Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siamsmeesje

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:14

Is die bloemkoolmassa een beetje stevig? Ik hou nl van een beetje bite in m'n bloemkool, en als het een beetje als een deeg aanvoelt, is het misschien ook als zodanig te verwerken.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:03

Lees af en toe mee en spring even binnen voor de gene die een lekkere cupcake wil!
Ik vond die met cacao ook te bitter en dat heb je veel vind ik. Maar deze zijn echt heerlijk en bijna net als een normale cupcake!!
Had drie met bessen en drie met stukjes handsoff chocolade 85% erin gedrukt.
Afbeelding
Afbeelding

En deze waren ook lekker maar had te weinig zoetstof gedaan maar dat maakte de slagroom wel weer goed.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:33

Ziet er heerlijk uit

Ik heb gisteren voor de visite weer een pure chocolade taart gemaakt (ganach achtig taart) echt heerlijk

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:39

Ohh ik was gisteren jarig en ook een heerlijke soes gemaakt. Smaakte gewoon naar een moorkop!
Afbeelding
Afbeelding

Wat voor wat heb jij gemaakt! Nieuwsgierig :D

Eekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:40

Siamsmeesje het is niet echt samenhangend als "echt"deeg hoor..maar door t bakken bakt t aan elkaar.
Dan krijg je n plak die je kunt verwerken.
Heb al.zitten denken, pitabroodje of tortilla kun je er denk ik ook wel mee maken.
T smaakt namelijk ook niet echt als bloemkool meer.
Maar net n echte quiche zo toch?
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:58

Die bol ziet erheerlijk dr uit zeg :oo

Ook de quiche lijkt me heerlijk <3

Dit was mijn taartje
Afbeelding

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:26

Oh Seven dat ziet er ook super lekker uit! Receptje? :o

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:36

Ja die ziet er ook lekker uit!!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 22:40

Koekjes naar keuze (dat is het originele recept maar ik maak een meer kha bodem)
Boter
400 ml slagroom
300 gram pure slagroom (75% of meer)
Evt zoetstof naar keuze

Maak de bodem door of verkruimelde koekjes met boter te kneden tot een kruimel of maak een deeg/bodem naar keuze. Druk deze in een met bakpapier beklede springvorm.
Ik zelf vind een raw bodem bijv erg lekker (van amandelmeel, dadels en evt iets boter )

De bodem gaat in de koelkast
De chocolade laag maak je door slagroom op laag vuur te verwarmen, niet koken!!!!
Als de slagroom warm is kan het vuur uit, dit is het moment om evt zoetstof toe te voegen ik heb 2 theelepels stevia toegevoegd
Direct doe je hier de chocolade in kleine stukjes bij, langzaam roerend lost dit op in de slagroom, niet kloppen.
Dit blijf je langzaam roeren tot het iets is afgekoeld en daarbij ook iets vaster wordt. Dit gebeurd al snel en te vast is lastiger storten dus let daar op ;)
Daarna stort je dit op de bodem en laat je dit minimaal 2 uur in de koelkast.

Garneren met wat geschaafde chocolade en klaar
Het is een flink vullende taart een klein puntje is genoeg

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 08:38

Zonder bodem maak ik zo mijn kha fudge.
En ik snijd het idd in vierkantjes van 2 bij 2 cm ofzo

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:08

Het heeft inderdaad wat van fudge :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:19

Oeh, ik zie allemaal lekkere dingen hier voorbij komen! :9 Eens kijken of ik van het weekend iets ga maken.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:14

@Eekie, laat ik nu gek zijn op quiches... En dat van jou ziet er wel verrekte lekker uit :9
Denk dat ik het eens ga proberen als de bloemkool weer wat leuker geprijsd is, hier waren ze vorige week tussen de 3 en de 4 euro per stuk! >;)

Verder hier nog diverse andere lekkere dingen voorbij zien komen, zeker de bossche bollen, alleen ben ik niet zo gek op meringue-achtige dingen, dus eens kijken of ik ook een soort soes kan maken met iets anders dan eiwit. Leuk, kan ik weer eens lekker gaan fröbelen in de keuken :D

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:37

Die taart klinkt heerlijk, volgende week eens proberen te maken :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:31

Seven, hoeveel chocolade heb je nodig voor de fudge laag? En welke?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:35

Haha de 300 gram pure is dus chocolade ;)

Ik gebruik zelf 80+ %

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:40

Hahaha, ik begreep de pure slagroom niet, maar ook niet in verband gebracht met de chocolade :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 10:49

Ik las het na en dacht Jeetje das dom van me :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:42

Vandaag de soezen en muffins gemaakt.
De soezen geweldig, maar vind de combinatie chocolade en slagroom altijd vrij pittig, dus ben daar voorlopig wel klaar mee. Wel blij verrast door de structuur van de soes zelf!
De muffins bijna niet van 'normaal' te onderscheiden. Erg lekker met de blauwe bessen, had er ook een stukje chocolade in gestoken, dat was too much.

Eekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 10:31

Siamsmeesje schreef:
@Eekie, laat ik nu gek zijn op quiches... En dat van jou ziet er wel verrekte lekker uit :9
Denk dat ik het eens ga proberen als de bloemkool weer wat leuker geprijsd is, hier waren ze vorige week tussen de 3 en de 4 euro per stuk! >;)

Ik heb net broccoli gekocht (die was in de aanbieding) en heb bedacht om de bloemkool te vervangen door de broccoli ...ik denk dat t wel kan werken.

Vanmiddag even aan t bakken, ook om wat voorraad in de vriezer te creeeren,moet veel op mijn werk eten.
En heb afgelopen week gemerkt dat iets van huis meenemen beter wetkt dan daar ter plekke wat bedenken met wat er is.

Die fudge ziet er lekker uit.

Volgens mijn moeder had ik n smal gezicht gekregen,zelf zie ik t niet zo dus ben benieuwd.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 12:16

Dan wacht ik even je ervaringen af met de broccoli, ook al een groente waar ik geen bezwaar tegen heb :)

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:19

Quellian schreef:
Vandaag de soezen en muffins gemaakt.
De soezen geweldig, maar vind de combinatie chocolade en slagroom altijd vrij pittig, dus ben daar voorlopig wel klaar mee. Wel blij verrast door de structuur van de soes zelf!
De muffins bijna niet van 'normaal' te onderscheiden. Erg lekker met de blauwe bessen, had er ook een stukje chocolade in gestoken, dat was too much.

Leuk om te lezen dat ze goed bevielen!
Vond de soezen echt net een moorkop.
De muffins vond ik ook wonderbaarlijk bijna normale muffins!!
Ga ze denk ik zo nog even maken

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:02

Mag ik ook een beetje advies inwinnen? Ik ben sinds enige weken een beetje op mijn lijn aan het letten. Want de zwangerschapskilo’s van de laatste willen er niet echt af. Zit nog steeds een kleine 10 kilo boven mijn streef gewicht (wat ca 7 kilo is boven pré-zwangerschap)

En het wil nog niet echt lukken. Ik was begonnen met simpelweg op de Kcal letten. En ben ook begonnen met wat gewoontes te veranderen. De Cola Zero is op mijn werk weg, drink thee met een zakje suiker minder, geen snoep meer op het werk ect. En gewoon wat minder opscheppen/eten. Nouja, tot nu toe nog weinig succes. Ik ben ook het type wat kan eten wat ze wil en niet aankomt en nu wil het dus er niet af :Y) (maar er komt ook niks bij)

Dus nu wil ik ook kijken naar koolhydraatarm. Ik eet op mijn normale werkdag 8 boterhammen (of 4 + lunch, wat kan verschillen), ik zit te denken om in ieder geval het ontbijt te veranderen in 1 boterham (voor in de auto) en een bakje quark (met wat cruesly voor de smaak).

De lunch kan ik 2 dagen ook veranderen in quark/yoghurt, maar 2 dagen ga ik met collega’s eten en is het of iets van de snackbar, of wat er op menu is in de kantine.

Avond eten wil ik niet te extreem omgooien, want manlief kookt meestal en die vind het allemaal wel best, maar meestal overheerst groente/vlees (we zijn geen aardappel/rijst –eters). Ik heb een vriend al aan het werk gezet om voor mij beefjerky te maken als tussendoortje of voor de tv :Y) Dat is een hele fijne vervanger jummie! Misschien dat we met de tijd wel een eigen droogmachine kopen.

Ik lees ook iets over Griekse yoghurt, wat is het verschil?

En heeft iemand nog tips?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:21

Als je koolhydraatarm wilt gaan eten, en daar ook daadwerkelijk mee af wilt vallen, dan zul je brood echt opzij moeten schuiven. Net als cruesli, muesli, aardappelen, rijst, pasta, crackers, etc. Dus verdiep je in wat het inhoudt en kijk voor jezelf of je dit wilt en of dit het dieet is voor jou :)

Je kunt natuurlijk ook kiezen voor koolhydraat beperkt of bijvoorbeeld GOK.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:31

Quellian schreef:
Als je koolhydraatarm wilt gaan eten, en daar ook daadwerkelijk mee af wilt vallen, dan zul je brood echt opzij moeten schuiven. Net als cruesli, muesli, aardappelen, rijst, pasta, crackers, etc. Dus verdiep je in wat het inhoudt en kijk voor jezelf of je dit wilt en of dit het dieet is voor jou :)

Je kunt natuurlijk ook kiezen voor koolhydraat beperkt of bijvoorbeeld GOK.

Ik wist niet dat daar een verschil in zit. Dacht dat het gewoon betekende dat je het zoveel mogelijk mindert. :o Ik ben sowieso geen echte diëter, dus totaal omgooien gaat het niet worden. Maar hoopte/dacht dat alleen het minderen al iets zou doen.