Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMercury

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:11

Die komkommers zijn inderdaad zo lekker <3 Hier hebben ze ook de spicy veggie, die is helemaal geweldig. Maar ja, om nou 25 euro te gaan betalen voor maar 2 gerechten is een beetje van de zotte he haha :D

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:50

Hahaha, ik heb wel vaker bij van die sushi restaurants gewoon vega gegeten, geen probleem! Groentesoepje, wat sushi rolletjes en je hebt meestal ook van die crunchy avocado rolletjes. 25 euro is het misschien niet waard, maar het is wel gezellig en je zit tenminste vol :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:11

Oh, en sojabonen hadden ze hier ook. Gewoon de boon met peul. Had ik nog nooit echt als boon gegeten. Ook lekker.
Maar inderdaad, wel erg duur. Als ik zin heb ik sushi maak ik het zelf :D

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:39

Sushi heeft goed gesmaakt! Bedankt voor het meedenken.

Kennen jullie veganistische ontbijtgranen? In de meeste zit honing :(

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:47

Bijna alle Zonnatura ontbijtgranen is vegan. Als je niet valt over 'kan sporen van melk bevatten' want dat hebben sommige wel, al staat er geen enkel melkproduct op de ingredientenlijst. (Vind het dan altijd zo raar dat er sporen van melk in zitten. :+ )

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:54

Waarschijnlijk wordt het verwerkt in een fabriek waar ook melkproducten of producten met melk worden verwerkt, zodoende kunnen ze nooit 100% garanderen dat er niks in zit.

Zelfde met gluten of noten, er hoeft maar iemand met zo'n allergie ziek van te worden en je hebt een claim aan je broek hangen ( koe koe, we leven niet in Amerika, maar dat is wel het idee er achter.)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:02

Veel simpeler nog.. als je een flinke overgevoeligheid of allergie hebt kunnen "sporen van" al flinke gevolgen hebben
Dus vandaar dat het er op staat :)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 18:01

Vanavond een broodje falafel met ijsbergsla, bosui en zelfgemaakte tzatziki gegeten :D

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 18:29

:D Ik had precies hetzelfde gisteren! Lekker he? Vanavond staat er vegan risotto met rode ui, prei, kastagnechampignons en een bos verse kruiden uit de tuin op het menu. Voor vriendlief gaat er een beetje peccorino overheen. :) (Vega wil ie wel, vegan vind ie too much.)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:03

Haha Nelleke, hier stond er ook vegan risotto op t programma, al had ik er courgette door en geen prei.
Voor m'n vriend indd wel kaas gebruikt, vindt ie zoooooo lekker.. :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:04

Ik koop regelmatig bij pit&pit. Daar hebben ze ook allerlei soorten vega muesli's (allemaal biologisch).
Wel een gevaarlijke winkel, ik koop er altijd veel te veel :))

Falafel moet ik ook nog eens maken.
Vandaag had ik de eerste maïskolven uit eigen tuin :9

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 09:03

Oh ja, paardrijden. Interessant om te lezen dat meer mensen daar zo tegenaan kijken! Oh, en dat plaatje, zo treffend. Ik zit nu al twintig minuten op die pagina :')

Ik word er regelmatig heel ongemakkelijk van als ik op ponylief zit. Wel ben ik het met Nelleke eens dat alleen een paddock en wei gewoon niet genoeg is. Volgens mij vindt mijn pony het best leuk om samen op buitenritten te gaan. Ze heeft behoorlijk wat looplust. Maar inderdaad, ook ik zie mezelf ervoor aan om te besluiten dat rijden onzin is en ermee te stoppen.

Heeft hier iemand ervaring met veganist zijn in Frankrijk? Ik vind het redelijk om te huilen := Wel lekker stokbrood met traditionele mosterd, haha.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 09:12

Oh dat is wel moeilijk als je in Frankrijk woont zeg! Misschien kan je iets met Seitan maken? Daar kan je geloof ik redelijk bourgondische gerechten mee maken :P

Confession: Ik heb nog nooit risotto gegeten :o

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 09:22

Tillie, schande! ;) Het is zo heerlijk! :D

Appelmoes, de fransen zijn wat dat betreft niet altijd meedenkend, maar ik heb in het zuiden van frankrijk tijdens mijn vakanties altijd prima vega kunnen eten. Vegan weet ik dan weer niet. Maar groentesoepen en groenteragout kunnen ze als de beste!

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 09:23

Ik hoef helemaal geen bourgondische gerechten, ik wil gewoon eten _O- :+ Voordeel is wel dat vegaburgers hier geen ei bevatten. Thuis koken is niet zo moeilijk, maar buiten kan ik het echt vergeten en in het universiteitsrestaurant ook. Vooral dat laatste is vervelend, want boodschappen doen is erg duur. En zwaar frustrerend als ik in de intermarché geen houmous kan vinden, alleen een rij van twintig meter met eendenpaté. Zo, en nu weer vrolijk, er is wel een vegan Chinees restaurant in de stad. :)

Ik heb ook nog nooit risotto op :))

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 11:09

Risotto is lekker :9 En heel makkelijk te maken :)

Ik kon inderdaad ook maar weinig vegetarisch vinden in Frankrijk. Vervelend dat het zelfs bij een universiteit niet wordt aangeboden! Daar zou je toch juist verwachten dat mensen gezond en vega eten. Misschien kun je het bij het bestuur ofzo aangeven.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 10:01

Mijn vriend die normaal alle vliegen, wespen en bijen platslaat als ze binnen zitten heeft net een wesp met een glas buiten gezet <3

He's learning!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 10:03

Ik geloof wel in Karma met dat soort dingen. Ik heb jaren in de horeca gewerkt op een groot terras met de gezellige wespen. Ik heb ze nooit doodgeslagen en liet ze altijd weer vrij als ze in een val of flesje zaten en ik ben nooit geprikt. M'n collega die destijds overal maar naartoe mepte, ze plette en doodsloeg of in een frisdrankflesje ving is meerdere malen gestoken en er is er zelfs 1 in haar shirt gevlogen en is op haar rug helemaal platgeprikt. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:37

_Nelleke_ schreef:
Ik geloof wel in Karma met dat soort dingen. Ik heb jaren in de horeca gewerkt op een groot terras met de gezellige wespen. Ik heb ze nooit doodgeslagen en liet ze altijd weer vrij als ze in een val of flesje zaten en ik ben nooit geprikt. M'n collega die destijds overal maar naartoe mepte, ze plette en doodsloeg of in een frisdrankflesje ving is meerdere malen gestoken en er is er zelfs 1 in haar shirt gevlogen en is op haar rug helemaal platgeprikt. :=

Hier ook, in de zomer zitten er buiten echt overal wespen, vooral bij het drinken. Sommige mensen laten ze dan in een glas drinken zitten, maar als ik dat zie gooi ik het glas altijd leeg buiten, vind het zo sneu als ze langzaam verdrinken. Elektrische vliegenmeppers gebruik ik ook zelden, heel soms met muggen, maar ik pak toch liever de vliegenmepper, dan zijn ze in 1x dood. Het zijn maar vliegen/wespen/muggen, maar toch vind ik het sneu als ze niet in 1x dood zijn.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 08:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 17:42

Ik was een beetje verbaasd over het sushi-dilemma, want sushi is juist bij uitstek het gerecht wat ik ideaal vind om te eten met niet-vega(n)s. Er is ontzettend veel visloze sushi te verkrijgen, maar ook saladetjes, de bonen, soep, en soms andere kleine hapjes. Ideaal :9

Vegan in frankrijk lijkt me vrij moeilijk (wellicht op hippe grote steden als Parijs na), vooral het buiten de deur eten dan, lastig zeg. Misschien kun je inderdaad op de universiteit er bijv. naar vragen, wie weet haalt het iets uit.

Tillie, hoe maak jij tzaziki? Ik had het laatst gemaakt met alpro yoghurt maar hij werd wel erg dun- ondanks dat heel lekker op brood hoor, maar er moeten betere recepten zijn dan wat ik had geknutseld :P Goed opinieartikel trouwens, fijn dat er steeds vaker geluiden opgaan die kant op.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 09:17

Ontzettend veel visloze sushi!? Dan woon ik toch in de verkeerde stad denk ik... :(

Sinds gisteren ben ik met een vriendin veganistisch gaan leven. Ik ga vanaf nu geen dierlijke producten meer consumeren. Gisteren heb ik Tartex op mijn brood gehad met rauwkost en als avondeten gevulde paprika. Heerlijk!!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 10:13

Oeh! Gevulde paprika! Wat had je erin gedaan? Veel succes trouwens!

@Wildwings, ik gebruik de normale alpro yoghurt, maar de key is om veel meer komkommer dan normaal erin te doen. Dan wordt het al dikker. Verder de komkommer afdrogen en bij voorkeur het middelste gedeelte met de zaadjes er van te voren uithalen.

Voor de smaak flink wat dille, zout, peper en (verse) knoflook.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 10:33

Dat ja, komkommer laat je ook best uitlekken in keukenpapier. Werkt dat ook niet dan kan je de yoghurt ook laten uitlekken in een theedoek.

Gefeliciteerd Mercury *\o/* !

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 10:34

En anders werkt een beetje maizena ook om het net iets meer te binden :j