Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayla

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-13 18:32

O: 2 harde bolletjes + 'n halve met penotti + 2 glazen halfvolle melk
T: 1 appel + 1 banaan
A: 2 Mexicaanse wraps (gehakt/italiaanse groenten/soort saus) + zilveruitjes
D: bakje vol aardbeien + een paar lepels boer'n yoghurt met wat aardbeiensaus

Laat ontbeten.. De hele middag gewandeld (winkelen/hond uitlaten) en dat op mijn nieuwe hakken om ze in te lopen := straks ga ik nog weg dus dan heb ik samen met vanmiddag een kwartier gefietst.. :+

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:12

O1: pre-ontbijt voor het hardlopen, 1 banaan
B: 7,7 km hardlopen
O2: 200 gram magere kwark met 70 gram appel/rozijnenmuesli van AH (ja, slecht, maar ik moet nog 2 oude pakken leegeten)
L: IJsbergslamix met paprika, komkommer, tomaat, wat rauwkostsalade, stukjes kalkoenfilet en geitenkaas
T: Nectarine, paar aarveien met slagroom en kersen,
A: Burrito met roerbakmix, champignons, cherrytomaat, kipfilet en kruiden, beetje geraspte kaas. Alpro soya mild&creamy vanille yoghurt
T: Stukje extra pure chocolade en een paar plakjes rookvlees
D: Groene thee en slimpie
B: Stallen en wei uitmesten, paard longeren, boodschappen doen en een uur winkelen

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:45

O: smoothie yoghurt, banaan, aardbeien, kiwi en lijnzaadolie
T: pakje volkoren crackertjes
L: 3 boterhammen, 1 met kipfilet en 2 met 1 gekookt ei, schaaltje kippensoep
T: appel, rijstwafel
L: groot bord spaghetti bolognese
T: mini magnum, 2 stukjes pure chocola

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:48

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:59

@Sonja: Welkom! Heel veel succes :) Je klinkt ontzettend gemotiveerd
@Phor: Netjes hoor. Zo’n rustig dagje moet ook eens kunnen
@Bhris: Haha lekker hoor zo’n ontbijt en lunch. En mjum worteltjes zijn rauw echt lekker, maar om ze even te koken zijn ze ook heerlijken ik vind ze dan best anders smaken ;p
@Gast7391: Gaat het wel oké met je? :) Ik vind echt dat je minder eet dan voorheen. Het lijkt wel steeds minder te worden? Je hoeveelheden staan er niet helemaal bij dus ik kan het ook mis hebben, maar ik wilde het toch even vragen.
@Karin: Ahh, zo erg is een keertje muesli toch niet? :) was de smaak wel goed?
@Merel: Jij houdt van Roosvicee? :=

Mijn lijstje vandaag:
O : Vanilleyoghurt + 6 el krokante muesli van eat natural ‘noten en zaden’
T: 2 digestives
L: 3 bth + boter + rookvlees/schuddenbuikjes/gestampte muisjes. 4 cherrytomaatjes
T: Pakje time-out
A: 1 ol aardappelpuree, groenteschijf, half bord broccoli, el appelmoes
T: Activia muesli
Planning:
T: Appel, pakje evergreen, glas coolbest strawberry hill

Drinken: thee/water/1 kopje koffie + 1 zoetje/1 glas crystal clear

B: 1 uur fietsen, 10 uur werken van 08:00 – 18:00 (Niet zoveel vracht verwerkt. Veel gestaan achter de kassa)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:06

Chernique schreef:
@Gast7391: Gaat het wel oké met je? :) Ik vind echt dat je minder eet dan voorheen. Het lijkt wel steeds minder te worden? Je hoeveelheden staan er niet helemaal bij dus ik kan het ook mis hebben, maar ik wilde het toch even vragen.

Lief van je :) Maar gaat prima hoor! Beetje druk en daardoor soms wat minder tijd om te eten. Ik vind zelf vooral dat ik wat te weinig groenten heb gegeten de afgelopen tijd..

Chernique schreef:
Mijn lijstje vandaag:
O : Vanilleyoghurt + 6 el krokante muesli van eat natural ‘noten en zaden’
T: 2 digestives
L: 3 bth + boter + rookvlees/schuddenbuikjes/gestampte muisjes. 4 cherrytomaatjes
T: Pakje time-out
A: 1 ol aardappelpuree, groenteschijf, half bord broccoli, el appelmoes
T: Activia muesli
Planning:
T: Appel, pakje evergreen, glas coolbest strawberry hill

Drinken: thee/water/1 kopje koffie + 1 zoetje/1 glas crystal clear

B: 1 uur fietsen, 10 uur werken van 08:00 – 18:00 (Niet zoveel vracht verwerkt. Veel gestaan achter de kassa)

Net lijstje! En lange werkdag zeg..

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:08

Das best een leuke tip Chernique, ik kan ze inderdaad af en toe eventjes koken!
Jij eet graag cherrytomaatjes he :Y) Ik vind ze ook superlekker

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:12

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:19

@Gast7391: Oke dat is fijn om te lezen :) Jij ook bedankt voor je reactie.
Ja ik werk bijna elke dag nu 10 uur en dan 2x 30 min. Heen en weer fietsen en vaak pony doen… Ben echt gesloopt.
Maar tot september hoor, dan weer volop aan de studie!

@Bhris: Ja ik vind ze eigenlijk nog lekkerder gekookt! :)
Hahahaha, ja het is echt niet normaal.. zodra mams ziet dat ze (bijna) op zijn koopt ze weer zo’n heel emmertje := en alleen ik eet ze dus moet soms echt dooreten :P soms piept er tussendoort ook nog een tomaatje bij haha

@Merel: Ik snap je helemaal! Ik vind water ook niet geweldig. Wat je misschien ook kunt proberen; water met citroensap/limoensap, vers fruit in de blender, of je water/siroop een extraatje geven door er wat ijsblokjes in te doen. Of een kopje thee? (eventueel afgekoeld) klinkt gek, maar vruchtenthee is koud ook best te doen :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:21

Haha Chernique :D Maar het zijn ook echt net snoepjes, zo lekker! Drukke dagen heb je zeg, phoeh!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:22

Ja, ik vind die muesli erg lekker, ik vind dat zo uit het vuistje uit de zak ook heerlijk. :D
Wat voor werk doe je?

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:26

@Bhris: Hihi, ja inderdaad :) Ja.. ik merk nu ook wel dat het me een beeeeeeeetje opbreekt. Dat ik niet zoveel puf meer heb voor Paromé en daar baal ik van. Dus ik moet eigenlijk even een stapje terugzetten qua werk want de zomer vliegt aan me voorbij.
@Karin: Ik werk nu sinds 2 maanden in een erg groot Kruidvat filiaal in Haarlem. Dus het is echt hollen en vliegen en altijd ontzettend druk. Het is niet de meest geweldige plek om te werken, maar ik heb het geld echt nodig dus moet het er maar mee doen :=

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:29

Durf gerust een keertje nee zeggen, Chernique, en rust tijdig uit! Maar het is herkenbaar hoor, het is de enige periode dat je echt kan doorwerken als student... en Paromé vindt een beetje meer vakantie vast niet zo erg, daar hoef je je niet schuldig om te voelen :(:)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:35

O ja, dat zal inderdaad hard werken zijn! Maar de dagen gaan dan wel lekker snel om. :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:37

Citaat:
ontbijt= havermout(30 gram) met melk(200 ml) blauwe bessen, honing, cacao en amandelen (391cal.)
d= 4 bakken koffie + 2 glazen water
lunch :4 volkorenboterhammen met 2 gebakken eitjes met paprika en champignons en ene glas melk = 582cal.
d=2 glazen water
t= 2 puntjes la vache qui rit =80
diner= aardappels,sla, erwtjes met wortels en een tartaartje met een theelepel olijvonaise, toe : vla = 607

totaal tot nu toe =1660
vet 68,27
kh 172.42
eiwit 93.42

en eigenlijk zien de meeste dagen er wel zo uit wat betreft hoeveelheden , ik vermoed dat ik standaard zo tegen de 1700 a 1750 calorieën binnen krijg waarna ik vrij snel grijp naar iets later op de avond...

ik mis fruit, heb vandaag een krappe portie op, dat moeten er echt meer zijn op een dag...
koolhydraten mogen iets lager denk ik maar dat is gevoelsmatig...als ik het nareken zit ik op een 51% wat niet eens zo idioot is
dus dalijk nog even iets eten,anders zit ik te laag...mijn bmr ligt al hoger dan hetgeen wat ik nu op heb :+
die zit op 1827 geloof ik...

Chernique, dat zal idd aardig aanpoten zijn :j

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:44

Dankjewel Bhris :) voel me soms zo rottig tegenover hem.. Maar mijn moeder zegt ook je overdrijft want hij krijgt alle aandacht/verzorging/eten die hij nodig heeft, alleen het echt lange rijden schiet er soms bij in. Het is een altijd wandelen/hobbelen/korte buitenritjes doordeweeks.
Maar morgenvroeg sta ik denk ik heel vroeg op stal voor hem! Daarna douchen/omkleden/boodschapjes/eten en om 12:15 naar mn werk fietsen. Hoop dat ik het ga redden :=
En de weekenden zijn echt voor ons :D zaterdag werk ik namelijk al niet meer!
Alleen zondag dan weer een hele dag fotomeeting en daar gaat ook uuuuuuuren sorteren/bewerken inzitten.. :')
Nouja. Dan ga ik 's avonds laat wel bewerken enzo dat hij er niet onder lijdt.
@Karin: Klopt inderdaad. Soms kom je gewoon tijd tekort om je taken af te maken.
@Sonja: Netjes hoor :) Misschien nog een klein schaaltje zomerfruit toevoegen? Of heb je geen fruit in huis?

Ontopic: Jumm, een kopje speculaasthee <3

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:46

MarJon schreef:
Vandaag pas om 11 uur mijn ontbijt gehad en daarna onverwachts met mijn oude basisschool naar een wandelpad geweest. Erg gezellig, maar daardoor wel pas om half 4 mijn lunch gehad :=

B: workoutje.
O: 150 ml magere yoghurt, 30 gram Kellogg's Special K pure chocolade + 55 gram druiven.
B: 15 minuten fietsen, 2 uur gewandeld en in de modder gerold, 15 minuten fietsen.
L: 2 plakjes bruin brood, 1 met halvarine en 1 met pindakaas + Pink Lady appel.
T: Kinder maxi reepje (118 kcal)
A: macaroni (rode saus, gehad en ui)
T: Kop cappuccino/chocolade + 2 meelkoekjes.

D: water, thee, slimpie.

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:46

Dat is inderdaad flink doorwerken, Chernique! (Wie weet zie ik je nog wel een keer in de Kruidvat in Haarlem, ik zal volgende keer opletten of ik je zie/herken :D)
Wat voor studie ga je straks doen? :)

Worteltjes zijn gekookt inderdaad ook erg lekker :9

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:47

Mmm, ik hou van thee! Appel kaneel is heerlijk, Turkisch Apple, Kersen, Cactus, Caramelised Pear, ga maar door. :9

Cheetahfan schreef:
O: 30 gram havermout met magere melk, rozijntjes en kaneel
T: appel
B: sic week sixpack workout (35 minuten)
L: 15/20 gram havermout met cacao en rozijntjes, wasa delicate cracker met houmous
T: smoothie magere yoghurt met zomerfruit, waterijsje, 'droog' biscuitje bij een vriendin
A: wrap met kipfilet, komkommer en yoghurtsausje :9
B: 80 minuten fietsen, driekwartier paardrijden. Priveles, dus afzien. :P
T: Appel

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:52

Chernique: moet even kijken, heb nog geen boodschappen voor ons gedaan,wel voor de hond(verwend mormel)dus op twee citroenen en een verlepte banaan na is er niet veel fruit in huis(diepvriesfruit wel)
morgen even inslaan.
zo maar even wel vitaminetablet innemen.
maar heb nog wel crackers en hummus, dus komt goed :D

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:58

Wat klink jij heerlijk gemotiveerd Sonja_vR, super!!
Jeetje drukte Chernique! Wel je rust nemen voor jezelf he :)

Niet zo een beste dag
O: smoothie (magere yoghurt, wat aardbeitjes, kleine banaan), vk knackebrod met appelstroop
L: (bij v&d) een bruin broodje met kruidenkaas(waarvan ik 2/3 eraf heb gehaald, jeetje wat doen ze er veel op :') ) paar blaadjes sla en basilicum
T: schaaltje fruit (ananas, watermeloen, 1 nectarine)
A: kibbeling met knoflooksaus, gebakken aardappeltjes, doperwten wat ananas toe
T: schaaltje fruit (3 rode besjes, wat aardbeien, klein schijfje meloen) zelfgemaakt ijsje van 1/2 kleine banaan en wat magere yoghurt)

D: water en thee
B: van 10:30 tot 15:00 gewinkelt dus veel lopen :') 4 km fietsen, uur op stal bezig geweest

Ik wilde gaan berekenen hoeveel kcal ik op een dag moet eten alleen moet je dan invullen hoeveel je sport. Maar wat valt onder sport? Sporten (bv hardlopen) lijkt me anders dan dingen als fietsen ect

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:58

SaZ schreef:
Dat is inderdaad flink doorwerken, Chernique! (Wie weet zie ik je nog wel een keer in de Kruidvat in Haarlem, ik zal volgende keer opletten of ik je zie/herken :D)

SaZ schreef:

Hahaha, ohgod! :=
Ik zie er altijd verschrikkelijk uit in dat knalrode overhemdje.. ;d

Had het hier volgens mij nog niet gemeld, maar ik ga de studie Voeding en Diëtetiek doen op het HvA.

Weet niet of ik nu dit hele topic over mij heen krijg. Maar ik heb een hele uitleg paraat staan hoor :)
Mijn ouders/omgeving zijn het er allemaal mee eens en ik heb er vertrouwen in.
Heb er lang over nagedacht. Eigenlijk al jaren. En vooral het laatste jaar heel veel onderzoek gedaan, gepraat met docenten/studenten (eentje ook met een es verleden)/artsen. Iedereen vindt het een goed idee. Ik ben al zo ver in mijn genezingsproces en sta sterk genoeg in mijn schoenen.
Ik wil dit al zó lang, en ik heb zelfs een andere studie geprobeerd om mijn omgeving die deze keuze niet snappen te 'pleasen', maar dit is uitgelopen op niks. Ik voelde me helemaal niet op mijn plek omdat dat een studie was die ik niet wilde doen.
Nu ga ik echt mijn hart volgen. Het lijkt me geweldig om later bijvoorbeeld in een ziekenhuis werkzaam te zijn of een eigen praktijk te hebben en mensen te helpen. Waarschijnlijk ga ik er ook een minor psychologie bij doen om over 4 jaar breed inzetbaar te zijn.

Ik ben geneigd om een heel verhaal te typen hier, maar als jullie vragen hebben hoor ik het wel.

Edit lijstje: De evergreen gaan 2 reepjs balisto worden. Lijkt me veel lekkerder want mams heeft een nieuwe variant gevonden; aardbei/yoghurt!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:00

Ik zou niet weten waarom jij die opleiding niet zou kunnen doen als je dat echt wilt.

Ik zit er zelf ook over na te denken trouwens, voor na mijn MBO, weet alleen niet of er werk in te vinden is.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:02

Waarom zou je het hele topic over je heen moeten krijgen? Misschien zie ik dingen over het hoofd, maar het lijkt me net super dat je mensen wil helpen met zulke problemen :)

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 22:10

O: 60 gram havermout en 100 ml sojamelk met banaan en kaneel.
L: 3 plakken roggebrood met jong belegen kaas.
T: Appel en paar cherry tomaatjes.
A: Halve pizza.
D: Groene thee en water