Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Eske_B schreef:Hoihoi,
Ik weet niet of ik hier zomaar binnen mag komen vallen, maar ik had een vraagje
Ik heb niet de ambitie om vegetariër te worden, maar wel om minder vlees te eten. Ik eet al grotendeels biologisch vlees, maar wil wel minderen. Ik zie veel simpele, lekkere recepten staan. Één probleem: doordat er geen vlees in zit, zit er ook veel minder eiwit in zo'n gerecht (15 vs 30gram bijv.), terwijl ik veel eiwitten nodig heb omdat ik actief krachtsport.
Dus m'n vraag: wat zijn nou echt simpele eiwitrijke, vegetarische gerechten/vleesvervangers? Kikkererwten weet ik al, maar ook dat geeft eigenlijk te weinig.
8nnemiek schreef:Kruiden zijn zo'n beetje onbeperkt houdbaar, dus een flink kruidenrek aanschaffen is altijd fijn. Echt veel lekkerder (en gezonder) dan al die mengsels uit pakjes en zakjes waar flink veel zout en/of suiker in zit.
Van vegetarisch koken wordt je vooral ontzettend creatief in de keuken, en leer je zo veel heerlijke smaken kennen en manieren van groente bereiden.
En wat de prijs betreft; ik heb nog nooit zo goedkoop gegeten sinds we helemaal geen dierlijke producten meer kopen
8nnemiek schreef:Ik zou graag met jullie ruilen, ik kom alleen maar bij sinds ik bijna volledig plantaardig eet