Taarten Decoreren deel XXIV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Taarten Decoreren deel XXIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:17

Mooi! daar zit heel wat werk in :)

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:24

Thanks Ladies.

Red Velvet is er sinds kort in mixvorm.
Het is een wat zachter biscuit, blijft wat 'kleffig' van binnen. De smaak lijkt het meest op chocolade.
Ik vind 'm heerlijk!! En ik ben geen taarteter!

Natuurlijk zitten er wat uurtjs in Marina maar uiteindelijk heb ik 'm gisteren in 1x gemaakt.
Biscuits had ik al gebakken dus dat hoefde niet meer.
Rond twee uur ben ik gaan vullen/afsmeren. Een lastig klusje wat het brokkelde aan alle kanten.
Daarna weggezet en visjes, muntjes en sneeuwvlokken(celshape dus gepiel!) gaan maken.
Toen kwam man thuis uit de kost, gegeten, paarden gevoerd en weer verder gegaan. Tussendoor nog even gebeld met cursiste die even eerder die dag was bevallen. Tijdens het stapelen, dat was dan ook geen succes, bellen en stapelen ;)
Om 0.15 was ie af.

En inmiddels staat het volgende taartje te wachten.
Weet een van jullie hoelang ik creamcheese frosting kan bewaren? Kan ik gewoon de max. houdbaarheid van de monchou aan houden?
Voor de rest zit er geen slagroom of zo door, alleen roomboter.
De volgende taart ga ik maandag pas maken, of misschien zelfs dinsdag. Kan ik de klaargemaakte frosting zolang bewaren?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:27

Gave taart! Maar om hem nou meteen 2x te plaatsen :')

Ik laat m maar niet aan m'n zoon zien, want dan ben ik de sjaak als hij jarig is :+

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:30

HUH???
Dat had ik helemaal niet gezien joh!
Snap ook niet hoe dat gebeurd is.
Of wel; in de eerste versie staat een niet werkende link, die heb ik werkend gemaakt. Maar dan zou ie het bericht toch niet twee keer moeten plaatsen?
Alleen toch de fout herstellen als je op wijzigen klikt?

Onder de ene versie staat dus ook de vermelding dat ie bewerkt is en onder de andere niet.
Ach, het zal wel :D
Kan 'm nu toch niet meer verwijderen. Noem het maar topicvulling, weer eens wat anders als taartvulling.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:45

Hihihihi

Ulaney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:25

Dag dames, sorry ik kom even heel brutaal binnen vallen :D Heb morgen een babyshower en wil cupcakes maken, briljant vergeten om ingrediënten te halen zo ook voor de frosting. Denken jullie dat onderstaand recept een beetje fatsoenlijk is? Of zal het een hap boter zijn? :')

http://www.cupcakes-maken.nl/basisrecept-topping.html

Anders ga ik deze http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi ... ?id=126762 volgens mij is die wel prima! Alleen wil ik wel echt goede toeven maken, zijn deze recepten daar geschikt voor of zal het lekker instorten? Heel erg bedankt voor de hulp alvast!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:31

Die eerste is zoals je zelf al zegt net een hap boter.
Je tweede recept is prima. Als je alles goed stevig opklopt kan je die goed gebruiken :j
Succes!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:36

hoi hoi, ik kruip weer eens uit mijn meelees hoekje,

heb van mam de small "veined Holly Leaf" uitsteker gekregen. Nu heb ik maandag brunch hier, dus wil hem wel gaan gebruiken!! Maar wat is nou leuk om er mee te doen, ze zijn nml heel klein

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:09

Irene wat een mooie taart, heel erg leuk!!
Ik heb net m'n taart afgeleverd bij de jarige en die werd goed ontvangen *\o/*

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:21

Gianti schreef:
hoi hoi, ik kruip weer eens uit mijn meelees hoekje,

heb van mam de small "veined Holly Leaf" uitsteker gekregen. Nu heb ik maandag brunch hier, dus wil hem wel gaan gebruiken!! Maar wat is nou leuk om er mee te doen, ze zijn nml heel klein

Wat leuk! Je kan van rode fondant of marsepein besjes erbij maken met een paar groene takjes van fondant of marsepein.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 23:04

alleen hoe krijg ik daar een kleine taart mee vol := daar zit ik dus mee, ze zijn maar 1 cm lang :P

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 23:10

hoeft niet vol gewoon strak bekleden en dan in het midden een stuk of 3 setjes inclusief besjes.
En dan nog een mooie rand en klaar

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 01:48

wow...die mario is echt te gek! net als dat roze bolletje.

ik ga morgen na een lange taartendip van bijna een half jaar maar weer eens aan het bakken .

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 01:50

Zo... mijn blauwe Nijntje taart is klaar. Uiteindelijk best tevreden, mijn eerste boetseersel :D Dacht kan wel met Nijntje beginnen, die is nog niet zo ingewikkeld.

Wow zeg, die Mariotaart! Daar moet ik toch nog wel een tijdje voor dooroefenen met boetseren... Heel mooi!

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 10:13

immii_clarr schreef:
DIVA2 schreef:
Dusss;

Purkii = EVELIEN
Blarhuppeldepup = SHARON
Kinke = MARINA
Diva = IRENE
dancertje = GABY
immii_clarr= CLARISSA
Ik zeg; vul maar aan :D

Mezelf er dan ook maar bijgezet

Plaats deze nog een keer, anders moet ik zo terug zoeken.b :o

Die Mariotaart, ik ga niet zeggen dat het appeltje/eitje is dat boetseren maar ik weet nu wel dat er trucjes zijn. En sateprikkertjes zijn mijn beste vriend met boetseren. Die houden veel poppetjes rechtop :)
Als je de trucjes een beetje weet en bedenkt dat je bijna altijd beging met een soort basisvorm dan kom je een heel eind hoor. En veel plaatjes kijken, dat helpt ook.
Het is in ieder geval een stuk minder ingewikkeld dat dat ik, die het creatieve gen echt mist, dacht. :)

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:10

gelooft iedereen gelijk dat jij een creatief gen mist Irene :+ noemen ze dit geen valse bescheidenheid :D
Heb je een foto van je nijntjetaart? :) Kozie?

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 13:48

Nee, ECHT HOOR!!!
Ik heb niets met knippen, plakken, schilderen of welke vorm van knutselen dan ook!
Ik werk op een kinderdagverblijf, inmiddels niet meer op de groep(schouder) maar deed dat soort dingen alleen maar hoognodig. Ik nam ze liever meer de dijk op, beessies kijken. Of mee het land in, naar onze eigen beesten. Gelukkig heb ik collega's die het frutten wel leuk vinden dus we vulden elkaar goed aan.
Ik heb liever 10 huilende baby's dan een groep oudere kids waar ik mee aan de slag moet met tekeningen, plakken, knippen of wat dan ook.
Als kind deed ik ook nooit dit soort dingen, was altijd buiten tussen de beesten.
Maar op een of andere manier gaat het taarten maken mij wel goed af en ik- en met mij vele andere ;-), heb geen idee hoe dat komt.
Zal wel te maken hebben doordat ik de trucjes nu een klein beetje weet.

Bonny1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 15:18

Ik ben er eindelijk weer, was mijn wachtwoord kwijt, en kreeg hem niet toe gestuurd, moest afkicken zeg, zonder bokt haha. Jullie hebben al weer heel was moois gemaakt dames

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 16:01

Mooie taarten weer dames die voorbij komen.
Ik mis het gen geduld daarvoor geloof ik!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 16:53

ARGH!
Denk je even een taart te kunnen vullen en afsmeren, gaat echt alles mis!
Allereerst bleven de dijkjes niet mooi liggen, vervolgens kwam ik er met vullen pas na 3 lagen achter dat ik zo slim was geweest om te vergeten de lagen op elkaar te leggen. Resultaat: drie losse, gevulde plakken biscuit die ik nog moest stapelen. Afijn, uiteindelijk alles op elkaar weten te krijgen, besloot het onderste dijkje er weer via de zijkant uit te komen waardoor de boel dreigde in te storten. Uiteindelijk heb ik met mijn blote handen de botercrè erop gesmeerd zodat het warm zou blijven en ik de boel op zn plek kon houden.
Nu staat de boel in quarantaine (lees: koelkast) zodat ik over een uurtje een tweede laag kan afsmeren om hem mooi strak te maken. Althans, ik hoop maar dat hij nog strak te kijgen is. Ik kan nu wel janken :'(

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 17:31

Wauw wat een mooie Mario-taart!
Ik heb vandaag de laatste kerstcupcakes gemaakt. Ik heb ze gemaakt om geld in te zamelen voor stichting SPINE.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 17:32

Jolien: het moet juist toch NIET warm zijn? Dan is de bc inderdaad te slap

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 17:52

Ohhh Jolien, wat een drama!!
I know the feeling maar al te goed. Niet leuk.

Ik ben bezig met een ongepland taartje voor de hooimeneer.
Vanmiddag gebakken en wil 'm eigenlijk vanavond afhebben maar of dat gaat lukken......
De topper heb ik bijna af. Nog beetje dusten en dan is ie klaar.
Beertje staat inmiddels op facebook. Plaatje van internet afgehaald en gaan proberen. Gelukt!( vind ik zelf dan he, hahahaha)

Taartje ga ik verder simpel houden.
Anders gaat Ireentje het niet redden ;)

Nu eerst maar eens voeren. Ook niet geheel onbelangrijk met dit natte takke weer.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 18:21

DIVA2 schreef:
Dusss;

Purkii = EVELIEN
Blarhuppeldepup = SHARON
Kinke = MARINA
Diva = IRENE
dancertje = GABY
immii_clarr= CLARISSA
Fnanne = Tineke
Ik zeg; vul maar aan :D

En hoewel ik niet vaak reageer lees ik wel trouw bij :)
En bak zo nu en dan ook nog wel wat :j

Fijne feestdagen allemaal!!
Afbeelding

Afbeelding

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 18:25

wauwie!!! Die zijn leuk!! waarmee het sneeuw gedaan??

Die van mij is dus mislukt :') Ruzie met mams zelfs, zij vond dat ik van die bladjes in de hoek moest doen, dus ik geplakt, vond ze niet mooi liggen en schuift ze zo de taart over, had dus met rode icing geplakt... Enorme streep over strak wit... Je kan wel rade hoe boos ik was, vooral omdat ik nog had meegedeeld, dat ze niet geschoven moesten worden..

daarnaast zijn de bloemen verschrikkelijk geworden, heb geen goede uitstekers... Ga die binnenkort bestellen via Ebay.com. Ff een lading in een, nu heb ik van zo'n simpel bloemetje, gesneden, dat die echt bladjes had :') en na het drogen viel die uit een _O-