Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Espoir_

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:46

Ik vind eerlijk gezegd dat er wel wat magere lijstjes voorbij komen.. Vind de lijstjes van Leonie, Boself en Veertje wel karig. Vraag me dan ook af of jullie je daadwerkelijk aan die lijstjes houden op een dag. Ik zou het als ik alleen maar stil zou zitten al niet vol houden op dat eten haha.

Vandaag
O: 1 meergranen triangel en 1 witte triangel, met nutella (was eigenlijk gisteren mijn lunch :+..)
T: eierkoek
L: magere yoghurt met aardbeien, appel en ananas
T: fruitsalade (appel, banaan, ananas en aardbeien)
A: Salade van rucola en ??? sla (ben de naam kwijt!) met kalkoenreepjes, appel, augurk, zilvervlies uitjes en wat kaas + een slavink en groenten

B: 2 paarden rijden, waarvan 1 fanatiek les :)
D: 1 cappuccino en de rest thee en water

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:57

Viel mij ook al op, word al duizelig bij het idee! Maar het is al vaker gezegd en volgens mij komt het niet helemaal door.. ;)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:57

Zeg Bhris wil jij mij geen ayce lijstjes onder mn neus duwen als ik een hele dag op wortels en tomaten moet gaan leven >;)
Nee hoor geniet er maar van!

Mijn planning waar ik me ook echt aan moet houden vandaag:

O: 60 gr havermout, 50 gr zwarte bessen, 50 gr zomerfruit DV, 6 gr goji bessen, 15 gr lijnzaad, 10 gr tarwezemelen, 150 ml ongezoete sojamelk + water
T: 1 vezelrijk cracker met huttenkase, paar halve cherrytomaatjes, beetje thijm, 1 vezelrijk cracker met pindakaas + 50 gr cherrytomaatjes
L: zelfgemaakte broccolisoep (broccoli, bouillon, uitje, water) + 2x speltboterham met hummus
T1: 150 gr soja-yoghurt met 15 gr whey poeder, 2 dadels en een handje havermout
T2: groene smoothie met banaan, spinazie, mango + 1 vezelrijk cracker met huttenkase, cherrytomaatjes en thijm
A: Chili sin Carne uit het voedselzandloper kookboek. Kidneybonen, tomatenblokjes, mais, paprika, beetje geraspte kaas
T: heeeeeel klein puntje van de marsepeintaart :Y)

D: water, thee
B: hele ochtend bij de stallen aan de slag + trainen, 30 min bodystrenght oefeningen, 8 km fietsen

Kcal: zonder taart 1700 tegenover ongev 2000 verbrand.
Koolh: 205 gr - Eiwit: 86 gr - Vet: 50 gr - Vezels: 63 gr

Even in de balans hoor vandaag :) En mocht ik echt omvallen dan pak ik wat extra noten oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:59

elinebakker schreef:
Viel mij ook al op, word al duizelig bij het idee! Maar het is al vaker gezegd en volgens mij komt het niet helemaal door.. ;)

Mijn lijstje is inderdaad vrij mager, maar ik lig de hele dag op bed/de bank en krijg over het algemeen niet zo veel weg omdat ik best wel ziek ben op het moment. En ik vergeet het eigenlijk ook omdat ik de helft van mijn dag slaap. :')

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:00

Als je ziek bent is het niet zo gek inderdaad :)

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:08

phormicola schreef:
Ik mis bij jou vaak de eiwitten en vind het ook niet gek dat je af blijft vallen. Als je geen dierlijke producten wil eten, misschien kijken naar noten, tempeh en tofu?

Bedankt voor je commentaar phor :)
Het probleem bij zulke dingen is dat ze vaak wat duurder zijn en ik als student nogal zuinig ben.
Weet je misschien nog dingen die toch echt goedkoop zijn en veel eiwitten bevatten.
Zaten er bijvoorbeeld in bonen veel eiwitten?

Verder is mijn lijstje vandaag inderdaad mager, maar dat komt ook omdat gisteren dus een pak suikerwafels heb gegeten. Voor de rest vertekend het misschien vaak omdat ik echt veel bunker met avondeten en ook echt een flinke kom s'ochtends ontbijt eet. Ik heb helaas geen weegschaal zodat ik het een keer bij kan houden.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:15

Bij mij op de markt verkopen ze blokken tofu voor een euro en 400gr tempeh voor 1,25 misschien bij jou ook? :) Verder kun je idd een eind komen met gedroogde peulvruchten en die zijn ook niet duur.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:34

__Leonie en de Lidl verkoopt noten die echt, vind ik iig, heel goedkoop zijn. Omdat ze hoog in vet en calorieen zitten, hoef je er ook niet veel van te eten. Ik geloof dat zo'n zakje gemengde noten een 1.99 ofzo is. Een vergelijkbaar bakje bij AH kost zeker het dubbele.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:36

Ik zou eens kijken vrijdag op de markt, en wat leuke recepten opzoeken met peulvruchten.
Thanks voor de tip sodera, het enige probleem met noten is dat ik ze te lekker vind :+
En dan gaat dus de hele zak op..

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:46

Hahaha dat heb ik ook, maar wat ik deed was ze dan afwegen oid en in een bakje/zakje mee naar werk/college zodat ik niet meer kon snoepen ;)!
Oh en als je dan toch op de markt ben, kijk nog even naar de notenkraam. Dat kon ook wel eens goedkoop zijn :)!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:48

De AH vraagt inderdaad de hoofdprijs voor noten, ik vraag me altijd af waar het goud zit :=

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:59

Goede tip!

Balen boself, heel herkenbaar hoor! Als ik ziek ben (komt vrijwel nooit voor) lig ik ook hele dagen te slapen en eet ik bijna niks. Beterschap!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:00

Kikkererwten zijn ook heel lekker Leonie, en niet duur.

Haha het spijt me Eline :D Maar door jouw lijstje gisteren heb ik van de koekjes gesnoept!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:00

@Leonie; linzen zijn ook lekker met peulvruchten! En eieren? Of wil je helemaal veganistisch eten? (Ik weet niet of het "gewone" yoghurt is op je lijstje), en doppinda's?

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:19

Aah maar dan begrijp ik het Boself! :) Dat wist ik natuurlijk niet.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:38

Nee hoor ben niet vegetarisch of veganistisch. Heb alleen niet de hele tijd de behoefte om vlees elke dag te eten. Kikkererwten roosteren is wel een goed tussendoortje toch? Eieren ga ik ook even halen voor volgende week.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:41

Kikkererwten zijn ook erg lekker door salades, door tomatensauzen of pompoenprutjes!
Kwark en cottage cheese tikken ook enorm aan, en je hoeft er niks aan te koken of bereiden, dus het is ook makkelijk.

HorseLove92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:48

Het valt mij op dat jullie allemaal (voor mijn doen :j ) aparte dingen eten ..
Wat zijn wij dan standaard haha... maar wel lekker, jullie hebben me al op ideeën gebracht, heb al roggebrood gekocht :P

Toch vind ik het interessant wat jullie op je lijstje hebben, dat wil ik ook wel eens proberen.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:02

Dat is het leuke van dit topic Horselove, inspiratie op doen! :j

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:03

Gisteren
O: Dubbele kracker met jong belegen kaas
T: 2 stukjes crunchy biscuit
T: Kiwi
L: Bakje halfvolle melk met Kellogs + blikje cola
T: Dubbele kracker met jong belegen kaas
A: Lasagnette
T: -
D: groene thee en water en 2 glaasjes spa fruit
B: paard gereden

Vandaag:
O: 2 glazen Groene Smoothie ( spinazie, bosbessen, banaan, aardbei en water)
T: 2 muntdropjes + keelsnoepje
L: 2 bruine bolletjes met kipfilet en komkommer en bakje fruit met 2 kiwi's en peer
T: -
A: ? eet op werk dus weet nog niet wat ze hebben
D: groene thee en water

B: paard longeren

Heb gisteren een boek gehaald mbt maken van groene smoothies en ga vanaf nu proberen om dit te maken en verder op te bouwen. Bedoeling is dan om elke ochtend als ontbijt en tussendoortje een groene smoothie te nemen. Heb er al veel positieve reactie over gelezen.
Zijn er hier ook mensen die vaak groene smoothies maken/drinken?
Ben nu nog in de starters fase, dus nog veel fruit haha :P

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:33

Hoppje: Er is een groene smoothies topic in VT! :j

Iets teveel wodka-tonic gisteravond.

O: Aardbeienyoghurt met 2 granaatappels
L: -
A: 2 speltpannekoeken, 1 geroosterde speltboterham met hummus en advocado
T: 2 handjes grainwaves

B: Level 1 shred. De alcohol eruit zweten.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:49

Ik zie vaak recepten voorbijkomen voor geroosterde kikkerwten uit de oven, bijvoorbeeld met wat zout en paprikapoeder. Ik heb het nooit geprobeerd maar het lijkt me een heerlijke snack!

O: Twee sneetjes bruine toast met jam en scrambled eggs, drie minipannenkoekjes met stroop, paar schijven watermeloen en groene meloen
T: Magnum almond
T: Klein bruin broodje met tonijnsalade, sla, tomaat en komkommer
L: Bak weetabix met halfvolle melk, banaantje en 15 aardbeitjes
T: Handje zelfgepelde pinda's
A: Schaaltje witte rijst, stukje foe yong hai, schep cap cay en babi asam manis
T: Appeltje

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:55

Ik heb het vorige week voor het eerst geprobeerd en de hele week gegeten. Ik heb ze met kerrie geroosterd en vond dat erg lekker :j

En een keertje vis Leonie? Dat eet je niet zo heel vaak of wel? (Heb een paar lijstjes van je net even bekeken) Of wil je dat ook liever niet?

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:21

o: muesli met melk en chia zaadjes
t: halve koek
l: tomatensoep :)
t: manderijen en handje amandelen
a: lasagne, we hebben niet zoveel lasagne bladen meer, maar zag hier wel eens voorbij komen dat mensen courgette daarvoor gebruiken, dus dat ga ik vanavond ook eens proberen

B: 20 km fietsen half uur lopen

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:24

_Kiki_ schreef:
Ik heb het vorige week voor het eerst geprobeerd en de hele week gegeten. Ik heb ze met kerrie geroosterd en vond dat erg lekker :j

En een keertje vis Leonie? Dat eet je niet zo heel vaak of wel? (Heb een paar lijstjes van je net even bekeken) Of wil je dat ook liever niet?

Ik eet weleens fishsticks :Y) Haha lekker goedkoop en makkelijk.
Zelf heb ik helaas geen vriesvakje die het goed genoeg doet, anders kon ik inderdaad een zak diepvries vis kopen.
Maar binnenkort maar eens een keer weer met huisgenoten eten. Dan kan gelijk zo'n hele zak op.