8nnemiek schreef:Zijn jullie het slechte weer ook alweer beu
Vandaag was toch prachtig
? Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hoop wel dat ze met een oplossing komen.
. We hebben Rucola en Eikenblad, maar hoe kun je dit het beste plukken voor gebruik?
Antheman schreef:LadyMadonna schreef:Ik heb een bloem in m'n rucolaBlijft ie nu wel eetbaar?
nee![]()
Doorgeschoten rucola wordt erg scherp van smaak. Je kunt er wel pesto van maken, maar als garnering of sla is het nu ongeschikt.
Ik zag dat de rucola hier ook bloemknopjes krijgt *grrr* normaal is dat rond juli- augustus pas. Miepie77 schreef:vraagje : wie weet een goed middeltje tegen zwarte luis in de kersenboom, ik heb er al spiritus/water opgespoten maar dat was niet afdoende?
. Maar dat is dan meer langetermijnplanning. Jennyxx schreef:Weten jullie hoe lang een aalbessenstruik leeft?![]()
Het eerste jaar redelijk wat aalbessen gehad. Vorig jaar werd de plant erg groot en heel veel aalbessen gehad. Dit jaar is hij normaal van formaat, maar zitten er niet zo veel trosjes aan..
), de pepertjes gaan ondertussen ook best hard maar de aardbeitjes groeien een stuk langzamer. Is dit normaal of kan het zijn dat de potgrond die ik gebruik voor de aardbeitjes minder goed is oid?

Hannanas schreef:Mijn meirapen hebben al enorme bladeren met verdikte stengel.. En dan niets.. En dan wat wortels..
Waar blijven de knollen??
Heeft iemand ervaring met meirapen?
En gaan mijn planten de verkeerde kant op?
Of is een maand wachten nog te doen?
Tja, alcohol maakt meer stuk dan je lief is
anneliesdj schreef:Jennyxx schreef:Weten jullie hoe lang een aalbessenstruik leeft?![]()
Het eerste jaar redelijk wat aalbessen gehad. Vorig jaar werd de plant erg groot en heel veel aalbessen gehad. Dit jaar is hij normaal van formaat, maar zitten er niet zo veel trosjes aan..
Je moet ze verjongen anders bloeien ze niet meer en krijg je dus ook geen bessen.
Gewoon snoeien dus, ze bloeien op eenjarig hout.
Die dikke takken kan ik nu niet meer weghalen denk ik he. Of komen er nog op tijd nieuwe takken? Moet ik de aalbes dan in de herfst helemaal kort snoeien? LadyMadonna schreef:Mijn bloemkool heeft wat witte aanslag op het blad? Zit ook nog niks in wat op een kooltje lijkt?
Kan ik alles uit mijn kweekbakken gewoon om zetten? Zijn al flinke kroppen andijvie, ijsbergsla, etc...

bier werkt toch wel erg goed hihi! Nu ook sinaasappel schillen in mijn kasje schijnt ook te werken maar ik moet het nog zien gebeuren
LadyMadonna schreef:Maar hoe doe ik dat? Ze staan nl in de volle grond, met een kas eroverheen... Kan ik dit gewoon uit steken oid?
Bloemkool heeft wel ontzettend veel, groot blad
) denk ik dat je ze gewoon buiten kan zetten, ik zaai altijd in potjes op van die grote bladen en als het nog echt nog koud wordt kan ik ze binnen zetten maar ik verwacht dat het nu niet meer heel heftig gaan vriezen
Tenminste dat hoop ik hihi