Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Boras schreef:[ [url=m/4w72ub.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wij aten toevallig ook gevulde courgettes![]()
Ui, knoflook, gehakt met Mexicaanse kruiden, rode paprika, de uitgeschraapte stukjes courgette, stukjes snacktomaatjes en mais. Gratinkaas en nog een restje cheddar kaas.
Ik kook de courgettes trouwens niet van tevoren, ik schraap ze uit en smeer ze in met olijfolie en dan gaan ze de oven in. Later nog eens maar dan met vulling. Lekker met creme fraiche.
Lay_D schreef:Boras schreef:Ben je tevreden over de smaak?
Ik ben benieuwd hoe je dat "jasje" maakt
Ja het smaakte goed wel iets minder krokant als beslag van gemalen knabbelspek. wbt het 'jasje' ik heb amandelmeel in een kommetje gedaan met kant en klare viskruiden erdoor,beetje water en dan roeren tot een beslag ( iets dikker als pannenkoeken beslag), vis er door halen en daarna afbakken in olie.
pien_2010 schreef:Erwtensoep, dat komt ook weer![]()
Vandaag moest ik onverwacht naar het stadje en toen ik de viskraam zag dacht ik gelijk MOSSELEN. In de Limousin is mosselen niet zo vanzelfsprekend als in Nederland maar hij had verse mosselen.
Dit recept heeft een leuke achtergrond. Ik was nl op een camping in Leucate waar de man voor al zijn gasten een heerlijke "soep" voor de mosselen aan het maken was en hij wilde mij niet het recept geven. Een Duitse mijnheer werd onwel en ik werd erbij gehaald in de hoop dat ik de eigenaar kon vertellen of de pompiers (brandweer die hier ook de ambulance dienst doen) moest bellen of niet voor hem.
Terwijl ik naar de goede man toeliep keek ik de kok aan met een vragende blik en die gaf een knikje (dus ik kreeg het recept).
De Duitser had te lang in de zon gezeten en het viel allemaal mee, maar het recept is al jaren een hit hier.
Je snijd uien, knoflook en prei in kleine stukjes en bak je aan. Daar doe je een pepertje bij en allerlei soorten groente zoals wortelen etc en bak je lekker gaar in een grote wok met wat zout, peper , paprika.
Dan met de blender pureer je en als het gaar is zet je de boel uit en laat een tijd staan. De mosselen maak je goed schoon. Voordat je verder gaat doe je bij de geblenderde groente een klein pakje room crème en witte wijn en breng je het geheel langzaam aan de kook. Als het goed heet is doe je de mosselen erbij en kook je totdat alles open gaat. Dit serveer je met een glaasje witte wijn en wat brood en het is zo lekker met al die groente. Dit is een van mijn favoriete gerechten.![]()
[ [url=m/ahXhl0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sESyrb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MR5NJj.jpg]Afbeelding[/url] ]