Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
er hangen al echte kleine zachte perzikjes aan de boom
en een hoop kersen en pruimen en appels.. En de aardbeien staan ook vol in bloei.. ook al een aantal uitlopers eraf moeten halen.. Alleen de prei wil niet zo. De gezaaide uien zijn al bijna een halve cm dik en staan al lekker hoog, maar de prei dat zijn net cocktailprikkers zo klein en smal.. En al in februari gezaaid.. Zou ik daar gewoon veel meer mest bij moeten gooien?

Sassy schreef:Breghje schreef:Sonja, bij onze eigen appelboer zag ik toevallig van de week appels liggen waarbij "allergievrij" stond. Ik kan wel eens voor je kijken als je wil welk ras het is?
Iemand schreef het hier eerder al maar werd overheen gelezen.
De Santana is een appel die wel verdragen wordt door mensen met een allergie.
@Sonja, als je nog een poging durft te wagen zou ik voor dit ras gaan, echt!
Er zijn ook wel kwekers waar je daar appels per kilo van kunt kopen, en de boom is ook wel te bestellen. In een supermarkt ga je die waarschijnlijk wel niet vinden, helaas.
ze staan nu in water, 12 uur lang, en daarna de grond in. Is wel het ideale weer ervoor nu, met al die regen. 
Nou waait ie niet meer weg.
ik had gehoop over een paar maanden al wat prei te kunnen oogsten, maar dat wordt toch lastig ben ik bang.
Maargoed, nu moeten ze dan nog groeien...
Ik ga maar twee nieuwe zaaien, heb nog twee zaadjes over, geloof dat alledrie de plantjes niets meer gaan doen, alle blaadjes weg, één heeft nog een soort van blad. De nieuwe tomaten gaan wel heel aardig, nog wel heel klein, maar lijken wel stevig. Mini-roma's heb ik niet meer, de twee plantjes die ik had zijn allebei verschrompeld, de blaadjes in eerste instantie... wel water gehad, maar denk te veel zon. Hoe doen jullie dat eenmaal uit de (kweek)kas? Ze moeten toch wel veel licht hebben.
De Gitt's Perfection groeit ook goed nu, na eerst de indruk gegeven te hebben helemaal niks te gaan doen. De andere twee zijn al behoorlijk groot, gauw potten verven! Ook al bloemknoppen bij de Pretty Lucie! 
De courgette die buiten staat is niet zo happy. gelukkig heb ik van de collega van mijn vriend 2 grotere courgetteplantjes gekregen, dus mochten deze het niet overleven heb ik nog backup.
. Vind het echt geweldig om te zien hoe alles groeit. Mijn radijsjes komen ook al op en heb nu 3 bakken met little gems in de vensterbank staan en 1 bak buiten, maar die doe het niet zo goed.

per plantje had ik denk ik een klein groenteblikje vol bonen, bij elkaar opgeteld. Maar het ligt er wel aan of je stok- of stamerwten hebt. Die van mij werden behoorlijk hoog. 

en zelf gedopte erwtjes en boontjes smaken natuurlijk veel lekkerder