Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:12

Je hebt er duidelijk goed over nagedacht, Chernique :) Als dit is wat jou leuk lijkt, waarom dan niet? Je bent inderdaad al enorm goed bezig en een heel eind op weg, dus ik denk dat het zeker moet kunnen :j

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:13

Mandy: Valt toch best mee? Ja erg hè, bij La Place! Ik vind kruidenkaas best lekker, maar bet zoals al dat soort dingen (filet american, pindakaas, houmous) een heeeeel dun laagje. := Ik walg echt van die enorme ladingen beleg. :o Of boter+pindakaas/pasta. Iuuuw. :')

Chernique: Ik vind het best knap dat je toch je eigen voorkeur nastreeft en niet iets anders doet om mensen te pleasen. :j Zolang je goed in de gaten houd hoe Jjj je erbij voelt moet het goedkomen toch? Misschien kun je juist mensen helpen met jouw 'ervaring'. :)

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:15

Tsjah ik wist niet echt hoe ik het moest brengen.
Toen ik het voor het eerst meldde (paar jaar geleden), waren mensen enthousiast. Toen ik ziek werd raadde IEDEREEN het af. Niemand snapte het, ze vonden het een verschrikkelijke en 'zieke' keuze. Het werd me elke dag afgeraden en ze zeiden dat dat me nooit zou lukken. Maar ik heb altijd beter geweten.
Daar ben ik nog steeds een beetje op mijn hoede voor de reacties, maar ben blij dat het goed wordt opgevangen :)

@NGU: De banen liggen niet voor het oprapen, maar er is zeker werk in te vinden. Het is misschien even wat meer zoeken. Maar je kan bij veel instanties/bedrijven terecht. Van geestelijke gezondheidszorg tot ziekenhuis tot sportschool tot eigen bedrijf. Van topsporters tot enkele consulten en van wekelijkse gesprekken tot jarenlange begeleiding. Er is zoveel mogelijk!
Je komt volgens mij zelfs eerder aan de slag dan de tig studenten die allemaal een soortgelijke studie doen (no offence maar meesta; media/informatie/communicatie, sph/mwd ea)
Voeding en Diëtetiek is toch een wat specifiekere opleiding, meer gericht ook naar de gezondheidszorg dan naar de commerciele/social media wereld waar niemand werk in vindt.

@Bhris: Dankjewel :)

@SaZ: Dat heb ik zeker :) Dankjewel!

@Cheetahfan: Dankjewel. Klopt, ik hoop ook zker nog mensen te helpen met mijn ervaring! Maar als dit er niet van komt of ik kom bij bijv. een ziekenhuis te werken (volledig gericht op werkelijk lichamelijke problemen ipv psychisch) vind ik het ook goed. Het is nog even mijn weg vinden en kijken waar over 4 jaar vraag naar is of werk is :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:18

@ Mandy: ik geloof dat je bij valtaf.nl kan berekenen hoeveel je verbruikt, en daar staan redelijk wat activiteiten in een tabel. Voor mezelf zou ik eerder altijd een soort van richtlijn hanteren; vb een luie dag = min. 1700; een workout = 200 kcal extra; een workout + hardlopen = 300 kcal extra... Ongeveer dan he, en dan kijken hoe ik me voel op een dag. Ik zou echt panisch worden moest ik het allemaal minuscuul moeten bijhouden :o

@ Chernique: respect dat je dan gewoon doorzet :)

Anoniem

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:23

Leuk Chernique! Goed dat je je eigen doelen achterna gaat.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:28

Chernique, ik heb inderdaad ook SPH gedaan en vooruitzicht op vast werk is zeer minimaal. Ik ben net op tijd ingestroomd en heb een contract voor bepaalde tijd, maar de lichting na mij zit eigenlijk allemaal op flexwerk. Inderdaad mooi om je doelen achterna te srteven. Denk dat het probleeem en de vraag naar deskundige alleen maar groter word en een blijvend probleem zal zijn komende járen. :) Heel veel succes met je keuze!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:29

Mandy, hopelijk kan ik die motivatie ook vasthouden , das nog wle eens lastig ;=

Citaat:
ontbijt= havermout(30 gram) met melk(200 ml) blauwe bessen, honing, cacao en amandelen (391cal.)
d= 4 bakken koffie + 2 glazen water
lunch :4 volkorenboterhammen met 2 gebakken eitjes met paprika en champignons en ene glas melk = 582cal.
d=2 glazen water
t= 2 puntjes la vache qui rit =80
diner= aardappels,sla, erwtjes met wortels en een tartaartje met een theelepel olijvonaise, toe : vla = 607
t=2 wasa sport plus met zelfmaak hummus en cherrytomaatjes = 174
totaal = 1834
vet 72.17
kh 199.47
eiwit 98.82

ben net over mijn bmr heen,
morgen weer zelf koken :D blijf ik toch het fijnste vinden "j

Chernique, klinkt als een hele wel overwogen keuze :j

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:30

Dankjulliewel allemaal :)
Ben ook erg blij met mijn keuze! Heb echt ontzettend veel zin om weer te gaan studeren!

@ChantalSmook: Wat fijn dat je nu een contract hebt voor bepaalde tijd! En klopt, dat denk ik ook :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:35

Super gaaf dat je het gewoon doet dan :D

Met het groeiende aantal mensen met obesitas zal de vraag naar deskundigen inderdaad wel groeien...
Ja ik zou dan iets eigens willen, eigen praktijk voor obese mensen. Met een eigen sportschool erbij en dan ga ik ze afbeulen net als Jillian. Zie het helemaal voor me. :')

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:37

Bedankt Cheetafan en Bhriseis!
Ik ga kijken op die site! Ik wil het inderdaad ook niet precies doen (kcal bijhouden) maar ongeveer, eigenlijk wilde ik ook geen kcal tellen maar ik kwam erachter dat ik veel te weinig kcal binnen krijg dus ga toch maar even tellen want te weinig is natuurlijk ook niet de bedoeling! :) het slechte van vandaag ik eigenlijk ook dt ik te weinig kcal heb binnen gekregen, er zat veel tijd tussen ontbijt en lunch en tussen lunch en tussendoor. En aangezien alleen een broodje ook niet heel veel is werd ik ook een beetje flauw (ontbijt was 9:00 en tussendoortje 16:30 daartussen dus alleen dat broodje). Die kibbeling en gebakken aardappeltjes waren dan weer niet zo gezond maar daar ook maar weinig van genomen. :)
Ja die dikke lagen, bah! Het was bijna kruidenkaas met een broodje in plaats van anders om :')

Super dat je gaat voor wat je wilt en waar je hart ligt Chernique! En als jij weet dat je het kunt, dan kun jij het :D

Sonja_vR: motivatie vasthouden komt vast goed! Ik vind gezond eten ook ontzettend leuk om te doen dus dat maakt het makkelijker! Me broer stelde voor om morgen pannekoeken te eten, nu heb ik voorgesteld om te koken en geef het een andere draai, zalm salade word het, super lekker en gezond! En als het het beloofde lekkere weer word dan vind ik het ook veel lekkerder om zo een salade te eten dan pannekoeken :)
Laatst bijgewerkt door mandy358 op 04-07-13 22:42, in het totaal 2 keer bewerkt

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:37

merel_gomez schreef:
Chernique: hihih ja, water ben ik niet zo gek mee, dus doe er altijd een scheutje roosvicee siroop in. Dan lukt het drinken bij mij beter. Probeer nog enigszins iets van verantwoorde siroop te vinden.

[ Afbeelding ]

Ik weet dat ik niet meer zou reageren maar lees nog steeds mee en moet 1 ding kwijt

" komt wel goed schatje :+ "
Dit bericht is trouwens al wat pagina's terug

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:49

Mandy: Moeilijk he in het begin :) Het helpt enorm als je alles van te voren plant. Dus op voorhand beslissen wat je wanneer (ongeveer) gaat eten, en als je vb je lunch maakt, zet dan ook je tussendoortjes in porties al klaar :) Dan is het maar een kwestie van wachten tot je tijd/honger hebt.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:54

Mandy inderdaad plannen, daardoor kun je ook besluiten een goed/steviger ontbijt te nemen als je weet dat je lang geen tijd hebt om te eten, of brood al bij de hand in je tas gesmeerd te hebben of een stuk makkelijk te eten fruit.
Ik plan daarom ook, lijstjes veranderen vaak maar dan heb ik ff een moment om na te denken. Ook als k weet dat ik 's avonds zondig, is het makkelijker om me overdag aan een netter eetpatroon te houden bv.

Zalm salade klinkt lekker trouwens! Ik vind vis zo heerlijk!

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:59

Goedemorgen drinkontbijt (Bij de Kiosk op het station)...
Maaltijdsalade en yoghurt (Kantine op het werk)
's Middags een pakje sultana (zat zowaar nog in mijn tas)
En weer een maaltijdsalade (Bij de AH op het station)..

Dit begint een vrij normale dag te worden. Ik ben niet zo goed in boodschappen doen, brood smeren en koken O:)

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 23:01

NeverGiveUp schreef:
Super gaaf dat je het gewoon doet dan :D

Met het groeiende aantal mensen met obesitas zal de vraag naar deskundigen inderdaad wel groeien...
Ja ik zou dan iets eigens willen, eigen praktijk voor obese mensen. Met een eigen sportschool erbij en dan ga ik ze afbeulen net als Jillian. Zie het helemaal voor me. :')

Haha jaa! Ik snap je helemaal *\o/* :')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 23:02

Lijkt me een prima keuze Chernique! :)

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 23:14

Bedankt Briseis en ChantalSmook! Hier kan ik zeker wat mee :D
van te voren plannen wanneer en wat eten lijkt me inderdaad fijn, hoef je je ook niet savonds nog druk te maken als je erachter komt dat je te weinig kcal hebt waar je die vandaan moet plukken. Voor morgen zit de planning in mijn hoofd! Word een dag met rare tijden maar heb het nu wel zo geplant dat er goede tijdsduur tussen het eten zit :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:32

Chernique: Als je dan nog onder behandeling staat zullen ze je het heeeeel erg afraden. Meiden met anorexia of een andere ES gaan namelijk 9 van de 10 keer Voeding studeren ;) Dat betekend vaak alleen maar dat ze niet van de ES af zijn en dus teveel met voeding bezig zijn.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 09:39

Ik ga vandaag een kh-arm dagje houden. Ik heb onwijs veel trek ik vette dingen, dus vandaar.

O: 'Broodje' van 3 eieren geklutst met water, kokosrasp, gebakken in boter. Daarop 30 gr pindakaas :9
B: Killer Buns, level 2 (ben benieuwd hoe dat gaat)
T: 30 gr brie
L: 150gr kipfilet, 20 gr aioli, grote salade van komkommer en sla, 18gr olijfolie
A: 300 gr shoarma, 300gr broccoli, 20 gr geraspte kaas

2010kcal

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:32

Gisteren definitief:
Plien91 schreef:
O: 2 pannekoekjes van 2 eieren en 1 banaan, kopje koffie
T: -
L: 2 bb kaas/pesto (tosti)
T: AppelNectarine + schaaltje soyavla
A: Stoofpotje: Quinoa, linzen, maïs, tomaat en aubergine
T: Crystal clear + paar handjes chips 6 bitterballen (derde helften na de muziekrepetitie :D)

Vandaag:
O: 200g magere kwark met 1 nectarine en 2el lijnzaad
T: Appel
L: Restje linzen/quinoa/groenten van gisteren
T: 1vk cracker runderrookvlees, appel
A: Risotto met spinazie, witte wijn en parmezaanse kaas
T: Ongetwijfeld een glaasje witte wijn en een paar handjes chips
B: 10x de trap op en af sjouwen met boodschappen, 30min wandelen, 30min yoga, 6km fietsen

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:32

Mandy goed dat je er over nagedacht hebt, zeker als het weer met rare tijden is :j voorkom je hopelijk hetzelfde gevoel als gister :)

Phormicola, gatver pindakaas op je ei? :P

Late dienst van 13.00-22.30, was ook pas later uit bed. Daarom maar met tijden.
11.00: Havermoutpannekoek van 100 ML melk, 1 ei, 50 gr. havermout en 2 mespunten stroop erop. (Nu uit de blender, dit keer was hij echt lekker!)
12.00: Appel
14.30: 2 mandarijnen + evt BB met kaas
18.00: 250 gr. brocolli, 60 gr. gele rijst, 1 uitje, vegading van zon. gedr. tomaat/kaas? Beetje rauwkost van tomaat/komkommer/augurk/zilveruitjes
Loop van de avond: Bakje magere yogurt + restje rauwkost van het A.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:33

Ja, dat is één van mijn favo lowcarb ontbijtjes :D

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:34

CCCCC, Gefeliciteerd! :D

Chernique, Denk om jezelf. :(:) Je paardje vergeeft het echt wel!

Chernique, Goed dat je, je hart gaat volgen! Als jij die opleiding graag wil doen moet je dat gewoon doen, wat andere er ook van zeggen en denken. ;)

Ik ga ook maar is proberen te plannen.
Wat schuin staat, staat nog in de planning.

O: 40gr. Havermout, 250ml Aplro Almond en 5 amandelen. 277 Kcal
T: Appel en 20 gram rozijnen 147 Kcal
L: Tosti met zalm, 1 Nectarine, 10 amandelen en 10 gram rozijnen. 431 Kcal
T: Appel 81 Kcal
A: Zelfgemaakt Bami met kip 491 Kcal
T: Magere yoghurt met aardbeien en banaan 262 Kcal

Drinken:
250ml Jus d'orange 108 Kcal.
150ml Halfvolle Melk 69 Kcal.
250ml van de 2000 ml Water.

Kcal: 1866.

*Bami heb ik even geschat.
Laatst bijgewerkt door Jespri op 05-07-13 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:38

Haha ik weet niet of ik dat zo'n lekker idee vind om te proberen :=

Jespri, je zou een wat grotere portie havermout als ontbijt nemen? :) en misschien een extra boterhammetje bij de lunch? Weet niet hoeveel groente je in de bami stopt. maar misschien daarnaast wat rauwkost? Ik vind dat bij bami/nasi ivh altijd zo weinig groente.
Qua tussendoortjes zit je verder prima denk ik :)

Wat vinden jullie van mijn lijstje? Geen tijd meer om hem in te vullen op de valtaf.nl site.
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 05-07-13 11:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:39

Ach; wie durft die ontdekt wat :)