[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ukje

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 19:35

Pivanti, dat is ook een van de redenen dat ik niet ga kijken. Maar een ding scheelt wij hoeven niet bij de telefoon te hangen om te horen als we gezakt zijn. Ik zit evenzo goed wel dat aan me mondeling in de stress

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 19:37

Flevo, omdat ik mijn lichaam waarschijnlijk al zoveel schade heb aangedaan dat de kans heel klein is dat het ooit nog helemaal goed gaat komen. Ik ben ookal 18 dus.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 19:43

uk, laat dit goed uitzoeken!
lana, dat is niet leuk van je klas. hoe reageerden ze op jouw verhaal?
sizz; leuke voor je onderschrift!
flevo; tot hoever kan zo'n bandje eigenlijk worden opgespoten?

ik had ook nooit een kinderwens, tot zo'n 1,5 jaar terug. ik heb op mijn 16e en op mijn 18e cystes op mijn eierstokken gehad. dit is beide keren geopereerd. ik vond het verder niet interessant, dus heb ook niet echt naar de artsen geluisterd.
toch wilde ik weten hoe het met mijn vruchtbaarheid zat, dus heb ik dat 1,5 jaar geleden aan mijn huisarts gevraagd.
Ik ben verminderd vruchtbaar. Hoeveel verminderd is de grote vraag. Kan 5% zijn, maar ook 85%...
sindsdien rammelen mijn eierstokken er lustig op los...

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 19:46

Pivanti schreef:
Dat checken op internet heeft ook nadelen... Ik dacht dat ik t slecht gemaakt had en de ochtend van de uitslag stonden de definitieve normen op internet, ik toen dus ook snel kijken...
Ik dacht echt dat ik zwaar gezakt was... dus was al helemaal over de rooie... Die middag ben ik gaan winkelen, en heb me ma bij de tel laten zitten haha Belt me moeder me op, (ik dacht oliebol..) zegt ze, er is nog steeds niet gebeld hoor, dus je bent geslaagd... ik kon het niet geloven...Tot er een vriendin belde om me te feliciteren, die had op de site gezien dat ik geslaagd was... Haha! Maar ja dat internet kan dus wel een verkeerd beeld geven, waardoor je onnodig gaat stressen....

Ja daar was ik ook wel bang voor, schiet nogal snel in de stress. Bloos
Maar nederlands wist ik al dat ik veel meerkeuzevragen goed had want vriendin was tussen nederlands en wiskunde snel gaan kijken. Toen was ik al gerustgesteld en wilde ik de rest ook wel weten.
En wiskunde ging niet goed voor mijn gevoel, maar ik word ook zenuwachtig van het idee dat hij slecht ging want dan denk ik dat ik toch al gezakt ben. Kan ik beter maar even nakijken en dat het dan mee blijkt te vallen. Lachen

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 19:50

BA, Na juni dus na alle examens enz. Ga ik naar de huisarts. Want moet zoiezo eerst weer ongesteld gaan worden maar dan is het nog maar de vraag of ik uberhaupt nog vruchtbaar ben ben het al 1,5 tot 2 jaar niet meer geweest.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 19:52

Ja als t blijkt mee te vallen is het wel fijn dat je even gekeken hebt Lachen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 19:53

wel of niet ongesteld worden hoeft geen invloed te hebben op je vruchtbaarheid, het ligt alleen aan de reden waarom je niet menstrueerd. bij jou zal het inderdaad heel spannend zijn of het wel of niet zo is.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 19:59

interessant:

ondergewicht
Extreem gewichtsverlies, of ziektes zoals bij anorexia nervosa, kunnen ook een invloed hebben op de vruchtbaarheid van een vrouw. Bij vrouwen kan een laag gewicht ook de productie van GnRH verminderen. Hierdoor kan de ovulatie onregelmatig worden of zelfs tot stilstand komen. Gereduceerde GnRH-niveaus kunnen ook van invloed zijn op de gereedheid van de baarmoederbekleding om een bevruchte eicel te ontvangen. Ook excessief sporten kan de hormoonbalans zodanig verstoren dat het tot verminderde vruchtbaarheid kan leiden. Bij mannen kan een laag gewicht leiden tot een verminderde hoeveelheid sperma of een verminderde spermafunctie.

overgewicht
Overgewicht kan ook leiden tot een afwijkend hormoonsignaal, dat van invloed is op de ovulatie en mogelijk op de spermaproductie. Het zou een overproductie van insuline kunnen creëren, wat een onregelmatige ovulatie kan veroorzaken. Er is een verband tussen vetzucht, een te grote insulineproductie en de onvruchtbaarheidsaandoening die bekend staat als PCO (PolyCystic Ovarian Syndrome - PCOS). Daarnaast is overgewicht een risicofactor voor complicaties tijdens de uiteindelijke zwangerschap.

wat te doen
Een gezonde terugkeer naar een normaal lichaamsgewicht maakt hormonale stoornissen vaak ongedaan, zodat de vruchtbaarheid terugkeert. Daarnaast kan afvallen bij overgewicht ook de kans op een doorgaande zwangerschap vergroten. Ook een relatief gewichtsverlies (ook zonder het bereiken van het ideale streefgewicht) kan de vruchtbaarheid van zwaarlijvige vrouwen ten goede komen. Als alternatief kan medicatie worden gebruikt om de vruchtbaarheid te vergroten. Bij mensen met ondergewicht kan het gebruik van medicijnen zoals GnRH analogen of gonadotrofinen de vruchtbaarheid verbeteren. Vrouwen met overgewicht hebben mogelijk baat bij gonadotrofinen of clomifeen. Gewichtsbeheersing geniet echter de voorkeur als behandeling, aangezien medicatie bijwerkingen kan veroorzaken. Er worden soms ook specifieke medicijnen voorgeschreven die de vetverbranding beinvloeden; dit gebeurt echter alleen als onderdeel van een uitgebreider afvalprogramma.

Een normaal lichaamsgewicht is ook een gezonde voorbereiding op een zwangerschap. Deze stappen moeten voorafgaand aan de zwangerschap worden genomen, aangezien drastische veranderingen tijdens de zwangerschap zijn af te raden.

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:12

@myra: tjah vast wel Lachen we beginen met 1 (al heb ik geen zin in kindjes Nagelbijten / Gniffelen )
@flevo: dat geloof ik. maar nu je niet kan gewoon van genieten Knipoog
@ukje: je hoofje niet laten hangen meid. mss komt het niet meer alemaal goed, idd even realistisch blijven
maar hopelijk voor een groot deel he.
@ba: niet echt eigelijk. ze denken tuurlijk dat dat niet erg is anorexia en boulemie. dat dacht ik ook niet
in het begin. maar ja weizer gaan ze niet worden!

is idd best interesant die tekst Lachen

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:26

Oh g*d, dit wordt een moeilijke week voor mijn ingewanden! Nagelbijten / Gniffelen Morgen heb ik een sollicitatiegesprek voor een baan die ik ontzettend graag wil hebben, zowel de functie als het bedrijf passen echt heel erg goed bij me! En ik heb net gehoord dat ik de band waar ik vrijdag naartoe ga mag interviewen. Nagelbijten / Gniffelen Nou heb ik vaker interviews gedaan, maar het is altijd weer spannend! En leuk natuurlijk! Maar het maakt mijn darmen zo in de war. Nagelbijten / Gniffelen

romandour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:30

Zo ik heb me net ingeschreven bij de sportschool morgenavond mn eerste proefles Cardio fitness. Ga dit vanaf morgen 2 keer per week doen ik combinatie met gezonder eten hoop ik wat af te vallen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:36

wat voor functie is het precies imre? ik zal voor je duimen hoor!

dat is de goede combinatie romandour

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:47

Ik heb dringend behoefte aan chips, maar denk dat ik er zo toch nog maar wat fruit inprop. Zo met de examens kan het vast geen kwaad om gezond te eten. Haha!

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:50

vandaag:
O: 1hand cornfleaks special k, magere melk, 1 snee brood met confituur
T: appel
L: 4 sneden brood(klein) (1x kaas, 1x mager vlees), 2 blokjes chocola (van zo'n reep zo)
T: half zakje special K koekjes (99calo's /zakje)
T: handje druifjes
A: 4sneetjes brood (klein) gehakt, pastasla (3 lepels), 2 mokken soep
T: sneetje brood met confituur
T: yoghurt

wat vinden jullie van mijn dag?

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:54

Sterk van je Mocca. Door alle deadlines en stress kan ik me echt niet inhouden. Maar vanaf morgen is het uit, dan doe ik alleen nog maar gezond!

Ik heb trouwens een vraagje: hoe doen jullie dat met 'slechte' dingen? Hebben jullie daar bepaalde afspraken met jezelf over gemaakt (bv 1 keer per week mag ik een ijsje oid) of hebben jullie al het ongezonde helemaal afgezworen? Of houden jullie er helemaal geen rekening mee Haha! ? Ik mag van mezelf 1 keer per dag iets ongezond maar dat wordt dan al snel een veel te groot iets (ja BA, je opmerking heeft me aan het denken gezet Knipoog ) zoals in: 1 zak chips is ook maar 1 ding. Of een maaltijd bestaande uit pannekoeken is ook maar 1 maaltijd (terwijl ik dan 5 pannekoeken eet Clown ). Ik vraag me af of het helemaal schrappen van ongezonde dingen mss niet makkelijker zou zijn...

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:55

Humphrey schreef:
Sterk van je Mocca. Door alle deadlines en stress kan ik me echt niet inhouden. Maar vanaf morgen is het uit, dan doe ik alleen nog maar gezond!

De avond is nog niet om. Bloos

romandour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:55

Wat kan ik trouwens het beste als avondeten nuttigen als ik naar de sportschool gaat s avonds??

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:57

Mocca schreef:
Humphrey schreef:

De avond is nog niet om. Bloos

Dan wens ik je nog heel veel sterkte! Je kunt het!

Lana: Volgens mij ziet je dag er best netjes uit.

Romandour: voor ik ga sporten eet ik altijd iets licht verteerbaars. Een salade, fruit met yoghurt,... Een warme maaltijd ligt bij mij al snel op m'n maag.
Edit: Hangt er natuurlijk van af hoe laat je na je avondeten gaat sporten.
Laatst bijgewerkt door Humphrey op 19-05-08 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 20:58

mm ik zou pasta ofzo nemen Lachen dat is best gezond toch? of soep met brood env eel groenten en fruit dat geeft minder energie maar is ook erg voedzaam dacht ik dan toch Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 21:00

Mijn schoonvader is fanatiek sporter (marathonloper) en die eet altijd pasta voordat hij gaat trainen Lachen
Dus pasta voordat je gaat sporten wil prima!
(wordt ook aangeraden door zijn club).

Eet ik gemiddeld genoeg?

Elke dag 5 bb of 3 bb en groot bord yoghurt met cruesli. 2/3 stuks fruit, gewone hoeveelheid avondeten met soep vooraf en yoghurt na. Als snack pak ik vaak even wat lekkers als wat pinda's of stukje pure chocolade.

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 21:02

Het hangt ook wat van de persoon af natuurlijk. Ik eet liever geen pasta als ik binnen anderhalf uur erna ga sporten.

Het klinkt iig goed Welshcobfan Ja

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 21:03

hangt idd af van het persoon én hoe fanatiek je sport Lachen
Want als marathonloper heb je al die energie wel nodig Nagelbijten / Gniffelen (hij is al 57 jaar!)

romandour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 21:09

nou ik ga beginnen met cardio fitness. sport ongeveer een uur anderhalf uur na het avondeten.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 21:17

succes morgen Wind!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 21:21

humpf: ik schrapte al mijn lekkers, maar was er daardoor wel extreem mee bezig, waardoor ik me niet kon beheersen. op advies van de dieetiste sta ik mezelf de lekkere dingen toe en ben ik tot de conclusie gekomen dat ik vaak helemaal geen behoefte heb aan iets.