8nnemiek schreef:Zijn jullie het slechte weer ook alweer beu
Vandaag was toch prachtig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Antheman schreef:LadyMadonna schreef:Ik heb een bloem in m'n rucolaBlijft ie nu wel eetbaar?
nee![]()
Doorgeschoten rucola wordt erg scherp van smaak. Je kunt er wel pesto van maken, maar als garnering of sla is het nu ongeschikt.
Miepie77 schreef:vraagje : wie weet een goed middeltje tegen zwarte luis in de kersenboom, ik heb er al spiritus/water opgespoten maar dat was niet afdoende?
Jennyxx schreef:Weten jullie hoe lang een aalbessenstruik leeft?![]()
Het eerste jaar redelijk wat aalbessen gehad. Vorig jaar werd de plant erg groot en heel veel aalbessen gehad. Dit jaar is hij normaal van formaat, maar zitten er niet zo veel trosjes aan..
Hannanas schreef:Mijn meirapen hebben al enorme bladeren met verdikte stengel.. En dan niets.. En dan wat wortels..
Waar blijven de knollen??
Heeft iemand ervaring met meirapen?
En gaan mijn planten de verkeerde kant op?
Of is een maand wachten nog te doen?
anneliesdj schreef:Jennyxx schreef:Weten jullie hoe lang een aalbessenstruik leeft?![]()
Het eerste jaar redelijk wat aalbessen gehad. Vorig jaar werd de plant erg groot en heel veel aalbessen gehad. Dit jaar is hij normaal van formaat, maar zitten er niet zo veel trosjes aan..
Je moet ze verjongen anders bloeien ze niet meer en krijg je dus ook geen bessen.
Gewoon snoeien dus, ze bloeien op eenjarig hout.
LadyMadonna schreef:Mijn bloemkool heeft wat witte aanslag op het blad? Zit ook nog niks in wat op een kooltje lijkt?
Kan ik alles uit mijn kweekbakken gewoon om zetten? Zijn al flinke kroppen andijvie, ijsbergsla, etc...
LadyMadonna schreef:Maar hoe doe ik dat? Ze staan nl in de volle grond, met een kas eroverheen... Kan ik dit gewoon uit steken oid?
Bloemkool heeft wel ontzettend veel, groot blad