Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
branka16 schreef:Mijn vriend heeft vandaag een stuk tuin omgespit voor mij![]()
Nu heb ik daar bloemkool, broccoli, sla, zomerprei, mais, snijbiet en maggieplant in gezet![]()
Een een rand cacao doppen gestrooid als een soort omheining tegen slakken haha![]()
Zal morgen eens een foto maken
branka16 schreef:Eh nee?
Hoe moet dat en waar haal ik et?
OsMo schreef:Ik kreeg hier de tip om flink wat brandnetels te plukken en ze 2 weken in een bak met water te laten weken. Gaat vervolgens enorm meuren maar dit water kun je dan weer over je groenten heen sproeien om de vliegen weg te houden.
Koolvlieg is een vlieg en geen vlinder, de vlieg legt eitjes onder aan de steel waar dan rupsjes uitkomen die de hele steel door vreten.
Het koolwitje is wel een vlinder en legt ook graag eitjes op kool soortige planten maar ik weet niet of het brandnetel nat ook helpt tegen het koolwitje.
dees_daan schreef:branka16 schreef:Eh nee?
Hoe moet dat en waar haal ik et?
Ik maak het met Ikea vitrage, het gaat er om dat de vlinders er niet bij kunnen. Anders heb je kans dat ze kool aantasten.
Hoorde een paar maanden geleden iemand die 'wormen' in de spruitjes had, toen ik voor m'n groentetuin ging googlen kwam ik er achter dat dat waarschijnlijk larve van een koolvlinder geweest zijn.. En die kan je dus in alle koolsoorten terug vinden volgens mij.
Ik maak daarom een hogere bak met die vitrage er overheen zodat ze er niet bij kunnen.