Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
safina schreef:DeMolenhoek schreef:Bakken er hier bokkers in hun oven op een steen?
Ja, Pizza. Maar de grote uitdaging: hoe krijg je de slappe pizza op de steen zonder dat het beleg eraf valt.Iemand een suggestie?
DeMolenhoek schreef:Ok, bij mij gaat het om broodIk bak nu op een bakplaats en bakpapier. Nu blijf ik altijd met een milimeter of 2 zitten dat op de bodem net niet lekker gebakken is. Vroeg mij af of ik dit kan wegkrijgen door op steen te bakken.
DeMolenhoek schreef:Ok, bij mij gaat het om broodIk bak nu op een bakplaats en bakpapier. Nu blijf ik altijd met een milimeter of 2 zitten dat op de bodem net niet lekker gebakken is. Vroeg mij af of ik dit kan wegkrijgen door op steen te bakken.
Geke_Lizzy schreef:Zijn er hier ook mensen die (no-knead) brood bakken zonder de gietijzeren pan?
Ik heb deze pan helaas niet, en ook niet de mogelijkheid om deze te kopen.
Ben benieuwd hoe die broden uit de oven komen
Many schreef:DeMolenhoek schreef:Ok, bij mij gaat het om broodIk bak nu op een bakplaats en bakpapier. Nu blijf ik altijd met een milimeter of 2 zitten dat op de bodem net niet lekker gebakken is. Vroeg mij af of ik dit kan wegkrijgen door op steen te bakken.
Verwarm je je bakplaat voor? Dat kan ook nog wel helpen namelijk. Dus gewoon de bakplaat in de oven laten zitten tijdens het voorverwarmen van de oven.
Dala8 schreef:Toch ook maar keer in de oven proberen te bakken. Doe zelf regelmatig in de broodbakmachine maar loop altijd tegen het probeem aan dat het de volgende dag droog is.
Dorien66 schreef:Wij bakken meestal met de machine en ik voeg altijd wat olijfolie toe. Ik denk dat dat helpt voor de houdbaarheid. Je kunt ook wat boter gebruiken.Ons brood kun je dagen goed houden zonder vriezer. Heeft te maken met je recept, wijze van bakken en hoe je een aangesneden brood bewaart. Wij snijden het aantal sneedjes af dat we willen eten en bewaren de rest van het brood in de broodtrommel, we zetten het daarin op de snijkant. Het droogt niet uit en wordt niet taai. Alleen de korst wordt na een dag of 3 wat slapper.