En ik ga ook maar eens havermout uitproberen denk ik

Zal wel een beetje lijstjes hier in het topic gaan door kijken om ongeveer te zien wat ik dan ongeveer kan eten, bedankt!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amira_ schreef:Eng is het zeker! Ik denk toch dat ik t maar gewoon ga doen en stoppen met kcal tellen. Zal mijn omgeving ook een stuk leuker vinden![]()
En ik ga ook maar eens havermout uitproberen denk ik
Zal wel een beetje lijstjes hier in het topic gaan door kijken om ongeveer te zien wat ik dan ongeveer kan eten, bedankt!
Cheetahfan schreef:O: 10 gram havermout met magere melk, stukjes appel, kaneel en rozijntjes
T: Klein bakje 0% zwarte kersen yoghurt (60 kcal)
L: Kleine mueslibol zonder beleg, wasa delicate cracker met houmous
B: half uurtje fietsen
T: waterijsje, Appel, wasa delicate cracker, handje amandelen
A: Wokgroenten met gehakt
B: 80 minuten fietsen, uur paardrijden
D: Thee en Cristal Clear
Jespri schreef:Jeej eindelijk me havermout ontbijt weg gekregen zonder er tegen aan te hikken!
O: 20gr havermout met 250ml Sojamelk, vanille. 2 Beschuitjes met Jam light. 496 Kcal.
T: 200gr. Druiven. 156 Kcal.
L: 2 sneetjes volkoren brood met klein beetje boter en gerookte biefstuk. 150gr. Kersen. 327 Kcal.
T: 2 nectarine. 60 Kcal.
Drinken: 1750ml water, 250ml Jus d'orange, 150ml Halfvolle melk. 177 Kcal.
Totaal:
Energie 1216 kcal
Vet 17,8 g
Verzadigd vet 5,2 g
Eiwit 44,4 g
Koolhydraten 206,6 g
Vezels 18,2 g
phormicola schreef:Probeer bij je avondeten wat meer vet te doen, ik zou minstens op 40gr per dag mikkenJe eiwit gehalte mag ook iets omhoog, ik zou rond de 60-70 doen per dag
Je koolhydraten zijn goed zo voor jouw lengte, hoeft niet heel veel meer per dag, tussen de 200-300gr is goed
phormicola schreef:Mijn lijstje vandaag:
B: Fasted cardio, met cadio 1 van BR (zo'n 20 minuutjes)
O: 70 gr havermout, 1 banaan, 20 gr appelstroop, 8 gr kokosolie, 5 gr cacao
T: sinaasappel, appel
B: 25 minuten fietsen
L: 500 gr roeryoghurt, 45 gr cruesli, 1 banaan, 1 volkoren beschuitje
T: sinaasappel, 100 gr cherrytomaatjes
B: Killer Buns,level 13/4 van LEVEL 2
T: sinaasappel
A: 400 gr bloemkool, 100gr zilvervliesrijst (gekookt), 150 gr gepocheerde kipfilet, 1 uitje, kerriekruiden/etc, 12 gr olijfolie
T: 2 Pim's
2221kcal
MarJon schreef:B: workout 10 minuten.
O: 100 gram magere naturel kwark, 30 gram Kellogg's Special K pure chocolade, 75 gram aardbeien.
L: Smoothie met 15 gram Kellogg's Special K pure chocolade, 10 ml magere yoghurt, 10 ml magere yoghurt en 150 gram aarbeien.
B: 20 minuten wandelen + 20 minuten fietsen (2x 2,5 km)
T: Pink Lady appel.
T: Maggy Opkikker kip
A: Zelfgemaakte lasagne en paar stukjes stokbrood.
D: Thee, water en slimpie.
Eiwit: 57.22 gram.
Koolhydraten: 156,75 gram
Vet: 40,9 gram
Totaal aantal kcal: 1245,79
Even een verwacht lijstje van vandaag. Vond de kwark trouwens écht niet lekker dus dat was 1 keer en niet meer.Heeft de Franse kwark een andere smaak dan de naturel kwark? Anders ga ik die eens proberen.
KarinvdM schreef:MarJon schreef:Vond de kwark trouwens écht niet lekker dus dat was 1 keer en niet meer.Heeft de Franse kwark een andere smaak dan de naturel kwark? Anders ga ik die eens proberen.
Probeer anders eens Griekse yoghurt, dat is lekker dik en romig.
Ik heb altijd die van Yogood, die heeft 0% vet.
mandy358 schreef:mandy358 schreef:Nette lijstjes weer!!
@jamieblond, super bezig, echt onwijs knap dat je het allemaal zo goed probeert![]()
@madeira, je lichaam houd na zout eten (chips) meer vocht vast, ook kan er wat meer voedsel in je darmen zitten als je meer gegeten hebt. Dus maak je geen zorgen, het is geen vet!
Kwark met banaan en cacao poeder (blenden) mmmof met stukjes aardbei!
Planning:
O: schaaltje magere yoghurt met een appel en kaneel erdoor, vk knackebrod met appelstroop, 2 kleine aardbeitjes (uit eigen tuin moesten even geproeft worden!)
L: 1 vkbb met een gekookt ei, 1 vk knackebrod met kaas 2 cherrytomaatjes en komkommer (en nog klein stukje komkommer los gegeten want vond 7 cm terug leggen in de koelkast ook niks haha) 2 x vk beschuit met pindakaas
T: de helft van de smoothie (magere yoghurt, 1 banaan, 1 nectarine, aardbeitjes)
A: doperwten, aardappelen, vleesvervanger. Heel klein beetje fruit toe (1/2 schijfje ananas, 2 hapjes meloen)
T: de andere helft van de smoothie
D: water en thee
B: ruim 1,5 uur op stal bezig geweest, 20/30 minuten paardrijden, 15 km skeeleren, 45 minuten tennisles, 5 km fietsen
Wat vinden jullie ervan?
Meer kcal eten is inderdaad moeilijk, maar ook ik heb er veel profeit van gehad! Je bent bang aan te komen maar mijn lichaam bewees het tegendeel en ik viel eerder af dan dat ik aan kwam.
Ik zie weer allemaal nette lijstjes!!
Ik voel me wat flauwtjes en had tijden de tennis (17:30-18:20 om 15:45 de smoothie helft genomen) totaal geen energie. Is het verstandig om naast me helft smoothie nog wat te eten vanavond? Ik zat te denken aan 4 walnoten en een zelfgemaakt ijsje (1/2 banaan en klein beetje magere yoghurt). Is dat een idee?
ChantalSmook schreef:Hummes geprobeerd. Ze hadden maar 1 soort. Smaak is wel ff wennen. Raar maar wel lekker. Dat is dus wel echt gezond en kan ik gewoon gebruiken ipv kipfilet of als ik
Zin heb om iets gezonds te snacken?