heeft.
Ik doe nu al in mijn broek voor alle enge vervelende rotbeesten die er deze zomer weer gaan zijn :brr:

Voor zo'n zwangerschap als de jouwe zou ik echt tekenen. Je klinkt ook gewoon ontzettend positief, je leest door je berichten heen dat je je heerlijk in je vel voelt.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:38

Jeetje wat eten sommige van jullie laat :wow: wij eten hier meestal tussen 6 en 7 uur. Soms wat eerder soms wat later. En wel grappig dat sommigen juist vroeg willen eten omdat de avond anders zo kort is, en anderen juist laat eten zodat de avond niet meer zo lang is :')

Whoep whoep gister helemaal aan mn lijstje gehouden en zat tjokkievol :D Wel superveel gedronken en producten met veel vocht gegeten. Dus woog vanmorgen ruim een halve kilo minder dan gisterochtend (moest vannacht ook 3x naar de wc :') ) Maar mn buik voelt tenminste weer normaal na mijn chocolade en taart-avontuur van dinsdag :P

Planning voor vandaag, waar ik me ook nu weer echt aan ga houden :j

O: chocoladeboekweitgruttenpap :9 : 60 gr boekweitgrutten, 10 gr hazelnoten, 60 gr banaan, 5 gr cacao, 10 gr chia, 150 ml ongezoete sojamelk + water
T: vezelrijk cracker met huttenkase, cherrytomaatjes en thijm, 1 vezelrijk cracker met pindakaas + extra cherryyomaatjes
L: Restje chili sin carne met extra doperwten erbij (moeten op). en misschien een vega burger want die moet eigenlijk ook op
T: 150 gr soja yoghurt met 15 gr whey poeder, 1 appel, beetje lijnzaad, zemelen en handje havermout, handje rozijnen
A: zelfgemaakte pizza met een bodem van spelt. paprika, mais, annanas, tomatensaus, mozarella en beetje geraspte kaas :9 :9
T: weet ik nog niet

D: water, thee
B: 8 km fietsen, 30 min fysio oefeningen, bij de paarden aan de slag

Kcal weet ik niet, wordt ook een beetje lastig berekenen met de pizza. Maar de rest van mn dag is prima in orde dus gaat wel goedkomen denk ik zo.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:47

@eline goed bezig!! :) je hebt voor vandaag ook weer een mooie lijst!

zo ik meld me na drie dagen ziek zijn ook weer. het eerste waar ik namelijk mee stop asls ik niet lekker ben is eten..... planning voor vandaag!

Ochtend: 70 gram havermout, lijnzaad en handje rozijnen
Tussendoor: cappuccino en 2 speculaasjes( te lekker om af te blijven)
Middag: 3 stengels bleekselderij, 1 appel, handje rozijnen, dressing van eetlepel magere kwark, theelepel halvanaise, theelepel mosterd en theelepel honing.
Tussendoor: appel, sinaasappel
Avond. Waarschijnlijk Paella :D
Tussendoor: stuk of 10 gewelde pruimen

Drinken: groene thee en water
Beweging: 30 minuten buikspieren, 25 minuten cardio.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:49

Nou inderdaad, ik heb helemaal niets te klagen! Beeb is erg lief voor me :D

Ik ga ook maar weer eens een poging doen tot planning en krijg graag feedback. Ik worstel nog steeds met hoeveel 'lekkers' op een dag nu acceptabel is. Vandaag was ik weer flink zwaarder (ik had wel al ontbeten, had kleding aan en heb de afgelopen dagen keihard getraint EN heb natuurlijk veel gegeten door de 2 chefs, maar toch :o ), mijn brein blokkeerde toen ik de wijzer boven de 75 zag gaan _O-
Ik merk dat ik steeds vaker de mist in ga en wil daar toch weer grip op krijgen. Vandaag gaat het al mis bij het ontbijt, maar ik ga proberen de rest wel netjes te houden. Donderdag is sowieso moeilijk kwa eten, omdat ik van 4 tot 7 les sta te geven en dus van 3-9u van huis ben, wat mijn hele ritme altijd overhoop gooit maar waardoor ik wel extra honger krijg. Iemand nog ideëen om minder te eten op zo'n dag?
Vergeet trouwens niet dat ik zo'n 300kcal meer moet eten dan ik verbrand :) Misschien toch maar weer bij gaan houden anders?

O: 2 Allisonboterhammen, beetje boter, 2 plakken cervelaat, geitenkaas. Kop koffie en 2 chef-gemaakte blokjes nougat :9
T: glas halfvolle melk, 1 appel
L: 3/4c haver, zemelen, chia en lijnzaad, scheutje halfvolle melk, whey, cacao, 1 banaan, stevia, lepeltje pindakaas
B: 12km fietsen, 3u lesgeven
T: pot Optimel, 2 Allisonboterhammen, pindakaas
B: 12km fietsen
A: salade van spinazie, tomaat, komkommer, ui, citroensap en olijfolie, kruiden, 120gr lamsspiesje, klein schepje zilvervliesrijst
T: misschien nog ene koekje

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 10:59

Phor, misschien kun je op de donderdag extra rauwkost eten? Weinig calorieën en je kunt er toch lekker van door eten. Vooral wortels vind ik fijn, daar ben je lang mee bezig :)) En misschien qua lekkers weer even helemaal de rem erop? Een week streng zijn en niks van chocolade/ijs/koekjes/snoep eten? Dan doorbreek je de gewoonte een beetje.

Hmmm Eline, jouw lijstje! Heerlijk!

Ook mijn planning alvast, er liggen hier nog steeds paaseitjes naar me te roepen, maar ik ga mijn best doen ze te negeren :D

O: havermout met rijstmelk, cacao, lijnzaad, chia, nibs en honing; appel
T: 2 mandarijnen
L: kidneybonen met een halve paprika, halve avocado, cherrytomaatjes, bosui en ijsbergsla
T: banaan; handje noten
A: 2 speltpannenkoeken met hummus, spinazie, tomaatjes en pijnboompitten

B: 8 km fietsen, 25 minuten circuittraining

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:03

Herkenbaar Phor, bij mij mist de laatste week / weken ook een beetje zelfdiscipline ofzo. Reep chocola hier, zak chips daar, toastje zus, wijntje zo... Met name s avonds g ik dan snaaien. Misschien eet ik overdag te weinig.
Ik vind het lastig inschatten op hoeveel kcal je lijstje uitkomt en of het genoeg is. Als je het wilt weten zou ik toch een keer weer invullen op valtaf ofzo.

Vandaag:
O: 40g havermout, 10g lijnzaad, 5g chia, sojamelk, 35g gedroogd fruit
T: 2 grote cappuccino met rietsuiker :9
Planning
L: Boekweitpannenkoeken met schijfjes appel en appelstroop
T: 125g soyayoghurt met een peer, 2 rijstwafels met humus
A: Halve aubergine gevuld met 60g rundergehakt, tomatenblokjes, zilvervliesrijst, rucola en 30+ kaas
T: nog bedenken
B: 14km fietsen, 8km hardlopen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:15

Dat zijn goede ideëen :) Misschien idd eens een zak wortels meenemen, alleen ben ik bang dat ik tijdens de les dan alle paarden om me heen heb _O- Anders die zak wortels eerder op de dag eten en lunch nog later dan normaal.
Ik grijp vaak naar wat zoets omdat ik het idee heb dat ik minder energie haal uit m'n eten tegenwoordig. Zo stond ik gisteren na een dubbele boterham met een hele avocado nog te trillen van de honger. En tja, als ik dan binnen 10 minuten op mijn fiets moet zitten dan is het makkelijk om even wat suiker te pakken.
Puntje van aandacht dus de komende week! Meer tips zijn zeker welkom, ben een beetje inspiratieloos :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:26

Ik zou het misschien toch wel weer bij gaan houden Phor :j zeker omdat je ook met je beeb rekening moet houden natuurlijk! En wellicht niet elke dag, maar gewoon om weer even een idee te krijgen hoeveel je precies eet.
Eettips heb ik niet zo gauw. Tenminste, bij mezelf merk ik dat het, als ik aan het werk ben, helpt om in de middaguren na mn lunch een goed gevulde shake te nemen met eiwitten, vezels en en wat fruit. En het drinkt makkelijk weg dus kan ook onder werktijd :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 11:33

Als ik naar de paarden ga is dat ook rond de middag, en dan kom ik pas rond 15.00 thuis, en moet ik nog lunchen. Gevolg: ik prop me vol met van alles. Nu lunch ik dus gewoon vlak voor ik vertrek (of in de wagen zelfs), heb ik fruit mee voor wanneer we vertrekken bij de paarden en plan ik een uitgebreid tussendoortje van zodra ik thuis kom. In plaats van té lang te teren op een groot ontbijt, en dan in de namiddag te lunchen met iets van 600 kcal, eet ik nu dus 2 x ongeveer 300 kcal, en dat bevalt me dus echt prima.

Ik zou dus een beetje spelen met de hoeveelheden en timing, en afwijken van het idee van een 'standaardlunch' die vrij groot is, en daarna tig tussendoortjes moeten eten om het te trekken tot 's avonds laat. En, net zoals Many zegt, wel grote porties eten door een flinke hoeveelheid rauwkost erbij te doen.

En omg, huisgemaakte nougat! Arme Phor, tuurlijk moest je proeven!

Jouw lijstje van vandaag ziet er helemaal prima uit. Eerst vond ik het wat karig, maar je trekt je kcal sowieso op met de pindakaas, nougat en toevoegingen aan de havermout. Het ziet er echt netjes uit hoor, volgens mij is het helemaal goed zo.

Eline, mooi dat je je zoveel beter voelt!